Äitiyspakkaus vai raha?

Aika paljon sain aiheesta netistä lueskella, ennenkuin aloin päästä tuosta kestoilun termistöstä perille. Äidiltä kyselin innokkaana harsojen taitteluista ja äiti näytti jopa säikähtäneeltä... Ehdotti että jos ihan puuvillankin kävisin sitten itse poimimassa :) Veikkaan, että äiti ottais anopin kanssa yhteyttä sossuun, jos eka lapsenlapsi "joutuis" villahousuissa pyörimään eli kokeillaan sitten "moderneilla" versioilla (taskut ja AIO). Kokeilen villahousujakin, jos tulee esim. paha ihottuma.

Ihan alussa mennään kuitenkin kertiksillä, mutta noita yli 5 kilosten vaippoja ajattelin hankkia kun näkee minkä mallinen kaveri sieltä tulee ja kuinka nopeesti kasvaa. Nuo äitiyspakkauksen vaipat ei kai tosiaan edes kaikille vauvoille sovi. Alustavasti niitä jo tutkailin ja jos mukula saa isänsä vauva-aikojen rimppakintut, joudun minäkin varmaan vähän tuunailemaan.

Miehen ajattelin armahtaa kestoista, toki ehkä yritän hankkia jotkut houkuttelevan näköiset ja simppelit versiot miehen hoitovuoroille :) Mies aikoo jatkaa urheiluharrastustaan (tekee pyykkiä ihan älyttömästi) joten olenkin uhkaillut, että vaipat pestään sitten miehen hikipyykin kanssa :D
 
Esikon kanssa kestoilleena voin taata ettei kaikki vaipat kaikille sovi... toisten mielestä jotkut on älyttömän ihania ja sopivia ja toisille ne vaan on äärettömän sopimattomia.
Meillä oli ne Kushiesit, enkä kyllä tykännyt niistä vaikka me niitä pitkään käytettiinkin, mutta sitten taas popolinit ja Totspotsit on olleet tosi tosi hyviä. Nää kaikki on AIO vaippoja, eli ei tarvitse erikseen kuoria ja imuja.
Alkuun parhaita oli ne silloin edellisen äp:n ImseWimset joissa oli kuori ja sisävaippa erikseen. Oman äp:n Bambino Miot oli taas jotenkin kovi, mutta ne imut oli kyllä muissa taskuvaipoissa sitten hyvinkin käytössä.
Villahousuja meillä oli vaan yhdet, ja nekin käytössä vasta sitten vähän isompana, nyt voisin hankkia muutamat pikkuvauvakokoa. Ihan pienenä jos oli vaippaihottumaa tullut laitettiin vaan harsovaippa ilman mitään kuorta.

Me ollaan kokoajan käytetty osittain myös kertiksiä, en viitsi kylillä kulkea kestojen kanssa kovin paljoa. KAIKKI niskapaskat joita meidän kohdalle on sattunut on sattuneet KERTISTEN kanssa, josta olen siis todella yllättynyt! Ollaan kokeiltu monta merkkiä kertisvaipoistakin.
 
Tänään noudettu pakkaus postista...
äkkiä vilastiin se miehen kanssa läpi ja todettiin hieman "huonommaksi" mitä esikon aikaan oli, n.3,5v sitten...
pussilakana sai miut hieman "shokkiin" :D se voi olla semmonen mikä jää käyttämättä..
ja muuteki oli aika poikaväristä vaatetta,mutta kyllähän noita käyttää tytölläki, onneks nää vauvat ei osaa vielä vähään aikaan ilmasta mielipidettään :D
ja täytyy olla tyytyväinen,että on mahollisuus saada tämmönen paketti,ilmaseks! :)
 
No voihan ny. Aloin pesemään noita äitiyspakkauksen vaatteita ja huomasin nyt kun valkosia pesin, että yhdestä bodystä ainakin puuttuu nepparit. Onks muilla ollut viallisia vaatteita pakkauksessa? Mietin tässä, että kun asun lähellä Kankaanpäätä ja vaatteet pitäisi sinne postissa lähettää, että voiskohan siellä käydä itse viemässä tuon viallisen...?
 
Ei viallisia vaatteita ollut mut se lakana oli kyllä niin epäsymmetrinen ettei siitä viikkaamalla suoraa saanu tekemälläkää.miten lie ommeltu niinkin vinoo,ite oisin ompelutaidottomana saanu paljon suoremman tikkauksen aikaiseksi o_O
 
Mäkin pesin äippäpakkauksen vaatteet just tossa sunnuntaina. Ei ainakaan mulla silmiini osunut mitään viallisia vaatteita eikä mennyt mikään rikkikään pesussa, vaikka jostain luin, että joku olis joutunu ekan pesun jälkeen kovasti korjailemaan noita vaatteita. Harmi, että sulle sattui tollainen viallinen body. Ainahan se lisähommaa aiheuttaa noita lähetellä edes takaisin.
 
Mä lähetin esikoisen paketista yhdet puolipotkarit kangasvirheen vuoksi takaisin ja ihan nopeesti tuli priimat takaisin. Pussilakana oli myös ihan kiero, silitin sitten vaan kylmästi sen kieron lakanan niin että saumat kiertää, minkäs sille sitten olis tehnyt en vaan jaksanut enempää valittaa... Ilmeisesti ne tehdään vähemmän laadukkaasta kankaasta, kun kiertävät niin. Massaa on kuitenkin niin paljon, että kyllä sinne jokaisesta vaateparresta varmasti useampi viellinenkin mukaan mahtuu :sad001
 
Hmm... Enpä ole vielä kerennyt omasta paketistani nappeja laskeskelemaan enkä mitään pesemäänkään. Saapi nähdä mitä paljastuu... Esittelin laatikon sisältöä yksille vieraillekin, olin yllättynyt heidän innostaan. Tosin intoon saattoi vaikuttaa se, että toinen vieraista ei ollut suomalainen ja laatikko sisältöineen oli siksikin jännä juttu :) Äitini oli innoissaan laatikon kuosista, hänen aikanaan olivat kuulemma harmaita ja äiti olikin tarmokkaana naisena verhoillut laatikon.
 
Ei ollut viallisia, mutta nyt kun pesin sellaset turkoosit puolipotkarit niin näyttäävät pesun jäljiltä nukkasilta vaikka pesin väärinpäin ne. En taija jaksaa noista valittaa kuitenkaan, muuten ovat ehjät.
 
Rupesin muuten miettimään, että minkälainen teillä on se äitiyspakkauksen pyyhe? Oon muutamista kuvista nähnyt, että siinä olisi sellainen vihreä reuna, mutta meidän oma on kylläkin kokonaan valkoinen. Rupesin ihmettelemään, kun näin pakkauksesta kuvia, kun uutisoivat siitä, että olivat brittihoviin sellaisen laittaneet.
 
Muistaakseni esikoisen aikasessa pakkauksessa (v. 2010-2011) tuli sellanen vihree reunanen pyyhe, mutta nyt tuli kokonaan valkonen.
 
Kokonaan valkonen tuli meillekin ja samaa ihmettelin, kun kuvia näin pyyhkeestä. Mutta eipä mua ainakaan haittaa. Se vähän kismittää, kun lähetin yli viikko sitten viallisen bodyn eikä sieltä ole kuulunut vielä yhtään mitään, vaikka muut sanovat, että tuli tosi nopeasti uusi tilalle.
 
Äitiyspakkauksen otin. Eipä tuolla rahalla saa lähellekään niin paljon tavaraa ja vaatetta, mitä äitiyspakkauksessa on.
 
Takaisin
Top