Äitiyspakkaus

Yhdyn edelliseen, että äitiyspakkaus on todella hieno asia! Ei mulla ole tullut edes mieleenikään nirsoilla niiden malleista tai väreistä, toki se voi harmittaa jos huomaakin, että ei ole hyviä, mutta onpahan edes jotakin.
Mutta en mä kehtais niitä lähteä myymään, kun itse ilmaiseksi on saanut, enkä kyllä ostaisikaan jos joku myy äitiyspakkauksen vaatteita tai vaippoja.
 


tillinvarsi kirjoitti:
Miettikääpä että ulkomaille lähtee Suomesta niin että suomalaiset maksavat siitä, jopa 4,5miljoonan euron edestä Kelan etuuksia lapsiperheille. Ja eikä mene aina edes suomalaisille. Joten ollaan onnellisia siitä on vielä tarjolla. Jonain päivänä nekin varmasti loppuvat.


Woot? Saisko suomennoksen emoticon
 
Mä en taas ymmärrä miks ei voi hyväksyä sitä jos sitä pakkausta ei aio ottaa :D
 
Esikoista odotellaan, enkä aio äitiyspakkausta ottaa. Juurikin sen takia että olen tosi nirso vauvan vaatetuksen (+tavaroiden) suhteen... Eipä siihen oikeestaan muuta syytä ole, eikä edes tarvita :D
Meillä ei myöskään ole aikomusta kestovaippailla, joten ne jäis mm. turhaksi... 
Aion kuitenkin pakkauksesta ottaa vinkkejä, ja käydä hankkimassa nuita pikkutarvikkeita (kynsisakset, hammasharja yms.) vauvalle valmiiksi.
Tykkään myös kierrellä paljon kirppareita(+ netin kirppari + huutonet-tarjontaa), ja sieltä löytää edukkaasti perusvaatetta nirsompaankin makuun ;))
 
Tottakai pakkaus on hieno asia, mutta miksi kaikkien pitäisi se ottaa ellei ole tarvetta, tai jos vaatteet ei miellytä? Miksi ei voisi silloin ottaa rahana ja ostaa sellaisisa jotka miellyttää. Ei täällä mielestäni kukaan ole sen kummemmin nirsoillut. Eiköhän se ole jokaisen oma asia ottaako pakkauksen vai ei :D Jokainen tyylillään, enkä minäkään sitä ala ihmettelemään, jos joku haluaa pakkauksen ottaa tai vaikka värjätä niitä vaatteita. Eiköhän sillä ole ihan tarkoitus, että sen saa valita rahana tai pakkauksena? Tarkoitus oli vain keskustella, ottaako pakkauksen vai ei, ja miellyttääkö pakkaus ITSEÄ? :)
 
Ja yksi syy miksi pakkausta en välttämättä haluaa enää, on juurikin se, että ei niistä vaatteista ole kukaan valmis maksamaan mitään. Jos puolet vaatteista on itselle tarpeettomia syyn tai toisen vuoksi, niin enemmän arvoa on sillä 140 eurolla, jolla ostan sellaisia tavaroita joita itse haluan :) Ja näissä jälleenmyyntiarvokin säilyy!
 
Mä olin jo 100% varma, että otamme ehdottomasti äitiyspakkauksen sen monipuolisuuden vuoksi. Mutta tänään sitten mieleni muuttui täysin. Pakkauksen sisältöä tarkemmin tutkineena, päätimme ottaa ennemmin tuon rahan. Tulee saatua pieniä vaatteita niin paljon muualta, että järkevämpäähän se on sitten käyttää tuo raha muihin vauvatarvikkeisiin. :))
Ja vielä oma mielipiteeni tuohon tämän vuoden äitiyspakkaukseen: liian retroa omaan makuuni :/  
 
Täällä tosiaan ollaan keskusteluaiheesta hieman eksytty. Sehän on kaikkien oma asia mitä päättää, ottaako äitiyspakkauksen vai rahat. Jotkut tykkää ja jotkut taas ei. Itse varmaan otankin pakkauksen juuri sen takia, koska esikoista odotan enkä tiedä mitkä tavarat ovat tarpeellisia ja mitkä ei. Siksi en halua itse lähteä hankkimaan, todella kiva kun tuollainen on. Jos olisi toinen lapsi niin ehkä tekisin toisin. Pakkauksen sisältö on ihan jees, en välttämättä minäkään noita kaikkia itse valitsisi. Ja kun esikoista odotetaan niin sitä vaan tahtoo kaiken olevan täydellistä ja parasta mitä on olemassa.
 
itse otan ton rahana koska esikoisen jäljiltä on 3 jätesäkkiä vaatteita osaa ei oo ees käytetty joten meille tuo pakkaus on ns. turha. itse ostan sit sillä rahalla noi hoitotarvikkeet sakset, harjan, rasvat ymm... ja tuo pakkaus on kyllä kätevä jos on eka lapsi ja vaik opiskelija tai jotain et ei oo niin varaa ostaa uusia... ja ymmärrän myös jos rahana ottaa koska joillain on jo tai jotkuu saa tuttavilta.. Meillä kun sattuu kaikki noi pienet vaatteet olemaa viel neutraaleja niin ei sit hankintoja oo niin paljoo eikä oo pakkaukselle niin käyttöä kun taas noi hoitotarvikkeet on muutossa hukkunut joten niille on se tarve... mut itse mietin ton pakkauksen sen mukaan miten on tarve :) 
 
pahoittelen jos joku otti mielipiteeni asiasta että paheksun niitä jotka ottavat rahana, vaan paheksun enemmänkin sitä ketkä väheksyvät äitiyspakkausta etuutena.
Suomen Kelajärjestelmä on niin harvinainen maailmassa, ja kuten oli kommentoitu tuossa aiemmin että kun on esikoinen niin ei välttämättä edes tiedä mitä tarvitsee. Sama homma. Sitä mukaa sitten hankkii kun tietää mikä on tarpeellista.

Tottakai jokaisella saa olla oma maku ja omat mielipiteet asioihin. Toivon vain että ihmiset enemmän arvostaisivat äitiyspakkauksen määrää ja laatua, sillä saahan vialliset tuotteet vaihtaa uusiin täysin ilmaiseksi.

Tässä pieni artikkeli lapsiperheitten tukiasioista ulkomaille ja ulkomaisille.

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/paivi-lipponen-ulkomaille-maksettavista-lapsilisista-ihmekos-etta-meilla-on-rahasta-tiukkaa/2012/11/1655216

eniten tuossa artikkelissa kosahtaa korvaan että ulkomaalainen voi olla töissä Suomessa (isä) ja koko muu perhe asuu ulkomailla ja tälle perheelle maksetaan samat Kelan etuudet, vaikka eivät edes asu Suomessa.
EI en ole rasisti, huolissani vain siitä että miten nykymaailmassa omat lapset tulee pärjäämään kun valtion tukia käytetään hyödyksi muualle kuin omaan maahan.
Ja ulkomaisille työntekijöille/ulkomaille näitä Kelan etuuksia mainostetaan. Suomalaiset saavat taas itse kaivaa esiin että mihin etuuksiin sitä olisikaan oikeutettu ja mihin ei.
 
Ite olin aluksi sitä mieltä, ettei oteta äitiyspakkausta kun saadaan paljon vaatteita+tarvikkeita tutuilta ja sukulaisilta. Mun vanhemmille myös eka lapsenlapsi, niin voitte vaan kuvitella sitä vaatemäärää joka tulee heiltä ja mun sisaruksilta :D
Mietin siinä sitten, että mihin saisin tungettua vielä ne pakkauksen vaatteet ja sitten tajusin, että nehän ois tosi hyviä vaatteita meidän kesämökille! Ei tarvitse joka kerta raahata kauheeta vaatesäkkiä mukana kun ne voi jättää sinne :)

Noille joillekkin tarvikkeille, makuupussille yms on kuitenkin käyttöä. Ja jos tarvitsee niin laatikolla sitten "pienentää" pinnasänkyä :)
 
Ilman muuta otan pakkauksen. Onhan kyseessä esikoinen ja tämä etu kun on vaan niin ainutkertaista. Ajattelen aina tavaroissa kauaskantoisesti ja käytän kaiken ns. loppuun asti. Tässä pakkauksessa on vain kaikkea hyödyllistä. Pakkauksen vaatteiden värit ovat mielestäni oikein neutraaleja ja söpöjä kummalle sukupuolelle vaan.

En ole muutenkaan kova ostamaan vaatteita ja silloin kun ostan, vaatteet ovat erittäin laadukkaita, kestäviä ja muunneltavia eri asukokonaisuuksiin. En ole myöskään ostanut vielä yhtään vaatetta pikkuiselle tulokkaalle. Ja en vaan ymmärrä, miksi niitä vaatteita pitäisi hankkia ihan järjettömiä määriä, kun lapsi kuitenkin kasvaa niin huikeaa vauhtia ja sitten jäisi paljon käyttämättä. Tietääkseni tässä ryhmässä kaikki ovat saamassa kevätvauvan, joten kesää kohden nyt ei hirveitä vaatekertoja tarvitse hankkia. Eli ajatukseni on, että ostan vaatteita vain tarpeeseen ja sitä mukaa, kun lapsi kasvaa.  

Ja tammikuussahan ne alet vasta alkaa ;) 


 
Otetaan! Tykkään kuoseista ja väreistä mitä siinä on (paitsi sen haalarin). Lisäksi ainakin aluksi aiotaan hyödyntää itse pakkaus, pitämällä sitä alakerran petinä. Yläkerrassa lapsi saa nukkua omassa pinnasängyssään.
 


Marzu81 kirjoitti:
Ja en vaan ymmärrä, miksi niitä vaatteita pitäisi hankkia ihan järjettömiä määriä, kun lapsi kuitenkin kasvaa niin huikeaa vauhtia ja sitten jäisi paljon käyttämättä.


Lastenvaatefriikki mikä lastenvaatefriikki. Eihän siinä mitään järkeä olekaan. Harrastuksensa kullakin
emoticon
 
Äh, minä laitoin myös tilaukseen eilen, mutta just huomasin, että siinä mun raskaustodistuksessa ei ole nimmaria! Eli joutuu meneen takaisin neuvolaan hakemaan siihen paperiin terkkarin nimmarin ja sitten kelalle se. ÄP-hakemuksen tein siis netissä. Ja todistus täytyy olla Kelassa viim. 12.12.
 
Mä laitoin keskiviikkona tilauksen menemään Kelaan netin kautta ja tiedoissa luki heti seuraavana päivänä, että pakkaus myönnetty ja toimitus noin kahden viikon kuluessa. Ihanaa päästä tutkimaan pakkausta :)
 
Siis tehdäänkö se hakemus netissä ja sitten erikseen pitää toimittaa joku neuvolan todistus?
Vai hä? Mä olen ihan pihalla ja haluaisin kans hyppysiini jo pian äitiyspakkauksen :)
 
Me haettiin äitiyspakkaus eilen ja tuli joulu aikaseen on niin hieno ja täynnä kaikkea ihanaa.Nyt ei tartte lähteä ostamaan petivaatteita tai ulkohaalaria kun sai ne paukkauksessa.

Mieskin oli erittäin tyytyväinen vaatteiden väreihin,josvaikka tuleekin poika vaikka tytön pitäisi tulla niin sopii molemmille.



 
Takaisin
Top