Ärsyttää!

Kiltteys ei aina kannata,oon huomannut. Tämä koskee mm. Kelaa,hammaslääkäriä ym
 
Kyllä se on meillä mies joka on raskaana! Mulla ei oo ollu mitään mielialavaihteluita enkä ole kiukutellut. Mies taas tiuskii vähän väliä ilman syytä :eek: Alkaa ärsyttää tollanen jatkuva vihaisuus vaikka kaiken pitäs olla hyvin. Lähenkin pariksi päiväksi kouluun niin kiukutelkoot keskenään täällä. Ehkä oppii taas käyttäytymään kun ei mun naamaa vähään aikaan näy.
 
Agronomi täällä miehellä välillä samoja oireita, kiukkua ja mielialan vaihteluita. Auta armias jos sattuu niin että mullakin on huono päivä samaan aikaan :-)
No, ollaan asiasta keskusteltu ja mies on myöntänyt että on välillä huolestunut tulevasta, vaikka onkin toinen tulossa.
 
Hehe, meillä mies ei tiuski, mutta sille on tullut enemmän mielitekoja kuin mulle. Varsinkin suklaata on alkanut kulua :hilarious: Toivottavasti kaikki mun raskauskilot meneekin miehelle, eikä mulle. Hän ehtii niitä sitten vauvan synnyttyä paremmin treenaamaan poiskin :grin
 
Meillä se kuka kiukuttelee on minä. Ihan nolottaa että mistä kaikesta saan kiukkupuuskat aikaseks. Tänään kiukuttelin kun olin ITSE syönyt oliivit kun olisin niitä juuri nyt tänään halunnut eikä niitä sitten enää ollut. Kiukuttelin myös siitä kun olen niin lyhyt etten yllä tölkkihyllylle. Taisinpa kiukutella myös siitä että en jaksanut tehdä salaattia. Voi näitä hormooneja!!! :D
 
Täällä asuu myös kiukutteleva MIES. Milloin se kiukkuaa talvesta ja pakkasesta ja hyvin usein sunnuntaisin kun on vaan sunnuntai :rolleyes: Kivaa viettää yhteistä vapaapäivää ja hän sitten mököttää. Huoh...
 
Nyt kiukuttaa yli-innokas sukulainen!

Mun täti oli saanu tietää raskaudesta ja soitti onnittelupuhelun. Ko. tädiltä ollaan jo vuosia saatu kuulla että eikö me jo tajuta vauvoja tehdä. Hän oli oikeen nyt vastikään miettiny että aiotaanko me jäädä ikuisiksi ajoiksi koirien kanssa. :banghead:

Monta kertaa on sanottu että me tehdään (toivottavasti) lapsi(a) kunhan molemmilla on hyvä työtilanne ja arki on taloudellisesti turvattu. Ei vaan oo menny perille...

Puhelu oli pikainen utelu ja lässytys siitä että miten me VASTA nyt ollaan tajuttu alkaa lisääntymään :wideyed:

Jäi vähän huono fiilis tosta puhelusta, vaikka täti ei pahaa tarkottanutkaan. Mutta ärsyttää silti... Ihan ku lapsia vaan tuosta noin vaan tehtäis. Lapsia saadaan, se ei oo mikään itsestäänselvyys.

Ugh :D
 
Erityisen totta tuo että lapsia ei todellakaan niin vaan tehdä vaan niitä saadaan. Nimimerkillä kolme vuotta yritystä takana..... :mad:
 
Ärsyttää. Väsyttää. Eikö noissa isommissa voisi olla on/off nappulaa. Ei saa nukuttua, töistä ei tuu mitään ja kämppä näyttää siltä, että täällä on räjähtänyt pommi.
 
Allekirjoitan myös tuon lapsen saaminen ei ole itsestäänselvyys! Takana 2 vuotta yritystä... ja myös meille tullut kommenttia, miks ette jo tee lapsia yms... Tuntuu, jottei kukaan muu kuin sellainen joka on kokenut saman yrityksen voi ymmärtää sitä tunteiden myllerrystä mitä käy läpi yrittäessään! Mutta ollaan iloisia siitä, että vihdoin suuri onni meitä koitti ja jätetään omaan arvoonsa ajattelemattomat kommentit!! :wink
 
Siis meillähän ei yritystä ollu ees pitkään, mutta luulen että suurin osa lasta toivovista ymmärtää ettei niitä lapsia "vaan tehdä". Mulla kaveripiirissä lapsettomuutta, joten ärsyttää todella paljon tädin kommenttien kaltaiset laukomiset.

Noh, hän itse on lapseton, syytä en tosin tiedä miksi.

Eikä me lasta "tehdä" sukulaisille vaan ihan itellemme :D
 
Toiset tekee lapsia ja toiset saa. Niin se vaan on. Ja myönnän että on vaikeaa ymmärtää sitä, että joillakin menee vuosia lapsen saamiseen. Minä tulin raskaaksi heti kun sanottiin ääneen, että lapsi saa tulla vaikka oli vielä kumikin käytössä. Enkä edes tunne ketään jolla olisi ollut ongelmia tulla raskaaksi. Mutta kai sitä voi sanoa noille mummoille ja tädeille, että on yritetty? Vanhemmilla ihmisillä hedelmällisyys oli ilmeisesti nuorena parempi kun meidän sukupolvella, joten kai siinäkin on syy ihmettelyyn. Mutta koittakaa jaksaa! Joka sukuun mahtuu joku höösääjä :D
 
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että lapsia aina "saadaan" eikä tehdä. Lapsi on aina suuri lahja ja ihme. Siitä en tiedä onko hedelmällisyys huonontunut..siihen varmasti vaikuttavat monet asiat kuten se että ennen lapsia tehtiin keskimäärin huomattavasti nuorempina ja siten hedelmällisemmän ikäisenä. Ymmärrän myös niitä jotka eivät halua kuuluttaa kaikille lasten saanti vaikeuksistaan. Siinä tosiaan käy sellaisen tunne myrskyn läpi ettei siitä ole sen helpompi puhua kuin rakkaan ihmisen kuolemasta. Pahimpina hetkinä syyttää itseäänkin siitä ettei saa lapsia ja tuntee olevansa kelvoton nainen kun ei sitä ainoaa asiaa pysty täyttämään mihin sinut on luotu. Tämä edeltävä kommentti ei tietenkään pidä millään tasolla paikkaansa vaan oma mieli tekee kepposia kun tuntuu tosi pahalta. Itse kerroin ongelmasta avoimesti kaikille mutta myönnän ettei läheskään kaikki kommentit ja suhtautumiset asiaan miellyttänyt. Toivotan sylin täydeltä onnea kaikille niille jotka ovat lasta pitkään toivoneet ja ovat nyt onnellisesti raskaana! Te jos ketkä olette ansainneet pienet kääröt syliinne. Suojelusenkeleitä raskaus- ja vauva-ajallenne. ♡ Muistetaan olla kiitollisia, liian paljon on vielä niitä pareja joilla ei ole tärpännyt suurista toiveista huolimatta.
 
Mä en ainakaan sukulaisille huutele MEIDÄN älämää mullistavista asioista juuri siksi etten tahdo pahoittaa mieltäni millään hölmöillä sanomisilla mitä tuntuu aina lipsahtelevan.

Lapsen saaminen on niin henkilökohtainen juttu etten siitä innokkaana ole huutelemassa paitsi niille kaikista läheisimmille joiden reaktioihin voin "luottaa".
Ymmärrän kyllä että toisille avoimuus helpottaa sitä tunnemyllerrystä mitä isojen asioiden äärellä käydään .

Meillä mies ei edes epäillyt hetkeäkään meidän hedelmällisyyttä. Hän ei vain koskaan ole asiaa edes ajatellut.
Itse en ollut niinkään varma vaikka terve ja kohtalaisen nuorikin olen. Edelleenkin omen sitä mieltä että meillä kävi tuuri kun pieni ilmoitti tulostaan ja kaikki on mennyt todella hyvin oireista huolimatta :Heartred

Arka ja herkkä aihe.
 
Voin yhtyä tuohon että lapsia saadan, ei tehdä. Meillä saatiin esikoista odottaa melkein neljä vuotta ja nyt pikkukakkonen ilmoitteli tulostaan 2,5 esikoisen syntymän jälkeen. Eikä ehkäisyä ole ollut esikoisen jälkeen käytössä, muistan kun neuvolassa kauhisteltiin esikoisen syntymän jälkeen kun en halunnut mitään ehkäisyä.

Vaikka olenkin nuori ja yritys aloitettu jo 19 vuotiaana, niin ei ole ollut sen helpompaa. Ollaan kyllä käyty tutkimuksissa ja meillä on ihan syykin miksi lapsia ei niin vain tehdä.

Sympatiat on ehdottomasti niiden puolella jotka ovat pitkään yrittäneet :Heartred

Meillä ei sukulaiset myöskään ymmärtäneet (oma perheeni kyllä ymmärsi) miksemme "tehneet" toista lasta putkeen. Olenkin useasti sanonut että ei kaikki tule noin vaan raskaaksi, se on saanut monet hiljaiseksi.
 
Äh, tällä hetkellä ärsyttää hyvin kummallinen rytmi. Päivällä väsyttää hirveästi, eikä jaksa tehdä mitään ja sitten kun menee nukkumaan, herää siinä 2-3 aikaan aamuyöstä ja joutuu muutaman tunnin olla hereillä ennen kuin saa taas unenpäästä kiinni.. ja sitten se jatkuu noidankehänä... ihan sama mitä tekee. Työt ym. tietysti väsyttää entisestään, mutta ei auta nukkumiseen. :angryfire

Perjantaista lauantaihin taitaa olla ainoa yö, jolloin oikeasti nukkuu koko yön ja herää suhteellisen virkeänä. Sekin todennäköisesti sen takia, että silloin on kasautunut tarpeeksi väsymystä koko viikolta. :sleep011

Alkuraskaudessa oli niin tajuton huono-olo, että ainoa keino oli nukkua vaan jatkuvasti. Nyt kun ei ole enää niin huono-olo, niin näemmä ei tarvii untakaan.. huoh.. Käsittämätön keho. :confused005 Kenelläkään muulla tällaista?

Pieni ongelma, mutta ärsyttävä! :hilarious:
 
Ihan samaa uniongelmaa löytyy...nytkin heräsin puoli neljä ja aamuyön vaan pyörinyt sängyssä..joskua saa sit aamulla nukuttua pari tuntia mut päivällä on väsynyt.ja voin kans kertoa et on todella ärsyttävä noidankehä!!! Opamoxin avulla joskus nollannu tilanteen yhdeksi yöksi kun en halua niitä paljon käyttää..auttavat kyllä. Tänään ru ja lääkäri joten täytyy tiedustella asiaa et mikä auttais. Kaikenmaailman kepulikonstit alkaa oleen kokeiltu..
 
LovecraftianBaby: I feel you! Itsellä onneksi unettomuus helpotti, mutta pelkään koko ajan että se tulee takas.

Mulla oli unettomuus ongelmana silloin alkuraskaudesta ja siinä se pahoinvointi vielä kaverina :wtf:
En keksinyt mitään keinoa, miten olisin saanut unirytmin järkeväksi ja aloin olla oikeesti zombi kun töissäkin piti käydä. Jos sitä ois jatkunu vielä syysloman jälkeen olisin käynyt hakemassa saikkua. Näin suositteli neuvolan terkkarikin tekemään.

Miun mielestä ei oo pieni ongelma tuo väsymys. Ittellä se lamautti tosi paljon ja sitten kun oli väsynyt oli todella huono olla kaikinpuolin. Eikä se tee vauvallekaan hyvää.
 
Täällä kans lievää unettomuutta havaittavaissa, tunti pari tulee öisin pyörittyä sängyssä, uskon sen kyllä johtuvan maanantaina olevasta rakenneultrasta ja sen jännittämisestä ja stressaamisesta.
 
Takaisin
Top