Ärsyttävimmät ja ällöttävimmät raskausoireesi?

Itse inhoan aivan erityisesti lisääntynyttä karvankasvua! Esikoista odottaessa oli sama juttu ja tuntui, etteivät kaikki extrakarvat edes ehtineet lähteä ennen tätä uutta raskautumista. Kärsin muutenkin ylimääräisestä karvankasvusta synnynnäisten hormonihäiriöiden takia ja vihaan sitä! Karvat ovat rumia, ällöttävia ja noloja. Olen tietysti tottunut poistelemaan niitä, mutta ei niitä nyt kaipaisi yhtään lisää.

Toinen ikävä oire on tavallista voimakkaampi hienhaju. Tai mieheni kyllä väittää, etten haise, että ehkä se käy vain omaan nenään? Inhottaa silti.


Rasvoittuvaa tukkaa odotellessa...
 
Muokattu viimeksi:
Aivan loistava aihe! :grin

Jos jätetään pahoinvointi laskuista, niin ällöttävin oli ehdottomasti lisääntynyt kaasunmudostuminen ja löysä vatsa, mutta kaikista eniten ahdisti ja ärsytti rasvainen ja näppyläinen iho, joka sai olon rumaksi ja ällöksi. (Ei tullut ikävä raskautta. :cool:)
 
Ulkoiset peräpukamat. Välillä hirveen kipeet ja välillä oireettomia.

Sukkapuikko kivut. Välillä autoa ajaessa kauhulla vieläkin muistelen niitä "kuin puukolla joku sörkkis".
 
Pahoinvointi.. Yhtenä päivänä mieheni röyhtäisi vieressäni ja itse jouduin juoksemaan vessaan halailemaan vessanpönttöä.. :D Yleensä mua ei ällötä mikään. Nykyään ei tarvitse kuin vähän yskiä niin tulee herkästi yökkäysrefleksi.. Yks päivä lattialla oli kissanhiekkaa (siis aivan pelkkää hiekkaa) niin sekin sai yökkäyrefleksin aikaan.. o_O

Lisäksi inhottaa nopeasti rasvoittuvat hiukset.. Tätäkään ongelmaa ei ollut ennen raskautta.

Ja tietysti virtsankarkailukin ärsyttää..
 
En ole tullut ajatelleeksi että lisääntynyt karvankasvukin olisi raskausoire, oon vaan ihmetellyt kun entistä tiuhempaan saa olla karvoja poistelemassa.. Mutta niin, miksei se olisi raskausoire, hormoneihinhan sekin liittyy.
 
Ajoittainen ummetus. Ja se että alapään limakalvot on turvoksissa o_O eihän se kellekään näy mutta alapesu tuntuu kuin norsun pyllyä pesis:facepalm: :laughing002

Välillä jompikumpi lonkka oikuttelee niin ettei kestä varata yhtään painoa jalalle tai tuntuu että lähtee jalka alta justiinsa.
 
Ajoittainen ummetus. Ja se että alapään limakalvot on turvoksissa o_O eihän se kellekään näy mutta alapesu tuntuu kuin norsun pyllyä pesis:facepalm: :laughing002

Välillä jompikumpi lonkka oikuttelee niin ettei kestä varata yhtään painoa jalalle tai tuntuu että lähtee jalka alta justiinsa.


Jumppapallo voisi auttaa tuohon lonkkakipuun. :) Itselle oli korvaamaton apu loppuraskaudesta.
 
Kiitti vinkistä! Täytyykin koittaa. :) meinaa vaan nuo kaks pikkuriiviötä aina kössiä mun pallon ja riehua sen kans enemmän kuin laki sallii niin oon jemmannu sen piiloon :wink
 
Virtsan karkailu on ärsyttävää!! Varsinkin kun aivastaa tai pahoinvoinnin takia yökkäilee voimakkaasti niin saattaa lirahtaa... Ei kiva. Pitäis varmaan treenata enemmän lantionpohjan lihaksia jos se auttais...
 
siis nää finnit!!!!!!
siis mikä 15-vuotias mä taas oon?? :D
naamasta vois aamusin varsinki sipasta leivän päälle rasvat ko on nii rasvanen vaikka kuinka putsais aamuin illoin ja pitkin päivääki :D
ja naama kukkii ko perunamaa.
ja ko niit finnejä oiski pelkästää naamassa mutta ko niitä on molemmissa käsivarsissa ja olkapäissä ja selässä ja yks helvekon kipee oli tupsahtanut sitte häpyhuuleen että en tie itkiskö vai naurasko tässä :D
jokseenkin aika noloa olla töissä ja yrittää semmosena vakuuttavana hoitajana toimia sairaalan osastolla ko kaikki omaisetki varmaa kattoo et mikä teini tuo on :D
 
Pääkipu! Ihan päivittäiseksi riesaksi tullut.

Ja naama kukoistaa näppylöistä.. Leuassa oikeen iso näppylä joka oikeen huutaa, että katsokaa tässä minä olen. :D
 
Ummetus ja mahakarvat... siis mahaan navan ympärille tullu ihan sikana karvoja :eek:
 
Herkistynyt hajuaisti. Kaikki haisee pahalle, jopa vauvani (nyt 7kk) hengitys! Omat eritteet, etenkin hiki on kamalaa, pakko käydä suihkussa kahdesti päivässä ja deodoranttia kolmesti. Pikku pahoinvoinnin kanssa tosi kivaa avata myös jääkaapinovi, jossa joku pitsaslaissi jossa valkosipulia :yuck: Ennen vs oli mun lemppari!

Karvat. Hitto sentään mulla kasvaa viikset!!!!!!!!!!!!!!!!!! Onneksi vielä ei kasva rinta- eikä napakarvat. Sitä odotellessa....

Lantio taas löystyy ja se särkee ja ah, nuo perkiset joita en enhtinyt raskauksien välissä hoitaa :wtf:

Kyllä sitä niin hehkuu! Ja tätä luksusta on vielä yli 20 viikkoa edessä! Wuppiduu! (oikeesti musta on ihanaa olla raskaana, tänään on vaan huono päivä)
 
Olin ihan hermona raskauden alussa ihon rasvottumisesta ja finneistä...lohduteltiin että ne kyllä häviää, ei kestä kauaa... NO AIJAA, EI HÄVIÄ sanon minä:angry nyt rv 30+5 ja iho kukkii edelleen.......aaaaarrrggh!
 
Miulla ärsyttävin oire on ehdottomasti ollu ultraherkkyys - oon herkkä ihminen normaalistikin, mutta raskausaikana tuntunut siltä, että loukkaannun tai tulee itku niistäkin asioista, mistä normaalisti ei tulis tai en loukkaantuis. Ja käsitän monet asiat negatiivisina, vaikkei niitä ole sellaisiksi tarkoitettu ja sitten itken/kyynelehdin niitä asioita.
Sen lisäksi ilmavaivat ärsyttää myös.
 
Takaisin
Top