Äitiyspakkaus tai raha?

En o vielä laatuun päässyt tutustumaan mut musta on ihania värejä, oranzia ja metsänvihreää ja ruskeaa. Voi olla että ajattelisin eri tavalla jos en tietäisi että poika on tulossa (kai). Mun mielestä on hienoa että ylipäätään saadaan mitään, ja ilmaiseksi, vaikka onhan tästä toki maksettu veroissa... Mut ne nyt maksetaan joka tapauksessa joten minusta on mukavaa että perheitä tuetaan tämmösellä, että jokainen lapsi saa edes jotain uutta. Meidän lapsiparalla on kaappi täynnä jo käytettyjä. :) (En näe mitään järkeä ostaa kamalasti niitä pienen koon vaatteita, vaan mieluummin kierrätän.) Mut tosiaan olin jopa vähän iloisesti yllättynyt ettei ollut vaan valjua vaaleansinistä ja -punaista. Ihan kirkkaanpunaista kaipaisin kyllä ylipäätään valikoimiin pojille, kaikenmaailman mekkoa kyllä löytyy mutta en niin rajaton ole että pojalleni ihan heti mekkoa lykkäisin niskaan. Saa sitten itse päättää myöhemmin, jos kallistuu siihen suuntaan... :)
 
Täälläkin pakkaus vastaanotettu. Olo oli kuin jouluna, kun ison paketin postista hain emoticon

Sisältö on kiva, mutta oisin toivonut hieman enemmän ihan pieniä vaatteita. Ollaan saatu tosi paljon käytettyjä vaatteita ja näin äkkiseltään tuntuu, ettei yli 60cm vaatteista pula tule.. :) Kävinkin sitten eilen tekemässä ensimmäiset vaatehankinnat vauvalle, ostin 50cm kietaisubodyn, puolipotkarit ja pienet sukat. Eihän sitä tiedä ovatko alkujaankin liian pienet, mutta onpahan varauduttu. Muuten, jos jollakin vauva syntyy pikkuruisena, niin KappAhlissa oli niinkin pieniä vaatteita kuin 44cm (oi, kun söpöjä!)  emoticon
 
Tini miten nopeasti tuli? Koska siis hait?
Kai ne on ajatelleet että ei se lapsi kauaa pieni ole ja kun nykyään niin moni (tai no ehkä ei niin moni mutta ne saa aina huomion) syntyy ison kokoisena, niin turha laittaa niitä pieniä. Yhdellä kaverilla mitkään pakkauksen vaatteet ei menneet päälle (no kai sentään haalari mut kuitenkin) kun tyyppi painoi yli 5 kiloa! On siinä ollut pönkeämistä. :D
Tulis jo! Siis laatikko, pötkö sais pysyä sisällä vielä jonkun aikaa.
 
Sofi, laitoin ä-pakkaushakemuksen sähköisesti, päätöksen tekivät n.viikossa ja paketti oli noudettavissa vajaat 2 viikkoa päätöksenteosta. Eli hieman auki 3 viikkoa siinä kaikkiaan meni :)

Mutta: tein äitiysraha-hakemuksen Kelan toimistossa pakkaushakemusta seuraavana päivänä ja vielä ei ole kuulunut mitään.. olisihan tuo kiva tietää, millaisen päätöksen tekevät ;) Jokos muut ovat saaneet ä-rahapäätöksiä..?
 
Mä tein molemmat samalla paperilla konttorissa (siitä nyt siis vähän päälle viikko), kun halusin olla varma että kaikki on kunnossa... Saa nähdä kun siinä samassa menevät että miten kauan menee. Fan, olisi pitänyt tajuta hakea erikseen. Noo, mutta eipähän se vaavi vielä vaatteita tarvi. :) Odotellaan, siihenhän on jo totuttu!
 
Mä vein hakemuksen sisään Akaan kelaan 7.2, päätös oli tehty kaikista 10.2 ja äippäpakkaus tilattu 11.2 ja päätökset postitettu samana päivänä eli eilen. Eli 4pv meni koko käsittelyyn. Käsittämättömän nopeeta. Netistä näkyi jo maksupäivät ja summatkin. Sit tarttis vielä toi verokortti tilata ja toimittaa Kelaan.
 
Takaisin
Top