Äitiysvaatteet

Yllatus2016

Näppärä viestien naputtelija
Syyskuun äidit 2019
Minäpä rohkeana tyttönä alotan tämän ketjun, kun ei vielä tämmöstä täällä ollu.

Eli tilasin jo itelleni (ja sain) ihanan äitiysmekon. Mekko on trikoota ja aika tiukka malliltaan, maha tulee siis näkymään tuo mekko päällä. Ilman mahaakin mekkoa voi jo käyttää, koska mahaa varten ei ole hirmuista pussia. Innolla jo odotan, et pääsen käyttämään tuota. Lisäksi on hankittuna jo pari masutuubia ja metritolkulla kuminauhaa, jossa on napinreiät. Tuolla kuminauhalla saa viriteltyä vanhoihin farkkuihin lisää tilaa ja lisäks voi käyttää sitten masutuubia. Tuo kuminauha tulee muuten paljon halvemmaks kuin valmiit vastaavat viritykset.

Onkos muilla jo mammavaatteita hommattuna/käytössä?

rv 9+0

Tuntuu niin kaukaiselta vielä ajatus äitiysvaatteista (rv 7+0), kun kaikki omat vaatteet mahtuu vielä hyvin päälle :) mulla on vaatekaapissa kesäksi monia maximekkoja, jotka venyyy vaikka ja miten paljon, joten niillä pääsen hyvin pitkälle, jos vaan kelit sallii :shy::smiley-bounce013

Oon käyttänyt mammahousuja jo rv5 asti, hieman tuli tuota turvotusta. Iltapäivisin varsinkin olo kuin ilmapallolla. Sittemmin selvisi että kohtu on tosissaan eteenpäin kallistunut, tällä hetkellä (10+0) maha alkaa jo pikkuisen näkyä muutenkin.

Pitäisi käydä sovittaen omat vaatteet läpi vähän sillä mielellä että mitkä menee mahan kasvaessa ja mitkä voisi jo ihan suosiolla pakata hetkeksi syrjemmälle. Jotkut ulkohousut pitäisi ensi syksyksi ainakin ostaa, varmaan joku tarpeeksi väljä takkikin.

Mie en edellisessä raskaudessa raaskinu montaa odotusvaatetta ostaa kun oli niin paljon muitakii hankintoja, nyt meinasin muutaman lisää antaa itseni hankkia :) Harmi kun vauvamaha tulee näkyviin vasta 15-20 viikolla, mielelläni korostan kasvavaa mahaa :) Kaikki aikaisemmin näkyvä maha on vaa turvotusta huonosta ruokavaliosta johtuen joten mahaa on vielä toistaseks piiloteltava :grin Parit joustovyötäröfarkut on odottamassa ja kevyt takki mahanpaikalla :) paitoja vois ostaa jonkun vaikka joustavia trikoopaitoja on kaapissa. Vilan pitkät topit on muuten tosi hyviä odotusaikana, laadukasta kangasta ja venyvät hyvin mutta eivät jää pussittamaan kun mahaa ei enää ole, saa myös imetysaikana kaula-aukkoa venytettyä. Kesän varmaan pärjää just noilla kaapissa olevilla joustavilla mekoilla mitä Littlefootkin mainitsi.

Esikoisesta yhdet mamma housut ja vikat oliki. Normi kuteita tuun käyttää. Perus toppeja ja venyviä housuja :) Niillä mentii esikoisenki aikaa :)

Esikoisen odotus ajalta löytyy parit mamma farkut mutta sen verran olen kutistunut niistä ajoista että ne taitaa olla sopivat vasta sitten loppuvaiheessa kun maha alkaa olla kunnolla kasvanut. Tällähetkellä en enää normi farkkuja käytä kun tuota turvotusta on sen verran että kaikki kaapista löytyvät farkut puristaa. Eli mukavilla ja joustavalla housuilla mennään varmaan aika pitkälle ja kesällä tietysti mekkoja käytän jos vaan kelit sallii. Tykkään myös käyttää ihonmyötäisiä paitoja jotka korostaa mahaa :)

Mulla kaapissa parit vaa, vois sitä fb kirpulta kattoo jos jotaki löytys, ootan et maha kasvaa nii voin käyttää pinkeetä pitsipaitaa :D jota ei oikee löllönkanssa voi :D

Mulla on kahden edellisen raskauden jäljiltä kaapissa äitiysvaatteita varmaan ihan riittävästi. Mä en raskaana ollessa todellakaan voi pitää normivaatteita (no ehkä jotain collegehousuja tai leggareita) kun nyt jo omat farkut puristaa. Mulla on molemmilla aiemmilla kerroilla ollut se klassinen poikamaha; hillitön pallo mutta takaapäin ei näy että olisin edes raskaana. Omia paitoja voi käyttää ja just jotain venyviä/löysiä mekkoja mutta kesällä meillä on yhdet juhlat tiedossa niin sinne täytynee ostaa joku äitiysmekko niin on vähän mukavampi ja juhlavampi.

Mä oon ostanut jo muutamat housut ja paidat kun sattui löytymään tosi kivoja ja halpoja kirppikseltä. Tuolla ne kaapissa polttelee.
Mulla ei mene enää farkut kiinni ilman että ahistais ja puristais:/ parit muut housut menee vielä... Paitoja on pitäny etsiä löysempiä kun on ollu vaan melko vartalonmyötäisiä ja ne ei tän turvotuksen kanssa sovi :D
Kasvaisi nyt kunnolla tuo vauvamaha!

Mä olen ostanut vaan sen kuminauhan jolla saa jatkettua normihousujen käyttöikää. Lähinnä työhousuja varten kun meillä ei saa omia vaatteita käyttää (kaupassa olen töissä).

Vapaa-ajalla käytän lähinnä legginsejä ja colitseja. Ennen raskauttakin oon suosinut mukavia ja joustavia vaatteita missä voi liikkua. Ja nyt ei enää kyllä edes farkut tms. menisi kiinni...:P Liekö tullut syötyä liikaa ;)

kaisu 10+0

Oli pakko tilata netistä jo uusia vaatteita, kun turvotus oli niin voimakasta, ettei tavalliset vaatteet enää mahtuneet.
Pukeudun oikeastaan aina farkkuihin ja nyt kaikki farkut ovat aivan liian ahtaita! Tilasin siis muutamat mammalegginsit, trikoomekon, äitiyspaidan ja muutaman topin.

Meillä on töissä valittavissa mammamalli housuissa :) Oon käyttäny joustovyötäröhousuja edellisen raskauden jälkeen vaikka en oo raskaana ollu :grin Ne on vaan niin paljon mukavemmat kun se tavallinen versio...

Mä tarvin toimistovaatteita. Ihan pelkillä leggareilla en siis voi elää ja omat farkut kiristää jo. Kesällä onneksi voi käyttää mekkoja, mutta oon niin farkkuihminen, että haluan parit. Viime kerrasta on jo 5 vuotta, joten olen kyllä jo hävittänyt muut paitsi yhden hyvän puseron ja tukevan kietaisumekon. H&M:n mustat pillit, saakohan niitä vielä? Oli ihan parhaat viimeksi.

piipaa 10+4

Mä tilasin netistä parit äitiyshousut ja pari pitkää toppia. Päälle sitten paita joka peittää mahan, jotta voin salata asian mahdollisimman pitkälle :grin

Mulla on esikoiselta aika moinen määrä vaatetta, imetysliivit pitää ostaa. Niitä on vaan kahdet ja voin sanoa ettei se riitä mihinkään :p Mistäs ootte ostanu imetysliivit tai ihan normi rintsikat? H&M ei passaa mulle.

Miulle ois riittäny kahetkii imetysliivit, mut piti saaha eri värisiä :grin Tilasin esikoista odottaessa nettiemosta bravadon body silk seamless liivejä, suosittelen, edelleen käytössä :) Noissa on ohut toppaus liivin sisällä jonka voi halutessaan otta pois, en tykkää yhtään jos nännit paistaa läpi, on hyvät ainakii tällaselle pienitissiselle...

Edellisestä imetyksestä on jo aikaa noin 6v. Silloin hyviä imetysliivejä ostin lindexiltä. Luultavasti teen myös tällä kertaa niin :)

Mun piti jättää jo normiliivit pois. Tissit pursuaa ulos ja kaarituet alko ahdistaa. Ostin parit halvat kaarettomat kokoo normaalia isommat "mummoliivit". Imetysliivejä en uskalla ostaa ennen kuin maito nousee, viime kerralla ne oli aivan hillittömät hinkit :D Mullon aina vaikeuksia liivien oston kanssa, koska ympärys on pieni (70), mutta kupin pitää olla jotain E tai F sitten kun imetän...

Takaisin