Äitiyspakkaus vai raha ?

Betty

Jostain jotain jo tietävä
Elomammat 2017
Mie mietiskelin eilen kun selailen himoissani vuoden 2016 äitiyspakkausta että ottaisko sen vai ottaisko sen rahana..
En kyllä tullut mihinkään päätökseen vielä ja jos olisinkin niin varmasti kykenen muuttamaan mieltäni tuhansia kertoja vielä :laughing025

Mites muut ?
 
Jeps tuo on kyllä pähkäilyn arvoinen kysymys!
Esikoisesta halusin ehdottomasti pakkauksen :)
Mutta nyt taas... tuota vaatetta ja muuta jo on...
Niin ei tavallaan ois tarvetta pakkaukselle. Ja ois järkevämpi laittaa raha vaikka tuplarattaisiin... Toisaalta se rahasumma on kyllä aika pieni:rolleyes:

Oon tehny listaa mitä ois ostettava tulokkaalle omaa jollei oteta pakkausta, niin lähinnä lakanat, pissalakana, peitto, pyyhe, hammasharja, hiusharja, joku lelu (Itse pakkauskin patjoineen tallessa)
Mutta toisaalta onhan se kivaa saada toiselle omaaki vaatetta ja on nuo aika kivoja! Toinen villasekoitepuku ois sitäpaitsi tosi käteväkin olla olemassa... Oon ollu tosi kiitollinen kyllä etenki noista ulkoilupuvuista! Onhan ne osa ollu nyt isoja mutta tyttökin ollu vaunuissa niin ei ole haitannu. Tietenkään ei kaikki kuosit ja värit miellytä ja hihattomien haalaripotkupukujen ideaa en ole oikein keksiny...

Mutta alan kyllä kallistua että pakkaus otetaan! Ja ensin täytyy nähdä 2017 pakkaus kyllä! Toivottavasti keretään se saamaan.... Josko ois joku Suomi 100v juhlapakkaus vaikka:rolleyes:
 
Ihankun oisin lukenu jostain että juhlavuonna äitiyspakkauksessakin on jotain ekstraa...?
Ekalle otettiin pakkaus ja tokalle ei kun syntyvät ihan peräkkäin, mutta nyt varmasti otetaan, osa vauvan vaatteista jemmassa, osa laitettu kiertoon.
Mutta haluan kyllä uusia varsinkin jos sattuu tulemaan poika, on nimittäin aika pinkkiä meillä.
Se raha on myös naurettavan pieni verrattuna pakkauksen arvoon. Kannattaa toki ottaa jos ei tee sillä pakkauksella mitään :)
 
No nythän mie vasta innostuinkin, kunpa oliskin joku "juhlapakkaus" :) Äkkiä kaikki mulle heti nyt:laughing002
 
Pakkaus ekaa
kertaa odottavalle! En ollutkaan tajunnut tuota juhlavuosijuttua! Haa! Meidän vauva tulossa 2.6. joten uusi pakkaus on varmaan silloin viimeistään jaossa... Vai milloin nuo uusien pakkaukset on yleensä julkaistu?
 
Mä meinasin ottaa pakkauksen ja myydä. Esikoisen aikaan otin ja oli aika turha. Vaatteiden laatu oli ihan surkeaa. Ainoat hyvät jutut oli kestovaippa, toppapussi, kynsisakset ja pissalakana.
 
Luultavasti kun pakkaus julkistetaan, niin katson sisällön läpi ja mietin sitten. Kuitenkin vaikka lapsi on meille ensimmäinen, olen ajatellut että otan rahana. Saamme sukulaisilta sekä tuttavilta paljon vaatetta sekä tarvikkeita ja olen myös innokas ostamaan ja valikoimaan itse. Vaikka pakkaus olisi sisällöltään arvokkaampi kuin raha, ei sillä ole väliä jos suurin osa tarvikkeista jää turhiksi kun ne löytyvät jo. :) Pitää sitten miettiä hyötysuhdetta!
 
Itse tahtoisin pakkauksen.. Sillä rahalla ei loppujen lopuksi hirveitä saa..

Ja kun on eka tulossa niin eiköhä sieltä jotain tarpeellista löydy..

Ja juu suomi 100v juhlalaatikko :Heartred
 
Oon ihmetellyt että miksi jotku valittaa äp vaatteiden laadusta:eek:
Mutta itseasiassa nyt kun tyttö on 8kk ja käyttää tuota äp2015 yöpukua niin onhan tuo jo nukkaantunu/nyppyyntyny ja kainaloon tullu reikä! On sitä kumminki sen verta jo käytetty etten enää kehtaa valittaa. Mutta harmi kun yksi söpöimpiä ja meillä käytetyimpiä äp-vaatteista. Villasekoitepuku on tosiaan ihan mun lemppari :) se on melkein aina tytöllä ulkona yllä. Tosin sain senki vähän nukkaantumaan kun kerran heitin vahingossa pesukoneeseen normi ohjelmalle:sad001
Tuo 2016 pakkauskin on näyttäny söpöltä! Erityisesti ne vaaleat mintunvihreät body ja raita housut, punaiset puolipotkarit ja se makuupussi on ihana! Mutta osa aika poikamaista tosiaan.
Me siis saatiin huhtikuussa vielä 2015 pakkaus ja siinäkin oli paljon kivaa. Makuupussin väri ei harmikyllä niin mieluisa ja tosi paljon limenvihreää... Mutta siihenki väriin on nyt tottunu! Pakkauksen jäädytettävä purulelu kala on suuressa suosiossa, samoin lorukirja. Ja onhan siinä sellaista hyödyllistä "tilpehööriä" niinkuin vedenlämpömittari, kuumemittari, kynsisakset, nännivoide, liivisuojat...

Niin ja siis innolla jo odotan 2017 pakkauksen julkaisua!!!
 
Mä otan äitiyspakkauksen ehdottomasti. Ihan jo periaatteesta, kun se on niin hieno järjestelmä ja ajatus antaa suomalaisille lapsille tasavertainen alku elämään. Mies joskus vitsailee, että taidan haluta vauvan ihan vaan sen takia että saisin ton pakkauksen! :woot::angelic:
 
Kyllä otan pakkauksen, ihan vaan sen takia et se on ihana ja kuitenkin se rahasumma on aika pieni. 2015 pakkauksen laatu kyllä oli joissakin tuotteissa aika huono, vaatteiden saumat mitä sattuu ja tuo jo edellä mainittu ihana pilviyökkäri nukkaantu parissa pesussa ja vetoketjukin hajos. Parhaat oli just nuo villapuku, toppapuku ja makuupussi. Ja olihan siinä mm. täkki ja kestovaippa hyvä :) Laatikossakin vauva nukkui aluksi silloin, kun ei ollut vieressä. Pitäisi keretä tulla vuoden 2017 pakkaus meille elokuisille jos niitä menee niinkuin ennenkin, tosin alkukuusta synnyttäville voi tehdä tiukkaa.
 
Ruusa meillä meni lähes jokainen vaate käyttöönottopesussa ihan nukkasiksi. :D ja olis ees suomessa valmistettuja vaatteita niinku ennen vanhaan. Omasta pakkauksesta lähtöset vaatteet hyvässä kunnossa vieläkin!

Meillä meni kuumemittari ekan käytön jälkeen rikki..
 
Ruusa meillä meni lähes jokainen vaate käyttöönottopesussa ihan nukkasiksi. :D ja olis ees suomessa valmistettuja vaatteita niinku ennen vanhaan. Omasta pakkauksesta lähtöset vaatteet hyvässä kunnossa vieläkin!

Meillä meni kuumemittari ekan käytön jälkeen rikki..

No huhhuh! Pitäis sitä kilpailutus lainsäädäntöä muuttaa kyllä sellaiseksi että saisi ja pitäisi suosia kotimaista!!!!
 
Saatan vaikka pakkauksen ottaa :woot: aiemman kohalla en ottanut. Mukava ois päästä jo näkemään millainen pakkaus on.. :rolleyes:
 
Äitiyspakkaus ehdottomasti. Ensisynnyttäjälle pakkauksesta on niin paljon enemmän hyötyä kuin rahallisesta avustuksesta.
 
Takaisin
Top