Äitiyspakkaus vai raha?

Me otetaan pakkaus. Esikoinen tulossa ja saadaan tutuilta paljon vaatteita ja muuta tavaraa, silti hankittavaa on paljon kun pitää tyhjästä lähteä :)
 
Me saadaan kolme äitiysavustusta kun on kaksoset tulossa. Esikoisen pakkauksesta on vielä kaikki tallella, joten päätettiin että otetaan yksi pakkaus ja kaksi rahana. Näin saa toinenkin omat pakkaustarvikkeet ja silti jää vielä vähän vaunu- tms tarvikerahaa :).
 
Mitäs mieltä ootte ollu äitiyspakkauksesta? Täällä saatiin jo äitiyspakkaus kotiin, onhan siinä paljo kaikkee tarvittavaa. Vaatteissa oli aika paljon valkosia ja ehkä muutenkin enemmän sellasia poikamaisia vaatteita. Itte ehkä ois toivonu värikkäämpiä vaatteita :) Mutta hyödyllinen pakkaus näin esikoista odottavalle mielestäni.
 
Mun mielestä siinä oli ihan hirvee se yks ruskee haalari!!mut eiköhän sitäkii tuu siitä huolimatta käytettyä.
 
Mekin päädyttiin luontevasti pakkaukseen kun on tosiaan esikoinen eturepussa :) Varmasti paljon roinaa tulee myös jo lapsia saaneilta tutuilta ja sukulaisilta, kiva ettei tartte ihan kaikkea kerralla ostaa. Pakkauksen sisältö miellyttää, ovat sopivan neutraaleja ja materiaaleissa on selvästi panostettu kestävään kehitykseen! On luomupuuvillaa ja kestovaippoja :)
 
Meillekin tuli nyt sitten kuitenkin se pakkaus, vaikkei pitänyt. :wink Mutta jotkut jutut sieltä on ihan kiva pitää, esim. makuupussi, petivaatteet, joitain vaatteita, itse laatikko. Viimeksikään ei tullut kaikkia niistä vaatteista käytettyä, ei vaan tuntunut koskaan löytyvän sopivaa hetkeä niille. Enkä kaikista silloinkaan pitänyt. Väriä olisi toki saanut olla taas enemmän, mutta sentään vähän oranssia ja turkoosia ainakin. Ja olihan siellä jotain eläinkuosia, vaikka hyvin neutraaleissa väreissä. Se makuupussi oli ainakin söpö, tykkäsin niistä siileistä. :) Ja se toppahaalari on omasta mielestäni kivempi kuin esikoisen aikaan, vaikka voisi siinäkin olla jotain muuta väriä kuin harmaata. Mutta mieluummin tuollainen tummempi harmaa kuin se edellinen vaalea tylsimys. Uskaltaisivat joskus rohkeasti laittaa sellaisia perusvärejä sekaisin noihin vaatteisiin, olisi aika jees. :D
 
Esikoinen tulossa, joten otin pakkauksen. Kaikkia vaatteita en ehkä itse valitsisi kaupasta, mutta kokonaisuutena ihan jees. Ne siilit siinä makuupussissa oli söpöt :)
Mitään muuta ei kauheasti vielä ole hankittunakaan. Saas nähä, missä vaiheessa rupean miettimään enemmän. Tavaraa tuntuu olevan muutenkin niin tuhottomasti, niin en viitsi etukäteen ihan kaikella mahdollisessa nurkkia täyttää. Shoppailuinto on kadonnut jonnekin. Ihan ekologista kyllä :)
 
Esikoinen tulee tänne kanssa ja äitiyspakkaus tullut jo hetki sitten. Onhan ne vaatteet ihan kivoja, mutta en kyllä kaupasta ostais itse. Erityisesti pidän niistä sukista ja lapasista! :) Ja onhan tietysti se kylpyammemittari tosi käytännöllinen.
 
Voi ei, hain jo rahana kun esikoiselta on jäänyt kaikki vaatteet ja kankaat, mutta nyt alkoi kaduttaa vietävästi, kun vilkaisin niitä kehuttuja siilejä ja oli ne kyllä vaan niin ihanat! Ei taida olla mitään mahiksia saada käytettynä tämän vuoden siilejä, kun nyytti tulee jo elokuussa?

Ei ole markkinapalsta mutta vinkkaan nyt kuitenkin, että jos joku pakkauksen tilannut haluaa myydä siilinsä mulle, ostan mieluusti :) Ja täältä saa edelleen kahdet äitiyshousut S/34 yhteensä kympillä, yksärillä.
 
Meillä jäi se kevyttoppahaalari ihan käyttämättä, se oli jotenkin niin outo. Muutenkin jäi tosi paljon ihan pitämättä, kun ei ne tuolle rimppakintturinsessalle sopineet. Se villahaalari oli ihana ja hyvä, samoin yhdet kollarihousut. Toppahaalari ja myssyt tuli myös käytettyä ihan tehokkaasti. Kyllä aika paljon tuli käytettyäkin, mutta tosiaan iso osa jäi liki pitämättä. Nyt sovittiin miehen kanssa että otetaan rahana. Kyllä sitä laatikkoa olisi ihana availla, mutta kun vastaavat jo on, ja tuo toppiskin taitaa olla eka talven hirmu suuri, ja seuraavana ei välttis enää niin hyvä.... Makuupusseja meillä on jo kaksi ja vuodevaatteita tarpeeksi.
 
Mitenkäs te, jotka otitte äitiyspakkauksen.. Mitä tykkäsitte laatikon sisällöstä?
Me haettiin tänään meidän äitiyspakkaus, ja oli kyllä jotenkin pettymys.. Esikoisesta otin myöskin sen pakkauksen, ja sekin oli paljon parempi.
Yllätyin oikeen suuresti, kun laatikossa oli vaivaset 2-3 50cm vaatetta, ja yks ainoo sideharsoliina, mikä sekin ilmeisesti on sideharsovaippa..
Muutenkin ne vaatteet oli suurimmaks osaks rumia tai ruman värisiä..

Esikoisesta kun sain sen pakkauksen, niin siellä oli näitä vauvan sideharsoja peräti 6kpl, eikä siis olleet niitä sideharsovaippoja..
 
olihan se aluks järkytys et miten kamalan näkösiä ne oli,tosin nyt niihin on jo tottunu et ei ne niin hirveitä ookkaa,paitsi ne turkoosi/valkoset vai minkähän väriset lie ne potkuhousut ja mikähän se toinen oli,mut joo oli rumia ainaki ne kaks ku en ees muista mitä ne oli,niille ei ainakaa tuu meillä käyttöä.ja mun mielest meilt puuttu sielt pakkauksest yks vaippa,tai sit en taaskaan osannu tulkita sitä äitiyspakkauksen sisältölistaa oikein..(kun sain lisäimustakin tyynyn tehtyä laughing4) varmaan mä siitä yhestä puuttuvasta vaipasta sain tehtyä hatun :laughing025
 
Minä mietin kanssa jonkun kommentin perusteella, että 140 eurolla saisi tosiaan aika paljon vaatteita kirppiksiltä. Plussana kirppisvaatteissa kun on sekin, että ne on jo ainakin muutamaan kertaan pesty ja voi valita ne kunnoltaan parhaat... uudetkin vaatteet on kuitenkin käyttöönottopestävä ja sitten onkin kiva huomata miten ne nyppyyntyy tai kiertää.

Päädyin kuitenkin äitiyspakkaukseen ja olin itseasiassa aika tyytyväinen (olin kuullut monelta, että hyi, ei kelpaa). Tosin meille pitäisi ollakin poika tulossa, "tyttöjen värejä" pakkauksessa ei juuri ollut. Erityisesti toppahaalari oli minun makuuni, tosin huonolla tuurilla se on sopiva sitten ensi kesäkuussa :)

Mä pidän noita "vaippaharsoja" ja harsoja kyllä aivan samana asiana! Silloin kun itse olen ollut vauva, niin harsoja tosiaan oli enemmän ja niitä käytettiin vaippoina kun ei muuta ollu. Olivat kyllä laadultaan parempia (paksumpia ja imukykyisempiä),onneksi äidin varastoista löytyi pikkuveljen harsoja pukluräteiksi, pikkuveli kun on jo elänyt teippivaippakautta :) Kestovaippojen kokeilua oikeen odotan... rinnalle saatan tilata kokeiluun muitakin merkkejä. Ideaalitilanteessa tuo Myllymuksujen malli olisi sopiva ja voisi sitten tukea suomalaista työtä :) Onko täällä muita jotka harkitsee ainakin osakestoilua? (Ja siis harsot+villahousut ei kyllä tule olemaan meidän juttu!)
 
Me on esikoisen kanssa käytetty pääasiassa kestoja ja samaa tullaan varmasti jatkamaan myös nappulan kanssa :) Yhdet villahousut on ja ne on kyllä ollut hyvät yökäytössä jo on jotain vaippaihottuman tapaista ollut, erittäin harvoin käytössä. Juuri eilen taas funtsasin miten boiden kertisten kanssa voi olla noita niskapaska ja falskaus juttuja niin paljon enemmän! Toki kaikki mallit ei sovi kummissakaan vaipoissa kaikille.
 
Meille ei oo vieläkään tullut ä-pakkausta, paperit laitettu n. 3vko sitten, voi olla pitempikin aika...
Myö ollaa esikon aikaan kestoiltu ja aikomus on nytkin kestoilla...taskuvaippoja löytyy n.12kpl ja kävin ostamassa ison laatikollisen sekalaista vaippatavaraa(imuja,taskuja,kuoria,villapöksyjä) 15€ :) pitäs joku päivä kattoo se laatikko läpi ja perehtyy mitä kaikkee siellä on ja mitä aletaa käyttää, nii tietysti, pitäähä ne pestäki :D
Mut joo, kuumeisesti odotellaan edelleen ä-pakkausta saapuvaksi, et pääsis tutkii sen sisältöä... :)
 
pakkauksessa valkoset vaatteet oli jees, siilipeitto ja kaikki ne tavarat ku esikoinen on tulossa.. mut en hirveesti tykkää niidtä värillisistä vaatteista.. anoppi sanooo vaa et juu kyllä näitä kaikkia kannattaa käyttäämust tuntuu et ne jää kaapinperukoille ja tulee käytettyy jtn ihan muita vaatteita.. :0
 
Piti vielä sanoa noista väreistä, että vissiin kannattais pukea muksu juuri niihin väreihin joita itse inhoaa eniten :wink Kaveri on silmäalan ammattilainen ja sen mukaan lasta miellyttää aina eniten ne värit, joihin ei ole tottunut :D Siksi mukulat tykkää esim. mustasta, koska vauvojen/lasten vaatteissa ei mustaa käytetä... Pinkkiin puetun pikkuprinsessan lempivaate saattaa tuon teorian mukaan ollakin vaikka sinapinruskea :wink Olenkin ostellut erivärisiä housuja (myös pinkit taitaa pojalle löytyä), että värisilmä kehittyy :D
 
Esikoisen kanssa kestoiltiin parivuotiaasta eteenpäin loppuvaippakausi verisen vaippaihottuman vuoksi, johon ei edes Jorvin poliklinikalta eikä yksityisiltä löytynyt apua. Onneksi keksin edes lopussa kestoilla!

Meillä oli Ruskovillan imut, harsot ja villapökät, joihin olin tosi tyytyväinen. Harmi kyllä myin ne pois enkä ole löytänyt vastaavia tilalle. Nyt meillä on käytettynä ostettuna iso kasa kestoja, joista iso osa on noita AIO-vaippoja. Ovat niin simppeleitä, että menevät yli minun käsityskykyni... En ole siis oikein ehtinyt perehtyä tähän uuteen systeemiin. Joka tapauksessa kestoilemme alusta pitäen.

Edelleen haikailen niitä siilejä, eli jos joku pettyy äitiyspakkauksen siileihin, niin tänne, kiitos! :)
 
Voisko joku nero kestoilija kertoo että miten ne villahousut liittyy siihen kestoiluu??aika monet niitä tuntuu käyttävän/suosivan.me tosin aiotaan mennä kerttislinjalla.
 
Meillä täyttää esikoinen syksyllä 4 ja nuorempi keväällä 3 ja koko aika mennyt kestoilla. Villapöksyt ovat meillä olleet pääsääntöisesti yöllä. Ne korvaavat pul-kuoret tmv., jotka ovat ns. ulkopuolivaipassa tai niin ainakin ne meillä toimii. Itse suosin vain pul-taskuvaippoja päiväkäytössä AIO ovat epäkäytännöllisiä tai sitten lapseni pissaavat niin paljon, että kun olen tunkenut tarpeeksi LISÄimuja lapseni ei pysty kävelemään. Ja villapöksyihin en ole myöskään päiväkäytössä ollut tyytyväinen, mutta yöllä ovat mahtavat. Lapset nyt eivät ole osanneet puhua eli heidän mielipidettä en tiedä :D
Olen ostanut hahtuvahullulta yhden vaipan ja oliko minulla toinenkin "tehdastekoinen" kalliilla ostettu, mutta ovat kyllä olleet pettymyksiä ystäväni ompeluitten rinnalla :)
Ja äitiyskestot kuuluvat myös pettymyksiin, mutta aina niitä käytän, kun ilmaiseksi saa. Lisäimuja vain peliin :D
 
Takaisin
Top