Äitiyspakkaus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ikioma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä käytetään vaan kookosöljyä ihorasvana, ei sisällä mtn kemikaaleja :) Menee myös kylpyöljynä kuivaihoisella vauvalla ja käyhän se moneen muuhunkin. Raskausarpia ehkäisemään itse käytän aamuin illoin vatsalle, tisseille ja reisille.

Me otetaan pakkaus, mulle tulee eka vauva ja miehen lapset on niin isoja, että ei ole juurikaan vaatteita saati tarvikkeita tallessa. Lasten äiti on voinut viedä myös mennessään

Kylläpähän niitä "oikean värisiä" vaatteita tulee lahjaksi kunhan vauva syntyy. Ei meilläkään taida niin väreillä olla väliä.

Täällä kanssa otetaan äitiyspakkaus. Ihan sen vuoksi että esikoinen kyseessä eikä sillä 140e saa kaikkea sitä mitä pakkaus antaa, pääsee alkuun vähän helpommalla hankinnoissa. :happy:

Mä jo vähän mietin miten olis äp.n laita mutta kai me se otetaan. Siinä on kuitenkin kaikki mitä tarvii lakanat, pyyhe, lämpömittari, pehmeä harja ja kynsisakset.
Tykkään myös todella paljon niiden laatikoiden kuoseista, edellisten lasten laatikot on ollu ihan tylsiä ja mulla olikin sellainen itseommeltu kangas laatikon reunoilla.
Meillä tyypit on nukkunut niissä laatikoissa sen ekan kuukauden ja sitten kun eka vaatekerta on jäänyt pieneksi niin äp laatikkoon on kaikki tärkeä säästetty mitä halutaan säästää.
Halvalla oon laittanut kyllä kirppikselle eteenpäin niitä mitä ei tule käytettyä
esim.potkuhousut joissa ei ole nappeja haaroissa ei ole meillä olleet kovassa käytössä.
En edes muista millä viikoilla sen äp koitan saa hakea, tuleeko meille 2016 vuoden koota vielä?

Minäkin mietin tuota äitiyspakkauksen ottoa. Ku toisaalta siinä on kaikkea tarpeellista , mut osahan meillä on valmiina. Vieläkö muistaisi mitä ☺ meillä l.a on aivan maaliskuun lopulla ellei huhtikuun puolella, joten mietin jääkö esim pakkauksen toppapuku kokonaan käyttämättä. Se on on aivan liian iso synnärille ja syksyllä voi olla jo liian pieni. Et joutuuko sen joka tapauksessa ostamaan pienempänä vai joko pärjäisi kevyttoppiksella. . Pitää vielä miettiä..
Meillekö tulee tämä 2016 pakkaus?

Suurella todennäköisyydellä vissiin saadaan se 2016 vuoden pakkaus. Itse koitin netistä asiaa selvitellä ja ymmärsin että uudet pakkaukset tulee aina jakoon sitä mukaa mitä vanhat loppuu (varsinaista jako aikaa siis ei ole) ja hyvin usea oli edellisvuonnakin saanut sen vanhan pakkauksen vaikka uusi oli julkaistu.

Ei siinä minä kyllä tykkään itse tästä 2016 vuoden pakkauksen kuoseista, varsinkin ihastuin siihen makuupussiin.

Äitiysavustusta täytyy hakea viimeistään 2kk ennen laskettua aikaa, että ei varmastikaan uutta pakkausta ehditä saamaan...

Mä en toppapukua osta ollenkaan, lämpöpussilla mennään niin vaunuissa kun kaukalossakin. Joulukuisen vauvan kans samoin tehtiin, kovilla pakkasilla vaan laitettiin villahaalari sisävaatteiden lisäksi :)

Mä en myöskään aio toppahaalaria tälle maaliskuiselle vielä ostaa. Mekin mennään tolla lämpöpussilla toi eka talvi, kuten helmikuisen esikoisen kanssa.

Ja toi äitiyspakkauksen haalari on kokoo 74, et tällä meiän helmikuisella varmaan menisi koko tän talven toi, mutta aion kyl ostaa uuden.

Joten uskoisin, et näillä maaliskuisilla menee kanssa toi äp-toppahaalari vuoden päästä, ainakin alkutalven.

Huhtikuisista huutelen, että äpn haalari on niin suuri että menee tän vuoden huhtikuisille hyvin talvihaalarina nyt tänä talvena. Keväällä kun nää lapset syntyivät oli niin lämmintä että vanupuku/nallehaalari oli passeli.

Kyl meillä kans joulukuiselle menee äp:n toppahaalari ainakin alkutalven, mut on se vaan niin ohut, että on meillä kunnollinen haalari lisäksi :)

Meillä oli viime vuoden kesäkuisella se haalari ihan sopiva viime talvena.
Riippuu pitkälti myös minkä pituinen on.

Yleensä pakkaus vaihtuu helmi-maaliskuun vaihteessa, joten en usko meidän saavan 17 pakkausta.
Kuopuksesta oli laskettu kesäkuussa ja sillon sain vm15 pakkauksen, sekin tuli jakoon maaliskuun lopussa ja kela julkisti sen muistaakseni helmi-maaliskuun vaihteessa. :)

Niin mullekin on kyllä käy tuo 2016. On siinä hienompi sisältö ku silloin 2010. Ehkä se kuitenki kannattaa ottaa, onhan siinä paljon tarpeellista.
Täällä missä asun ei oikein tiedä onko maalis-huhtikuussa vielä täysi talvi vai ihana kevät menossa. ja jotaki kahdesta lapsesta oppineena oon huomannu että lapset kasvaa niin eri tahtia. Poika kasvo koko ajan yläkäyrillä ja ikämukaiset vaatteet ei sopinut. Tyttö taas niin pieni että ikävaatteet reiluja :hilarious: varmaan mahdoton vielä arvioida meneekö ens talvena.
Mut tossa lämpöpussissa vois olla ideaa. Onko warheart sulla semmoinen, missä on kaukalon vöitä varten reikä? Ja mistä oot hommannut?

Katoin muuten uudestaan sen 2016 ä-pakkauksen kuvat. Ihania ovat , varsinki ne ulkovaatteet. Mut ymmärrän nyt miks kritisoitu, että aika poikavoittoinen sisältö. Mut eihän niitä kaikkea oo pakko käyttää jos ei halua, siltikin jää voiton puolelle jos vertaa rahassa. Ja meillä on kyllä tuolla tyttömäisiä vaatteita myös säästössä. :rolleyes:

Meillä on eisbärchenin lämpöpussit, turvakaukaloon ihan omansa ja vaunuihin oma. Noista löytyy molemmista vöille aukot :) Mä oon kirpparilta ostanut, mut nuita kyl löytyy monesta paikasta.

Me varmaan otetaan äippäpakkaus, vaikka oikeestaan aika vähän oon käyttänyt esikoisella niitä vaatteita. Tai itseasiassa ne oli niin isoja, etteI oo senkään takia tullut vielä käytettyä. Ja oon saanut muuten vaan niin paljon muitakin vaatteita, että jäänyt muutenkin osa käyttämättä ja oon kierrättänyt vaan lemppareita :) 2015 vuoden pakkaus oli ihan kiva pojalle ja nyt 2016 pakkauskin olisi kiva varsinkin pojalle, mutta nyt kun mulla on niin vahva tyttöolo, niin vähän jotenkin karsastin noita värejä :D Haalarit on taas liian isoja pikkuiselle, saa nähdä meneekö ne esikoiselle nyt sitten talvella :)
Ja periaatteessa voisin kyllä käyttää isoimpia vaatteita esikoisella, jos nyt toinen sattuu tosiaan oleen tyttö ja vaatteet liian poikamaisia :) Nyt kuitenkin pojalla käytössä vasta 68-74cm vaatteet niin varmaan jotkut vaatteet menee hänelle silloin kun pakkaukset saadaan :)

Niin ja meillä oli kanssa kaukalossa käytössä lämpöpussi niin ei paksua haalaria edes tarvittu :) Sitten vaunuissa oli se äp-pakkauksen pussukka käytössä ja joku yliisohaalari, mikä ei nyt silleen nukkuessa niin paljon haitannut :)

Mun olis kannattanut ottaa esikoiselle rahana toi pakkaus. En kyllä kadu, kiva juttu ekalle lapselle!

Pakkauksesta (2015) meillä pääsi käyttöön vain kynsisakset, siteet, sukat, ruokalappu, peitto ja lakanat.. makuupussi taisi olla jonkun kuukauden käytössä.

Mää kyllä otan äitiyspakkauksen esikoiselle. Ei nuo 2016-pakkauksen värit kyllä hirveästi mun silmää miellyttänyt. Inhoan tuommoista turkoosia tai vastaavaa sävyä, mutta varmasti menevät käyttöön, jos päälle sopivat. Fiinimpiin tilaisuuksiin sitten muut vaatteet.

Juttelitte lämpöpussista.itsellä on ollu myös käytössä ja todella kätevä.ksukalossa helppo avata kun menee kauppaan..ettei kuuma tule. Ja mulla kävi samalla tavalla että paksua toppapukua en käyttänyt ollenkaan..

Takaisin