Äitiyspakkaus

Mulla on sellainen käsitys että kaksosista saisi kolme pakkausta, vai olenko väärässä?

Tunnesyistä tekisi mieli ottaa pakkaus, mutta ei siinä oikeasti ole järkeä. Esikoisen kamat on lähes kaikki jäljellä, ja voidaan hankkia esim makuupussi kirpparilta.

Oho, ihanko totta? Kiitos, kun vinkkasit, pitääkin mennä heti kelan sivulle tutkimaan :)
 
Meillä on 3 edellisen lapsen jäljiltä sen verran paljon kampetta, että rahana otetaan. Katsoo sitten tarviiko jotain kalliimpaa ostaa tai pistää vaikka vakuutukseen...
 
Nyt on alkanut ajatus pakkauksesta huokuttaa, jos tulokas onkin poika..
 
En vielä tiedä otetaanko pakkausta, houkuttelisi kyllä mutta kirppikseltäkin saa paljon uudenveroisia vauvanvaatteita. Olen antanut kaikki isompien vauvajutut eteenpäin eikä meillä taida muuta löytyä kuin pari toppapukua ja jokaiselta makuupussit. Äitini hyökkää kyllä varmasti haukkana kirppiksille jos annan luvan hankkia vauvalle vaatetta :grin
 
Meillä on esikoisen ja tämän toisen välissä 8 vuotta niin ehdin jo laittaa vanhat vauvavaatteet pois niin otamme äitiyspakkauksen. Onhan niitä taas kiva sitten hypistellä :)
 
Vähän harmittaa, että kestovaippa jäi pakkauksesta pois, mutta onhan sen tilalta saatu sitten enemmän vaatetta.
 
2016 esikoisesta otin pakkauksen ja valitettavasti osa tuotteista oli melko huonoja laadultaan ja vaatteita jäi käyttämättä, osa meni uudenveroisina kierrätykseen (mm. toppahaalari), kun ei kukaan huolinut jne. Nyt taidan ottaa rahana. Makuupussejakin meiltä löytyy kaksi, vaikka se ihana siinä 2019 paketissa onkin.
 
En ole vielä päättänyt. 2016 pakkauksesta on vielä jotain vaatteita jäljellä, osan laitoin eteenpäin. Tekis mieli ottaa pakkaus mutta en tiedä tuleeko siitä turhaa tavaraa kun osa samoja on vielä jäljellä mm makuupussi, toppahaalari jne.
 
Lokakuun lopussa on Kela-neuvola, jospa silloin olisin päättänyt haluanko pakkauksen vai en:rolleyes:
 
Missä vaiheessa pakkaus pitää "tilata"? Siellä Kela-neuvolassako?
Kela-neuvolasta saa raskaustodistuksen ja sen saatuaan on oikeutettu hakemaan Kelan nettisivuilta äitiysavustuksen (äitiyspakkaus tai 170€ rahaa). Äitiysavustus täytyy hakea viimeistään 2kk ennen laskettua aikaa :)
 
Missä vaiheessa pakkaus pitää "tilata"? Siellä Kela-neuvolassako?
Joo, Leijonaemo- jo vastasikin, mutta oon vaa niin malttamaton, että laitan hakemukset varmaan heti vetää kun saan todistukset :hilarious:
 
Mäkin varmaan laitan aika piakkoin hakemukset vetämään Kela-neuvolan jälkeen, koska muuten varmasti unohdan :D
 
On kyllä hyvä, että neuvolasta auttavat tässäkin. Jäisi varmasti monella viime tippaan tai kokonaan hankkimatta, kun on niin paljon paperityötä ja huolehdittavaa muutenkin. Suomessa on hyvä olla tuleva äiti.
 
Nyt todella mietinnässä otetaanko pakkaus, kun kerran poika tulossa. Meillä jää esikoisen vanhat pinkit nyt käyttämättä, ne on aivan liian prinsessaa kuulema pojalle :hilarious:
 
Ootteko perehtyneet eri firmojen äitiyspakkauksiin? Aika kalliita, mutta joskus oon mielenkiinnolla katsellut. Esim. Finnish Baby Box ja sama mutta Muumi-aiheisena tai mininä. Joskus myös Vimmalla oli pakkaus ja johonkin isyyspakkaukseenkin muistan törmänneeni.
 
Ootteko perehtyneet eri firmojen äitiyspakkauksiin? Aika kalliita, mutta joskus oon mielenkiinnolla katsellut. Esim. Finnish Baby Box ja sama mutta Muumi-aiheisena tai mininä. Joskus myös Vimmalla oli pakkaus ja johonkin isyyspakkaukseenkin muistan törmänneeni.
Oon joskus katsonut, mutta mieleen jäänyt lähinnä törkeän kallis hinta. Isyyspakkausta en ole ikinä koonnut. Olisi kiva antaa se samalla kun varsinainen pakkaus tulee.
 
Oon joskus katsonut, mutta mieleen jäänyt lähinnä törkeän kallis hinta. Isyyspakkausta en ole ikinä koonnut. Olisi kiva antaa se samalla kun varsinainen pakkaus tulee.
Mä tein viimeks isyyspakkauksen miehelle:)
 
Mä tein esikoisen odotusaikana isyyspakkauksen. Feikkasin kaikki kelan kirjeet postin joukkoon yms. Meni täydestä läpi:D
 
Takaisin
Top