Äitiyspakkaus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MoZar
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Alkuviikosta laitettu kelaan paperit menemään. Nyt sitten vaan odotellaan milloin päästään hiplaamaan pakkauksen sisältöä. :)

Oi, kun sulla on ollu pikkanen vauva hooyo!
Joo, poika syntyi 33+1 ja oli tosiaan 41cm ja 1920g. Oli se kyllä pikkunen. Mitä ei enää tahdo käsittää, kun on nyt 3v ja normimitoissa ollut jo pitkään.

Oi oi oi oi! Katselin nyt vasta tarkemmin sen äitiyspakkauksen sisältöä, ja siinähän on vaikka mitä ihanaa ja käytännöllistä! Useimmat vaatteetkin oli niin kivoja, että ihan jopa voisin ostaa sellasia. Ja nyt valtio lahjoittaa meille ne kaikki ihan upouutena. Aika hienoa.

Tarttee hakea pian nyt kun sai sen tarvittavan todistuksenkin :)

Onko moni jo saanut pakkauksen? Mulla ens viikolla neuvola niin saan laput ja liput sit kans :)

Mulla piti olla neuvola ens ma, mut siirtyi typerän opekokouksen takia viikolla eteenpäin. Ärsyttää!!

Mä kovasti toivoin että olis tänään tullu, mutta ei. Maanantaina jos ei näy, soittelen kelaan että mihinköhän ne on sen lähettäny

Mulla lukee nettipalvelussa 15.5. tyyliin "paketti tilattu" tjtn, mutta emmä tiiä mihin se on nyt jäänyt..

Kävin malttamattomana jo kelan sivuilla kattomas onko äitiysavustuspäätös tehty :D mut ei nyt sentää. Tänään ne sen raskaustodistuksen on vasta saanut että oon vähä turhan malttamaton :P

Pakaus oli otettava, niin super kivoja vaatteita näytti olevan. Tuo on kyllä upeaa suomessa että sellaisen saa valtiolta! Juuri juttelin tätini kanssa joka asuu Teneriffalla, ei paljoa tietoa äitiyspakkauksista, saatika mistään kansaneläkelaitoksen tukemista äitiyslomista !

aBu: mun muistaakseen pakkauksen tilaamisen ja saamisen väli oli pitkä.

Hitsi, kävin eilen neuvolassa ja siellä oli sijainen. Oli tarkoitus, että saan paperit Kela varten. En niitä saanut enkä itse muistanut pyytää. Näissä asioissa näköjään täytyy olla itse tarkkana, ettei jää äitiysavustuksista paitsi!

Mä tein hakemuksen viime viikolla ja nyt tuli ilmoitus matkahuollosta että on saapunut ihanaa illalla pääsee hypistelemään!

Mähän oon tehny hakemuksen jo 8.5 ja edelleen odottelen saapuvaksi. Samalla paikkakunnalla ollaan jo, mutta ei vaan oo perille asti päässy. Jännä sinänsä miten Tampereen matkahuollosta matka noutopisteeseen muutaman kilometrin päähän voi kestää 6 tuntia eikä vieläkään mitään kuulu

Nyt oli kelan sivuilla että avustus myönnetty eli eikun saapumisilmoitusta odotellessa :)

Tein hakemuksen 12.5., se käsiteltiin 15.5. ja tänään saapui Matkahuoltoon noudettavaksi. Sattui vielä aika koomisesti että aloin jo miettimään että onko se saapumisviesti jäänyt tulematta kun noin kauan on kestänyt ja ajeltiin tuonne 10 km päähän kylille kaupan Matkahuoltopisteesseen kysymään asiaa. Ja juuri siinä kaupan ovella sain tekstarin että paketti noudettavissa. :grin

Takaisin