Äitiyspakkaus

Jee, me käytiin eilen hakemassa pakkaus ja toi on kyllä aivan ihana!! Vaatteet oli tosi isoja, mutta tarviihan niitäkin ;)
 
Huoh ja pöh, ei voi nyt muuta sanoa... 8.1.2013 vienyt raskaustodistuksen kelalle ja sähköisen hakemuksen samana iltana... Ihmetellyt tässä nyt kuukauden päivät kun ei tule päätöksiä eikä mitn muutakaan kuulu, noooooh, tänään sitten reippaana kelalle kyselemään ja selvisihän se mistä mättää, OVAT HÄVITTÄNEET raskaustodistuksen!!!! Toooodella hienoa. Eihän siinä sitten muu auttanut kun hommata uusi todistus ja aloitetaan odottelu taas alusta :( 
 
mappela; tuo on kyllä niin raivostuttavaa! Miksei ne voi soittaa perään jos siitä puuttuu joku käsittelyn kokonaan estävä todistus! Mun yhdelle ystävälle kävi samoin, kun kela hukkasi sen palkkatodistuksen, eikä mitään kuulunut just moneen viikkoon, mistäs noita arvaat kysellä kun aina varauduttava viivästymisiin muutenkin.. Toivottavasti pian tulisi sulle kuitenkin päätös asiasta!
 
Mä otin pakkauksen, koska ensimmäinen tulossa ja siellä tosi hyviä ja tarpeellisia. Ja tuolla rahalla ei todellakaan saa yhtäpaljon vaatetta ym tarvikkeita kuin mitä tuossa pakkauksessa on. Mutta pakkauksen jälkeen on tullut hankittua vaikka jos jonkinlaista nuttua ;)
 

Mä otin pakkaukssen myöskin sen takia, että esikoinen tulossa. Rattaat sain juuri ilmaiseksi 2005 vuoden emmalit ja yms muuta tarpeellista on tullut tuttavilta roppakaupalla lahjoituksina. Mutta takaisin äitiyspakkaukseen itse olin pettynyt pakkauksessa olevien harsojen määrään joka oli tasan yksi, luojan kiitos siskoni ja eräs ystävä lahjoittivat ison kasan harsoja. Kestovaipoista SUURI plussa, koska aijon kestoilla.

Joku vanhempi äiti taas päivitteli sitä etteikö nykyään äitiyspakkauksessa ole hoitoalustaa joka tulisi siihen laatikon kanteen, joka kuulemma joskus maailman aikaan on ollut.

Aijotteko muuten käyttää laatikkoa petinä? Itse ajattelin aluksi käyttää.

 
joo siis iha naurettavaa et vaa 1 harso! viime pakkauksessa oli jopa 3! Ja sit noi bodyt, melkee kaikki iha perus valkosia vaa :O Meil on laatikko laitettu ensi sängyks niinku esikoiselki oli :)
 
Onneksi niitä harsoja kuitenkin jonkun kaapissa lojuu lahjoitettavana, mutta silti miksi vain yksi, onko syynä sen nimi "harsovaippa". Eihän kovinkaan moni enää harsoa vaippana käytäkään, mutta ajattelin sen taittelun opetella hätävaroiksi.
 
Päätimme ottaa äitiyspakkauksen, esikoinen tulossa joten ennestään ei
tarvikkeita ollut.

Sisältö vaikuttaa ihan kivalta ja vaatteet ovat mukavan pirteitä.
Harsojen määrän petyin, kuten moni muukin, olen saanut
niitä metsästää joka paikasta kun en vaan tajua missä niitä myydään.. 
Oma äiti toi niitä lopulta virosta asti kun oli siellä eksynyt vauvanvaateostoksille.

Kestovaipat olivat mukava lisä omaan kestovaippavarastoon.

Itse pakkaus menee mummolaan vierassängyksi. :)

Suurin moittimisen aihe oli rikkinäinen body, en jaksanut asiasta valittaa ja
vaate ei ole korjattavissa joten saattaa roskikseen mennä käyttämättömänä.

Itse pakkauksen hakeminen postista oli suhteellisen mukava reissu, emme omaa autoa sillä koemme pärjäävämme pääkaupunkiseudulla ilmankin. Lähdin joskus viikolla 30 hakemaan pakkausta kävellen lähikaupasta.. Järkyttävän kokoinen ja painava pakkaus josta tämä pallovatsa ei saanut mitään järkevää otetta. Puolen tunnin odottelun jälkeen lumisateessa mies tuli bussilla töistä kaupalle pelastamaan neitoa pulassa.

 
Stockmann myy harsoja vauvaosastolla.
Oliskohan paketissa ollut 8? kappaletta niitä jos en ihan väärin muista. hinta tais olla jotain 12-14en luokkaa. 
 
Kyllähän niitä harsoja myydään vaikka missä, esim ihan Prismassa, sitten kaikki lastentarvikeliikkeet :)

Meillä koisaa tällä hetkellä 10 päivän ikäinen poju äp-laatikossa :))
 
Olen useita blogeja ja keskusteluja lukenut littyen äitiyspakkaukseen ja monella tuntuu olevan varaa arvostella etenkin tekstiilien värejä ja kuoseja. Sehän ei oikeastaan ole edes sopivaa; kyse on verorahoin jaettavasta äidille ilmaisesta äitiysavustuksesta. Harva edes mietttii kuinka etuoikeutettuja me olemme. 2012-13 pakkaus on myös täynnä laatua: tekstiilit ovat joko luomua, ökö-text-laatua, kotimaisilta valmistajilta yms. Aika iso parannus ottaen huomioon millaisessa taloustilanteessa nyt elämme! Lisäksi että Kela ei ole saanut pyytämäänsä lisärahaa äitiyspakkaukseen mutta laadusta ei ole tingitty vaan sitä on pelkästään parannettu. Myös pakkauksen ulkokuosi on todella kaunis puu.

Nyt äidit, suut soukemmalle arvostelujen suhteen, jos on niinkovin kriittinen kuosien ja muiden suhteen niin ennen äitiysavun päättämistä (raha tai pakkaus) voi käydä kelan sivuilla katsomassa kuosit ja värit. Jos ei miellytä niin säästäkää meidät nurinalta ja valitkaa raha ja ostakaa sillä ne ihqut kuteet.

Kaksi vauvaa jo ennestään vaatettaneena voin kertoa että sillä bodyn tai muun vaatteen kuosilla on aika vähän merkitystä kun ne on puklussa ja niitä vaihdellaan useasti päivässä. Enempi merkkaa toiminnallisuus, hyvät nepit ja napit ja vaatteen leikkaus. Ja että vaatteita on riittävästi.

Kiitos kun luit tämän.
 
Eikä : D Jos asia sua kerran niin paljon vaivaa niin miks pyörit niissä blogeissa ja keskuteluissa, jossa on aiheesta mielipiteitä?? Jotkut tykkää, jotkut ei, mitä väliä? Nojoo, miten vain :).
 
:D Samaa mietin, vaikka onhan tuossa ihan pointti kyllä. :DD Mutta ei varmaan noin paljon tartte päätään asialla vaivata että käy jokaiseen aiheen keskusteluun puolustuksen rustaamassa..
 
"säästäkää meidät nurinalta"? :D kukahan se tässä on ottanu elämäntehtäväkseen nurista ties missä? :D
Jepajee.
 
Minusta tuo puolustuspuhe oli ihan asiallinen. Olisipa mielenkiintoista nähdä paketti joka kaikkia 100% miellyttäisi. Ihan ok nuo oli esikoisen paketissa vaikka osa jäi käyttämättä, ei kylläkään kuosin vaan sopimattomuuden vuoksi. Kakkoselle ei oteta pakettia syystä että ikäero niin pieni että tavarat on vielä tallessa ja jotain haluan itse valita ja hankkia uutenakin :)

Sent from my GT-I9105P using Vau.fi Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top