Äitiyspakkaus

Keskustelun 'Laskettu aika heinäkuussa 2017' aloitti piparkakku, 26 tammi 2017.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. piparkakku Aloittelija

Mietteitä äitiyspakkauksesta tänne :) Meinaatteko ottaa vai olla ottamatta?
  2. piparkakku Aloittelija

Kelan sivuilta luin, että 2017 vuoden pakkaus julkaistaan vasta huhtikuussa.
  3. Pilvilinna Addikti

Aion ottaa pakkauksen :) innolla odotan uuden pakkauksen esittelyä :)
  4. Glendoora Peruskäyttäjä

Me myös otetaan pakkaus, se tuntu jotenkin itsestäänselvältä kun on eka vauva tulossa :)
  5. Lemona Ihastunut foorumiin Heinämammat 2017

Meinataan ottaa kyllä. Kaikki vauvanvaatteet ja -tarvikkeet on annettu eteenpäin jo ajat sitten, niin tulee pakkaus tarpeeseen...
  6. juli Aloittelija

Todennäköisesti otetaan se, saa nähdä sisältyykö siihen jotain spesiaalia juhlavuoden kunniaksi :)

2016 pakkaus oli suoraan sanottuna tosi poikamainen, tytölle en olisi ottanut ja toivon kovasti neutraalimpaa värimaailmaa ja kuoseja tälle vuodelle.
    • Tykkää Tykkää x 1
  7. Balacenia Addikti Helmikuunmammat 2016 Heinämammat 2017

Kaksosista saa kolme avustusta, joten me otetaan varmaan yksi pakkaus ja kaksi rahana. :)
    • Tykkää Tykkää x 6
  8. Penni Naimisissa foorumin kanssa Tammiäidit 2020 Helmiäidit 2020 Heinämammat 2017

Otetaan pakkaus, aion odottaa uuden tuloa, en tykkää nykysestä..
  9. Glendoora Peruskäyttäjä

Oooo en ollu edes aatellu että siinä vois olla jotain spesiaalia juhlavuoden kunniaks, kumpa olis :D Ainakin joillain paikkakunnilla kai kaikki tänä vuonna syntyneet vauvat saa Suomi100-pipon? :)
    • Tykkää Tykkää x 1
  10. siksy Ihastunut foorumiin Heinämammat 2017

Esikoinen tulossa niin otetaan kans pakkaus. Onks normaalia että senkin sisältö jännää jo etukäteen? Ainakin Treella pari tuttua on saanut jo pipon :)
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  11. SeRit Peruskäyttäjä

Otetaan pakkaus, koska esikoinen tulossa. Mä kylä luin jostain Kelan sivuilta, että pakkaus kyllä julkistetaan jonmaaliskuussa, mutta tulee jakoon vasta huhtikuussa.
    • Informatiivinen Informatiivinen x 1
  12. Penni Naimisissa foorumin kanssa Tammiäidit 2020 Helmiäidit 2020 Heinämammat 2017

Joo pääsiäisen jälkeen ilmeisesti alkavat jakaa uutta. Mutta siinä ehtii vielä kun viimestää kaks kk ennen la pitää hakea.
  13. Mamma72017 Naimisissa foorumin kanssa Tammiäidit 2020 Heinämammat 2017

Odotan innolla pakkausta. En ole yhtään vaatetta vauvalle vielä ostanut. Haluan ensin tietää sukupuolen :Heartred
  14. juli Aloittelija

• Tykkää Tykkää x 8
  15. Dolcetti Tuttu foorumilla Elomammat 2017

Otamme pakkauksen ehdottomasti kun kyseessä on esikoinen. Mies on sitä mieltä, että laatikkolapsi siitä tulee :)

Mielenkiinnolla olen lukenut näitä kommentteja edellisvuoden paketin "poikaväreistä". Omasta mielestä kun on vaan värejä, ei mitään erityisiä poika- ja tyttövärejä. Tietysti joistakin väreistä tykkään ja toisista en (esim. oranssi, kirkuva pinkki, ruskea ja metsänvihreä). itse olen samaa mieltä Marja Hintikan kanssa, joka arvioi vuoden 2016 pakkauksen (http://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/0...aitiyspakkauksen-taydellinen-vain-jumppapallo) ja sanoi näin:

"Uusi pakkaus sai heti kuvien vuodettua julkisuuteen voimakasta kritiikkiä uuden pakkauksen “poikaväreistä”. Olemmeko todella näin vahvojen sukupuolistereotypioiden vankeja, että on jatkuvasti puhuttava poika- ja tyttöväreista? Eikö ne voisi hetkeksi unohtaa? Itse olen sitä mieltä, että mieluummin yleisesti vahvoja värejä kuin ikuista överineutraaliutta. Omat poikani pukeutuvat kaikenlaisiin punaisiin jatkuvasti."
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 2
  16. Marsa80 Peruskäyttäjä

Oon ihan kahden vaiheilla otanko pakkausta... tyttö on tulossa, ja 16 vuoden oli mun mielestä niin poikavoittoinen... onko pakko hakea 2 kk ennen laskettua, vai voiko jättää hakemuksen vähän myöhemmin..? Haluaisin ainakin nähdä mitä 17 pakkaus sisältää ennenkuin teen päätöksen?
  17. SeRit Peruskäyttäjä

Joo, äitiyspakkausta on pakko hakea viimeistään 2kk ennen laskettua aikaa.
  18. jupa- Rakastunut foorumiin

Siis kyllähän heinäkuiset kerkee uuden ppakkauksen ihan rauhas näkee. Ne tulee jakoo huhtikuussa mut kelan mukaa maaliskuussa tulee kuosit ilmi. Vaikka ois 1.7. laskettu aika niin 2kk ennen on 1.5. ja siinä käsittelyssä menee pari viikkoa ja sit tulee postii
    • Tykkää Tykkää x 2
  19. Balacenia Addikti Helmikuunmammat 2016 Heinämammat 2017

Äitiysavustukset kyllä yleensä käsitellään aika nopeasti. Toissa vuonna mulla tais mennä viikko hakemuksen teosta siihen, että pakkaus oli haettavissa... :)
  20. jupa- Rakastunut foorumiin

No kelan sivulla lukee 2vk nii mennää sillä :D ei meilläkää taainnu mennä ku viikko mut kuitenkii :D

Jaa tämä sivu