Äitiyspakkaus tai raha?

Siis näin tekstiilialan ihmisenä sanoisin, et uusissa vaatteissa on kankaissa ns. tehdasjäämiä mm. kankaan valmistuksesta, värjäyksestä ym. ei niitä tarvii ku pyöräyttää koneessa. Ite oon pessy 40 asteessa ja puolet vähemmän pyykkiainetta. Tehdasjäämät voi aiheuttaa ihoärsytystä. Voi niissä toki olla ns. säilöntäaineitakin...
 
Gamle: Totta tosiaan tuota en tullut ajatelleeks :) Siis tosiaan en noista tiedä mut lakanoissa esim on aina se aine ku ottaa paketista ne
 
Ok. Täytynee siis viruttaa. Mulla kun ei opiskelijana ole mitään kuukauden lomaa ennen laskettua aikaa niin en usko että tulee niin tylsää että huvikseni alkaisin pestä ja viikkailla vaatteita. Mutta toki näiden tietojen perusteella pitää...
 
Kuinka monta viikkoa hakemuksen lähettämisestä menee, että tuo pakkaus saapuu? :) malttamattomana kyselen :)
 
Yleensähän se on 2-3 viikkoa riippuu millon ne tekee kelalla päätöksen ja milloin laput on sinne lähetetty.. Itse kanssa odotan tuota pakkausta mut ei viel oo kuulunu eikä näkyny ja tuskin viel viikkoon kuuluukaan
 
Äitiyspakkaus saapui meille viime viikolla. Aika nopia oli toimistus, kela teki päätöksen 4vrk ja siitä pakkauksen saapumiseen kesti 8vrk, yht 12vrk. olin kyllä tyytyväine pakkauksen sisältöön ja värimaailmaan. aika isoilta vaan vaatteet näytti. Pienia vaatteita aika vähän. Villapuku oli hyvä uudistus pakkauksessa, sitä tarvitaan tääl pohjoisessa. Uskon et kaikkia vaatteita tulee käytettyä. Kerrankin ovat onnistuneet pakkauksen kanssa että kaikki käy tytölle ja pojalle. Mut maku asioista ei voi kiistellä, itse olen tyytyväinen.
 
Voih :) ei meillä päin kela hoida noin nopeeta asioita :D menee varmaan kaks kuukautta kuitenki...
 
Juu ei meilläkään kelä yleensä ole nuin nopia...arvelin et siel on joku uus virkaintonen tyyppi töissä, joka käsitteli mun hakemuksen....emoticon
 
Meille kans pakkausta odotetaan, kelasta tuliki jo kaikki päätökset ja ilmoitus että 21.1 pakkaus tilattu ja toimitus 2vkon sisällä :) Sitä tässä nyt odotellaan sitte, joka päivä innolla saa kerrankin mennä postilaatikolle, joko se ilmoitus olisi tullu että saa hakea :) Joskus näinkinpäin :D 

Pakko se oli kans ottaa ku siinä tulee niin paljon kaikkea tavaraa ja hyödyllistä että eipä tuo rahallinen 140e olisi riittäny niiihin mitä siinä tulee. Tosin tuskin kestovaippoja tuun käyttämään pakkauksesta ikinä, ei oo oikein mun hommaa :) Mutta saahan niitä annettua sitte semmosille jotka käyttää :) Ihanaa kyllä ku saa pian lisää täytettä vauvan laatikkoon missä on kaikki sen ihanan pienen vaatteet emoticon Nyt alkaa tuntumaanki jo, että lähellä H hetkeä rupeaa olemaan ku pakkauksenki saa lähiaikoina :))
 
Meille kans pakkausta odotetaan, kelasta tuliki jo kaikki päätökset ja ilmoitus että 21.1 pakkaus tilattu ja toimitus 2vkon sisällä :) Sitä tässä nyt odotellaan sitte, joka päivä innolla saa kerrankin mennä postilaatikolle, joko se ilmoitus olisi tullu että saa hakea :) Joskus näinkinpäin :D 

Pakko se oli kans ottaa ku siinä tulee niin paljon kaikkea tavaraa ja hyödyllistä että eipä tuo rahallinen 140e olisi riittäny niiihin mitä siinä tulee. Tosin tuskin kestovaippoja tuun käyttämään pakkauksesta ikinä, ei oo oikein mun hommaa :) Mutta saahan niitä annettua sitte semmosille jotka käyttää :) Ihanaa kyllä ku saa pian lisää täytettä vauvan laatikkoon missä on kaikki sen ihanan pienen vaatteet emoticon Nyt alkaa tuntumaanki jo, että lähellä H hetkeä rupeaa olemaan ku pakkauksenki saa lähiaikoina :))
 
Just mietin et onkohan mulle tehty edes päätöstä äitiyspakkauksesta ja päätin käydä kelan sivuilla ja kirjautua palveluun.. Saimpa tietää et pakkaus tulee perjantaina eli 28.1 :D ja näin maksupäivätkin millon tulee äitiysrahat ja paljon sitä tulee ja päätökset oli tehty.. Mulle ei vain ole tullut postin mukana yhtään ainuttakaan kirjettä :o Mut nyt sitä sit toivoo et menispä nopiaa huominen :D varmaan istun kytiksellä perjantaina et millo se postelijooni mulle tuo sen lappusen
 
Mä sain tänään äitiyspakkauksen. Päätös tuli viime viikolla, olikohan perjantaina. Olin kyllä ihan yllättynyt että pakkaus tuli niinkin nopeasti. Tarkotus oli tehdä miehelle isyyspakkaus niin että annan sen sitten samana päivänä. Taidan sittenkin antaa sen vasta sunnuntaita, kun on vielä viimeistä silausta vailla.
Kohta täytyy alkaa tutkaileen mitä kaikkea kivaa tosta pakkauksesta löytyy :)
 
Eilen saatiin paperit että voisi hakea tuet... Onko ketään joka meinaa odotella vielä vai oletteko kaikki pistäneet hakemuksen menemään heti kun saitte?
Tuntuu vaan jotenkin niin lopulliselta, hyvässä ja pahassa. :)
 
Mä katoin kans kelan sivuilta ja siellä näkyi, että 21.1 on päätös tehty ja pakkaus tilattu emoticon  Joten samaa kuin muutkin, kovaa odotan joka päivä tipahtaako luukusta lappu :)
 
Meille oli laatikkoon tullu tänään ilmotus paketista ja minähän lähdin samantien hakemaan sitä :) Nyt sitä jo vähä tutkailin tuos ja ihmettelin kaikkea mitä sielä onkaa :) Aika neutraaleja värejä mutta tuo toppapuku oli ihan kiva kyllä :) Lisäksi sain vielä vaunutki tänään hakea :) Johan on tänään saatu, ny saa sitte olla loppuun asti vissii ilman ihmeempiä :D
 
Meillä otettiin sekä että. Tuli yllätyksenä että kun on kyseessä kaksosraskaus niin oon oikeiuttettu kolmeen äitiysavustukseen. Kaks otettiin pakettina ja yks sitten rahana.
Ite ainakin tykkäsin siitä paketista ja värimaailmasta :D
 
Sain paperit neuvolasta viikko sitten ja tänään laitoin menemään. Toivottavasti ei hirveän kauaa käsittelyssä kestä kun varsinkin päivärahan määrä kiinnostaa. En kyllä hirverästi innostu pakkauksen sisällöstä, mutta tän vuoden omasta kun ei vielä tiedä ja käsittääkseni toukokuisilla ei siihen olisi mahdollisuuksia muutenkaan. Onhan se kuitenkin ihana sitten saada ja näperrellä niitä vaatteita yms.:).
 
Miks niitä lootia edes kutsutaan jonkun vuoden nimellä kun kuitenkin sitten yli puolivälin seuraavaa jaetaan... Mun logiikka ainakin sanoo että kun 2011 syntyy pitäis saada 2011 laatikko, nih!
 
Mitäs piditte äitiyspakkauksen vaatteista?? Mun mielestä materiaalit oli tosi huonoja ja eikä ollu kyl paljoo mitää vaatetta edes lootassa... Se äitiyspakkaus jonka sain 8 vuotta sitten oli paljon parempi ja laadukkaammat vaatteet.. joten otan varmaan ja käytän niitä vaatteita mielummin ku eivät kuitenkaan ole vanhanaikaisia.. ainut josta todella pidin oli se makuupussi ja toppapuku+pipo kaikki muu oli vähän diipa daapa...
 
aika vähän tuntui tosiaan nuita vaatteita olevan, mutta kyllä niillä alkuun pääsee :) ihan okei oli mun mielestä laadultaan, samantyyppistä ku h&m:n vaatteet, eli kestää muutaman pesun ja sitte muuttuu muodottomaksi :D oon jo muutes pessy kaikki vaatteet ja viikannu kaappiin, en malttanu olla laittamatta ;)
 
Takaisin
Top