Äitiyspakkaus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MoZar
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jostain täältä foorumin syövereistä olin ymmärtävinäni että nyt olis uudet jaossa. Hyvä niin, tykkäsin siitä paljon :) ja omaa pääsee tilailemaan vasta joskus toukokuun neuvolan jälkeen niin sillon varmasti jo uudet jaossa

On uudet jo jaossa :) kelakerttu on ilmottanut.. ihanaa saada juuri se oman vuoden pakkaus, esikoinen kun joutu saamaan sen edellisen vuoden pakkauksen.

Ihanaa saada tuo tämän vuoden pakkaus. Siinä oli kyllä minun silmää miellyttäviä kuoseja :)

Mäkin tykkäsin uudesta pakkauksesta ja aion ottaa sen, vaikka esikon pakkauksesta on tallella kaikki mistä tykkäsin.. rahaa menis kuitenkin enemmän kuin mitä pakkauksesta saa siihen että ostais siitä tarvittavat jutut, kuten vauvalla on kiva olla oma hiusharja (ja hammasharja :D) ja siitä haalarista saa pussin mikä on kätevä juttu, villahaalari on huippu ja maksaankivasti mut esikoisen villahaalarin mies nakkas 60 asteen pesuun ja siitä tulu nuken mallia..

Mulle ja sisaruksille on kaikille otettu omat pakkaukset, on varmaan kiva että vauvalla on joku vaate minkä saa ihan itse sotkea, kun useimmat on jo käytettyjä ja pikkusen nuhjuisia.. ja meillä oli kaikilla se oman pakkauksen makuupussi semmosena omana vilttinä minkä voi ottaa mukaan jonnekin. Ja omat laatikon omina romulaareina mihin laitettiin omia tavaroita yms..

Siinä mielessä reklamoiminen on hyväkin, että Kela kehittää pakkausta koko ajan saamansa palautteen mukaan :)

Meille tulossa ensimmäinen, joten luonnollisesti otetaan pakkaus, kun se on niin kattava. Itse en tykkää sinisestä toppapuvusta, enkä makuupussin kuosista, ja saatankin ne myydä pois, jos löydän kivemmat jostain :)
Kelalla oli piste myös lapsi-messuilla ja kertoivat, että tämän vuoden pakkauksia jaetaan jo. Vähän aikaa sitten oli puhetta itse äitiyspakkauksen myrkyllisyydestä ja kysyinkin siitä tuolla messuilla Kelalta. Vastaukseksi sain, että pakkauksen materiaali on testattu ja täysin myrkyttömäksi todettu.

Mäkään en kovasti tykkää tuosta haalarin väristä, vaan eipä se vauvaa tuu haittaamaan. Mulla on ihmeellisesti mennyt aikaisempien pakkausten haalareiden ja lasteni kanssa; esikoiseni on tyttö ja haalari oli tummansininen kissakuvioilla. Seuraava poika ja haalari vaaleankeltainen. Kolmas poika ja haalari beige/harmaa... Kai nyt tulee tytölle tuo vaaleansininen

Niin ja on mulla tainnut aina jäädä nuo isoimmat potkarit käyttämättä. Lapset on ollu pieniä syntyessään ja kun isoimmat on ajankohtaisia koon puolesta, niin en enää potkareita juuri oo käyttänyt. (Viimeisimmälle metsästettiin 44cm vaatteita, jotka nekin oli aluks isoja...)

Mekin otetaan ehdottomasti pakkaus! Esikoinen tulossa ja muutenkaan en keksi mitään valittamista sisällöstä tai väreistä. Kokemusta kun ei ole, ei vielä tiedä millaset vaatteet tulee käyttöön ja tuntuu käytännöllisiltä. :)

Jos ultrassa kerrotaan et ois poika ehkä otetaan, kun oli vähän poikamaisenmpia vaik toki tytöllekin käy suurin osa. Saadaan jonun verran valmiina tuttavapiiriltä, mut se laatikko ois kiva :). Meinaatteko nukuttaa lasta aluks siinä?

Juu, kyllä meillä ainakin vauva nukkuu alkuun äitiyspakkauksessa, ompelin esikoiselle pehmusteet siihen laatikkoon. :) Siihen saa niin mukavan pienen pesän vastasyntyneelle, laatikko laitetaan pinnasänkyyn.

Mä luulen, että meilläkin alkuunsa saa nukkua laatikossa. Se on ajatuksena jotenkin niin ihana :)

mekin otetaan äippäpakkaus, vaikka esikoisesta kaikki tallessa...on se kiva olla molemmille omat....ja laatikko menee pinnikseen alkuun jossa poika saa nukkua <3

En o vielä ajatellut tuota laatikossa nukkumista. Jos meille tulee alkuun joku kehto tms pienempi sänky niin sit ei ole tarvis. Meijän makkariin ei oikein perus pinnis sovi mitenkää fiksusti. Mulla oli se yx korikehto haaveissa tai on edelleen mutta vielä ei viitti ottaa kotio niitä pyöriin ku tilaa liikaa ole.. vaikka kuin kiva oliskin jo :D miehellähän suurin ongelma on että mihin hänen sähkörummut sijoitetaan kun tällä hetkellä ylimääränen huone on toiminut niiden majapaikkana. Mun puolesta ne vois pakata johonki säilöön kunnes joskus on enemmän tilaa :D :D mutta niin ei malttais odottaa että pääsee tilaan pakkauksen ja sen saapumista. Olikoha 21.5 seuraava neuvola jossa sit ne asiat hoidetaan.

Juu, siellä hoidetaan. Mulla olis ollu toukokuun vikan vkon ma, mut hemmetin opekokouksen takia joutu siirtään 1.6. Mut ei kai sen niin kiire oo :D

Meille tulee myös äitiyspakkaus. Vastaava raha on niin pieni, ettei sillä saa murto-osaakaan sen pakkauksen sisällstä. Meilläkin ensimmäinen, joten kaikki on hankinnassa. Saa niitä potkareita ostella varmaan ihan riittämiin sen pakkauksen lisäksikin, kun eihän siinä kokoa kohti ole kuin muutama vaate.

Ehkä myös nukutetaan alkuun pakkauslaatikossa. Laitetaan pinnasänkyyn (joka sekin on hankinnassa) pienentämään alkuun sitä kokoa. Mulla olis mun vanha kehto säilössä mökillä, mutta ei se tähän nykyiseen kotiin mahdu. Kehdon jalat vie tolkuttomasti tilaa.

miuk
huomasitko muuten, että Maggie on ehkä myymässä äityspakkauksen makuupussin pois. Ehkä siinä sinulle makuupussi?

Lokakuisten puolelta vierailemassa, kun la muuttui jossain vaiheessa syyskuun 28. Meille myös tokalle äitiyspakkaus suunnitelmissa, mutta lähinnä mietin tuota laatikossa nukuttamista..meillä ainaskin esikoinen heräili sen verran tiuhaan ja myös heräsi siirtämiseen, että nukkuminen kyllä tapahtui ihan meidän sängyssä vierellä. Jossain vaiheessa kuningasidea tuli imettää vauva nukuksiin suoraan omaan pinnasänkyyn (laita alhaalla itse maaten omalla sängyllä pinniksen vierellä), jolloin sai oman sängyn takaisin omaan nukkumiseen. Mutta kauniisti koristeltu laatikko ei meillä toiminut ollenkaan..vaikka varmasti toisia vauvoja helpommin voi siirrelläkin niiden nukahdettua. :)

Nyt saisi laatikon laittaa tilaukseen. Vai haetaanko se jostain.. Sellainen on silti tulossa. Pehmusteet sinne on saatu jo jos toimisi sänkynäkin, mutta sen näkee sitten.

Takaisin