❤THE HEINÄKUUN HELINÄT❤

Helle ja loppuraskaus.. tässä sitä nyt ollaan kuitenkin. Niin vakaasti kun olinkin jo nuorempana suunnitellut pitäväni huolen siitä että tätä ei varmasti tapahdu! :bored::hilarious: Noh, monta muutakin asiaa on mennyt juuri niin kuin EN suurin surminkaan halunnut käyvän mm. rivitalossa asuminen ja minä maha pystyssä keittiössä kokkaamassa/tiskaamassa kun ukko kittaa sohvalla (sinänsä ansaittua) kaljaansa. Kaikeksi hyväksi en tiedä onko pahinta siinä se että nämä eivät edes haittaa minua! "Non sum, qualis eram.." :rolleyes:

Libero-, mulla on ollut välipäiviä tässä, nytkin olen kotona huilaamassa. Lääkäri sanoi että käynnistyksessä saattaa kestää koska viikot on vasta 38+ silloin kun aloitettiin. Kohdunkaula on vielä niin epäkypsä että se toki hidastaa käynnistymistä. Noi lääkkeet mitä on kokeiltu (Cytolac ja Misodel) tekee niin tiheitä supistuksia että väsyttää vaan kohtua, näin joku kätilö sanoi. Balonki oli sen vuorokauden mutta ei avannut tarpeeksi. Että aika jännä nähdä mitä huomenna keksivät..

Tuo käynnistys on varmasti todella rankkaa. Miten olet itse kokenut sen ?.uskoisin, että on aika kivuliasta jos supistukset kestää monta päivää. Itselle riitti jo 9h kipu. Tsemppiä loppu aikaan ja toivotaan, että synnytys käynnistyy pian

Tuo käynnistys on varmasti todella rankkaa. Miten olet itse kokenut sen ?.uskoisin, että on aika kivuliasta jos supistukset kestää monta päivää. Itselle riitti jo 9h kipu. Tsemppiä loppu aikaan ja toivotaan, että synnytys käynnistyy pian
Henkisesti rankkaa. Se epäonnistumisen tunne, kun oma kroppa ei suostu yhteistyöhön ja toimimaan niinkuin sen pitäisi. Tarkasti meitä seurataan ja tosiaan välipäiviä pidetään, varsinkin kun mulla ei mikään hengenhätä asian suhteen ole. Eri asia jos oltaisiin jo yliajalla ja/tai olisi vedet menneet tms. Mulla edelleen vaan isoin "ongelma" on tuo vauvan koko, hyvin tuntuu mylläämisestä päätellen jaksavan. Ja esimerkiksi tuo Misodel otettiin multa pois jo 10h jälkeen (saisi olla 24h) kun supisti ihan jatkuvasti.

Henkisesti rankkaa. Se epäonnistumisen tunne, kun oma kroppa ei suostu yhteistyöhön ja toimimaan niinkuin sen pitäisi. Tarkasti meitä seurataan ja tosiaan välipäiviä pidetään, varsinkin kun mulla ei mikään hengenhätä asian suhteen ole. Eri asia jos oltaisiin jo yliajalla ja/tai olisi vedet menneet tms. Mulla edelleen vaan isoin "ongelma" on tuo vauvan koko, hyvin tuntuu mylläämisestä päätellen jaksavan. Ja esimerkiksi tuo Misodel otettiin multa pois jo 10h jälkeen (saisi olla 24h) kun supisti ihan jatkuvasti.

Tähän täytyy kyl sanoa, et sun kroppa toimii juuri niin kuin pitääkin !<3 selkeesti vaan vauva ei ole valmis syntymään ja keho antaa periksi kun on siihen valmis.. Kyllä sä pystyt tähän, kunhan vaan kroppa antaa periksi, sehän nyt tavallaan pakotetaan johonkin mihin ei ole vielä valmistautunut.. Mun mielestä käynnistys on juuri sitä et pakotetaan keho ja vauva toimimaan vastentahtoaan ja siitä se pitkittynyt kipukin kertoo.. Mutta koita nyt levätä ja kerätä voimia loppukoitokseen.

Helmeri paljon sulla on ollu painoarvio? Mulla tulos myös iso vauva mut silti kätilö oli sitä mieltä ettei käynnistetä. On kuulemma 40% riski päätyy sektioo.
Jaksamisia sulle! :)

Viikko sitten oli 4250g, rv 38+3. Ja tosiaan ei mitään kovia kipuja ole ollut, pahimmat supistukset tuli balongin laiton jälkeen mutta nekin hiipui sitten itsestään. Lääkkeillä aikaansaadut supistukset on olleet napakoita mutta en ole niitä mitenkään erityisen kipeiksi kokenut. Noilla käsittääkseni koetetaan nimenomaan saada kehon omia supistuksia alkamaan jotta synnytys käynnistyisi, oksitosiinia ei ole käytetty eikä vielä käytetäkään ennenkuin ei mikään muu enää auta. Sillä käsittääkseni saadaan aikaan ne keinotekoiset, todella kivuliaat supistukset jotka auttavat synnytyksessä, nyt koetetaan houkutella kehoa toimimaan itse. Moneen kertaan olen ehtinyt sanoakin, että koskaan ennen en ole kipua näin paljon toivonut.

Jaaha mulle tuli sit vissii joku vatsatauti kun laatta lentää jos syö/juo muuta kuin vettä ja (ÄLLÖVAROITUS) tulipa turhan kostea pierukin äsken :shifty::laughing002 suoli mörisee simona vaikka tyhjä onkin ja välillä tulee pieniä vatsan väänteitä. Pääkipu lähtee panadolilla ja unella mutta tulee takas heti ku hetken on ylhäällä:oops:

Että tällasta het ku ukko sai ylityöputkensa tehtyä :) ois toki voinut jotenkin paremmin viettää yhdessä aikaa ..

Jaaha mulle tuli sit vissii joku vatsatauti kun laatta lentää jos syö/juo muuta kuin vettä ja (ÄLLÖVAROITUS) tulipa turhan kostea pierukin äsken :shifty::laughing002 suoli mörisee simona vaikka tyhjä onkin ja välillä tulee pieniä vatsan väänteitä. Pääkipu lähtee panadolilla ja unella mutta tulee takas heti ku hetken on ylhäällä:oops:

Että tällasta het ku ukko sai ylityöputkensa tehtyä :) ois toki voinut jotenkin paremmin viettää yhdessä aikaa ..

Tai sitten klassinen ''totaalityhjennys'' ennen synnytystä, kuten joillekin tulee? ;)

ReginaVeritas sillä minäki yritin tsempata että JOSKO SITTENKIIIN !!! :D mut kuume ei taida kuulua siihen täystyhjäykseen :sad001 37 näyttää mittari panadol valmiiksi jo alla vaikuttamassa:banghead:

Kiitoksia, toivotaan et tää on joku pikku juttu joka lähtee kun vähän kroppa käyttää kuumetta yllä ja thats it :)

Mulla on meno hidastunut niin, etten usko enää olevani minä ite. Eilen kävin kaupoilla ostelee miehen pyytämiä remppatarpeita ja en oo ikään käpötelly niin hitaasti. Välillä piti nojailla kärryihin ja pyaähtyä. Vauvalla oli eilen joku ihmeen villityspäivä! Se oli aktiivisena lähes koko päivän ja harkkasuppareita tuli vähän väliä. Ihanaa oli nukkua viime yö hyvin, kun tuntuu et taas viikkoon ei ookaan nukuttu. Sain veskireissujenkin jälkeen unta, vaikka yleensä sen toisen jälkeen, joka on klo3-4 välillä en saa enää unta vaan pyöriskelen vaan sängyssä.

Tässä pohdiskelen, että vieläkö lähtis kuntosalille huhkimaan. Nivelet on vaan niin jäykät ja kipeät, että mietityttää pysyykö ne painot käsissä, kun tuntuu et ei oo lainkaan puristusvoimaa. Ja toisaalta th:n sanat kaikuu mielessä, joka suositteli nyt vain kevyeen liikkumiseen, kuten pikku käppäilyyn..

Hahaa! Mul tuli kans tollanen "ei oo totta" - fiilis tällä viikolla, kun työnsin rattaita (esikoinen painaa noin 13kg ja tavarat siihen päälle) ja kaks sauvakävelevää mummoa ohitti mut, enkä pysynyt niiden perässä :hilarious:...

Herätessä kissa pomppas mun kyljelle peseytymään. Ja kas kummaa, vauvan hikka alkoi tuntua vasemmassa kyljessä!! Ja th vasta toissapäivänä sanoi, kuinka vauva on lähtökuopissaan tuolla alhaalla. Tais huijata. Eikä se niinkään mitään, mutta nyt tuli taas jännitys, että voiko se vielä kiepauttaa ihtesä nurinperin :arghh:

Tästä päivästä taitaa tulla tähän astisen kesän kuumin. Illalla luvattiin säätiedotuksessa kolmeakymmentä astetta! Ja tähän mennessä on tiedotuksessa ollut sellaista hätäiseen 20 astetta... Jännä nähdä miten kroppa reagoi :p tähän mennessä oon vaan nauttinu kaikesta lämmöstä, mutta eipä se oma mittari ole yli 25 vielä tänä kesänä näyttänyt. Tänään saattaa sitten mennä yli 30 asteen.. Hui! (Nyt on jo 23 astetta ulkona, ja on aamu!)

Ihanaa kyllä että on kesä. Ja minähän en tuskaile ihan kiusallanikaan, ärsytti keväällä niin kaikki ihmiset ketkä voivotteli mun kesän jaksamista jo etukäteen "se on sitten niiiiiin tuskasta kesällä kun on raskaana.. Voi voi voi!" *tähän sellainen kulmat kurtussa huolestunut ilme joka odottaa että kuulijankin naama vääntyy itkuun*

Lämmitin eilen illalla rantasaunan jospa ois saannu vauhtia tähän hommaan :wink joopa joo.. asukas sai vaan yöllä semmoiset riehumiset kohtaukset että oksat ois ! Eli ootellaan viikko ja kokeillaan uudelleen :)

Te kenellä vauva on todettu isoksi, niin minkä takia vauvan kokoa on alettu tarkkailla? Mä kun en ole saanut mitään arvioita missään vaiheessa vauvan koosta, ainoastaan viimeisessä neuvolalääkärissä lääkäri sanoi että "keskikokoiselta tuntuu". Nyt alkaa ihan hirvittää jos joillain ollut jo 38+ yli nelikiloisia vauvoja :D

Te kenellä vauva on todettu isoksi, niin minkä takia vauvan kokoa on alettu tarkkailla? Mä kun en ole saanut mitään arvioita missään vaiheessa vauvan koosta, ainoastaan viimeisessä neuvolalääkärissä lääkäri sanoi että "keskikokoiselta tuntuu". Nyt alkaa ihan hirvittää jos joillain ollut jo 38+ yli nelikiloisia vauvoja :D

Tässä raskaudessa on ongelma enemmänkin pienuudesta. Mutta jos voin esikoisen ajoista puhua, niin lääkärit sanoivat aina että on ihan "normaalin kokoinen", yhtään ultraa ei siis tehty, kun kohdunkasvukin oli keskikäyrällä. Jälkeenpäin harmittaa kun ei ollut mitään tietoa isosta vauvasta.. Nyt olen osannut pyytää ultriakin.. Sinunkin kannattaa jos pelottaa,että vauva olisi iso.. Yleensä lääkäri laittaa lähetteen, jos vauva vaikuttaa suurelta.. Mutta yllätyksiäkin tapahtuu, Niinkuin mulla.

Kaiheudella mietin esikoisen loppuodotusta kun sai olla tekemättä mitään ja nukkua sillon kun haluaa. Tänään on ollu niiiiiiin tuskainen aamu kun 2v vinkuu ja kitisee jaloissa koko ajan :banghead:.
Oon kävellyt aamukahvin kanssa sohvalta toiselle että saisin edes sen rauhassa juoda ennen kun se on sylissä (niinkun lähes joka aamu) kun toinen hyppii vieressä / sylissä. Koirakin vinkuu korvan juuressa että pitäs just nyt heti lähteä lenkille :dead:. Nyt jos koskaan kysytään pitkää pinnaa ja hyviä hermoja :D

Takaisin