Äitiyspakkaus

_Mymmeli_

Satasella mukana keskusteluissa
Meinaatteko ottaa pakkauksen? Miksi otatte tai jätätte ottamatta?

Itse olen kovasti pähkäillyt, että ottaisinko vai en. Aluksi olin varma, että otan, mutta nyt olen jo kallistunut sen puolelle, että otankin rahat. Pakkauksen vaatteet eivät kuitenkaan ole ihan minun mieleen ja siitä makuupussistakin olen kuullut lähinnä negatiivisia kommentteja. Lastentarvikkeen myyjäkin sanoi, että se pussi on ihan surkea, eikä sitä kovin monet enää edes käytä (onkohan näin??). Oli muutenkin sitä mieltä, että pakkauksen sisällön laatua pitäisi parantaa.

Eli auttakaa rakkaat kanssasisaret minua tekemään päätös. [:D]
 
Pisti silmään kirjoituksesi!

Minulla on yksi lapsi ja silloin kun päätös piti asiasta tehdä niin olin sitä mieltä että pakkaus otetaan. Ja niin otettiin ja päivääkään en ole katunut että otettiin!!
Makuupusissa sen verran että meillä se on ainakin todettu hyväksi ja todella tarpeelliseksi viimme talvena ja tänä syksynä.

Voi olla ihmisiä jotka eivät makuupussia käytä, mutta ite käytän ja tulen niin kauvan käyttämään kun lapsi sinne mahtuu.
Jokaisella on oma mieli pide, itse olen tyytyväinen pakkaukseen ja sen sisältöön. Varsinkin toppa haalariin ja makuupussiin!
pakkauksen potkuhousuja ei ole tullut käytettyä, mutta kaikkia muita sitten onkin ja tarpeellisia ovat.
Ja myöhemmässä vaiheessa kun lapsia tulee lisää niin otan pakkauksen rahana koska voin käyttää tätä pakettia myös silloin kun vaatteet on hyvässä kunnossa ja makuupussi ja toppahaalari on jo valmiina.

Ja nyt on kysymys 2009 pakkauksesta[:)]
 
Pakkaus on tilattu. Ja mielestäni se on sellainen erityinen extra mistä me suomalaiset naiset saamme nauttia, ettei tarvitsisi kuosista ym muista kommentoida. Pakkausken sisältö on vailla vertaa niille jotka saavat ensimmäisen lapsen. Ja kokonaisuudessaan arvo on jo jotain 275 €.

Ensimmäisiä lapsia saavat eivät välttämättä edes tiedä mitä pitää hankkia. Siskoni kohdalla, kun he odottivat toista lastaan, niin heidän hyvä ystävänsä asui silloin Sveitsissä. Siis Sveitsissä jossa on muuten kaikki parempaa ja oikeudenmukaisempaa kun meillä. He odottivat myös lasta, ja harmittelivat etteivät olleet Kelan piirissä. Joten siskoni otti toisenkin laatikon, ja myi sen ystävilleen sillä 140 € mitä olisivat Kelalta saaneet.

Laadultaan tuotteet pakkauksessa ovat todella hyvät (ymmärtääkseni), ja kuoseissa niin nehän on makuasia - eikä mielestäni niin äärettömän tärkeitä.

Tämä on mielipide kysymys, mutta ainakin olen sitä mieltä että lahjahevosen suuhun ei ole katsomista. Jos lukee hieman eri tukijärjestelmiä ympäri maalimaa, niin jestas että meillä on hyvät oltavat. Meidän perheessä esim emme voisi ajatellakaan lapsia ellei äitiys/vanhempain tuet olisivat niin hyvät.
 
Moi!

En aio ottaa pakkausta, koska esikoiselle otin ja se riittää. En ollut kovin tyytyväinen pakkauksen vaatesisältöön, muuhun kyllä. Pienimmät vaatekoot puuttuivat (olisko 1kpl ollut ) ja isommat olivat aika epäkäytännöllisiä, kuten potkuhousut, joita ei tullut käytettyä. Vaatteiden laatukin oli aika huono, saumat lähti purkautumaan useammasta eri vaatteesta. Makuupussi jäi myös meillä käyttämättä.

Mutta silti ensimmäiselle lapselle ehdottomasti ottaisin pakkauksen. En edes harkinnut muuta vaihtoehtoa esikoisen kohdalla. Paljon oli kuitenkin hyödyllistäkin kamaa... Meillä kovassa käytössä ovat olleet: hiusharja, kynsisakset, ruokalappu, peitto ja pussilakana. Vaatteista tumput, kypärämyssy ja toppapuku. Sekä Lorutoukka-kirja ja helistin. Onhan se pakkauksen sisältökin muuttunut. Esim. kestovaippoja on erilaisia, kun itsellä oli vaan pelkät ImseVimset (2008 pakkaus). Ja puolipotkuhousuja näkyy olevan useammat, itse niistä tykkäsin enemmän kuin kokopotkuhousuista.

Aika paljon vaateasiaan vaikuttaa omat tottumukset. Joku tykkää käyttää toisenlaisia vaatteita, kun toinen taas toisenlaisia. Myös vuodenaika jolloin vauva syntyy on merkitystä; monet jotka ovat saaneet talvivauvan ovat sanoneet, että ensimmäisenä talvena puku on liian iso ja toisena liian pieni. Meillä taas se sopi kuin unelma koko talven, kun esikoinen syntyi toukokuussa. Samasta syystä meillä jäi varmaan tuo makuupussi käyttämättä, kun oli niin kuuma kesä silloin, kun esikoinen syntyi ettei kesällä sitä tarvinnut ja talveksi ostinkin sitten toppamakuupussin. Mutta tiedän monia jotka ovat käyttäneet äitiyspakkauksen makuupussia läpi vuoden. Siinäkin asiassa siis tottumiskysymys.

Todella paljon näkee kirppareilla äitiyspakkauksen vaatteita myytävänä. Eli jos ei halua koko pakkausta niin ainakin osa vaatteita löytyy kirpparilta. Mutta tosiaan loistava etuushan tämä on meille suomalaisille, kun ei missään muualla ole vastaavaa. Itse suosittelen esikoista odottaville pakkausta. Mutta jokainen tekee tietenkin omat päätöksensä.
 
Se on kyllä toki totta, että hyvä etuus tämä meille suomalaisille on! [:)] Itseä vain mietityttää, että tuleeko se tarpeeseen. Aluksi ajattelin, että ensimmäiselle lapselle se on hyvä ottaa, mutta nyt kuitenkin mietityttää. Moni on sanonut, että vaatteet ovat huonon kokoisia ja toppapukukin on jäänyt monilta käyttämättä, riippuen siis siitä syntymäajasta. Kyllähän siinä pakkauksessa varmasti on paljon hyödyllistäkin, mikä tulee käyttöön. Eihän siinä tietysti mitään häviä, jos nyt ensimmäisen lapsen kanssa kokeilee sen pakkauksen ottaa. [:)]

Onneksi tässä nyt on vielä jonkin verran miettimisaikaa. [:)]
 
Täällä otetaan esikoiselle paketti [:)] Viime maanantaina 18.10. vein hakemuksen, ei kai tässä enää pitkään tarvitse odotella. Kelan sivuilla ei päätöstä vielä näkynyt, vain että asiakirja saapunut.

Jotenkin oli aivan itsestään selvää että otetaan pakettina, vaikkei muakaan tämän vuoden kuosit oikein miellytä. Makuupussia aion käyttää vaunuissa, en ole kuullut negatiivistä kommenttia siitä. Ja onhan se toppapukukin aika arvokas kun on suomalaista tekoa, mutta saa nähdä jääkö käyttämättä kun olisi varmaan sitten keväällä/kesällä sopivan kokoinen.

Paketin kestovaipat menee kyllä heti kiertoon tuttavaperheeseen, jonne keväällä syntyy vauva ja aikovat kestoilla.

On tullut mietittyä että kesä-ja talvivauvoille voisi olla omat pakettinsa [:)] Talvivauvoilla voisi esim just toi toppapuku olla pienempää kokoa ja kesävauvoille isompaa yms. Mutta ehkä liian vaikeaa toteuttaa.

Mun äidillä on muuten tallessa vanha äippäpakkauksen makuupussi, jonka otti minua odottaessa 30v sitten. Ihana retro ruskea/vaalean ruskea [:)][:)][:)]
 
Tipsi: ihanaa kun on jäljellä toi oma makuupussi 30 vuoden takaa!! Fantastic!
 
Ette siis aio edes kokeila kestoilua? Itse olen ihan sikainnoissaan kestoilemaan. Laskennallisesti vauva kun käyttää 5000 vaippaa vaippaiän aikana ja tuottaa n 400 kg jätettä joka maatuu 200 vuodessa... Just järjestelin kaappiin kestoja jotka sain kälyltäni jotka on jo käynyt 3 lapsen kautta. Ihanaa kun ei tarvitse maksaa vaipoista tai lisätä jätevuorta. Ne näytti niin näppäriltä. Oli semmoisen all-in-one malliset. Vieraissa käytämme kyllä kertakäyttö...
 
Mutta, kaikki omalla tyylillään!
 
 
Pakkaus tilattu ja sitä innolla odotan [:)] Esikoinen tulossa, joten ei ihan hirveemmin vielä tota vauvakamaa ole. Innolla odotan myös, että pääsen noita kestoja hypistelemään, kun meinataan ruveta kestoilemaan.

Tipsi: Ei vaan olis semmoinen, missä oli semmoisia pallokuvioita? Anoppi esitteli kans omaansa [:D] Ihanan retro, ottaisin [:)]
 
Myös meillä tarkoitus ottaa tuo pakkaus. Paperit on jo tuossa pöydällä täyttämistä varten :)

Mun mielestä siinä pakkauksessa on paljon hyvää ja hyödyllistä tavaraa. Jos noi kaikki ostais ite niin pitkä penni menis kyllä. Ja se on vaan tosiasia,että aina löytyy joku kenen mieleen ei ole kuosit tai värit. Jos on pelkistettyä niin pitäs olla enemmän kuviota ja jos on väriä ja kuvioita niin se taas ei sovi kaikkien silmään.

Vaikka tossa ei nyt kaikista pienimpiä kokoja olenkaan,niin mua ei haittaa. Muutenkin tarkoitus ostaa pikkukokoja ihan vaan pari asukokonaisuutta,vauvat kun kasvaa niin kovaa vauhtia.

Mulla ei ole kestoilua tarkoitus edes kokeilla. Lähipiirissä on sekä molempia,kestoilevia että kertakäyttöisiä käyttäviä joten olen oman valintani tehnyt molempien käyttäjien mielipiteiden pohjalta.
 
Pakkauksen otin :) Paperit lähti jo Kelaan 14.10 ja ens vkolla kuulemma pitääs tulla pakkaus :) Innolla odotan koska mammapakkauksen lämpöpussi on aivan loistava ! Varsinkin ku meillä pikkanen syntyy helmikuussa ja sama pussi menee vielä syksylläkin ! :)

Veljenvaimo joka otti viime vuonna pakkauksen oli viskonu toppapuvun syvälle kaapin uumeniin, nooh, olin hoitamassa pikku prinsessaa ja kysyin että onko heillä äippäpakkauksen pukua, tosi kätsy näinkin kylmällä säällä kun neiti nukkuu päikkärit pihalla. Veljen vaimo empi hetken ja kaivo puvun esille, puin sen neidin päälle ja kaskummaa, veljenvaimo rakastuin pukuun ! :D Luuli että oli liian "pliisu" tytölle kun harmaa, sopi kuin neula napin lävestä  sekä "tönkköomainen" päällä!

Eli itse suosittelen ennemmin itse kokeilemaan kun uskomaan lähiomistenkokemuksia ;)
 
Täällä eka mietittiin hetki et ottaako vai ei, mut tulin siihen tulokseen, et siinä on kaikki perustarpeet kuitenkin, koska ei enää oo mitää tallessa pojan jäljiltä.. Tai on jossain kaapissa, mut haluan uutta [:)]
 
Ja onhan se rahallisesti kuitenkin suurempi korvaus mitä se 140 e. Vaatteet ei ehkä niin miellytä kaikki, mut ei se mitään.. Niitä vaatteita joutuu muutenkin vaihtaa niin usein, niin hyvin menee kotona. Ens viikolla taitaa mulle pakkaus jo viimeistään tullakin kun hakemuksen oon tehnyt jo ja päätöskin siitä tullut!
 
Minä kait olen ensimmäinen joka ottaa rahat. =) Mietin pitkään kumman ottaa, mutta kun olen tarkka vaatteista, niin saanpahan ostaa sitten sen mitä itse haluan. Olen jo ostanutkin tytylle laatikollisen vaatteita.
Mietin sitä Kelan ulkoilupuakin helmivauvalle.. Koko on 68-74 cm. Vauva alkaa suurinpiirtein olemaan 68-74 cm touko-kesäkuussa ja silloin pukua ei enään todennäköisesti tarvita.
Itse ostin juuri Aivan ihanan vaaleanpunaisen tikatun toppapuvun Ralph Laurenilta 62 cm.. Mahtuu sitten hetken kun on kylmä.
 
Myös Äp vaatteiden jälleenmyyntiarvoa mietin ja seurailin. tarkoitus olisi mahdollisesti myydä hyvät vaatteet eteenpäin, mutta tuntuu, että nyt ainakaan äp vaatteilla ei juurikaan ole jälleenmyyntiarvoa.
 
[:)]
 
Jenni74, mä jotenkin vierastan kestovaippailua.. Eihän sitä tietenkään tiedä ennenkuin on kokeillut, ties vaikka tykkäisinkin. Ehkä se on se pyykkääminen mikä mättää, ei oo tod mun lempihommaa. Näillä näkymin mennään kertiksillä, niinhän se on että kukin tavallaan [:)]

iisi ja Jenni74, makuupussi on sellanen tummanruskee pohja, siinä sit vaaleita pallomaisia kuvioita. Aika ihana on [:)] Äitillä on myös viltti, joka sillä on ollut vauvana, eli 60 vuotta vanha. Sen se jo meille kiikutti, mutta miten sitä raaskii missään käyttää.. Pitäisi tehdä vaikka taulu vauvanhuoneeseen siitä että säilyisi sitten vielä tämän meidän muksun lapsille [:)]
 
Äitiyspakkaus haettu ja tsekattu yhdessä kultaisen miehen kanssa!! Oli siellä tosi kivoja juttuja, osa jää välttämättä käyttämättä. Mutta silti, itsekin olen tosi tarkka vaatteista ja näistä löytyy kyllä hyviä! [:D] Huomenna alkaa pesurumba. [;)]
 
Iih! Kelan nettipalvelussa oli päätös annettu äippäpakkauksesta eilen 25.10. [:D] Postitetaan 2 viikon kuluessa, jee ?[:)]?[:D]?
 
ääh mä vein vasta eilen paperit :/ mäki haluun jo päätöksen ja tietenkin sen himskutin laatikon. Kaikki -mulle- heti- nyt-vaihde päällä!
 
Kyllä mekin otetaan pakkaus. Ihan samoista syistä, joita jo on lueteltu:
- en osaisi edes ostaa kaikkea tarpeellista
- käsittääkseni aika pitkälle kotimaista laatutyötä
- arvo suurempi kuin se 140eur
-muutenkin kiva fiilistellä [:)] (Muistaakseni meidänkin äidillä olisi tallessa jotain retroruskeaa v. 78 pakkauksesta...)

Olen jo saanut ja tuun saamaan aika paljon vaatteita ja kamaa käytettynä, joten ostelen sitten tuonnempana tarpeen mukaan.

...paitsi kestovaippoja jo varastoon[;)] Osuin kesällä kestovaippayhdistyksen kojulle jossain festarilla ja sain perinpohjaisen esittelyn asiasta. Ja siinä kojulla esittelyssä olleet mallit oli niiiiiiin siistejä, että jo ihan vaan tyylinkin takia[;)] Ja mikäs siinä sitten pyykätessä, kun kotiäippänä oon joka tapauksessa sen vaippavuoden.
 
Olin jo aiemmin katsellut netistä kuvia sisällöstä, joten tiesin "ulkoisesti" mitä odottaa..
Mutta juu, kyllä täytyy olla tyytyväinen, että Suomessa tuollainen etuus kuuluu lapsille!
Paljon on tavaraa, jota etenkin ensikertalainen tarvitsee, kun ei ole ennestään hankittuna mitään.
Ja ainakin mun mielestä vaikuttaa oikein laadukkailta. Suurin osa vaatteista on mielestäni myös nättejä, toki kaikki ei silmää miellytä.
 
Takaisin
Top