Äitiyspakkaus 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ma-Ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla jäi esikoiselta kokonaan käyttämättä se toppahaalari! sama varmaan käy tämänkin kanssa mutta se vanuhaalari tulee tarpeeseen

Se toppahaalari on vähän sellainen varahaalari ollut meillä. Jos tulee joku isompi puklu tai kakka niin on sitten joku mihin pukee. Mut jos sen saa pussiksi, niin sithän sen vois ottaa just vaunukäyttöön.
Vanuhaalari on kyllä kiva!

Tosiaan varahaalarina tosi kätevä jossei muuta, ei sitä ikinä raaskis oikeesti ostaa mitään varahaalareita :grin Meillä se sattu esikoisen (kesävauva) kohdalla olemaan sopiva seuraavana keväänä, kun "vauvahaalari" jäi pieneksi ja toppahaalaria vielä tarvitsi kelien puolesta eikä todellakaan halunnut ostaa uutta ennen syksyä :grin

Oi ihanaa, muutaman viikon päästä pääsee itsekin laittamaan hakemuksen pakkauksesta [emoji7]

Nonii mies meni a vaihtoi mielipidettään... eli olis nyt sen rahan kannalla... alunperin oli puhetta että pakkaus otetaan. Nyt täytyy siis keskustella tästä asiasta ennen kuin noita papereita täyttää.

Uijuijui... Kelalta tuli viesti että äitiyspakkaus noudettavissa! :nailbiting:

Oooi! Ihan hullua et täälläki porukka alkaa olemaan oikeesti näin pitkällä että äitiyspaketit on kohta saatu ja purettu :D Nuo paketit tulee kyllä monesti yllättävän äkkiä

Huomenna neuvola, sit varmaan pystyn kans hakee äitiyspakkausta Jej :)
Se oli jotenki ekassakin raskaudessa semmonen etappi et konkretisoitui vauvan tulo :D
Ihania pikkuvaatteita, onneks esikoiseltaki jääny talteen ne parhaimmat pienet vaatteet mitä hän joskus yli 8 vuotta sitten sai :D

Mä oon nyt jääny miettimään koko pakkausasiaa. Miehen täti tarjos meille vuoden 2017 tarpeettomia tavaroita ja paljon on esikoisen jäljiltä tallessa tarviketta myös. Ja kaupastakin saa.

Mut jotenkin se pakkaus... Ja se avaaminen... Ja se fiilis, kun niitä tavaroita käy läpi... Mä en tiedä mitä tehdä (onneks on vielä aikaa kelaneuvolaan) :D

Mä hain viime keskiviikkona, mitään ei ole kuulunut... Samalla laitoin töissä eteenpäin sen "raskaustodistuksen", ja palkanlaskennan pitäisi ottaa yhteyttä kelaan. Mut jos ne (palkanlaskenta) vitkuttelee, niin tuskin se tuohon äitiyspakkaukseen vaikuttaa? Sehän on vain sitä äitiysrahaa varten.
Miten niin malttamaton? :/

Mä hain viime keskiviikkona, mitään ei ole kuulunut... Samalla laitoin töissä eteenpäin sen "raskaustodistuksen", ja palkanlaskennan pitäisi ottaa yhteyttä kelaan. Mut jos ne (palkanlaskenta) vitkuttelee, niin tuskin se tuohon äitiyspakkaukseen vaikuttaa? Sehän on vain sitä äitiysrahaa varten.
Miten niin malttamaton? :/

Joo ei sen pitäis äitiyspakkaukseen vaikuttaa, ne on kuitenki ihan omat hakemuksensa ja juttunsa :)

Mulla lukee kelan sivuilla et odottaa liitteitä 28.8 asti, ni kai ne vast sen jälkee käsittelee sen äitiyspakkauksen, vaikka hain sitä viikko sitten. Ois pitäny ehkä mennä paikan päälle tekemään hakemus ni ois tullu nopeemmin. Eihän tässä mikään kiire ole, mut haluisin niin kovin sen pakkauksen jo kotiin :D

Mä hain äitiysavustusta heti, kun sain raskaustodistuksen. Sehän sinne pitää liittää. Sain rahan tilille parissa viikossa. En ole vielä äitiyspäivärahaa hakenut ollenkaan, joten ei voi millään riippua avustuksen saanti äitiyspäivärahahakemuksesta..

Mun mielestä sillä liitteiden odotusajallakaan ei pitäis olla merkitystä, lähinnä kait se tarkottaa sitä että sinne asti on aikaa toimittaa niitä tai muuten koko hakemus menee uusiks ku tulee hylky puuttuvien liitteiden takia.. Mullaki 30. päivä asti aikaa toimittaa liitteet mut on se hakemus siirtyny tilaan "käsiteltävänä", kylläpä ne näkee et ainut tarvittava liite on toimitettu ja sen voi käsitellä :)

Mä otan sen pakkauksen vaikka en sieltä silleen juuri mitään kai tarvitsisi, kun esikoisen kamat on tallella. Se fiilis vaan on sen arvoinen :) Ja hinta-laatusuhde todellakin kohdallaan. Raha on niin tylsää ja en jaksa shoppailla. Ja kiva sit kattella kaupungilla muita äitiyspakkausvaatteisia vauvoja :)

Takaisin