Äitiyspakkaus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja iLa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sain pakkauksen postiin 8.8. ja vielä viime vuoden pakkaus oli, joten tämän kuun alussa lähetetyt nyt ainakin ovat vielä vanhoja.
Ei toisaalta minua haittaa, kun isoin ero kuosien lisäksi oli ehkä 2025 pakkauksen viltti, mutta neuloin sellaisen itse, joten ei olisi ollut niin tarpeellinen.

Sellaisen huomioin kuitenkin tein, että kun kaivoin 2017 syntyneen esikoisen pakkauksen tiedot netistä, huomasin että vuoden 2024 pakkaus sisälsi 15 tuotetta vähemmän kuin tuo 2017 pakkaus, mikä toki on ymmärrettävää ja usein uutisoitu, kun rahamäärä ei ole kasvanut, mutta ero on siis tosiaan aika merkittävä näinkin lyhyessä ajassa. Peitot, petivaatteet, haalarit ym. löytyy molemmista, mutta perusvaatetta on uudessa pakkauksessa selvästi vähemmän, eli ihan pelkillä pakkauksen vaatteilla ei kyllä enää oikein pääse alkuun.

Mulla on vielä hakemus käsittelyssä, tein sen vikana mahdollisena päivänä 11.8, mutta uskoisin, että sieltä tulee se 2024 pakkaus. Itse tykkään siitäkin kovasti, vaikka 2025 pakkauksen olisinkin halunnut. Aloin muutama viikko sitten tekemään itse virkattua vilttiä vauvalle, kun 2024 pakkauksessa sitä vilttiä ei ole☺️

Mulla on vielä hakemus käsittelyssä, tein sen vikana mahdollisena päivänä 11.8, mutta uskoisin, että sieltä tulee se 2024 pakkaus. Itse tykkään siitäkin kovasti, vaikka 2025 pakkauksen olisinkin halunnut. Aloin muutama viikko sitten tekemään itse virkattua vilttiä vauvalle, kun 2024 pakkauksessa sitä vilttiä ei ole☺️
Millaisen vilttiohjeen löysi? Itse en ole neulonut mitään varmaan kymmeneen vuoteen, mutta jostain syystä sain ajatuksen, että tällaisen yksinkertaisen viltin osaisin tehdä ja sellainen oli ihan kätevä vanhemmalla lapsella, kun isovanhemmilta sai :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Millaisen vilttiohjeen löysi? Itse en ole neulonut mitään varmaan kymmeneen vuoteen, mutta jostain syystä sain ajatuksen, että tällaisen yksinkertaisen viltin osaisin tehdä ja sellainen oli ihan kätevä vanhemmalla lapsella, kun isovanhemmilta sai :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Teen yksivärisiä isoäidin neliöitä virkkaamalla ja ompelen ne yhteen, en muista minkä ohjeen avulla netistä aloitin, mutta onnistuu kuitenkin, vaikka oon virkannu viimeks ala-asteella🙈 youtubesta jotain videoo katsoin ensin niin sai vähän ajatuksesta kiinni miten tehdään.

Lisäksi aloin neulomaan pikkuveljeni tytölle nimiäislahjaksi vauvanpeittoa helmineuleella, on yksinkertainen kun on pelkkää oikeaa ja nurjaa silmukkaa. Kutonutkin olen viimeksi n. 10 vuotta sitten😅

Kannattaa youtubesta ainakin katsoa ohjevideoita, niitä löytyy hyvin, jos tuntuu ettei kirjoitetut ohjeet aukea.

Mulle tuli tänään eli tasan kolme viikkoa hakemuksen tekemisestä ja viime vuoden oli☺️
Hei osaatko sanoa kuinka kauan boksin saapumisessa meni Kelan päätöksen jälkeen? Mulla on kestänyt omassa päätöksen saamisessa yli kuukausi ja nyt vihdoin sain päätöksen ja mietin että koskakohan pakkaus saapuu :)

Hei osaatko sanoa kuinka kauan boksin saapumisessa meni Kelan päätöksen jälkeen? Mulla on kestänyt omassa päätöksen saamisessa yli kuukausi ja nyt vihdoin sain päätöksen ja mietin että koskakohan pakkaus saapuu :)
En osaa sanoa, kauanko kestää.. omaa pakkaustani oottelen yhä. Se dokumentin mukaan meni toimitukseen 5.8. Mutta mitään ei vielä(kään) ole saapunut… 🧐

Tänne saapui tänään 2024 paketti! Tein hakemuksen la 9.8. eli meni alle 2 viikkoa tilauksesta.

Olin kans kovasti toivonut 2025 pakettia mutta nyt kun tän avas ja pääsi hypistelee ni ei onneks tuntunu enää harmitusta siitä et ei saanu sitä uutta. Hyvä tääkin on! 🥰

Mulla meni vähän reilu viikko siitä päätöksestä et oli noudettavissa ☺️

Onpas tää jännää! Mulla on paketti ilmeisesti matkalla joten ei yhtään tiedä kumpi sieltä tulee 🤭 ilmoitelkaahan joku jos teille tulee tällä viikolla että kumpi oli!

Onpas tää jännää! Mulla on paketti ilmeisesti matkalla joten ei yhtään tiedä kumpi sieltä tulee 🤭 ilmoitelkaahan joku jos teille tulee tällä viikolla että kumpi oli!
Mulla kans paketti vielä matkalla, tai siis matkahuolto odottaa vielä pakettia lähettäjältä, mut vanha paketti sieltä sit varmaan tulee kun kelan sivuilla lukee et postitettu 19.8🥲 meni siis hilkulla ohi iteltä tää uus pakkaus😅

Mulla kans paketti vielä matkalla, tai siis matkahuolto odottaa vielä pakettia lähettäjältä, mut vanha paketti sieltä sit varmaan tulee kun kelan sivuilla lukee et postitettu 19.8🥲 meni siis hilkulla ohi iteltä tää uus pakkaus😅
Onko sulla siis joku seurantanumero jo? Mulla lukee kelan sivuilla että tilattu 22.8 mutta muuta tietoa mulla ei ole saapumisesta/lähettämisestä.

Onko sulla siis joku seurantanumero jo? Mulla lukee kelan sivuilla että tilattu 22.8 mutta muuta tietoa mulla ei ole saapumisesta/lähettämisestä.
Tuli matkahuollon sovellukseen et odottaa pakettia lähettäjältä ja se ei oikein voi olla mikään muu kun en oo tilaillu mitään ja kelan sivuilla luki et tulee matkahuollon kautta. Ja sieltä sovelluksesta näkee sen seurantanumeron, mut mitään sähköpostia tai viestiä ei tullu, huomasin vaan sattumalta tuolta sovelluksesta. Ja se tuli tuonne sovellukseen 25.8 se ilmoitus. Hakemuksen tein 11.8 kelaan ja ne ratkas sen 18.8.

Latasin itsekin nyt tuon matkahuolto sovelluksen ja siellähän se näkyy myös päiväyksellö 25.8 että odottaa pakettia lähettäjältä! Tosiaan taitaa olla nyt tuuripeliä että kumpi sieltä tulee 😄

Mistä näette, että milloin pakkaus on laitettu postiin?
Itselläni ei ole Matkahuollon tunnuksia. Kelan sivuilla näkyy, että äp on tilattu 15.8., mutta eipä ole muita tietoja.
Todennäköisesti saadaan v.2024 pakkaus, koska tilauspäivä oli jo muutama viikko sitten.

Mistä näette, että milloin pakkaus on laitettu postiin?
Itselläni ei ole Matkahuollon tunnuksia. Kelan sivuilla näkyy, että äp on tilattu 15.8., mutta eipä ole muita tietoja.
Todennäköisesti saadaan v.2024 pakkaus, koska tilauspäivä oli jo muutama viikko sitten.
Mulla näky siellä KELA:n sivuilla. Siellä näky millon on hakemus tullut, millon se on käsitelty ja millon postitettu. Mulla oli haettu 18.8, käsitelty 25.8 ja postitettu 26.8

Mulla näky siellä KELA:n sivuilla. Siellä näky millon on hakemus tullut, millon se on käsitelty ja millon postitettu. Mulla oli haettu 18.8, käsitelty 25.8 ja postitettu 26.8
Aivan, kiitti vinkistä! Täytyypä kysellä Kelan päästä jos ei ala ensi viikolla näkyä tietoa postituksista. Kuitenkin saatiin päätös jo 11.8., mutta eipä missään tosiaan mainita, että olisi kuljetuksessa.

Ilmeisesti mulla ollut hitaampaa kösittelyä, kun hakemus tehty 12.8., päätös tehty 26.8. ja lukee, että paketti tilataan 29.8. Eli varmaan postitukseen lähtee huomenna tai joskus tulevaisuudessa 😁

Takaisin