Äitiyspakkaus tai raha?

Jelena

Oman äänensä löytänyt
Oletteko jo miettineet otatteko äitiyspakkauksen tai rahana? Kävin neuvolassa viime perjantaina ja sain jo paperit hakemuksen varten. Ja nyt vain pähkäilen mitä otan, esikoisesta on jäänyt aika paljon vaateitta, mutta kyllä, tekis mieli että tämänkin vauvalle hankitetaan uutta jotain vaateista myös, eikä kaikki on käytetty. Myös pelkän että ei kerräänny tuplasti halarit ja muut tarvikeet.
Kannataako ottaa kuitenkin äitiyspakkauksen?  emoticon

Tietääkö joku koska on tulossa 2011-pakkauksen? Kelan-sivulla lukee vain keväällä 2011.
 
Moikka!! Eli mä oon kanssa saanut nuo laput ja päätin ottaa sen äitiyspakkauksen vaikka esikoisestakin on pakkaus ja paljon paljon vaatteita.. silti aina mukavaa saada uutta ja tuolla pakkauksessa kuitenkin on aika paljon tavaraa ja se 140€ mitä saa jos ottaa rahana ei korvaa niit tavaroit mitä äitiyspakkauksessa saa..


Mutta tuohan on kaikkien oma valinta :) itse valitsin näin koska näin sen järkevämmäksi päätökseksi..


Ps.mun eka äitiyspakkaus on jo sen 8.v vanha :)


Ite kävin kans tiirailemassa niitä kelan sivuja et olis nähny millasii vaatteita tuossa 2011 pakkauksessa on.. Mut oon ymmärtänyt että ne jakaa kaikki vuoden 2010 pakkaukset ekana ja sit ku ne loppuu niin alkavat jakaa vasta sen 2011
 
Odotan ekaa ja aion ottaa tuon pakkauksen. Ei sillä rahasummalla saa läheskään kaikkea sitä, mitä pakkauksessa on. Huomenna on neuvola ja sieltä pitäisi saada laput hakemusta varten. Kuinka aikaisin tuon pakkauksen mahtaa saada?
 
Otin pakkauksen ja se tulee ens viikolla. Otin ekastakin, koska siinä on huomattavasti enmmän kuin rahalla saa. Ne vaihtuu kun vanhat on loppu yleensä siinä huhti-toukokuussa.
 
Itselläni myös ensimmäinen tulossa joten ehdottomasti otan pakkauksen mutta jos tulisi toinen niin en olisi ihan varma...

Kelan sivuilta voi kysyä Kela Kertulta ja hän neuvoi ottamaan yhteyttä suoraan Reiman myymälään josta voisi saada tiedon koska 2011 pakkaus tulee. Mutta luultavasti kukaan ei ole soittanut sinne tai sitten ei ole vain ilmoittanut viestin loppuun mitä vastattiin??? Tekis niin mieli soittaa itse ja ehkä soitankin jos sinne ei vastausta tuu. emoticon
 
Mä oon ajatellut ottaa rahana. Meillä on vaatteita jäänyt esikoiselta (+saadaan tutuilta/sukulaisilta) niin paljon, ettei niitä tartte. Makuupussejakin on 2. Ainoa, mitä äitiyspakkauksesta tarviin on hiusharja ja pyyhe. Enkä viitsi niiden takia sitä ottaa.

Uus äitiyspakkaus tulee keväällä, eli julkaistaan lapsimessujen tjsp. aikoihin. Jakamaan sitä aletaan sitten kun vanhat loppuu. 2 vuotta sitten sain ihan ensimmäisten joukossa uuden äitiyspakkauksen, kun jätin hakemuksen palautuksen ihan viime tippaan. Ja silloin mulla oli laskettu aika 15.7. Katsoin Kelan sivuilta ja tuolloin mulle oli myönnetty äitiyspakkaus 8.5. (eli n. viikkoa aiemmin olin laittanut hakemuksen menemään). Joka vuosi tuo vaihtuminen menee suunnilleen samoihin aikoihin, joten me toukokuiset saadaan äitiyspakkaus 2010.
 
Me otetaan ainakin se äitiyspakkaus- tosin vauva on ensimmäinen, joten sinänsä pakkaus ja sen kaikki tavarat on meille tarpeellisia.

Mäkin oon miettinyt tuota, et milloinhan se uus 2011 äitiyspakkaus julkaistaan/tulee kiertoon..? Tuskin se ennättää ennen toukokuuta?
 
heippa!

Mie otin sen rahana ku edellisestä pakkauksesta ei ole ku se 8kk ( poika 7kk)
en tartte ku kaksostenrattaat ni meinasin sijoittaa sen 140€ niihin. ja niitä makuupusseja mulla on 3...
 
Mekin otetaan sen pakkaus. Luonnollisesti tietenkin, kun ekaa odotan eikä meillä oo juuri mitään tavaraa vauvalle ja rahaakaan ei oo jaettavaks asti. Haluan kuitenkin panostaa turvallisuusasioihin, kuten turvakaukaloon/istuimeen ja vaunuihin. niihin on molemmat mummolat valmiita auttamaan onneksi. :)
 
Mä saan ystävältäni koko 2010 pakkauksen lehtineen päivineen. joten otetaan rahana. Ajattelin myös sijoittaa tuon 140 e turvakaukaloon. Brioa ajateltiin, tai sitten maxi-cosia. Brio olis siitä kätevä, että sen sais lykättyä niihin rattaisiin kiinni (ajattelin myös brion rattaat ostaa) ja olisi kätevät kauppareissuilla ym. Meni vähän off topic, sorry :D
 
Me otetaan pakkaus, koska edelliset lapset täyttää kesällä jo 8v eikä oo mitään tallessa. Ja mulle on ainakin aikanaan käyny niin että kun kesäkuussa oli LA niin pakkaus oli edellisen vuoden ja kun heinäkuussa oli LA niin sain uuden eli uskoisin että me toukokuiset ei tulla vielä uutta pakkausta saamaan kun ne tosiaan jakaa ne vanhat ensin ja eiköhän meistä suurin osa helmi-maaliskuussa viimeistään pakkauksensa saa jo kotiinkin.

Ja jos mulla olis ihan pieni väli niin tuskin ottaisin pakkausta mutta jos taas pitkä tai lapsi on esikoinen niin ilman muuta. Samaa mieltä oon, että sillä rahalla ei semmosta määrää tavaraa kaupasta saa mitä pakkauksen mukana tulee. Ja noi nykyiset pakkaukset sisältää aika kivojakin vaatteita, kaverinkin 2009 pakkauksen haalarissa kulkevalla tytöllä on kaunis se talvihaalari ja mekin tullaan saamaan oikein kiva vaaleanharmaa haalari. Joskus muinoin ne oli aika syvältä ne värit mitä niissä oli...
 
Meille tuli jo äitiyspakkaus kaks viikkoa sitte :) ja on kyllä hyvä pakkaus. Paaaaaaaljon käytännöllisempi ku tuo pieni rahasumma. Ja tää vauva on meän esikoinen joten helpottaa toooosi paljon ostoksia ku ei oo yhtään mitään ennestään. Katotaan sitte jos tullee joskus kakkonen niin sitten voi olla et otetaan rahana.
 
Meillekin tulossa pakkaus, hakemus laitettu eteenpäin pari viikkoa sitten :) Pakkaus sen takia että sisältö ylittää rahasumman melkein kolminkertaisena. Ensimmäinen lapsi tulossa niin ei oikeen tiedä mitä ite ostais. Ollaan hankittu jo turvakaukalo,yhdistelmävaunut,hoitopöytä,pinnasänky jne. Nyt vaan odotetaan äitiyspakkauksen saapumisilmoitusta :)
 
Mitä ihmettä nyt tuon äitiyspakkauksen kanssa, kun mulle terkkari sanoi, että laitetaan seuraava neuvola-aika mieluummin viikolle 24 niin saadaan sitten samalla täytettyä kelan paperit. Tehän olette tilailleet paketteja jo viikoilla 22? Vai laskenko väärin... No ihan sama sinänsä, pikkusen ahdistaa muutenkin kasvava vauvatavaramäärä joten ehkä parempi että pari viikkoa venuttaa senkin saamista. :) Joku päivärajahan siinä oli miten kauan raskauden on pitänyt kestää. Mulla on kortin mukaan neuvolapäivänä ens viikolla melkein 24 täynnä.
 
Mulle sanottiin ainakin viimeeks ku olin neuvolassa viikolla 21+6 ettei voi antaa mulle todistusta ku pitää olla 22 viikkoo täynnä.. typerää sinäänsä ku yhden päivän takia sain odottaa 3 viikkoo lisää.. No nyt sain laput kelalle ja jäädään odottelemaan millonka saan sitte paketin :D
 
Nii just. No, ehditään me se saamaan. :) Tässä vaan tuntuu että kaikkea saa vaan odottaa ja odottaa ja odottavan aika on PITKÄ!!! Ja jatkuu... :)
 
Tänään tuli sitten pakkaus. Osa on kyllä sellaisia et vien suoraan kodittomille lapsille, mutta osalle tuleepi ihan käyttöäkin :) Ihan kivoja vatteita siellä on, paitsi huomattavasti isomman näköisiä kuin koko. Huomenna saapi sitten pestä ne jotta saa kaappiin.
 
Tyhmä kysymys - miksi ne pitää pestä ennen käyttöä...? t. Laiska
 
Sofi: Niis on kait jotai sellast ainet et ne säilyy siel pakkaukses (eli ei homehdu tai ala haiseen homeelle) ainakin ennen ollu en tiedä sit enää...
 
Takaisin
Top