Äitiysvaatteet

Isommat rintsikat piti hommata aika alussa jo, mutta muuten minä melkeimpä "vannoin", että en mitään äitiysvaatteita ala ostelemaan, kun vakiovaatteisiini kuuluu mm. leggingsit/treggingsit ja sen sellaiset ja löysiä paitojakin löytyy, mutta toisin kävi. Ostin yhdet mammaleggingsit, kun tuntui rv 18 tienoilla resori puristavan inhottavasti juuri vatsan kohdalta ja sen jälkeen se olikin sitten menoa. :D on vaan niin paljon mukavampi olla mammahousuissa, ei purista ja masu alkaa näkyä nätisti pyöreänä (nyt rv 23 menossa). Pari uutta paitaakin on ollut pakko ostaa, kun normipaidat käyvät lyhyiksi edestä. Esikoinen tulossa, niin empä osannut arvata, että normivaatteet ei oikeasti tunnukkaan enää mukavilta tietyn pisteen jälkeen :)

Nyt minulta löytyy siis äitiysleggingsit, -treggingsit, -collegehousut, -shortsit sekä yksi varsinainen äitiyspaita. Kaikki edellä mainitut ostettu ihan vaan H&M:stä. :)
 
Isommat rintsikat piti hommata aika alussa jo, mutta muuten minä melkeimpä "vannoin", että en mitään äitiysvaatteita ala ostelemaan, kun vakiovaatteisiini kuuluu mm. leggingsit/treggingsit ja sen sellaiset ja löysiä paitojakin löytyy, mutta toisin kävi. Ostin yhdet mammaleggingsit, kun tuntui rv 18 tienoilla resori puristavan inhottavasti juuri vatsan kohdalta ja sen jälkeen se olikin sitten menoa. :D on vaan niin paljon mukavampi olla mammahousuissa, ei purista ja masu alkaa näkyä nätisti pyöreänä (nyt rv 23 menossa). Pari uutta paitaakin on ollut pakko ostaa, kun normipaidat käyvät lyhyiksi edestä. Esikoinen tulossa, niin empä osannut arvata, että normivaatteet ei oikeasti tunnukkaan enää mukavilta tietyn pisteen jälkeen :)

Nyt minulta löytyy siis äitiysleggingsit, -treggingsit, -collegehousut, -shortsit sekä yksi varsinainen äitiyspaita. Kaikki edellä mainitut ostettu ihan vaan H&M:stä. :)

Onko sun hankkimat leggingsit semmoista sukkahousumateriaalia? Mulla tuli heti ekan käyttökerran jälkeen reikiä kun kynnet repi, etsinnässä olisi vähän paksummasta materiaalista.

Entäs te isorintaiset. Mistä hankitte liivinne/imetysliivejä?
 
Varpahat, mä oon toistaiseksi ostanut normimallistojen urheiluliivejä ja sit hm:n hototissi-osastolta niitä niiden isompia kokoja. Kun mä haluan, että liivit olis sekä kaarituelliset ettö nätit, niin en oo edes lähtenyt vielä penkomaan erikoisliiviliikkeiden valikoimaa, kun on sattunut alesta löytymään kympillä tai kahdella toistaiseksi asiansa ajavia rintsikoita.

Nämä uudet kun päälleni, pääsi oikein syvä huokaus, kun tuntui niin hyvältä saada päälleen sopivan kokoiset ja napakat versiot vanhojen puristavien ja fletkujen tilalle.
 
Mä meinasin laittaa tänään aamulla töihin lähtiessä äitiysfarkut jalkaan, mutta huomasinkin niissä olevan reiän pepun kohdalla!! Kuinkahan kauan se on ollut siinä ja mä oon kulkenut tuolla pikkarit vilkkuen!? :hilarious: Taitaa olla mullakin huomenna töiden jälkeen suuntana H&M:n äitiysvaateosasto... :grin
 
Ostin keväällä jo äitiysfarkut ja kuvittelin niiden mahtuvan loppuun asti, mutta nyt nekin jo puristavat. Onneksi kesällä voi käyttää mekkoja, mutta mitä ihmettä sitä syksyllä pukee päälleen??
 
Varpahat, mä oon toistaiseksi ostanut normimallistojen urheiluliivejä ja sit hm:n hototissi-osastolta niitä niiden isompia kokoja. Kun mä haluan, että liivit olis sekä kaarituelliset ettö nätit, niin en oo edes lähtenyt vielä penkomaan erikoisliiviliikkeiden valikoimaa, kun on sattunut alesta löytymään kympillä tai kahdella toistaiseksi asiansa ajavia rintsikoita.

Nämä uudet kun päälleni, pääsi oikein syvä huokaus, kun tuntui niin hyvältä saada päälleen sopivan kokoiset ja napakat versiot vanhojen puristavien ja fletkujen tilalle.

Saanks mä kysyy mikä sun koko on? :D mä kuitenkin tarviisin ehkä jotkut 85E kokoiset, jos nää vielä kasvaa niin 85F ei varmaan olisi pahitteeksi. Tällä hetkellä mulla on 80E jotka on hankittu lady royalista, ne on ainoat mitkä on hyvät päällä. Vastaavat tokmannilta vähän puristaa. Onko H&M:llä noin isoja kokoja?
 
Saanks mä kysyy mikä sun koko on? :D mä kuitenkin tarviisin ehkä jotkut 85E kokoiset, jos nää vielä kasvaa niin 85F ei varmaan olisi pahitteeksi. Tällä hetkellä mulla on 80E jotka on hankittu lady royalista, ne on ainoat mitkä on hyvät päällä. Vastaavat tokmannilta vähän puristaa. Onko H&M:llä noin isoja kokoja?

No, 80E mulla on nyt käytössä, kaapissa odottaa 80F:t ja eilen viimeksi hypistelin 85F:ä, kun ajattelin, että ne saattais loppuajasta olla passelit. Eli siis äffään asti on kokoja ja mä tykkään ainakin niistä balconette-mallisista, on suht leveät olkaimet ja kolmeriviset hakaset, mutta eivät näytä mummoliiveiltä. Ja kun sattuvat vielä olemaan monesti tarjouksessa kympin, niin ei haittaa, vaikka käyttöikä jäisi vaan vaikka kuukauteen.

Myös imetysliivit siellä näytti paremmilta kuin monessa muussa kaupassa - värivaihtoehtoja oli kuitenkin useampi kuin valkoinen ja puuteri ja tykkäsin siitä, että olivat topattuja. En tosin tajunnut katsoa, onko kokoja äffään asti, mutta luulis olevan, jos kerran normiliiveissäkin on.
 
No, 80E mulla on nyt käytössä, kaapissa odottaa 80F:t ja eilen viimeksi hypistelin 85F:ä, kun ajattelin, että ne saattais loppuajasta olla passelit. Eli siis äffään asti on kokoja ja mä tykkään ainakin niistä balconette-mallisista, on suht leveät olkaimet ja kolmeriviset hakaset, mutta eivät näytä mummoliiveiltä. Ja kun sattuvat vielä olemaan monesti tarjouksessa kympin, niin ei haittaa, vaikka käyttöikä jäisi vaan vaikka kuukauteen.

Myös imetysliivit siellä näytti paremmilta kuin monessa muussa kaupassa - värivaihtoehtoja oli kuitenkin useampi kuin valkoinen ja puuteri ja tykkäsin siitä, että olivat topattuja. En tosin tajunnut katsoa, onko kokoja äffään asti, mutta luulis olevan, jos kerran normiliiveissäkin on.

Jes hyvä, pitääkin lähteä tutkailemaan :)
 
Onko sun hankkimat leggingsit semmoista sukkahousumateriaalia? Mulla tuli heti ekan käyttökerran jälkeen reikiä kun kynnet repi, etsinnässä olisi vähän paksummasta materiaalista.

Ei ole, kun ihan semmoset paksummat, kankaiset trikoot, ja tosiaan H&Mstä löytyy. Näistä olen kyllä tykännyt :)
 
Mulla on vaate- ja kroppakriisi. Tuntuu, että olen nyt jo liian iso muutama viikko sitten ostamiini äitiyshousuihin. On jotenkin kömpelö ja turvonnut olo ja melkein kaikki vaatteet kiristää. ARGH! Turhauttavaa. En millään haluaisi ostaa isompia vaatteita ihan jo senkin takia, että loppujen lopuksi niiden käyttöikä on lyhyt. Toisaalta töissä on pakko käyttää vähän fiksumman näköisiä vaatteita, vaikka tosiasiassa haluaisin vaan löntystellä pieruverkkareissa ja miehen isossa T-paidassa, ne kun eivät kiristä ja purista joka paikasta. Vatsa tuntuu tosi painavalta, joten varmaan joku tukivyö olisi myös tarpeen...


En myöskään ole löytänyt tähän ahteri-vatsa -yhdistelmään sopivia kivoja, PUUVILLAISIA alushousuja, vaikka olen kiertänyt jo monet kaupat. Tekokuituiset hautovat alapäätä ja tuntuvat inhottavilta. :confused::oops:
 
Vinkki vitonen! Lidlissä on nyt maximekkoja, todella piiiiitkiä hihattomia paitoja (oon 177cm ja mullekin toi paita puoleen reiteen), caprihaaremeita jne ihan tolkuttoman halvalla! Mä en halua ostaa kalliita mammavaatteuta ja nyt helteillä on kiva vaihtaa useammin päivässä puhdasta päälle, kun mahan kanssa hikoilee ja on pakko käydä suihkussa ainakin aamuin illoin. Ihan peruskamaa, mustaa, harmaata ja punaista ainakin oli värit.
 
Maximekot on muutenkin parhaita - onneks oon aikaisempina vuosina hamstrannut niitä hihattomia malleja, joissa yläosa on sellaista rypytettyä ja venyvää mallia ja helma niin liehuva, että hätätilassa menee laskuvarjosta. :happy:

Nyt oon nimittäin huomannut vasta oikeasti sen, että myös rinnanympärys on kasvanut reilusti, kun moni "pukukankaasta" valmistettu toppi kinnaa yläosasta - perustrikoohan venyy joka suuntaan, mutta nuo siistimmät paidat jää kyllä loppukesästä käyttämättä.

Jotkut legginssithän se on itsekkin käytävä ostamassa, jos meinaa housuissa kulkea vielä tänä vuonnan.. kun ei nuo kollaritkaan ihan joka paikkaan sentään sovi. :hilarious:
 
Mä oon suurimman osan äitiysvaatteista ostanut käytettynä eli ei niihin kauhean paljon ole mennyt rahaa. Ja osa on ollut kaapissa jo esikoisen odotusajalta, silloin ostin enemmän uutena äitiysvaatteita. Aika paljon mulla onkin äitiysvaatteita ja edelleen kun osa omista paidoista ja mekoista menee päälle niin hyvin pitäisi pärjätä loppuodotus. Lisäksi myös omat haaremihousut menee päälle. Käytettynä ostin syksyksi äitiystakin joka on tosi siistin näköinen eli kehtaa vaikka kaupungille lähteä se päällä mutta on myös veden- ja tuulenpitävä eli hyvin voi lasten kanssa vaikka syyssateilla ulkoilla sen kanssa :)
 
Tämän raskauden ensimmäiset äitiysvaateostokset tehty tänään. Tähän asti olen pärjännyt edellisen raskauden äitiysvaatehankinnoilla. Mutta kun olen nyt isompi kuin silloin niin täytyi hankkia sopivampia vaatteita. Ostin farkut ja alesta yhden pitkähihaisen paidan syksylle ja yhden lyhythihaisen farkkupaidan. Lisäksi ostin puuvillaisia mama-alushousuja, ne vaan on niin mukavat nyt raskauden aikana. :) +rintaliivit D-kupilla! Ei oo mun normaali koko tuo D ja olipas kiva esitellä miehellekin sen kokoiset uudet rintaliivit. :joyful: Rahaa paloi mutta ei haittaa mua ollenkaan, ihanaa kun on sopivan kokoisia vaatteita, jotka ei kiristä!

Rv 24+1
 
Miulla ois edelleen haussa äitiystakki. Musta tai valkoinen mielellään... Mistää en oo löytäny. Ei oo hirmu lämmin kesä ollu ja nyt kun syksyä kohti mennään ni tuskin hirveesti lämpenee. Tartteis takin joka päällä pystyis ulkoilee tuon esikoisen kanssa mut myös kehtais ihmisten ilmoilla liikkua :grin
 
Mä aattelin pärjätä syksyn/talven vanhoilla takeilla. Viime raskaudessakin pärjäsi hyvin vanhoilla ja silloin LA helmikuussa. Ihan takki auki kuljin, kun raskaus lämmitti sopivasti. Toki alle sitten tilanteen mukaan paksumpaa.

Muutenkin yritän nyt sinnitellä näillä mitä on. Meni jo joku 200e äitiysvaatteisiin touko/kesäkuussa. Ihan hirvittää tää rahanmeno ja äitiysvaatteet on mulle asia mihin vähiten haluaisin satsata.

Mä kaivoin kans kesän alussa kaappien kätköistä jonkun monta vuotta vanhan maximekon, olin jo ihan unohtanut, mut tänä kesänä ollut taas kovasti käytössä. :happy:
 
Minä pyrin hankkimaan myös mahdollisimman vähän äitiysvaatteita, mutta minulla on enää yksi tuulitakki, joka mahtuu kiinni. Minulla on yhdet ulkoiluhousut, joiden kuvittelin mahtuvan vielä syksyllä, mutta jäivät jo pieneksi. Nyt mahtuu housuista äitiysfarkut ja yhdet leggingsit.
 
Pitääpä kaivella takkivarastonsa, jos sieltä löytyisi kaupunkitakiksi joku 2-rivinen takki. Nappeja siirtämällä saa "lisää neliöitä" eteen :) Mulla on sellainen ihan hirvee suunnistajan tuulipuku, johon mahtuu kaksi minua, eli varmaankin loppumetreille myös tuo pötsi. Mulla on urheilukamppeista osa halvalla hankittuja miesten, tulee väljyys käyttöön, ei jää mahansa ulkoiluttaminen siitä kiinni :)
 
Hjälp! Onko kukaan ostanut/tilannut imetysliivejä H&M:stä? Ajattelin jo tilailla parit joita voisi nyt jo pitää ja ostaa tollaiset joustavat joissa on hiukan kasvun varaakin.
hmprod

En usko, että omat rinnat tulee enää aivan valtavasti kasvamaan. Ennen esikoista oli A kuppi, josta jäi pysyvästi B:ksi ja nyt mennään C-kupilla. Voi tuosta varmaan vielä yhden kupin kasvaa imetysaikana. Koko ollut siis ennen raskautta 80B, nyt 80C ja luulen et pitäisi olla jo 85C, kun alkaa jo ahistaa noi 80C:t.

Tuolla verkkokaupassa oli vaan koot S, M ja L ja oli koko-opas, mutta siitä en mistään löytänyt mitä kokoa noi koot vastaa. Eli tietääkö täällä kukaan?
 
Takaisin
Top