Äitiyspakkaus vai raha?

hömpylä

Jostain jotain jo tietävä
Oletteko jo vilkuilleet Kelan sivuilta tuota pakkausta? Mitä mieltä olette? Otatteko pakkauksen mieluummin kuin rahat vai päinvastoin? :)
 
Itse kävin äsken vilkuilemassa tuota 2012-2013 pakettia. Olihan siellä ihan söpöjä vaatteita ja tietty ne perustarvikkeet. Ehkä vähän tylsiä... Ystäväni lapsella oli mielestäni paljon kivempi haalari, muistaakseni semmoinen vaaleanvihreä. Siitä on jo muutama vuosi aikaa. Aion kuitenkin ottaa tuon äitiyspakkauksen.
 
Pakkauksen otan, vaikka se viimevuotinen pakkaus jo onkin. Hyvälaatuisia vaatteita ja sillä rahalla ei oikeasti saa lähellekään niin paljon vaatteita kuin mitä on laatikossa. :)
 
Mä otan rahana kun esikoisen jäljiltä on niin paljon noita pieniä vaatteita. Esikoistaan odottavalle suosittelen kyllä ehdottomasti tuota pakkausta, siinä on niin paljon semmosta tosi hyödyllistä perustarviketta, esim. peitto, makuupussi ja kynsisakset. Ja tuo toppahaalari on elovauvalle ens talvena aikast passelin kokonen, kun siitä saa kuitenkin hihoja ja lahkeita käännettyä semmosiks pusseiks :)

Piti käydä Kelan sivuilta katsomassa, paljonko se raha sitten on, mut eipä sinne nyt jostain syystä pääse. No joka tapauksessa, tällä hetkellä ei tuu mieleen mitään muuta hankintaa mikä pitäis seuraavaa vauvaa varten tehdä, ku uus sänky esikoiselle. Saakohan semmosen tuolla ä-rahalla?
 
Kommentoin tuolta heinäkuisista kun mua kiinnostaa tää keskustelu ja meijän ryhmässä ei oo asiasta ollut puhetta :)

Nipsu rahamäärä on 140e.

Itse aattelin  kaiken uhalla ottaa ton rahan kun en vaan tykkää noista vaatteista...oon muutenki vähä ronkeli ja itekkin tarkka omistani joten aattelin pikkuhiljaa ostella kaikkea tarvittavaa niin ei sitten mee kerralla kauheesti rahaa :D ja kavereilla pieniä lapsia joten luvanneet jo monia tarvikkeita kierrättääkin mulle.

nim. alennusmyynteihin juuri lähdössä kovaa kyytiä...
Ihanaa odotusta kaikille <3
 
Ekasta ottaisin kyllä pakkauksen :) Otimme pienellemme, ja minulle henkilökohtaisesti se oli jonkinlainen jopa riitti kun sain avata oman äitiyspakkaukseni. Olin niiiiiiin kauan saanut vain katsella vierestä mitä kavereiden äitiyspakkauksissa oli, ja haaveillut omasta. Hetki oli todella hieno. Nyt en ole niin varma ottaisinko sittenkin rahana. Meillä on toppiksia ja perustarvikkeita niin paljon että taitaisi se raha olla kiva käyttää ihan omavalintaisestikin tällä kertaa. Toki kunhan nyt ensin varmistuu että missä mennään :)
 
Ehottomasti otan pakkauksen!:) Varsinkin kun ensimmäistä ootellaan.. Ja eihän sillä  rahalla saa todellakaan kaikkea, mitä siinä paketissa on.. 
 
Raha varmasti otetaan, niin paljon kampetta edellisiltä lapsilta, ettei oo pakkauksen tarvetta :) Esikoista odottaville kyllä lämmöllä suosittelen pakkausta! Vaikkakin toppis saattaa monelle olla reilu eka talvena ja pieni seuraavana.. :) Ainakin meidän heinäkuussa syntyneelle tytölle pakkauksen toppis ei ollu oikein hyvä millonkaan.. Tai sit oon vaan liian ronkeli! ;p
 
Itse otan pakkauksen kun ensimmäinen on tulossa. Vaikkakin ystäviltä saa varmasti halpaan hintaa myös ostettua.
 
Olen myös sitä mieltä että esikoista odottavien kannattaa ottaa äippäpakkaus! Siellä on paljon muutakin tarpeellista kuin vaatteet. Lisäksi äitiyspakkaus toimii myös hyvänä petinä pienelle vauvalle. Me asuttiin esikon syntyessä kaksi kerroksisessa talossa ja musta oli niin kätevää nukuttaa päiväunille pakkaukseen alakerrassa, ei tarvinnut aina kivuta yläkertaan viemään vauvaa omaan sänkyyn. Itse ajattelin että jos kakkonen on tyttö, ottaisin varmaan rahana kun noita vaaleanpunaisia vaatteita on kertynyt esikoisesta aika läjä kaappiin. Jos taas tulossa olisi poika, siinä tapauksessa varmaan ottaisin pakkauksen.
 
jos saisin niin ottaisin rahana mutta ulkomailla vakkarist asuvana ei ole oikeutta tuohon. tääl ei toppiksia oikei tartte ku talvi on se +18 suunnillee päivisin. vaikka lämpimään tottuneena se tuntuu kylmält itelle, lämpötilojen nousua odotellessa...
 
Onhan tuo pakkaus paljon arvokkaampi, mutta toisen kohdalla otetaan varmaan rahana, kun on esikoisen jäljiltä kuitenkin kaikki vielä tallella. Joitain uusiakin hankintoja varmaan tulee tehtyä, mutta ne saa sillä rahalla, kun ei tosiaan paljon mitään tarvita. Ensimmäistä odottavalle suosittelen kyllä ehdottomasti minäkin tuota pakkausta, vaikkei se tietysti kaikilta kuoseiltaan aina kovin ihana ole. Mutta on tuolla nyt mielestäni mukavamman näköisiä vaatteita kuin pari vuotta sitten. Se toppahaalari on kyllä reilu, meillä taisi olla toisena talvena tytöllä käytössä, maaliskuussa kun syntynyt, niin silloin olisi vielä hukkunut tuohon. ;)
 
esikoista/useampaa lasta odottavan kannattaa ottaa paketti, tulee vaatteit ja muuta hyödyllist ja se laatikko on käytännöllinen todellakin.
 
Moikka. Meille ehdottomasti pakkaus. Otin sen sisaruksillekkin. Just tänään laitoin muuton jäljiltä tavaroita paikoilleen ja löysin muksujen toppahaalarit sekä makuupussit jotka säilyvän heille annettaviksi kun saavat omia. Yksi asia mikä mua vähän kummastuttaa on se kun kirppiksillä myydään äitiypakkauksen vaatteita vielä kamalallla hinnalla...
 
Meille onkin nyt tulossa kolmoset ja äitiysavustuksia saadaan kuusi. Otetaan varmaan puolet pakkauksina eli yksi per vauva ja loput rahana.
 
Esikoinen tulossa, joten pakkauksen ehdottomasti otan. Sitäpaitsi ne vaatteet on aivan ihania, sitä yksikin päivä monta tuntia ihailin. :)
 
Takaisin
Top