Äitiyspakkaus

Esikoisesta otin pakkauksen, mutta toisesta en, enkä ota tästä kolmannestakaan. Suurin osa jäi silloin jo käyttämättä, joten saan rahalla jotain, mikä tulee varmasti käyttöön :)
 
Mulle ei harmillisesti kuulu äitiyspakkausta, kun en kuulu Kelaan, koska olen töissä ja siis sairasvakuutettu muualla Euroopassa. Jos joku rahana omansa haluava haluaisi tehdä yhteistyötä, voisin mieluusti ostaa yhden pakkauksen. Se tuntuu jotenkin niin erityiseltä se pahvilaatikko, varsinkin kun olis nyt esikoinen tulossa. Mutta vielä ei hankita yhtään mitään, ei ainakaan ennen ekaa ultraa, kun sitten on ehkä vähän varmempi olo.
 
Mikäli tulee nyt tarve valita eli kaikki menee hyvin, niin rahan otan. Kirppari löytöjä saa vauvalle niin edullisesti ja ihan tosi hyvä kuntoista ja sitten hyödynnä alennusmyynnit.
 
Me otetaan luultavasti pakkaus, vaikka tavaraa on jo ennestään todella paljon. Mut sit hän tulee samaan myös jotain omaa :)
 
Rahana koska on jo kaksi pakkausta edellisiltä lapsilta. Mutta aion ostaa sit erikseen tiettyjä vaatteita, sen laatikon ja sen makuupussin :) Hyvä aika vuodesta vauvalle syntyä kun kiertää jo hyvin myynnissä noita vaatteita. Vaikeampaa olis jos la olis esim heinäkuussa :grin
Olen siis säästänyt lapsille heidän äitiyspakkauskotiutumisvaatteet ja muita muistoja sinne äitiyspakkauksen laatikkoon, joten haluan kuopukselle saman eikä haittaa vaikka ostaisin ne käytettynä meille enkä sais suoraan postissa :)
 
Mä oon vähän kahden vaiheilla, kun esikoisesta otin ja oli ihanaa sitä tutkia ja nytkin haluaisin ottaa mutta kaikkea vauva tavaraa on niin paljon, että ei tarvisi...
 
Mä en varmaan ota pakkausta tällä kertaa, kun 2018 helmikuisesta kaikki pakkauksen vaatteet tallessa. 2013 esikoisen pakkauksen lahjoitin aikanaan hyväntekeväisyyteen kun vaikutti ettei toista lasta ollut tullakseen. Nyt on muutenkin paljon kaikkea vauvatarviketta valmiina, ehkä tuplavaunut pitäisi sitten hankkia kun olisi tulossa vain 2 v 1 kk ikäero kakkoseen ja paljon liikutaan jalan.
 
Oon ite alkanu miettiä otetaanko sittenkään pakkausta. Mun vanhemmat on säästäny mun pakkauksesta makuupussin ja ois kiva käyttää sitä ♡
Esikoiselle voitais säästää hänen pakkauksen makuupussi ja tälle tulokkaalle sitten se mun vanha. Tulokas tulee saamaan paljon esikoisen vanhoja juttuja ja esim. leluja ei hänelle tarvi ostella kun niitä on jo reilusti. Niin samassa hengessä hän vois saada mun vanhan makuupussin, joka on tunnearvoltaan tärkeämpi kuin uusi. Ja samoin esikoinen sais pitää oman makuupussinsa omanaan, kun paljon hänen tavaroita tulee siirtymään sisarukselle.

Meillä siis puoliso on pakkauksen ottamisen kannalla, mutta täytyy vielä tästä keskustella! :)
 
Oon ite alkanu miettiä otetaanko sittenkään pakkausta. Mun vanhemmat on säästäny mun pakkauksesta makuupussin ja ois kiva käyttää sitä ♡
Esikoiselle voitais säästää hänen pakkauksen makuupussi ja tälle tulokkaalle sitten se mun vanha. Tulokas tulee saamaan paljon esikoisen vanhoja juttuja ja esim. leluja ei hänelle tarvi ostella kun niitä on jo reilusti. Niin samassa hengessä hän vois saada mun vanhan makuupussin, joka on tunnearvoltaan tärkeämpi kuin uusi. Ja samoin esikoinen sais pitää oman makuupussinsa omanaan, kun paljon hänen tavaroita tulee siirtymään sisarukselle.

Meillä siis puoliso on pakkauksen ottamisen kannalla, mutta täytyy vielä tästä keskustella! :)

Tehän voisitte vaikka ostaa erikseen sen makuupussin tai niitä mitä haluaisitte ostaa "irtona" kirppikseltä ja jättää koko pakkauksen ottamatta. Olisko hyvä kompromissi? :)
 
Mäkin oon vähän kahden vaiheilla pakkauksen kanssa. Onhan tässä onneksi aikaa miettiä. Toisaalta olis ihana saada esikoiselle oma pakkaus, mutta toisaalta sillä rahalla sais niin paljon kirpparilta takuulla mieleistä vaatetta yms. Just kattelin, että olis alessa Familonin edellisvuosien makuupussit hippasen päälle 30€.
 
Muokattu viimeksi:
Meille on tulossa esikoinen ja otetaan pakkaus.

Ensimmäistä kertaa kun katselin niitä vaatteita niin olivat hieman tylsiä, mutta jotenkin niihin silmä tottui ja nyt näyttävät ihan kivoiltakin.
 
Ajattelin kyllä ottaa paketin, edellisiltä on jo lähestulkoon kaikki vaatteet annettu tai myyty eteenpäin. Kävin tutustumassa tarkemmin pakettiin ja lähestulkoon kaikki vaatteet ovat Reimaa joten laatua ainakin on. Toppavaatteet oli reiman, samoin lähes jokainen sisävaate. Me on kahden edellisen kanssa käytetty Reiman ulkovaatteita ja ovat olleet aina laadukkaita. Se rahasumma on suhteessa niin pieni siihen määrään vaatetta mitä tuossa paketissa saa :)
 
Tämän vuoden pakkaus on tuttu, mutta vielä en osaa sanoa, että otetaanko se. Jos kaikki menee hyvin, niin meillä tulee olemaan kolme lasta kolmen vuoden sisällä, niin tuntuu vähän ehkä turhalta ottaa kolmas pakkaus.
 
Otamme pakkauksen.
Esikoisen varusteet on jaettu eteenpäin, joten tavarat tulevat tarpeeseen.
 
Tämän päivän kaksosuutisten jälkeen selveni pakkausasiakin. Otetaan ehdottomasti yksi pakkaus ja toinen rahana. Tytön pakkauksesta löytyy tallessa vielä suurimmat jutut jotenka sitten tulee kummallekin vauvalle omat makuupussit, toppavaatteet ym. Ja toisen pakkauksen rahan voi sijoittaa esim tuplarattaiden hankintaan.
 
Mulla on sellainen käsitys että kaksosista saisi kolme pakkausta, vai olenko väärässä?

Tunnesyistä tekisi mieli ottaa pakkaus, mutta ei siinä oikeasti ole järkeä. Esikoisen kamat on lähes kaikki jäljellä, ja voidaan hankkia esim makuupussi kirpparilta.
 
Joo niin saa! Kaksosista 3 avustusta, saa valita ottaako rahana vai pakkauksina vai molempina!
 
Takaisin
Top