Äitiysvaatteet

Tilasin eilen ihanan mekon, jonka uskon sopivan myös ison vatsan kanssa. Se ei varsinaisesti ole äitiysvaate, mutta varsin tilavalta vaikutti. Imetysvaatteeksi siitä ei kyllä ole, mutta siihen tilanteeseen löytyy varmasti muita vaatteita.
 
Haluisin kysyä teidän mielipidettä: osaatteko sanoa kasvaako toi kupu merkittävästi kahdessa viikossa - oon menossa naimisiin siis parin viikon päästä, jolloin on tarkalleen 11+3 menossa. Käytän nyt jo mammafarkkuja, mutta tavalliset paidat menee vielä ihan hyvin. Turvotusta on tietty enimmäkseen nyt, mutta mietin että oisko aihetta ostaa mammamekko tuossa vaiheessa?
 
Sanoisin tohtia että ei kasva :) Kaikki kasvu on tässä kohtaa vielä turvotusta. Ensimmäisen kolmanneksen ajan kohtu ei kasva muuta kun hieman pyöristyy. Toisella kolmanneksella kohtu alkaa pikkuhiljaa nousta häpyluun tason yläpuolelle, tällöin pienempikokoisilla odottajilla saattaa alkaa maha hieman näkyä, toisilla taas alkaa maha pyöristyä vasta puolivälin jälkeen. Suosittelisin runsaskuituista ruokavaliota ennen häitä jotta vatsan toiminta pysyy vilkkaana eikä turvota sen vuoksi, tähän saattaa hääjännityskin auttaa :wink Ja suolaa kans kun välttää ni pysyy ne pahimmat turvotukset pois. Jos häämekko mahtuu nyt päälle niin kyllä se mahtuu vielä kahden viikon päästä :)
 
Ostin sitten eilen netistä nipun mammavaatteita, ei pitäisi sitten enää olla aamuisin ongelmaa siitä mikä paita mahtuu päälle ja mikä ei...
 
Onks kukaa ostanu jo äitiystakkia? Mie oon miettiny et pakko vissii joku kevät/syystakki hankkia kun tuon taaperon kanssa on pakko ulkoilla... Nytkii välillä viileemmät kelit ja omat takit ei enää taho mahtuu kiinni. Poikaa oottaessa en siis kunnon äitiystakkia hankkinu kun hirveesti ei ulkona tullu liikuttuu, sillon pärjäs takki auki autolle ja takasi kävellen. Mistään ei vaan meinaa löytyy nyt mustaa takkia!? Tai valkosta. Kun värillisissä on se ongelma ettei käy joka asuun... :grin Saa vinkata jos joku on hyvän takin löytäny. Myös joku ihan tavallinen takki kävis kun vaan menee kiinni ja mahalle ois tilaa.
 
Kävin eilen H&M:llä äitiysvaateosastolla ja värit olivat mustaa ja tummansinistä. Ei houkutellut ostamaan! Takkeja en huomannut, oliko niitä laisinkaan. Yritän selvitä syksyyn asti näillä mitä on, vaikka enää yksi mahtuu kiinni. Toiveissa lämmin kesä. Se ainoa, mikä on yhä sopiva, on joku vanha väljän mallinen ulkoilutakki, joka on vähän isompaa kokoa kuin muut vaatteeni. Ostan usein paidat ja takit lastenvaateosastolta, niin niissä ei ole juuri vatsalle tilaa.
 
Kävin eilen H&M:llä äitiysvaateosastolla ja värit olivat mustaa ja tummansinistä. Ei houkutellut ostamaan! Takkeja en huomannut, oliko niitä laisinkaan. Yritän selvitä syksyyn asti näillä mitä on, vaikka enää yksi mahtuu kiinni. Toiveissa lämmin kesä. Se ainoa, mikä on yhä sopiva, on joku vanha väljän mallinen ulkoilutakki, joka on vähän isompaa kokoa kuin muut vaatteeni. Ostan usein paidat ja takit lastenvaateosastolta, niin niissä ei ole juuri vatsalle tilaa.

Mäkin olin vähän pettynyt H&M:n äitiysvalikoimiin, etenkin paitojen suhteen, yhet farkut ostin ja parit legginsit. Paitoja olen ostellut sitten muilta osastoilta. Onneksi nyt on muodissa paljon pitkää ja löysää. Yhen sellaisen kesämekon löysin tosin ihan mammaosastolta, punainen pohjaväri ja jotain kukkakuviota. Siitä tykkäsin kovin.
 
Minä aloin edellisessä raskaudessa tarvita äitiysvaatteita vasta viikon 25 tienoilla. Löysin juuri itseni katselemasta äitiysvaatteita netistä ja totesin, että taidan kyllä hyvin pärjätä viime raskaudessani hankkimilla kamppeilla, jos maha kasvaa yhtä hitaasti tällä kertaa. Samat päällystakitkin menivät päälle synnytykseen asti lukuunottamatta paksua toppatakkia, jonka lainasin äidiltäni. Muistan vielä viikko ennen laskettua aikaa, kun ihmiset kyselivät takki päällä ollessani, että missä se vauva oikein piileskelee. No takamuksessa varmaan.. :confused5 :biggrin
 
Täällä vasta viikko 16. Omat housut ovat mahtuneet viimeksi neljä viikkoa sitten. Tänään iloitsin, kun yhdet legginsit mahtui jalkaan. Puin ne mekon alle ja eihän ne pysyneet yhtään kohdallaan, koko ajan valui vatsan alle kun keskellä ei mitään vyötäröä enää ole. Tänään sukkahousukaupoille.
 
Mä oon myös käyttänyt äitiysfarkkuja jo pidempään, omat ei mahdu (toki, jos jättää nappia auki)... työhousutkin on mallia äitiys jo.:grin

15+4
 
Mie käytin työhousuissa äitiysmallia jo sillon kun en ollu raskaana :grin Ne nyt on vaan niin paljon mukavemmat kun ne tavalliset työhousut... :P
 
Pakko mainostaa maailman parhaita imetysliivejä. Eli Bravadon liivit mallia Body Silk Seamless on aivan mahtavat. Tilasin niitä ison pinkan silloin esikoisen aikaan ja siis käytän edelleen niitä samoja. Ensinnäkin ovat aivan supermiellyttävät (ei kaaritukia, mutta silti jämäkät) ja mielestäni myös sen verran kivan näköiset (ja paljon värivaihtoehtoja), että todellakin olen käyttänyt niitä ihan normiliiveinäkin, vaikka esikoisen imetys loppui jo muutama kuukausi sitten. (Mies tosin toivoi, että olisin käyttänyt tässä välissä "hepeneitä", mutta olen liian mukavuudenhaluinen siihen :laughing021 Sitä paitsi, vanhat hepeneliivit ei enää mahdu ja nyt on turha ostaa uusiakaan...)

Olen myös pessyt niitä välillä jopa 60-asteessa (kuten yleensä alusvaatteita, olen bakteerikammoinen) ja jopa kuivausrummuttanut ja edelleen ovat joustavat ja hyvässä kunnossa.

Kannattaa tilata vaikka yhdet ja testata. Uskon, ettette pety! Olen tilannut sellaisesta, kun nursingbra-shop.co.uk. Toimitus maksaa kotiin vain yhden punnan. Ja tuolla Briteissä on halvemmat hinnat, kuin jos tilaisi saman tuotteen Suomesta. Ja on luotettava myyjä! :dance008
 
Joo täällä kans edelleen Bravadon Body silk seamlessit käytössä vaikka on jälellä enää yks imetys (ilta) jota ei ne liivit päällä tehä. On vaan niin mukavat ja niihin on päässy vissii tottumaan liikaa tässä viimesen 1v5kk aikana :grin Edelleen suosittelen :)
 
En tiiä saako kuvasta selvää mut noissa Bravadon liiveissä on taulukko minkä mukaan valitaan koko. 70E:n koko ois siis S. Itelläni M koon Bravadot kun ympärysmitta oli imetyksen alussa 80 ja kuppikoko normaalia isompi, on nyt melko isot miulle mut en oo viittiny enempää ostaa kun noita on neljät tossa koossa :grin Silti ihan hyvät. Ehkä seuraavaan imetykseen ostan vielä S kokoa, mut ainakii alkuun meen noilla M koon liiveillä kun rintakehä taas tottakai leviää tän raskauden edetessä eikä heti palaudu synnytyksen jälkeen.
 

Liitteet

  • wp_ss_20160526_0001.png
    wp_ss_20160526_0001.png
    356.3 KB · Katsottu: 23
Noi Bravadon koot ja kokotaulukot pitää mun mielestä hyvin paikkansa. Mä oon käyttänyt koko ajan M-kokoa, myös silloin, kun bosat oli aivan täynnänsä maitoa ja myös siinä vaiheessa, kun ne oli mallia nahkarukkaset. Aina ovat hyvin istuneet päälle. Jos epäilee kokoansa, niin kannattaa ottaa se isompi.
 
Mie sanoisin et Bravadoissa kannattaa kattoo sitä ympärysmittaa, miulla nimittäin on vähän reilut nuo M koon liivit ympärysmitaltaan nyt kun on rintakehä palautunu edellisestä raskaudesta, eli 80 ympärysmitasta palas takasi 75 senttiin. Ja jos on ihan valtavat jättihinkit hentosella naisella ni saattaa toki loppuu pienissä koissa kuppitila kesken :grin vaikka ovat kyllä tilavia.
 
Me käytiin reissussa Lontoossa, ja ostin sieltä tosi ihania äitiysvaatteita. Superhyvää trikoota olevat mustat mammahousut, tunikan ja kolme kirkasta mekkoa, jotka menevät vielä imetykseenkin. Halvalla en päässyt, mutta H&M:n vaatteet eivät miellyttäneet muakaan, ja tykkään kovista ja kirkkaista väreistä, joten se perusmammavaate eli hentoiset värit pikkukukilla ei niin ole mun juttu.
 
Voi kun pääsis jossai ulkomailla käymään ni vois tehä erilaisia äitiysvaatelöytöjä... Itekkii kirkkaiden värien ystävä joten kuulostaa hyvältä Madeline :)
 
Takaisin
Top