Äitiyspakkaus



Muikkis kirjoitti:
Siis tehdäänkö se hakemus netissä ja sitten erikseen pitää toimittaa joku neuvolan todistus?
Vai hä? Mä olen ihan pihalla ja haluaisin kans hyppysiini jo pian äitiyspakkauksen :)


Sen voi lähettää paperisena postissa tai sitten tehdä netissä ja toimittaa se rasjaustodistus Kelaan jälkikäteen. Itse skannasin sen todistuksen tietokoneelle ja lähetin senkin netin kautta.
 
Pukkunen: Mihin lähetit sen raskaustodistuksen netin kautta? Pystyykö siihen hakemukseen liittää tiedosto vai lähetitkö sähköpostitse? Kiva jos hoituu noinkin kätevästi.
 
Noniin nyt asia selvisi kun aloin hakea äitiysavustusta sekä vanhempainrahaa Kelan sivuilta. En tiedä koska tämä uusitoiminto on otettu käyttöön, että nyt voi liittää tiedostoja sähköisesti Kelan asiointipalvelussa, mutta on kyllä aivan paras juttu! Eipä tarvii enää lähteä jonottamaan Kelaan liitteiden takia. Jeij :)
 
Ei kait liitteiden takia tarvii muutenkaan jonottaa. Ainakin meidän Kelassa on postilaatikko. Tai sitten ne voi ihan lähettää postitse.
 


be kirjoitti:
Eipä tarvii enää lähteä jonottamaan Kelaan liitteiden takia.

Viestissäsi selvästi kirjoitat, että liitteiden takia. Olisit sitten kertonut, että jonottelet siellä muidenkin asioiden kuin vain liitteiden takia.

Hohhoijjakkaa.
 


be kirjoitti:
Onko sinulla Aamu81 jotakin muuta minun viestejäni vastaan ? Kun tuntuu siltä, että aina täytyy kommentoida minun kommentteihin ja tokihan saa, mutten pidä tavasta jolla sen teet. 


Taitaa olla siellä päässä väärinymmärrystä. Ihan asiallisesti kait minä olen selventänyt, jos olet jotain kysynyt. Ei vaan aina ole tapana laitella hymiöitä joka lauseen jälkeen. Vai mikähän tässä minun tavassa oikein mättää (liittyen aikaisempiin viesteihini)?
 
Naishormoonitko täällä jyllää :D Eläkäähän naiset kovin.. se on joskus niin, että kirjoitetusta tekstistä voi saada aivan erilaisen käsityksen, ku mitä toinen sillä oikeesti meinasi.. juu nou? Väärinkäsityksiä voi tulla, ei niistä piä vetää hernettä nenään. Mutta sallittakoon se nyt meille hormoonihirviöille?? :D 

Ei mulla muuta. :P
 
Aamu81: Juuri tuota tarkoitinkin kun olet ruvennut vääntämään viestejäni ( " Olisit sitten kertonut, että jonottelet siellä muidenkin asioiden kuin vain liitteiden takia.") Onko sillä nyt niin väliä? Ei haittaa, en oikeasti jaksaisi ruveta nyt selittämään mitä viestilläni tarkoitin kun tulee vaan jotenkin lapsellinen olo. Ehkä oon vaan ottanut sinun viestiisi väärin vastaan ja saanut väärinkäsityksiä niistä. Aikuisia kun ollaan niin lopetan ja pahoittelen. .
 
Milly82: Voi olla ne hormoonitkin ja asioista saattaa loukkaantua herkemmin. Ken tietää..
 
:) kuka muuten hymiöistä puhui :)
 
Tänään tuli Kelalta kirjettä että paketti on matkalla! Pääseekin aloittamaan joulun ajoissa.
 
Mulle tuli viime perjantaina paketti ja hakemuksen täyttämisestä paketin saamiseen meni aikaa vain viikon verran. Ihana oli tutkia paketin sisältöä viikonloppunaemoticon
 
Viikko sitten kävin hakemassa meidän paketin ja voi että kun oli söpöjä pikkuvaatteita :) Missään ei mitään vikaa ehjiä ja siistejä kaikki. 
 
Jeijj :)) Minäkin sain tänään äitiyspaketin ja yhdessä sitä mieheni kanssa tutkittiin :) Aivan ihania kaikki! < 3
 
Mä hain ihan pakkausta, koska siinä on kuitenkin niin paljon kaikkea ja haluan edes tämän ensimmäisen kohdalla kokea sen pakkauksen hämmästelyn yms. mukavan :) Pistin paperit postiin vasta torstaina, vaikka sain raskaustodistuksen jo rv 23 ja tänään 25+5 :-D Saa nähdä millon pakkaus saapuu...

Jos täällä on ollenkaan Jyväskyläläisiä (tai semmosia jotka asioi Jkl:n KELAssa) niin kertokaa ihmeessä kuinka kauan on kestänyt, että pakkaus on tullut :)
 
Minä laitoin hakemukset menemään äsken. Tämä asia ei ehkä enää ole kysyjälle ajankohtainen, mutta netissä pystyy tosiaan lähettämään liitteitä sähköisesti. Itse laitoin todistuksen skannattuna pdf:nä. Siinä asiointisivulla oli oma linkki kohtaan liitteet ja viestit, jossa sitten se lähetettiin varsinaisesta hakemuksesta erillisenä.
 
Hain myös äitiyspakkausta, koska sillä pärjää alkuun varmaankin aika pitkälle jossei ennestään omista paljon vaatetta ja muita tarvikkeita =) 

Täytin hakemuksen netissä hätähousuna jo etukäteen kun en ole vielä saanut raskaustodistusta (vasta ensi maanantaina saan sen kun on seuraava neuvola). Netissä ei pakkausta hakiessa kuitenkaan pyydetty toimittamaan todistusta... Mutta ilmeisesti käsittelevät kuitenkin vasta kun liite on toimitettu, eli ensi viikon aikana? 
 


Minniäinen kirjoitti:
Minä laitoin hakemukset menemään äsken. Tämä asia ei ehkä enää ole kysyjälle ajankohtainen, mutta netissä pystyy tosiaan lähettämään liitteitä sähköisesti. Itse laitoin todistuksen skannattuna pdf:nä. Siinä asiointisivulla oli oma linkki kohtaan liitteet ja viestit, jossa sitten se lähetettiin varsinaisesta hakemuksesta erillisenä.


Nyt huomasinkin tuon liitteet ja viestit kohdan, kiitos tiedosta =) 
 


nipsunapsu kirjoitti:
Jos täällä on ollenkaan Jyväskyläläisiä (tai semmosia jotka asioi Jkl:n KELAssa) niin kertokaa ihmeessä kuinka kauan on kestänyt, että pakkaus on tullut :)

Mie asioin jyväskylän kelan kanssa (vakioasiakas xD)
Laitoin itse muistaakseni 12.12, käsitelyyn oli mennyt 13.12 ja päätös netin mukaan oli tehty jo 14.12 ja sit sain muistaakseni 16.12 sen kelan kirjene että asia käsitelty ja paketti tulossa. Ja paketti tuotiin meille ihan kotiovelle 20.12, ettei tarvinnut käydä postista edes sitä hakemassa vaikka siihen oltiin varauduttu!
Oli kyl ihana paketti ja paljon paremman näköinen mitä netin kelakuvista sai ymmärryksen.
 
Mä kävin tänään viemässä kelaan ne todistukset ja paperit, ja siis ihan vanhanaikaisesti vein enkä netissä säätänyt, en ymmärrä noista hakemus ja lappuasioista yhtikäs mitään, valmiiks jo stressaan kuin tympeetä se onkaan!
Oon vaan kerran aikasemmin asioinu kelassa kun hain opintotukea nuorempana ja sainkin sitä vähän, kunnes puolen vuoden päästä kaikki pitikin maksaa takaisin niiden laskuvirheen vuoksi! Jännityksellä nyt odotan niiden päätöstä ja äitiyspakkausta:)
 
Mulle tuli tänään postissa äitiyspakkaus :) Oli aivan ihana päästä niit hypistelemään janytpitääkin varmaan heti alkaa peseen kaikki ja viikata nätisti kaappiin oottaan pikkuista <3

Tarkistin myös kaikki ja kaikki oli ihan moitteettomassa kunnossa ja suurin osa vaatteista on mielestäni ihan kivoja. Muutama on sellainen että en kyllä varmaan pue päälle ennen kuin kaikki muut vaatteet on likasena :D
 
Meillekin tuli tänään pakkaus ^___^ Oma äitini oli vielä kyläilemässä sopivasti niin ihana ku päästiin yhdessä hypistelemään :) ja myöhemmin piti vielä hypistellä sitten miehen kanssa :D Minusta on ihana kun tuossa tän vuoden pakkauksessa on niin paljon eläinkuoseja ja muutamia kirkkaitakin värejä <3 Laatikon koko kyllä yllätti, eipähän ainakaa epäilytä enää, että mahtuuko vauva siinä nukkumaan.
 
Takaisin
Top