Äitiyspakkaus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja alppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli tullu päätös äitiyspakkauksesta samana päivänä, ja postitettu seuraavana :D Nyt vaan odotellaan! Kyllähän sieltä pitäis 2018 tulla kun ne kerran on sanoneet, että se on jaossa :)

Jippii, nyt mullakin näkyy että eilen päätös tehty ja tänään lähetetty :) nyt vaan jännäilemään koska paketti on haettavissa.

Lukeeko sen päätöksen kohdalla silloin ratkaistu vai käsitelty tms? Muistaakseni oman päätöksen kohdalla se tila vaihtui myös samantien, nyt en pääse tarkistamaan tilaa kun ei ole pankkitunnuksia mukana.. Täytyypä illalla katsoa! Hämmentävän nopeaa toimintaa jos oikeasti ovat saaneet jo viime viikolla lähetettyihin hakemuksiin paketit laitettua :)

Mulla lukee vaan ei käsitelty/käsittelemättä. Viime viikolla tein hakemuksen eikä vieläkään oo tehty mitään.

Mulla eilen vielä näkyi että "käsittelyssä" kun klikkas sen äitiysavustus jutun auki Kelan sivuilta ja tänään kun puolilta päivin katoin niin luki että "päätös annettu 2.5" ja "lähetetty 3.5" ja hakemuksen tosiaan pistin viime viikon torstaina. :)

Käyn tänää hakee pakkauksen jeeeeeee. Pitää odottaa vaan et mies tulee töistä. Pitäis olla se 2018 pakkaus kun laitoin viime pe sen hakemuksen sen kelakertun ilmotuksen jälkeen. Jänskättäääää!

Kävitkö hakemassa paketin? Oliko 2018? :) Mäkin laitoin pe 27.4. hakemuksen ja lukee, että postitettu mutta vielä ei ole mitään ilmoitusta tullut...

Pitääkin käydä katsomassa, missä vaiheessa mun hakemus on. Viime viikolla laitoin vireille. Haluisin kans sen paketin jo pian :p

Mie laitoin hakemuksen pakkauksesta tänään. Toivottavasti ei menis kauaa, ois ihana päästä pesee vauvanvaatepyykkiä :)

Joo mulle tuli kyl se 2018 pakkaus. Kauheen poikamainen se kyl on mun makuun kun tyttö tulossa.

Mun neuvolan täti oli töpänny ja unohtanu vaihtaa päivämäärän mun raskaus todistukseen nii maanantaina soittoo neuvolaan et tarviin uuden :(

^ Höh.

Mää jo aikaa sitten (ehkä kolme viikkoa) tein hakemukset ja postissa yli viikko sitten tuli se lappu et avustus myönnetty mut pakkausta ei oo näkynyt eikä mitään tekstareitakaan.. No ei kai tässä nyt kiirekään, mut jänskä miten noi postitusajat niin vaihtelee. Luullakseni en asu ees niin kovin korvessa (etelä-savoa kuitenkin) et sekään selittäis. :D

Mies meinas et pakkauksen mukana tulee joku hoitoalusta ettei tartte erikseen hoitopöytää ku sen alustan vaan lykkäsee kodinhoitohuoneen tasolle. Onkohan näin? :D Ois kiva nähä tuotteet niin tietää mitä vielä tarttee ostaa !

T.Rotokastinen

^ Höh.

Mää jo aikaa sitten (ehkä kolme viikkoa) tein hakemukset ja postissa yli viikko sitten tuli se lappu et avustus myönnetty mut pakkausta ei oo näkynyt eikä mitään tekstareitakaan.. No ei kai tässä nyt kiirekään, mut jänskä miten noi postitusajat niin vaihtelee. Luullakseni en asu ees niin kovin korvessa (etelä-savoa kuitenkin) et sekään selittäis. :D

Mies meinas et pakkauksen mukana tulee joku hoitoalusta ettei tartte erikseen hoitopöytää ku sen alustan vaan lykkäsee kodinhoitohuoneen tasolle. Onkohan näin? :D Ois kiva nähä tuotteet niin tietää mitä vielä tarttee ostaa !

T.Rotokastinen
Ei tuu varsinaista alustaa, mut semmonen froteinen ohut suoja, ja onhan siinä pakkauksen pohjalla se "patja" mistä vois tuunata alustan :)
Meillä on vaan pesukoneen päälle semmonen pehmeä hoitoalusta jossa on noin 10cm korkeat reunat, meille ei mahtuis erikseen hoitopöytää. :)

Ei tuu hoitoalustaa pakkauksen mukana. Se froteinen menee myös hyvin patjan suojaksi lakanan alle. :) meillä on kaks hoitoalustaa, hoitopöydälle ja kylppäriin pesukoneen päälle.

Joo, aika jännä miten paljon noi postitusajat ja hakemuksen käsittelyajat vaihtelee! Itse laitoin tosiaan hakemuksen 27.4. ja pakkaus oli jo 3.5. noudettavissa! Tosi nopeeta! Olin varautunut siihen että en ennen toukokuun loppua näe pakkausta. Olihan se kiva päästä hypistelemään tuotteita, ihan eri vaikutelma kuin kuvista saatu! Toki ehkä poikapainotteiset värit, mutta meitä se ei haittaa. Ei muuta kuin pesemään vaatteita! Onko pesuaineista suosituksia? :)

Mun mielestä nyt oli paljo parempi laatusiaki verrattuna 2016 pakkaukseen :)

Mä oon yleensä pessy LV pikkuväki hajusteettomalla pesuaineella esikoisen vaatteet, ja välillä ollu comfortin hajusteetonta huuhteluainetta.

Onko pesuaineista suosituksia? :)

Meillä on miehen kanssa ollut käytössä jo useamman vuoden ajan nestemäinen Erisan ja samalla ajattelin jatkaa vauvan vaatteiden kanssakin. Kotimainen, hajusteeton, yhteistyössä allergia ja astmaliiton kanssa, käy myös villalle.

Mä voisinkin tässä samassa kysyä paria pohtimaani juttua pyykkäyksestä. Jostain on tullut luettua/kuultua, että vauvan vaatteet pitäis pestä erillään ja 60 asteessa. Mutta mihin tuo perustuu? Meillä suurin osa pyykistä pestään 40 asteessa (värin mukaan 3-4 erään lajiteltuna), enkä haluaisi käydä pesemään lähes tyhjiä koneellisia, sama sekä lämpötilassa ja tuossa erillään pesemisessä. Kun jos meidän aikuisten vaatteet on niin vaarallisen likaiset, ettei voi pestä sekaisin, niin miten me sitten voidaan pitää vauvaa sylissä tai vieressä sängyssä? o_O Onko joku oikea perusteltu syy, miksei ne menisi yhdessä? Ja samalla logiikalla, kun painotetaan, että kasvoille ja takapuolelle pitäisi olla erilliset nimetyt pyyhkeet/harsot tms, juu ymmärrän kyllä periaatteessa, mutta jos se on niin tarkkaa, niin eihän niitä voi sitten pestä sekaisin, kun eritteet leviää. :confused004 Entäs vaipan vuotaessa sotkeentunut body, joka kuitenkin olisi paitana kasvojen lähellä? Joo, ehkä vähän pilkunviilausta, mutta tykkään välillä vähän kyseenalaistaa ehdottomina käskyinä olevia ohjeita. :grin Eli lopputuloksena mun logiikalla samaa pyyhettä/harsoa tms voi käyttää ihan yhtä hyvin takapuolelle ja kasvoille, toki takapuolen jälkeen pestynä eikä suoraan likaisena. Muutenhan kohta pitäisi olla monta pyykkikonettakin, kun ei voi tietää mitä sinne sisuksiin jää odottamaan seuraavaa pyykkierää.

Mitäs mieltä muut olette? Onko tässä nyt joku juttu mitä mä en ole hoksannut?

Mä oon pessyt kyllä aina koko perheen pyykit samassa. Miehen työvaatteet ainoastaan erillään. Mä pesen lähes kaiken nykyään 60 asteessa, ja hyvin on kestäny sellaisetkin vaatteet missä on ohjeessa lukenu 40 astetta. Ja tuo pyyhe-juttu nyt ainakin menee yli mun hilseen, kyllä mä käytän ihan samoja pieniä pyyhkeitä sekä peppuun ja naamaan, toki tietysti pesun kautta jne. jos peppua pyyhitty useasti ja se pyyhe menee likaisena pesuun, niin 60 asteen pesun jälkeen voin kyllä kyseistä pyyhettä käyttää kasvopyyhkeenä. Meillä on kaikilla pienet peppupyyhkeet vessassa, tykkään pestä omankin peppuni aina isomman hädän jälkeen. Ja niitä sit pestään tietyin väliajoin ja vaihdetaan uusiin. Nämä on siis sellaisia jotka ovat vain meillä aikuisilla tässä peppupyyhekäytössä aina pesun jälkeenkin.

Takaisin