Äitiysvaatteet

liinuta

Oman äänensä löytänyt
Elikkäs mistä te olette ostaneet äitiysvaatteita, joilla on jo lapsia?

Jos käytätte normaalisti kokoa M / 38 vaatteita, niin meneekö sama koko kumminkin äitiysvaatteissa vai isompaa tarvii ostaa?

Missä vaiheessa te muut olette meinanneet alkaa ostamaan äitiyshousuja?

Alkaa itsellä tuntumaan ettei farkut mene kunnolla kiinni, kun turvottaa. Olen miettinyt jos ostaisi jo nyt ( rv 9+2 ) äitiysfarkut :D

Hei liinuta! :)

Olen ostanut raskausvaatteit Stockmannilta, H&M:lta, Bebesiltä (kauppakeskus Kampista) ja tilannut netistä. Ainiin ja ostin myös Barcelonasta El Corte Inglesiltä parit raskaushousut.

Itse olen tavallisesti kokoa 40/42 ja ainakin toistaiseksi sen kokoiset vaatteet käyvät. Kannattaa ostaa oman kokoisia äitiysvaatteita. Toki jos painoa alkaa kertymään enempi, niin sitten isompaa.

Sain kaverilta parit H&M:n housut ja niitä oon käyttänyt, jos haluan laittaa jotain muuta kuin legginssit tai collarit.. :D

Näissä mun saamissa housuissa on hieman tiukempi se resoriosa eli niillä päästään varmaan noin puoleen väliin asti. Suosittelen, on niin paljon mukavammat päällä! :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä oon käyttänyt lähinnä H&M:n mammavaatteita, koska en halua niihin rahaa laittaa, kun kuitenkin sen verran vähän aikaa ovat käytössä. Omilla paidoilla pärjää aika hyvin, pari äitiyspaitaa olen "perinyt" sukulaisilta. Ja tulevaisuuden varalle: mun mielestä myös imetyspaidat on aika turhia ja hankalia. Käytännöllisintä on käyttää tuubitoppia ja löysää päällyspaitaa. Imetsypaidat on ok, jos tykkää näytellä rintavarustustaan kylillä.. :grin (tämä nyt mun mielipide ja mun vartalotyypille sopiva ratkaisu).

Äitiyshousut on olleet mukavuussyistä käytössä jo muutaman viikon, myös legginssejä käytän paljon. Normi farkut tuntuvat tosi kurjilta mahassa.. :confused: Mulla ainakin noista henkkamaukan mammafarkuista menee jopa pienempi koko, kuin normaaleista. Oon sen mallinen, että joustava vyötärö antaa koossa anteeksi, vaikka en oo mitenkään keskivartalolihava. Ennemminkin pepukas. :grin Oikeen harmittaa, kun edellisessä raskaudessa ostetut farkut on vieläkin liian isot, vaikka kiloja on aika paljonkin enemmän kuin silloin kaksi vuotta sitten. :sad001

Mä olen ostanut H&M äitiysvaatteita ja nyttenhän lindex myy kanssa pitänee jossain kohtaa kun alkaa näyttää siltä että tarttee niin meen niitä kattelee löytyykö siel housuja esim. Housut oon yleensä ostanut sillon kun alkaa ahdistaa olla omissa taikka tekee tiukkaa et menee kiinni. Mulla on edellisestä raskaudessa jäljellä yhet äitiysfarkut ja 2 kpl äitiys paitaa ja 1 huppari...

Mulla menossa nyt 10+0 ja housukaupoille on kyllä mentävä asap. Mulle menee kyllä jalkaan kaikki "vanhat" farkut, mutta melkeinpä sattuu mahaan heti jos yhtään kiristää.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Abhaya: mulla on kans 10+0 viikko menossa. Vielä ei kiristä housut mutta voi olla nyt olisi hyvä aika käydä ostamassa jotain ennen kuin maha alkaa kasvaa. Minulla oli onneksi jo kaverin antamat isommat rintsikat, jotka on olleet tarpeen. Kesällä on kiva kun voi käyttää mekkoja.

Henkkamaukalta ostin esikoista odottaessa ja nyt kun jo näillä viikoilla (9+6) on pidemmän aikaa tarvinnut mammahousuja, ostin Tori.fi:stä käytettynä tosi hyväkuntoisia hennesin farkkuja 5e/housut :)
Liivikauppaan olis ihan pakko lähtee, ketuttaa kun niitä saa ostaa taatusti vielä monet :D

Hehheh kokeilin tuossa niitä edellisen raskauden äiiyshousuja, jotka ostin sieltä Barcelonasta. Ne ovat valtavat! :D Olen toki nyt huomattavasti hoikemmasda kunnossa kuin ennen esikoisen raskautta. En vaan arvannut, että ne ihan NOIN valtavat olisivat olleet.
No: ehkä näppäränä pienennän niitä itse. ;)

Täällä on rv 10+6 ja normihousut vielä menee päivästä riippuen. Turvotusta on joinain päivinä sillein, että kaikki vaatteet puristaa ja toisina päivinä mahtuu hyvin. Kireimpiä housuja en oo pitänyt melkein koko raskauden aikana, koska ne on tuntunut epämukavilta.
Ajattelin yrittää itse tehdä mammahousuja kirpparihousuista ja resorista tai lycrasta. Katotaan miten onnistuu :D En todellakaan oo mikään ompeluvelho, mutta kun noita on kotona, niin halvaksi tulis tehdä.
Vaikkei masu oo vielä kasvanut juurikaan, niin silti aina tuntuu, että muut varmaan huomaa. :P

Sent from my GT-N8000 using Vau Foorumi mobile app

Mulla menee vielä osa normivaatteista päälle ihan hyvin, mutta ei kaikki. Etenkin farkut ahdistaa, mutta yhdet ennen vyötäröltä löysähköt farkkuleggarit on just sopivat nyt :)

Itse olen näin normaalistikin isokokoinen, lähes 175cm ja XL tai jopa XXL, onko muita isoja äitejä, vinkkejä mistä löytyy parhaat ison äidin vaatteet? :)

Itsellä tuntuu, että pitäisi näihin nykyisiin farkkuihin ottaa vyö taas käyttöön, kun meinaavat tippua jalasta. :grin Kattelin tuossa SPR:n kirppikseltä yksiä äitiyshousuja, olis maksanu muistaakseni 3€, mut jätin vielä sinne, hennesin valikoimaa selasin myöskin netistä ja totesin, että ei taida koot riittää loppuajasta, normaalistikin saa olla housut kokoa 44-46 riippuen mallista.

Onko kellään tietoa Tallinnan lastentarvikekaupoista, onko niissä minkälaista äitiysvaatevalikoimaa? Koetin yhden ostoskeskuksen nettisivuilta kattella niitä kauppoja, mut monessakaan ei ollut mainintaa vaatteista.. Olen kuun vaihteessa lähdössä työristeilylle ja siellä on retki yhteen ostoskeskukseen. :)

Päästänköhän suustani nyt sammakoita, mutta eikös se vauva ala kasvaa mahassa kunnolla vasta noin 12 viikon jälkeen? Toki kaksoset on eri asia. Mutta mietin, että miten aikaisin on ns. "normaalia" käyttää äitiysvaatteita, mielestäni ainakin näillä viikoilla (9+3) on aivan liian aikaista katsella äitiysvaatteita. Turvotusta on minullakin, samat housut menee jalkaan kuin ennenkin, ainoastaan loppupäivästä turvotus saattaa hieman puristaa. Turvotus kuitenkin helpottaa taas seuraavaan aamuun.

Hankitaanko äitiysvaatteet siis ensisijaisesti sitten kun vauva alkaa kasvaa mahassa niin että vatsa alkaa työntyä ulos vai ostetaanko vaatteet turvotusten takia?

Jos minulle ei vko 12 aikoihin mahtuisi enää samat housut jalkaan, alkaisin vakavasti katsoa syömisiäni... :smiley-ashamed008 Tosin, kehot ovat varmasti erilaisia tässäkin.

Mä en varmasti ostais näillä viikoilla vielä. Nyt siis 11+1. Kun kaapista housut kuitenkin valmiina löytyy, oon ne ottanut käyttöön koska tavisfarkut tekee kipeää. Varsinkin kun istumatyössä se vyötärö oikeen porautuu mahaan.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Joo: Mulla samaa ongelmaa kuin esim. sulla snuu. Istuessa ja loppupäivästä omat farkut puristaa. Äippäfarkut on liian isot. Ostin leggarit Hennesiltä, mutta tuolla on vielä liian kylmä mennä pelkästään niillä. Onneksi mulla yhdet 'tavalliset' juuri nyt hyvän kokoiset housut. Ne vielä jouluna oli turhan isot. :D

Olipa kyllä sammakko.

Miksi tarvitsisi koittaa änkeytyä normifarkkuihin siihen asti, "kun on normaalia" ostaa ensimmäiset äitiysvaatteet..? Kun voi vaan ostaa ne housut, joissa on mukavampi olla..

Mulla on paino noussut ihan maksimissaan kilon plussan jälkeisten kuuden viikon aikana. Mitat ennen raskautta 164/53 ja kyllä, mahaa on jo niin, että äippähousuissa hiihtelen.

Kuulostaapa kovin ahdasmieliseltä toteamus, että mun pitäisi nyt alkaa katsomaan syömisiäni tarkemmin, koska masu näkyy jo nyt. Meidän kaikkien kropat on erilaisia ja toimivat eri tavoin. Saa hämmästellä että nyt jo on jouduttu housukaupoille, mutta en minäkään tuomitse niitä, joille ei kasva kunnon pallomasua ollenkaan. Eivät he ole sitä tietä valinneet.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Eiköhän se ole kovin yksilöllistä missä tahdissa maha kasvaa. Vaikuttaahan siihen moni asia mm. turvotus, kohdun muoto, monesko raskaus on, montako on kyydissä ym. Itsellä ainakin kyse on turvotuksesta ja tällä hetkellä maha on pienempi kuin kaksi päivää sitten. Mielelläni pidän turvonneen vatsani kanssa vaatteita, joissa on mukava olla vaikka mahtuisinkin kiristäviin vaatteisiin.

Joku siis vastasikin, että siis turvotukseen hankitaan äitiysvaatteet. En voi tietää asiasta koska tämä on vasta ensimmäinen raskauteni. Kuvittelin että pärjäisin normaalihousuilla pidempään. Enhän voi tietää mitä tapahtuu seuraavien viikkojen aikana, voinhan itsekin joutua housukaupoille.

Olen itse ylipainoinen, en mikään keijukainen, joten olen hämmästynyt etten ole tarvinnut vielä äippähousuja. Kiloja on tullut kahdessa kuukaudessa 3 kg. Todennäköisesti saan kiloja paljonkin tämän raskauden aikana, olen helposti lihovaa sorttia. Jospa se turvotus ei sittenkään ole itselläni niin paha, äidilläni oli todella paljon turvotusta raskaana ja odotin että minulla olisi myös. Mutta jos omat vaatteet vielä mahtuvat tässä vaiheessa niin ilmeisen vähällä olen vielä selvinnyt tähän asti. Äippävaatteet joita asuinpaikkakunnallani myydään ovat aika rumia, joten ostokset pitää suunnitella jo hyvissä ajoin ennenkuin tarve niille ilmenee.

Taitaa olla jokainen ihan oma yksilönsä, joku on jo lihonnut useamman kilon ja joku laihtunut.

Itselläni on vain se etten syö yhtään enempää mitä ennen ( max 1 leipä tai 2 hedelmää ). Syön enimmäkseen salaatteja yms ja aloinkin liikkumaan kunnolla plussauksen jälkeen. Niin on tullut 2-3 kg lisää painoa. Ettei se ole siitä kiinni että mitä suuhun laittaa. Olen aina ollut tarkka syömisistäni ja tulen myös olemaan.

Mutta mehän olemme ihan omia yksilöitä, mutta hienoa vaan kuunnella muiden kokemuksia. :)

Takaisin