Äitiyspakkaus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja alppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä nyt vaan tein sen hakemuksen, että sain asian hoidettua alta pois :) Meillä ei oo mitään kamppeita ensimmäiseltä säästössä, kun meidän kohdalla lasten saanti ei ole mitään varmaa. Siksipä päädyttiin pakkaukseen. Siinä on kuitenkin aika hyvin vaatetta eikä sitten tarvitse kaikkea alkaa itse ostamaan.

Haluaisin tämän vuoden pakkauksen ihan vaan siksi koska lapsi syntyy tänä vuonna, mutta nyt katsoin tuota 2017 pakkausta niin sekin näytti tosi kivalta. En ole vielä perehtynyt koko hakuprosessiin, jospa tuossa vapun korvilla viimeistään että ehtii ajoissa. Pakkauksen kuitenkin haen.

Laitoin hakemukset kelalle neljä viikkoa sitten. Siis kaikki muut hakemukset paitsi äitiyspakkauksen koska haluisin sen tän vuotisen. Kelalta ei ole tullut vielä mitään päätöstä äitiyspäivärahasta...pitäiskö olla huolissaan ja soittaa sinne? Onko kukaan muu vielä saanut päätöstä?

Näkyyks se päätös siellä kelan sivuilla? Vai tuleeko se päätös esim sähköpostiin?

No piti käydä kelan sivuilla kattoo.. Oli mullekin tullut päätös :) Nyt sit vaan odotellaan!

Joo, kelalta tulee sähköpostiin ilmoitus vain, jos Kelalta tulee viesti asiointipalveluun. Päätökset vaan ilmestyvät sinne ja parin päivän päästä tulee vielä paperiversio kotiin.

En käsitä, skannasin eilen kelaan raskaustodistuksen, ja tänään tuli viesti että mun pitää välittömästi hakea äitiysavustusta, sekä muita vastaavia. Sit siinä luki että pitää hakea viimestään 2kk ennen laskettua aikaa ja seuraavalla rivillä luki että viimestään 27.4 koska mun la on jo 25.7?:hilarious:

Kelan täti ei ny taija osata oikein laskia :D hitto ko mua alkaa ny jännittään ku en oo vieläkään pystyny hakeen mitään. Toivottavasti en nyt missaa pakkausta.. jos ne kelallaki osaa laskee jo noin hyvin noi kuukaudet..

Kelan täti ei ny taija osata oikein laskia :D hitto ko mua alkaa ny jännittään ku en oo vieläkään pystyny hakeen mitään. Toivottavasti en nyt missaa pakkausta.. jos ne kelallaki osaa laskee jo noin hyvin noi kuukaudet..
Soitan sinne maanantaina ja kysyn että mitä ihmettä ne höpöttää :D
Enkä usko että pakkausta missaat :) mulle vaan sattui joku kelan maanantaikappale kirjottelemaan ja "laskemaan" päivämääriä :D millon sun la oli?

Mäkää en oo vielä laittanut hakemuksia mut la onkin vasta 27.7 ni en oo pitäny kiirettä. Nyt ens viikolla kyllä aattelin laittaa kuitenkii kun huomena täältä reissusta kotiudun.

Mulla la 8.7. mut en meinannut ihan vielä pistää hakemusta. Varmaan sit vasta toukokuun alussa.

Äitiysavustuksesta tullut päätös 4päivässä, nyt kun niitä pystyivät käsittelemään. Rahana kun ottaa niin tulee viikon päästä tilille, ainakkn omalla kohdalla. Äitiyspäivärahahakemuksen jätin tasan neljä viikkoa sitten, joten päätös tulee vissiin maanantaina.

Itsellä la 5.7., ajattelin venyttää tuon äitiyspakkauksen tilaamisen niin myöhään kuin mahdollista! Olisi kiva tosiaan kuulla minkä vuoden pakkauksia näillä main hakemuksen lähettäneet saavat :)

Huomasin juuri saman! Tarkoittaako tämä "Ensi viikolla lähetettäviin äitiyspakkauksiin lisätään kirje, jossa kerrotaan, että kuumemittari toimitetaan jälkilähetyksenä kiireisen aikataulun vuoksi." että uutta pakkausta jaettaisiin jo? :):)

Takaisin