Äitiyspakkaus

Keskustelun 'Laskettu aika heinäkuussa 2017' aloitti piparkakku, 26 tammi 2017.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Glendoora Hyväntuulinen höpöttäjä

Samaa mieltä Dolcettin (ja näköjään myös Marja Hintikan) kanssa! Ois kiva et olis kirkkaita värejä eikä mitään ihan pliisuja :) Ja jotain värejähän sinne on loppujen lopuks pakko laittaa, ois aika laimeeta jos kaikki ois aina vaan esim. valkosta.. Tietty sekin vois sopia joillekin paremmin, nää on näitä :D Kokonaisuudessaanhan toi äitiysavustus on kyllä huikee juttu, että sellasen edes ylipäänsä saa!
    • Tykkään Tykkään x 1
  2. Meridiaani Hyväntuulinen höpöttäjä

Kyllähän sen uuden pakkauksen ehtii näkemään, mutta Kelalla on periaate, että jakavat ensin loppuun viime vuoden laatikot ennen kuin uudet menee jakoon. Kuulemma viime vuonna on mennyt vähemmän pakkauksia, joten niitä riittänee pidemmälle tänä vuonna. Mun aikaisemmat lapset on syntyneet kesällä ja aina saaneet edellisvuoden pakkaukset vaikka tilasin niin myöhään kuin mahdollista.
  3. Katimo Oman äänensä löytänyt

Voi otan ehdottomasti pakkauksen! Edellisestä kerrasta kuitenkin jo niin monta vuotta aikaa että vaatteille ym. tarvikkeille on todellakin käyttöä. Muistan että viime kerralla olin ihan täpinöissä kun sain pakkauksen kotiin. Varmasti yhtä täpinöissäni oon tälläkin kertaa :smug::happy093
    • Tykkään Tykkään x 1
  4. Penni Päivystävä dosentti Tammiäidit 2020 Helmiäidit 2020 Heinämammat 2017

Ei munkaa mielestä ole varsinaisia tyttö- ja poikavärejä, mutta vuoden 2016 värit ja kuosit ei miellyttänyt. Aika retroa mun mielestä, ruskeaa yms. Mä toivoisin mahdollisimman neutraaleja värejä tai sitten edes nättejä värejä, esim vaal.kelt ja minttu jonkun ruman ruskean sijaan :) mutta mielipideasioitahan nämä.
    • Tykkään Tykkään x 1
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  5. Kisu2 Piirimestaruustason postaaja Heinämammat 2017

Tähän asti ollut sitä mieltä että en ota, kun edellisen kaikki vielä tallessa, mut mieli voi vielä muuttua RU:n jälk. Kun ehkä uskallan alkaa katsomaan niitä vanhoja haisevia vaatteita
  6. Mamma72017 Tietävä tietäjä Tammiäidit 2020 Heinämammat 2017

Maaliskuussako sitä pakettia voi hakea kun on täyttänyt neuvolassa ne paperit?
  7. Pilvilinna Kunnioitettu kommentaattori

No siis kuulla ei ole väliä, kunhan on raskaus kestänyt sen tietyn ajan. Vissii 22+, mutta heti kun on kela neuvola käyty
  8. Mamma72017 Tietävä tietäjä Tammiäidit 2020 Heinämammat 2017

Joo mulla maaliskuun alussa se Kela-neuvola, sit voi heti hakea?
  9. Lemona Piirimestaruustason postaaja Heinämammat 2017

Mamma just niin. Mulla myös kuun alussa, mut katson ensin sen uuden pakkauksen kuosit ennenkuin kuin lähden tilaamaan.

Musta tuo on jännä, että vaaleansinistä ja vihreää on v16 pakkauksessa mielin määrin, mut annas olla jos olis yhtä paljon vaaleanpunaista niin veikkaan et tulis vielä isompi poru. Että ei tyttö- ja poikaväritkään ole ihan samanarvoisia. Tästä on vielä pitkä matka sukupuolineutraaleihin väreihin. En mä aina ymmärrä täysin sitäkään, miksi pitäisi kaiken olla sukupuolineutraalia väreistä lähtien...
    • Tykkään Tykkään x 1
  10. Barbababa Hyväntuulinen höpöttäjä

Ei olla vielä päätetty, otetaanko äitiyspakkausta tällä kertaa. Olis tosiaan kiinnostavaa nähdä jo se uus pakkaus! Onkohan siinä sitten kaikki sinivalkoista juhlan kunniaksi? :rolleyes:
    • Tykkään Tykkään x 1
  11. piparkakku Jostain jotain jo tietävä

Meillä on esikoinen heinävauva vuodelta -15 ja silloin sen vuotuinen pakkaus otettiin. Kaikki on edelleen tallessa, joten ei olisi tarvetta ottaa tällä kertaa :) Aion kuitenkin vilkasta mitä uus pakkaus sisältää, jos tulee sellainen fiilis, että se on pakko saada :happy119
  12. Jennamarina Hyväntuulinen höpöttäjä

Me otetaan ehdottomasti kun ei oo mitään tarvikkeita :) pari potkupukua oon ostanut ja kirppikseltä löysin kantorepun.. tuntuu kun ne olis mielikuvitusystävälle kun ne pyykkinarulla nyt roikkuu :D
    • Tykkään Tykkään x 3
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  13. Mamma72017 Tietävä tietäjä Tammiäidit 2020 Heinämammat 2017

Minä otan pakkauksen joka tapauksessa kun eka on tulossa. Oli värit mitä tahansa.
  14. Kunäitimenirikki Silmät suurina ihmettelijä

Otan pakkauksen, mitä se ikinä sitten sisältääkin. Ja toivon saavani sen 2017 pakkauksen, koska on kuitenkin juhlavuosi. :)
    2016 pakkauksen sisältö on mielestäni miltei täysin pojalle suunniteltu, mutta taidankin olla vähän turhan tarkka värien (..ja sävyjen..) suhteen. :D
  15. Pilvilinna Kunnioitettu kommentaattori

Minäkin haluaisin sen uuden, mutta malttaako odottaa huhtikuulle? Maaliskuun alkupuolella sais kuitenkin laittaa tilaukseen. :)
  16. Vesimelonivauva Satasella mukana keskusteluissa

Otetaan jos uuden pakkauksen sisältö miellyttää.
  17. Birgitta Oman äänensä löytänyt

Me otetaan myös pakkaus koska esikoinen. Oon tutkinut viime vuoden pakkausta Kelan sivuilta ja mä tykkäsin sisällöstä värien puolesta. Mutta nyt kun kerroitte, että tän vuoden pakkauksessa voisi olla jotain spesiaalia niin täytyykin kattoa sen sisältö ensin eikä heti laittaa hakemusta menemään (jolloin ehkä saisi vielä viime vuoden pakkauksen). :)
  18. Pallo. Hyväntuulinen höpöttäjä

Me otamme myös pakkauksen! La vasta heinäkuun lopulla, joten ehkä todennäköistä että saisi tän vuoden mallin... :P Vaikka eihän sitä tiedä onko uusi pakkaus kivempi kuin viime vuoden.
  19. Pähkinä88 Kommentoinnin ninja Heinäkuun äidit 2019 Heinämammat 2017

Me ootetaan että tämän vuoden pakkaus julkaistaan ja sit mietitään tarkemmin otetaanko pakkaus vai ei. Ite kyllä oon enemmän sen pakkauksen kannalla :)
  20. Helvira Jostain jotain jo tietävä

Me ei oteta pakkausta. Esikoiselle vain ollaan otettu ja nyt tosiaan neljäs tulossa.