Äitiyspakkaus

Me myös otetaan pakkaus, se tuntu jotenkin itsestäänselvältä kun on eka vauva tulossa :)
 
Meinataan ottaa kyllä. Kaikki vauvanvaatteet ja -tarvikkeet on annettu eteenpäin jo ajat sitten, niin tulee pakkaus tarpeeseen...
 
Todennäköisesti otetaan se, saa nähdä sisältyykö siihen jotain spesiaalia juhlavuoden kunniaksi :)

2016 pakkaus oli suoraan sanottuna tosi poikamainen, tytölle en olisi ottanut ja toivon kovasti neutraalimpaa värimaailmaa ja kuoseja tälle vuodelle.
 
Otetaan pakkaus, aion odottaa uuden tuloa, en tykkää nykysestä..
 
Oooo en ollu edes aatellu että siinä vois olla jotain spesiaalia juhlavuoden kunniaks, kumpa olis :D Ainakin joillain paikkakunnilla kai kaikki tänä vuonna syntyneet vauvat saa Suomi100-pipon? :)
 
Esikoinen tulossa niin otetaan kans pakkaus. Onks normaalia että senkin sisältö jännää jo etukäteen? Ainakin Treella pari tuttua on saanut jo pipon :)
 
Otetaan pakkaus, koska esikoinen tulossa. Mä kylä luin jostain Kelan sivuilta, että pakkaus kyllä julkistetaan jonmaaliskuussa, mutta tulee jakoon vasta huhtikuussa.
 
Joo pääsiäisen jälkeen ilmeisesti alkavat jakaa uutta. Mutta siinä ehtii vielä kun viimestää kaks kk ennen la pitää hakea.
 
Odotan innolla pakkausta. En ole yhtään vaatetta vauvalle vielä ostanut. Haluan ensin tietää sukupuolen :Heartred
 
791b2ce694029ed6111fac9bd24a7f73
 
Otamme pakkauksen ehdottomasti kun kyseessä on esikoinen. Mies on sitä mieltä, että laatikkolapsi siitä tulee :)

Mielenkiinnolla olen lukenut näitä kommentteja edellisvuoden paketin "poikaväreistä". Omasta mielestä kun on vaan värejä, ei mitään erityisiä poika- ja tyttövärejä. Tietysti joistakin väreistä tykkään ja toisista en (esim. oranssi, kirkuva pinkki, ruskea ja metsänvihreä). itse olen samaa mieltä Marja Hintikan kanssa, joka arvioi vuoden 2016 pakkauksen (http://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/0...aitiyspakkauksen-taydellinen-vain-jumppapallo) ja sanoi näin:

"Uusi pakkaus sai heti kuvien vuodettua julkisuuteen voimakasta kritiikkiä uuden pakkauksen “poikaväreistä”. Olemmeko todella näin vahvojen sukupuolistereotypioiden vankeja, että on jatkuvasti puhuttava poika- ja tyttöväreista? Eikö ne voisi hetkeksi unohtaa? Itse olen sitä mieltä, että mieluummin yleisesti vahvoja värejä kuin ikuista överineutraaliutta. Omat poikani pukeutuvat kaikenlaisiin punaisiin jatkuvasti."
 
Oon ihan kahden vaiheilla otanko pakkausta... tyttö on tulossa, ja 16 vuoden oli mun mielestä niin poikavoittoinen... onko pakko hakea 2 kk ennen laskettua, vai voiko jättää hakemuksen vähän myöhemmin..? Haluaisin ainakin nähdä mitä 17 pakkaus sisältää ennenkuin teen päätöksen?
 
Joo, äitiyspakkausta on pakko hakea viimeistään 2kk ennen laskettua aikaa.
 
Siis kyllähän heinäkuiset kerkee uuden ppakkauksen ihan rauhas näkee. Ne tulee jakoo huhtikuussa mut kelan mukaa maaliskuussa tulee kuosit ilmi. Vaikka ois 1.7. laskettu aika niin 2kk ennen on 1.5. ja siinä käsittelyssä menee pari viikkoa ja sit tulee postii
 
Äitiysavustukset kyllä yleensä käsitellään aika nopeasti. Toissa vuonna mulla tais mennä viikko hakemuksen teosta siihen, että pakkaus oli haettavissa... :)
 
No kelan sivulla lukee 2vk nii mennää sillä :D ei meilläkää taainnu mennä ku viikko mut kuitenkii :D
 
Takaisin
Top