Äitiysvaatteet

Miks kaikki kivat liikkeet on Helsingissä :sad001 Täälläpäin on vain ja ainoastaan H&M josta saa mammavaatteita. Ja yhdestä lastentarvikeliikkeestä saa Mamaliciousta, mutta valikoima oli todella pieni.
 
Helsingissäkin aika rajallinen valikoima kyllä, ja pääasiassa aika yksinkertaisia perusvärisiä trikoopaitoja suomalaiseen hillittyyn(seinäruusu-)makuun, tai niin luulin ennen kun löysin ton liikkeen. Miks ei kukaan edellisen raskauden aikana kertonu mulle tollasista? Pitäis olla kavereita joilta aina kuulis noista paikoista.
 
Miten ihmeessä joku on onnistunut löytämään kirpparilta äitiyshousut? Eilen metsästin kahdestakin isosta paikasta eikä löytyny, ei edes vääränkokoisia... vauvanvaatteita löyty kyl muutama kiva :) me ku ei haluta tietää sukupuolta ennen synnytystä, aina kun joku neutraali/suhtneutraali osuu kohdalle niin on napattu mukaan. :)
 
Helmikuisista kurkin lukemassa, ja tuosta kirppikseltä äitiysvaatteiden ostosta innostuin kommentoimaan.

Onko Liljuska teilläpäin lastentarvikekirpparia? Niissä yleensä myydään myös äitiysvaatteita, ja sellaisesta mä olen itselleni ostanut kolmet farkut yhteishintaan 15e. Paitoja oli hankalampi löytää, ne usein on kuluneempia. Ja tietty fb:n äitiysvaatekirppiksiltäkin löytyy, jos haluaa siellä "paljastaa" raskautensa. :)
 
Elya, vajaan tunnin matkan päässä on vissiin lähin lastetarvikekirppis, tarttee kattoo josko ens viikolla pääsis käymään siellä :) fb:n paljastus ei vielä yhtään innostuta. Varsinkin kun mm pomolle en ole vielä julkenu kertoa :/
 
Liljuska, just tuon takia (en halua itsekään fb:ssä paljastua) mullakin on jäänyt kauheasti kivoja vaatteita hankkimatta. Fb:ssä näkyy myynnissä hienoja ja kohtuuhintaisia, mutta ihan varmasti olisi tuttuja kommentoimassa ostoaikeitani joten livekirppiksillä on helpompi tehdä löytöjä. Harmi että teiltä ne on niin kaukana, mutta suosittelen kovasti käymään jos mahdollista. :)
 
Liljuska: Niinpä!! :grin Kävi melkonen tuuri pöksyjen kanssa. Minä olen kirppareilta löytänyt joitakin äitiyskamppeita, mutta ne tuppaa olemaan aivan liian pieniä mulle... Ne on yleensä jotain 34-38, eikä semmoset edes mene mun toiseen käsivarteen :'D Housuissa 40-42 ehkä saattaa mahtua, mutta niissäkin on riski, että perse ei mahdu kyytiin :grin
 
H&M:n äitiysvaatteet on kanssa outoja kokojensa puolesta, kun kaikki yläosat ovat ihan älyttömän isoja ja alaosat taas pieniä. Ja sitten ainakin niiden verkkokaupassa suositeltiin vielä ostamaan normaalia kokoa yhtä tai kahta suuremmat! Mitä järkeä moisessa kokomitoituksessa on? Eikö ne nyt voisi suunnitella vaatteet ns. normimitoilla ja sitten vaan muuttaa siihen sen vatsaosan väljemmäksi.
 
Tuosta syystä en taida ite uskaltaa mistään nettikaupasta näin ensikertalaisena tilaillakaan vaatteita, ku ei ymmärrä edes sitä että minkä verran kroppa muuttuu esim.just takapuolen ja reisien kohdalta :D Riittääkö äitiysvaatteet "normaalikokoisena" vai pitääkö ottaa niistäkin yhtä kokoo isompaa...
 
Mörri-Möykky: Joo!! Ja niissä ihan tavallisissakaan H&M:n Made in China -housuissa ei tahdo koot riittää! Ennen ku aloin odottamaan ja kävin housuja katselemassa, niin edes isoin koko Made in China -housuissa ei riittänyt!! :eek: En minä nyt omasta mielestäni ainakaan vielä niin mursu ole, että ei löytyis housuja enää kaupoista! En sitten tiedä onko ne housut mitoitettu pienten kiinalastyttöjen mukaan vai onko sitä muka jo niin järkky läskiperse että telttakauppaan pitäs mennä...
 
Ja lisätään vielä sen verran, että ainakin H&M:n yläosat mulle menee, eikä tarvi todellakaan olla edes isoin koko, mutta nuo housut aiheuttaa mulle pään vaivaa....
 
Se tarviiko useamman kokoisia mammavaatteita riippuu varmaan siitä kuinka paljon paino nousee. Viimeksi mä keräsin 20+ kiloa ja todellakin tarvisin loppuajasta isompia housuja kuin alussa. Että ei varmaan kannata heti alkuun ostaa koko kaappia täyteen:) mulla olis ainakin jäänyt suurin osa käyttämättä:) toisaalta jotkut varmaan selviää hyvinkin melko samankokoisissa vaatteilla koko raskauden.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Mulla meni viimeeks ihan oman kokoiset koko raskauden, ja nytkin ostin hm 36 housut ja legginsit, mikä on yleensäkin mun koko. Hieman olis saanu olla jopa tiukemmat trikoot reidestä ja pohkeesta, kun nyt jäivät kurttuun, mutta mahtuu ainakin sukkikset alle talvella. Nyt on pari kiloa lähteny omasta painosta, että ehkä ne on pian sopivia sitten.
 
Vinkiksi, että kävin tänään (Helsingin) keskustan Stockalla ja siellä oli loput äitiysvaatteet -60%. Malleja oli enää rajoitetusti, mutta kokoja aika hyvin.
 
Mä kävin lauantaina keskustan stockalla, enkä nähnyt kuin yhden rekillisen äitiysvaatteita. Siinä vauvaosaston kassan vieressä. Olikohan niitä jossain enemmänkin?
 
Nyt ei oo tullu sieltä katsottua, vaikka kyseisen kerroksen tarjonnasta löysin tytölle boleron toissapäivänä. Ostin niin hirveän läjän jo vaatteita jotka sopii sekä raskauteen että imetykseen, eka muutaman sieltä hm:ltä, sit pari bebesistä ja sit oikean vuoren lapsenpäästäjänpuodista, niin oon yrittäny olla katselemattakaan enempää...
 
Mä ostin H&M-stä äitiyshousuja. Nyt huomasinkin et legginsit paljon mukavampia :D
 
Takaisin
Top