Äitiyspakkaus

Minä ajattelin ostaa kaverilta tyttövauvan vaatepaketin suoraan ja kyselemättä. Hänen tyttärensä syntyi viime heinäkuussa. Taidan olla vähän laiska, mutta käytännöllinen.

Jos nuo arvaukset uudesta pakkauksesta osuu oikeaan, niin toivoisin saavani 2015 pakkauksen tai sitten otan rahana. Ei jotenkin vaan miellyttänyt minua nuo.

Mä tykkään kaikista muista paitsi siitä keltaisesta. Kaikki käy muuten :) Onhan se pakkaus arvoltaan paljon enemmän ku se 140€ vai mitä se olikaan.

Mä en tykänny noista arvailluista kuoseista oikein mistään. Varmaan siksi, että ovat niin neutraaleja ja mulla on jo tarpeeksi neutraaleja vaatteita. Esikoisesta otettiin pakkaus, olikohan se sit vuoden 2013, siinä oli ainakin se ihanan siili-kuosinen makuupussi. Taidan ottaa rahana, kun nuo muut hoitohärpäkkeet jne. jo löytyy. Meillä kans käytettiin oikeestaan pelkästään talkkia pepunpunoituksiin, että sikäli mun mielestä käytännöllisempi jos se sinkkivoide vaihtuu talkkiin.

Toi Otso-kuosi on aivan ihana, toivottavasti se tulee pakkaukseen :) Kivi-kuosista taas en pidä ollenkaan.. Innolla kyllä odotan millainen pakkaus tulee olemaan. Eikös ennen ole siinä ystävänpäivän tienoilla noi uudet pakkaukset julkistettu? Nyt ilmeisesti vasta maaliskuun alussa. Ja mitenköhän paljon niitä vanhoja paketteja sitten on vielä jäljellä..

Ennen vanhoja paketteja tais olla vielä toukokuussa ja usein tuntuu, että kaikki haluu uudemman, että voi niitä hyvinkin riittää.

Kivi-kuosi oli ainoa mistä en tykännyt, muuten värit ja kuviot sopi hyvin omaan makuun. Pitääkö muuten äitiyspakkaus tilata johonkin tiettyyn aikaan mennessä ennen vauvan syntymää, vai voiko rauhassa odotella että ryhtyvät jakamaan uutta?

Mun mielestä siinä ainakin joskus oli joku takaraja, koska esikon kaa jouduin just jännäämään, että ehdinkö sitä uutta tilaamaan, kun jäi niin hilkulle.
Tarkastin, niin joo viimeistään 2kk ennen LA.

Mie taas tykkäisin, jos arvaillut kuosit olisivat noita tai jotain sinne suuntaan. Pakkaus otetaan siitä huolimatta mikä/mitä saadaan ja menevät käyttöön kyllä :)

Onko siitä muuten mainintaa missään, että milloin noi vanhat loppuu ja uusia aletaan jakamaan? :D Mulle ei ole periaatteessa edes niin väliä kumman saisin, mutta mietin vain että miten noiden kanssa menee :) Ja eikö pakkausta saa siis ollenkaan, jos myöhästyy tuosta omasta viimeisestä tilauspäivästä?

Meillä Tampereella on Kelan ikkunaan levitetty vuoden 2015 äitiyspakkaus. Just ihailtiin sitä miehen kaa tänään. Tykättiin molemmat niistä pöllöistä hirveesti, mä kykenen sietään jopa sen yhden keltaisen vaatteen pöllöjen takia :D Luulen, että tilataan pakkaus heti kun se vaan on mahdollista, ja tulee kumpi tulee.

Joo, totta nuo koot. Meidän kirpulla käytettiin niitä aika myöhään. Nyt hän on 1v7kk ja painaa 9,9kg ja on 81cm pitkä...vieläkin mahtuisi pari vaatetta päälle.

Värit...mä yllätyin kuinka innostuin käyttään turkoosia esikolla, se väri vaan sopii hänelle niin hyvin.

Onko siitä muuten mainintaa missään, että milloin noi vanhat loppuu ja uusia aletaan jakamaan? :D Mulle ei ole periaatteessa edes niin väliä kumman saisin, mutta mietin vain että miten noiden kanssa menee :) Ja eikö pakkausta saa siis ollenkaan, jos myöhästyy tuosta omasta viimeisestä tilauspäivästä?
Ei Kela suostu kertomaan milloin vaihtuu, milloin vanhat loppuu. Yleisimmin uutta pakkausta on alettu jakaa maaliskuussa tai huhtikuussa.

Muistelen että kysy kelasta sivuilla on, että hakupäivät on ehdottomia. Mutta jos hausta myöhästyisi vaikka sairaalahoidon vuoksi, niin uskon että asiassa joustetaan. Nuo kun kaikki voi hakea netin kautta, niin aika outoa olisi, jos ei ehdi hakea ajoissa.

Myöhän haettiin viime vuoden pakkaus vasta esikoisen syntymän jälkeen, kun synty 3,5kk ennen LA. Et kyllä ne siellä ainakin tällaisissa tilanteissa joustaa ☺️.

Eikös Kela kuitenkin julkase sen uuden jo täs helmi-maaliskuun vaihteessa vaikka vanhoja ois jäljelläkin? Mä tykkään tosta 2015 mallista mut jos ehtis näkee sen uuden ja jos on kivempi ni vois hakee vasta vähän nyöhemmin, mut jos ei ni pistän paperit sisään heti "kela"-neuvolan jälkeen mikä on 9.3. :)

Eipä kait sitä etukäteen kerrota vaikka kovasti erilaisia päivämääriä ilmoille on heitelty eri mammaryhmissä...

Takaisin