Äitiyspakkaus vai rahana?

Luin kanssa tuota uutista, mutta pohdin että eikö syntymisen varautumiseen olla varauduttu kun paketin tuotantomääriä, ja tuotteiden määrää on pudotettu vuosi vuodelta. Ehkä kumminkin on just se että pakkausta ei koeta enää niin hyödylliseksi, tarpeelliseksi ja arvokkaaksi että se ei enää houkuttele... 🤔 Samalla esim. Reima myy jotain omaa vastasyntyneiden vaatelaatikkoa 199€ hintaan sisältäen 17 vaatetta, ja jotain muitakin tällaisia kaupallisia bokseja on joita ilmeisesti halutaan. Ehkä itselleni isoin miinus on just tuo että enää ei olekaan ainutlaatuisia ja kotimaisia tuotteita tuossa äitiyslaatikossa, niinkuin ilmeisesti silloin on vaikka ollut kun itse on ollut vauva.
On varmaan vaikea ennustaa, että kuinka moni ottaa paketin vs. rahan. En tosin itse ole kyllä mistään lukenut, että onko suhde pysynyt samana vuosien varrella vai. Noissa syntyvyysuutisissahan on sanottu, että esikoisia syntyy vähemmän, ja ymmärtääkseni monet eivät sitten ota enää seuraaville lapsille pakettia.

Me otetaan kyllä paketti. Mun mielestä makuupussi oli vähän tylsä, mutta muuten ihan käyttökelpoinen setti. Esikoisen jäljiltä ei ollut enää mitään jäljellä, ja vaikka varmasti kirppareita tuleekin kierreltyä, tää on tosi helppo ratkaisu. Meillä oli esikoisella, joka syntyi huhtkuussa, sekä toppahaalari että silloinen vanuhaalari oli meillä kovassa käytössä silloin ekana syksynä ja talvena.

Eilen hain avustuksen ja otin sen kuitenkin rahana, koska pakkaus on supistunut niin älytön enkä tykännyt niistä muutamista vaatteista mitä paketissa oli (4 bodya, 3 housut ja yökkäri 😳) enkä haalaristakaan, niin ostan sitten itse sellaiset kun haluan. 👏

Takaisin