Äitiyspakkaus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja iLa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ensisynnyttäjänä ajattelin kanssa ottaa tuon äp pakkauksen. 2025 vuoden pakkaus on kiva, ehkä hieman petyin, mutta paljon on kivoja kuoseja, varsinkin haalari ja makuupussi on ihania, sisävaatteet (bodyt yms.) on ehkä edelliseen vuoteen verrattuna vähän pliisuja, mutta nättejä nekin☺️ itse vaan tykkäsin viime vuoden sisävaatteista kun oli väriä, makujuttuja varmasti nämäkin😌

Ensisynnyttäjänä ajattelin kanssa ottaa tuon äp pakkauksen. 2025 vuoden pakkaus on kiva, ehkä hieman petyin, mutta paljon on kivoja kuoseja, varsinkin haalari ja makuupussi on ihania, sisävaatteet (bodyt yms.) on ehkä edelliseen vuoteen verrattuna vähän pliisuja, mutta nättejä nekin☺️ itse vaan tykkäsin viime vuoden sisävaatteista kun oli väriä, makujuttuja varmasti nämäkin😌
Viime vuoden pakkauksia on vielä paljon jaossa, joten jos se on mieluisempi, niin ehdit luultavasti saamaan sen. 😊

Viime vuoden pakkauksia on vielä paljon jaossa, joten jos se on mieluisempi, niin ehdit luultavasti saamaan sen. 😊
On tää uusi silti loppu peleissä se minkä haluan, ihan jo viltin, haalarin sekä makuupussin takia😍

Toivottavasti siispä tuo uusi ehtii lähteä jakoon viim. elokuussa 😊
Toivotaan, hilkulle taitaa mennä😅 mutta eipä se onneks maailmaa kaada, vaikka 2024 laatikon saisi. Aika hyvin noi äp pakkauksien tavarat liikkuu kirppareilla/vintedissä yms., niin saa hommattua sieltäkin mieleiset😌

Ei suoranaisesti liity pakkaukseen, mutta minusta olisi loistava palvelu, jos vauvanvaatteita ja tavaroita voisi vuokrata iän ja vuodenaikojen mukaan. Esim. ensijutut, 6kk, 9-12kk jne. Tulisi aina sopiva vaate/tavarapaketti ja sitte siitä pääsisi eroon kun niille ei olisi enää tarvetta. 😅

Meillä on ystävä/tuttu piirissä kierrätetty vauvan vaatteita. Vauvanvaatteet annoin tammikuussa syntyneelle lapselle kiertoon. Turvakaukalo meni viime elokuussa syntyneelle ja saan nyt kaikki takaisin. Mutta kannattaa rohkeasti tarjota jos sattuu ystäväpiiriin syntymään. Halusivat 50e maksaa turvakaukalolainasta 😅 hyvä diili kun muuten ois vaan lojunu käyttämättönä kaapissa, ja ku niilläkään ei hirveästi ole sitä käyttöikää, niin kannattaa käyttää kaikki hyöty irti ja tutuille uskaltaa antaa ja ottaa niiltä lainaan.

Äitiyspakkausta en ota, koska tosiaan sen sisältöä tuntuu olevan enemmän ku tarpeeksi.

Meillä on ystävä/tuttu piirissä kierrätetty vauvan vaatteita. Vauvanvaatteet annoin tammikuussa syntyneelle lapselle kiertoon. Turvakaukalo meni viime elokuussa syntyneelle ja saan nyt kaikki takaisin. Mutta kannattaa rohkeasti tarjota jos sattuu ystäväpiiriin syntymään. Halusivat 50e maksaa turvakaukalolainasta 😅 hyvä diili kun muuten ois vaan lojunu käyttämättönä kaapissa, ja ku niilläkään ei hirveästi ole sitä käyttöikää, niin kannattaa käyttää kaikki hyöty irti ja tutuille uskaltaa antaa ja ottaa niiltä lainaan.

Äitiyspakkausta en ota, koska tosiaan sen sisältöä tuntuu olevan enemmän ku tarpeeksi.
Se on mahtavaa, jos vaan vaatteiden kierrättäminen onnistuu lähipiirissä! Omat ystäväni saivat lapsensa jo 6-8 vuotta sitten, samaan aikaan kun itse aloittelin lapsettomuushoitoja.. 😬 Eipä ole enää potkupukuja ja turvakaukaloita kaapeissa kellään heistä pyörimässä. Mutta ostaisin mielelläni jos löytäisin yllä aiemmin kuvaamani palvelun, ja toki, kierrätyskanavat myös seurannassa! 😅

Onks joku jo hakenu pakkausta? Vielä taitaa jaossa olla vuoden 2024, mut eiks se 2 kk ennen laskettua aikaa pidä hakea?

Onks joku jo hakenu pakkausta? Vielä taitaa jaossa olla vuoden 2024, mut eiks se 2 kk ennen laskettua aikaa pidä hakea?
Joo pitää hakea 2 kk ennen laskettua aikaa. Näin just äsken Kelan jossain FB-päivityksen kommenteissa kun kertoivat, että 2024 pakkausta on vieläkin (!) reilusti jaossa ja että 2025 pakkausta aletaan jakamaan joskus syksymmällä. Aiemmin oli arvioitu, että tän vuoden pakkaus tulisi heinä-elokuun vaihteessa jakoon, mutta ilmeisesti nyt venyy siitäkin. En oo vielä laittanut hakemusta, kun oon toivonut, että se tän vuoden pakkaus ehtisi tulla jakoon, mutta ens viikkoa pidemmälle en voi enää venyttää 😄

Mullakin avustuksen haku pitää olla tehtynä ens viikon keskiviikkona, ja niin sitä oon kovasti toivonu että ehtis vaihtua, mutta näemmä Ylekin oli tänään uutisoinu että ei oo vaihtunu ja arvio on että noin kuukausi menee vielä 😩 tein vähän laskutoimituksia joiden mukaan saatais meiltä vielä puuttuvat tuotteet noin 90 eurolla kun osan ostaa käytettynä, sisävaatteita alkaa oleen sellanen määrä joka tapauksessa että niitä ei tarvittais enää, ja niiden kuoseista en tykkää 24 pakkauksessa. Eli taidetaan nyt lopulta ottaa raha kuitenkin, vaikka ajatuksena oltais haluttu kovasti ottaa paketti.

Tietääkö kukaan, miten nopeasti äitiyspakkaus saapuu tilauksen jälkeen? Tilasin itse viime viikolla ja nyt jännitän että tuleeko sieltä vuoden 2024 vai 2025 pakkaus. Mieluisampi kuosien ja värimaailman kannalta itselle olisi 2025 pakkaus..

Tosiaan joo kelasta sanottu että vasta syksyllä lähtee jakoon. Sen verran on vielä vanhaa tavaraa jaossa.

Mä tilasin viime viikon torstaina eli tasan viikko sitten. Voin ilmoittaa koska se tulee ja kumpi sieltä tulee, vaikka uskon että on se viime vuoden vielä. Aattelin vaan jos täällä muita kiinnostaa tietää vähän toimitusajastakin☺️

Mää oon ymmärtäny ihan kelan uutisen mukaan, että niitä -25 vuoden pakkauksia ei ole jaettu vielä yhtään. Olettaisin, että torissa on "myynnissä" niin et on halua vaihtaa vuoden -24 pakkaus päikseen -25 vuoden pakkaukseen kun sitä aletaan jakamaan tai myydä/ostaa ihan kun aletaan jakamaan. Tai näitä itse olen sieltä vain nähnyt.
Joku myy Torissa vuoden 25 pakkausta joten kait sen joku on kuitenkin jo saanut.. 🧐

No nyt oli Kelaan ilmestynyt merkintöjä äitiyspakkauksen osalta eli seuraavasti:

Annettu 11.8.2025
Postitettu 12.8.2025
Hakemus saapunut 31.7.2025

Tänään siis postitettu, luulis pari päivää menevän vielä eli noin kaksi viikkoa hakemuksen tekemisestä menee kun paketin saanee... (muille kiinnostuneille tiedoksi vaikka alkaa kaikkien takaraja hakea sitä lähestyä muutenki...)

Tämähän menee jännittäväksi 🫣😂

Jos nyt oikein ymmärsin, oma pakkaukseni olisi Kelan mukaan postitettu 5.8. mutta mitään ei ole vielä tullut. Niillä on noin kahden viikon toimitusaika. Jännäksi menee, kumpi sieltä tulee.

Oma hakemukseni saapui: 27.7.
Päätös annettiin: 4.8.
Postitettu: 5.8. (< en tiedä tarkoittaako nyt päätöstä vai pakkausta 😳)

Muokattu viimeksi:
Mää oon ymmärtäny ihan kelan uutisen mukaan, että niitä -25 vuoden pakkauksia ei ole jaettu vielä yhtään. Olettaisin, että torissa on "myynnissä" niin et on halua vaihtaa vuoden -24 pakkaus päikseen -25 vuoden pakkaukseen kun sitä aletaan jakamaan tai myydä/ostaa ihan kun aletaan jakamaan. Tai näitä itse olen sieltä vain nähnyt.
Juu, nyt kun katsoin Torista niin oli juurikin tämänkaltaisia ilmoituksia. Kenties aikaisemmin oli vaan hassusti kirjoitettu saate, minkä ymmärsin väärin.

Joku oli Torissa juuri saanut elokuun puolivälissä toimitettuna vanhan pakkauksen, joten taitaa mennä vielä pidemmälle syksyyn, ennenkuin pakkaus tosiaan vaihtuu. Itse odotan omaa pakkaustani saapuvaksi ensi viikolla, raportoin sitten, kumpi tulee. 😅

Tämähän menee jännittäväksi 🫣😂

Jos nyt oikein ymmärsin, oma pakkaukseni olisi Kelan mukaan postitettu 5.8. mutta mitään ei ole vielä tullut. Niillä on noin kahden viikon toimitusaika. Jännäksi menee, kumpi sieltä tulee.

Oma hakemukseni saapui: 27.7.
Päätös annettiin: 4.8.
Postitettu: 5.8. (< en tiedä tarkoittaako nyt päätöstä vai pakkausta 😳)
Joo, mä luulin että tulis ihan parin päivän päästä tuosta postitettu päivämäärästä mutta lukihan siellä jossain vielä että toimitusaika siitä pari viikkoa. Eli aika pitkä kokonaisuudessaan. Mielenkiintoista nähdä kumpi tulee. Jos viitsit laita sinäkin viesti heti kun saat pakkauksen 🤭

Takaisin