❤THE HEINÄKUUN HELINÄT❤

Uujee, heinäkuu on täällä ja makuuhuoneen remontti on vihdoin valmis! Nyt on vauvalla lupa tulla, kun on tavarat paikallaan. Ei malta enää odottaa.. Ei kyllä vielä ole mitään pienintäkään merkkiä lähestyvästä synnytyksestä :D

Lyy80, mulla kääntyi siinä 36 - 37 viikon vaihteessa vauva raivotilaan. En muista enää tarkkaa päivää. Sen kyllä tunsi, kun vauva kääntyi! Luulin sen tulleen hulluksi ja veti masun melkoiselle mollerolle siinä kääntyillessään ja teki kipeää. En päässyt itse nojatuolista ylös, piti mies huutaa nostamaan ja HETI, kun puoli-istuallaan oli sillä hetkellä pirullinen olla. Siinä seistessä myllerrys rauhoittui ja parin päivän päästä oli jo aiemmin perätilan tarkistukseen varattu ultra, jossa todettiin vauvan olevan pää alaspäin (: Uskon, että tuo valtava myllerryshetki oli vauvan kääntymisestä. Toivoa ei vielä tarvitse menettää, vaikka epätodennäköistä se myöhäinen kääntyminen on (:

Minun yksi suurimmista huolenaiheista on ollut että vauva olisi perätilassa enkä pystyisi alakautta synnyttämään..on se tuolla jo kuukausitolkulla ollut ihan raivotarjonnassa mutta aina kun myllää kovemmin niin tulee mieleen että entäs jos se nyt kääntyykin väärinpäin siellä vaikka epätodennäköistähän se enää tässä vaiheessa tosiaan on.

Meillä on tuuletin lipaston päällä, joka on siis jonkin verran sänkyä korkeampi. Siinä se pyörii koko yön ja ilmavirta käy mukavasti yläviistosta tasaisesti päästä jalkoihin. Ei tarvi kärsiä kuumuudesta vaan on juuri sopiva nukkua! Suosittelen :joyful:
Pitää vissii kaivaa tuo tornituuletin tuolta nurkasta.. Se vaihtaa ilmaa hyvin lattian tasoltaki.. Jotenki on vaan aatellu et ei viel tarviis ku on ollu suht kylmii ilmoja mut äkkihä ne lämpeni :)

Pitää vissii kaivaa tuo tornituuletin tuolta nurkasta.. Se vaihtaa ilmaa hyvin lattian tasoltaki.. Jotenki on vaan aatellu et ei viel tarviis ku on ollu suht kylmii ilmoja mut äkkihä ne lämpeni :)

No ei täälläkään juurikaan +15 asteen yli mennä, mutta kyllä se tuo iso keltanen valoilmiö aika tehokkaasti tahtoo lämmittää tiettyjä osia talosta :p Eikä ole kyllä tämä tuskailu mitään raskaudesta johtuvaa, kun muutkin on todenneet, että meinaa lämmin olla :p

Hauskaa oli kun tänään tultiin kotiin päin autolla ja yhtäkkiä mies tuijottaa peruutuspeilistä viereiselle kävelytielle ja toteaa "mitä helvettiä tuo oli". Minä yritän kuikkia taakse päin enkä huomaa mitään erikoista. Kysyn sitte että no mitä. No se oli mielestään nähny naapurin koiran ja sen emännän lenkillä mutta ihan vieraan miehen seurassa :D minä vaan totesin että jos se vaikka on nyt heittänyt sen T:n pihalle. Vielä eilen se oli siis kotona ja ihan ku aamulla olisin kuullu ku autoa olis enempi pakattu(voi olla että kuulin väärin). Mutta minua ei yllättäisi tuo ratkaisu ollenkaan kun oon parina iltana/yönä kuunnellu niiden riitely tai kovaäänistä sanailua. Ja kun tuo asunto sattuu olemaan tytön veljen ja tytöllä on enempi varallisuutta ku tällä miehellä niin on vähän katottu että eleleeköhän vähän siivellä.. No joo. Kyylä iskee esiin sisuksista :D pitää nyt kyttäillä näkyykö vielä ukkelia ;) ehheh. Minun tylsät päiväni ovat saaneet ohjelmaa :)

Kiitti kokemuksen jakamisesta aiarana! Voihan se olla et jos viel kääntyis...olin jo niin ehtiny asennoitua normi synnytyksee et kyllä tossa oli hetken sulattelemista että sektio edessä.. Mut synnytyshän se on sekin ja kauemmin ilmeisesti vaan kipeä, siis minä, mutta turha maun sitä nyt itkee enempää. Pääasia että saan kyytiläisen terveenä ulos ja siitä se sitten lähtee. Mut hivenen jännittää kyllä sektio kun en oo missään leikkauksessakaan ollut! Glup.

Kiitti kokemuksen jakamisesta aiarana! Voihan se olla et jos viel kääntyis...olin jo niin ehtiny asennoitua normi synnytyksee et kyllä tossa oli hetken sulattelemista että sektio edessä.. Mut synnytyshän se on sekin ja kauemmin ilmeisesti vaan kipeä, siis minä, mutta turha maun sitä nyt itkee enempää. Pääasia että saan kyytiläisen terveenä ulos ja siitä se sitten lähtee. Mut hivenen jännittää kyllä sektio kun en oo missään leikkauksessakaan ollut! Glup.

Linkkasin aiemminkin jonnekin ketjuun jo spinning babiesin, mutta tässä uudestaan http://spinningbabies.com/
Löytyy ohjeita siitä, kuinka vauvaa voi houkutella optimaaliseen asentoon. Moni on kuulemma menestyksekkäästi käynyt myös akupunktiossa ja moksauksessa. Mutta tietenkin, ainahan voi olla niin, että vauvalla on itsellään joku oikein hyvä syy olla siinä asennossa missä onkaan. :)

Ei liity nyt mihinkään erityisesti, mut tuli mieleen vertaus, mikä edellisessä synnytyksessä iski mieleen -- oon tosi huono käymään missään lintsin tms huvipuistolaitteessa, kun mun vatsa ei kestä sitä jännitystä ja miltä vauhti tuntuu. Viimeks ajattelin, et synnytys on aivan kuin semmonen laite, siihen jonottaa innoissaan ja kauhunsekaisin tuntein, ja sit ku siihen lopulta menee, tuntuu, et se kestää iäisyyden, eikä siitä pääse pois kesken kaiken, vaikka kuinka haluis ja kiljuis ... Mut lopuks on voittajaolo :hello2

Tänään olis hyvä päivä vauvelin tulla ulos, olis mun mummon syntymäpäivä. Tai huomenna ku olis meidän puikkonokan synttärit :) mutta enpä usko että tämä nyt pari viikkoa etukäteen tulisi.. Eilen illalla kyllä koski mahaan ihan kunnolla. Siinä sängyssä kärvistellessä mietin että mistä tiiän onko nämä supistuksia vai mitä.. Tuntu ettei juuri liikkumaan pysty, mutta kyllä ne sitten hellitti kun kerta nukahdin yllättävän nopeasti. Tänään olis neuvolakin...

Minä päätin että tämä saa syntyä lauantaina. 4.7 kuulostaa sopivalta päivältä syntyä. Mulla on ollut jopa muutama oma suppari, elättelen toiveita että tuolla alakerrassa oikeasti jotain tapahtuu.

Yhtään en tiedä kuinka pitkään tuota käynnistystä kokeillaan kun iso koko on syynä? Perjantaina tulee viikko aloituksesta, ja viikkoja on silloin vasta 39+3. Eli periaatteessa reilu 2 viikkoa tässä pitäisi vielä kituuttaa, mutta ei kai ne ihan mahdottoman isoksi anna vauvankaan kasvaa?

Mä en yleensä herää yöllä siihen että vauva liikkuu. Mutta nyt menin normaalia aijemmin nukkumaan ja vaavi päätti aloittaa iltajumpat samoihin aikoihin kun yleensäkkin illalla. No siinä meni pari tuntia valvoessa. Mutta varma olin niistä menoista että ei se ainakaan sinä yönä synny. Ja eipä syntynyt. Nyt matka kohti 40+1 neuvolaa. Huoh!!!

4 päivä suonensisäisiä antibiootteja ja vihdoin tulehdusarvo laskussa. Lääkäri totesi tänään aamukierrolla, että on sulla täällä aika paljon vauvaa. Ehkä näillä viikoilla jo kuuluu ollakin :)
Vähitellen alkaa oma usko palautua, että ehkä tästäkin selvitään.

Mulla on meno hidastunut niin, etten usko enää olevani minä ite. Eilen kävin kaupoilla ostelee miehen pyytämiä remppatarpeita ja en oo ikään käpötelly niin hitaasti. Välillä piti nojailla kärryihin ja pyaähtyä. Vauvalla oli eilen joku ihmeen villityspäivä! Se oli aktiivisena lähes koko päivän ja harkkasuppareita tuli vähän väliä. Ihanaa oli nukkua viime yö hyvin, kun tuntuu et taas viikkoon ei ookaan nukuttu. Sain veskireissujenkin jälkeen unta, vaikka yleensä sen toisen jälkeen, joka on klo3-4 välillä en saa enää unta vaan pyöriskelen vaan sängyssä.

Tässä pohdiskelen, että vieläkö lähtis kuntosalille huhkimaan. Nivelet on vaan niin jäykät ja kipeät, että mietityttää pysyykö ne painot käsissä, kun tuntuu et ei oo lainkaan puristusvoimaa. Ja toisaalta th:n sanat kaikuu mielessä, joka suositteli nyt vain kevyeen liikkumiseen, kuten pikku käppäilyyn..

Minä päätin että tämä saa syntyä lauantaina. 4.7 kuulostaa sopivalta päivältä syntyä. Mulla on ollut jopa muutama oma suppari, elättelen toiveita että tuolla alakerrassa oikeasti jotain tapahtuu.

Yhtään en tiedä kuinka pitkään tuota käynnistystä kokeillaan kun iso koko on syynä? Perjantaina tulee viikko aloituksesta, ja viikkoja on silloin vasta 39+3. Eli periaatteessa reilu 2 viikkoa tässä pitäisi vielä kituuttaa, mutta ei kai ne ihan mahdottoman isoksi anna vauvankaan kasvaa?

yleensä synnytys käynnistyy aika nopeasti(3pvä:n) kuluessa käynnistyksestä. Aika hurjaa jos on mennyt jo viikko eikä mitään tapahdu, onko ne puhuneet sulle mitään käynnistyksestä ?

Eilen oli kipeä päivä, olin varma että kuume nousee. Ei noussut. "Kananmunaröyhyt" vaivanneet eilisestä aamusta asti, päänsärky lähti panadolilla , heikotti. Tänään tuliki ekat aamulaatat tälle raskaudelle kun niin oli paha olo, se kananmunaröyhy maistuu niin kuvottavalle että onko tuo kummakaan että laatta lentää :D

Nyt panadol huiviin, päänsärky on jäätävä taas. Sänky kutsuu :sad001

Libero-, mulla on ollut välipäiviä tässä, nytkin olen kotona huilaamassa. Lääkäri sanoi että käynnistyksessä saattaa kestää koska viikot on vasta 38+ silloin kun aloitettiin. Kohdunkaula on vielä niin epäkypsä että se toki hidastaa käynnistymistä. Noi lääkkeet mitä on kokeiltu (Cytolac ja Misodel) tekee niin tiheitä supistuksia että väsyttää vaan kohtua, näin joku kätilö sanoi. Balonki oli sen vuorokauden mutta ei avannut tarpeeksi. Että aika jännä nähdä mitä huomenna keksivät..

Takaisin