Äitiyspakkaus

Pitänee soittaa Kelaan. Kävin juuri sivuilla. Hakemus jätetty 15.10 (pe), raskaustodistus postitettu 18.10 (ma), ja edelleen lukee että "tietoja puuttuu"... höh!

[:@] [:@] [:@]
 
Täälläki otettiin äitiyspakkaus rahojen sijaan. Olin ensin kallistumassa rahoihin, mutta kun sain tietää että pakkaus on paljon rahakorvausta arvokkaampi niin päädyin sitten siihen. Olen kuulluut vain positiivista palautetta ystäviltäni, jotka pakkauksen ovat ottaneet. [:)] 
 
Ja tänään tosiaan tuliki postista ilmoitus että äitiyspakkauksen voi hakea [:)] Ja oli kyllä kiitettävän nopeaa toimintaa Järvenpäässä! Laitoin hakemuksen netissä 19.10 ja postissa raskaustodistuksen päivää myöhemmin.. Päätös oli tehty jo samalla viikolla eli parin-kolmen päivän jälkee hakemuksesta ja nyt voi paketin hakea. [:D]
 
Jurputusta [:@] [:@] [:@]: soitin Kelaan aamulla. No ne siinä sanoi etten ole jättänyt äitiysrahahakemusta vielä, koska aion hakea sen korotettuna 6 kkn palkkatulojen perusteella. Sanoin että no, sehän EI vaikuta äitiysavustukseen, joka on siis erillinen hakemus. Nii-iin, niinhän se on, sanoi täti Kelalla. No, hän merkitsi nyt sinne että käsitellään tämä äitiysavustus (=mammaloota) erikseen. Huh huh... vähän älyvapaata touhua [:D] No, nyt pitäisi sitten jossain vaiheessa alkaa tapahtumaan jotain.
 
 
Tänään hakemaan mammapakkaus postista :)) JEE ! Pääsee hipsuttaa lisää uusia vauvvanvaatteita ^^
 
JEEE [:D]
Äitiyspakkaus on saapunut! Hain sen postistakin jo ja nyt oottelen et ukkeli heräilis päivänokosilta, niin päästään yhdessä ihmettelemään pieniä vaatteita ja tavaroita [:)] Ihanaa!
Sit täytys muistaa seuraavalla kauppareissulla ostaa hajustamatonta pesuainetta, et pääsen pyykkään pikkupyykkiä [:)] ??
 
^ Ihanaa!

Mulle tuli eilen postissa päätös tuosta lootasta. Sen pitäis saapua meidän postiin parin viikon sisällä [:)]
 
MaD: meille tuli eilen myös Kelan päätös postissa, ja tänään tuli saapumisilmoitus ^^

Psst.. Käytiin miehen kanssa äsken läpi koko loota <3 Aaaaaws <3 Ihanaaa !
 
Just, kauankohan saan odottaa sitä saapumisilmoitustakin [:D].. Mulle on tullut päätös tiistaina (odotin sitä kolmatta viikkoa) ja nyt pakettia ei näy eikä kuulu.

Nim. "Ei yhtään malttamaton"
 
Mulla meni päätöksestä puoltoista viikkoa lootan saapumiseen [:)] Olishan tuo tietty nopeempaakin saanut tulla [:D]
 
JEEEEEEEEEEEEEEE
 
Kävin taas Kelan sivuilla: päätös on tullut 26.10 joten eiköhän se kohta ole tulossa se pakkaus!! IHANAA!!
 
[:D] [:D] [:D] [:D] 
 
Meille tuli eilen pakkaus :) Viime viikon keskiviikkona laitoin tilauksen netissä, samana iltana vein raskaustodistuksen Kelalle. Päätös annettu perjantaina. Eilen tuli sekä päätös äitiyspakkauksesta että saapumisilmoitus. Piti tietysti heti hakea se postista :) Tosi nopeaa toimintaa Hyvinkään Kelalta!
 
Päätöstä ei näy eikä kuulu...Kelan sivuilla sanotaan "asiakirja saapunut". Yli viikko on vierähtänyt [:@] Hervannan Kela!!! Opintotuen lakkauttaminen kävi kyllä nopeasti... [:)]

Mitäs pesuainetta muuten aiotte käyttää vauvapyykkiin? Meillä varmaan kallistutaan OMO Sensitive nesteeseen. Voiskohan sitä käyttää myös kestojen pesuun...hmmm...
 
iisi: soita sinne! Mulle ainakin selvisi heti miksi ei ole tullut päätöstä - eli viestit oli mennyt ristiin ja he olivat merkanneet sinne että tulen hakemaan äitiysrahaa viitaten korotettuihin tuloihin, mutta sillä ei pitäis olla äitiysavustuksen kanssa mitään tekemistä. Tämän takia päätöstä on viivästetty koska he jäivät odottamaan mun äitiysrahahakemusta. Pöljät.
 
Soiton jälkeen hakemus hyväksyttiin heti!
 
 
Iisi, tässä linkki kestovaippainfon sivulle, missä kerrotaan pesuaineista. Nuo mitkä käy kestovaipoille, niin varmasti käy myös vauvan vaatteille. Monihan käyttää noita pesupähkinöitä. Itsellä ei kyllä niistä kokemusta.

http://www.kestovaippainfo.fi/tietokannat/pesuaineet/

Minulla meni tasan viikko päätökseen, kun laitoin äitiysavustus-hakemuksen. Tosin mulle tulee rahana... mut anyway, rahat nostettavissa viikon päästä.
 
Tännekkin tullut kelan päätös pakkauksesta, joten pakettia odotellaan [:D]
Ei malttais odottaa että pääsee miehen avustuksella sitä tutkimaan.....
 
Jenni: Auttaa olla tyly [:D] Ensin en millään meinannut saada ketään langan päähän, mutta viimein vastattiin. Täti sanoi, että "avustuksen käsittelyyn menee yleensä 3-4 viikkoa" [8|] Sitten mainitsin, että Kelan sivuilla sanotaan olevan 2 viikkoa tuon käsittelyajan (siis tuo tavoiteaika), jolloin täti sanoi kiirehtivänsä asiaa. Kaikki siis hakemuksen puolesta pitäisi olla kunnossa, mutta ei kukaan vaan ottanut vielä käsittelyyn. Olis varmaan mennyt sen 4 viikkoa, jos mitään en olisi sanonut. Voi voi...muistuu mieleen, miten Briteissä toimittiin, kun siellä asusteltiin vuoden verran...kaikesta sai aina tapella [:)]

Viper: Olenkin jo käynyt tuolla. Muutenkin on ihan pätevät sivut nuo kestovaippainfon sivut.
 
The loota on saapunut! [:)]
Tosin se jumittaa vielä postissa kun oli iltavuoro töissä. [>:]

Mutta huomenna käyn sen noutamassa! Jes jes jeeeees! [:D]

Aika vikkelää toimintaa Jkl:n KELA:lta. Kerrankin.
 
Mä otin sen pakkauksen nytkin, vaikka on vielä 2009 tavarat tallessa esikoiselta. Luulen, että se toppapuku ois melko sopiva ens talvena ja ainaki mein pojalla käytin niitä isoja vaatteita heti alusta alkaen... Mun mielestä ei kannata ihan hirmusesti hankkia niitä alle 60cm vaatteita, koska lapsi kasvaa oikeesti jo parissa kuukaudessa niistä ulos. Ja se toppapuku on noin kokoa 80, että menee kyllä tosiaan vielä lähempänä vuoden ikää ja makuupussia käytin kyllä ekana talvena kovasti ja koko ajan.
Onhan siellä nyt toistamiseen paljon turhaakin kuten hiusharja yms. mutta silti. Ja ajattelin, että on sitte lapsella vaihtovaatteita ens talvena, kun jos vaikka puku likastuu niin on sitte toinen mitä käyttää sen pesussa ollessa...
 
Täällä saapui tänää äitiyspakkaus. Meni siinä sen pari viikkoo aikalailla siitä kun hakemuksen pistin!
Ei oikeen mun mieleen kyllä tuo pakkaus, haalarista kyllä tykkäsin. Kaikkia vaatteita ei varmaan tule käytettyä
sittenkään..
 
Takaisin
Top