Äitiyspakkaus 2018

Meillä oli eilen kela-neuvola ja laitoin heti äp-hakemuksen ja liitteet kelaan, kun pääsin kotiin. Nyt malttamattomana odotan koska se tulee. Näin jo unta, että sain sen. :D Kauanko teillä, jotka ootte sen jo saaneet, meni hakemuksen teosta ilmoituksen saapumiseen?
 
Minä tein hakemuksen 13.8., 14.8. tuli päätös ja paketti oli haettavissa eilen 22.8., eli hakemuksen teosta paketin saapumiseen meni 9 päivää.
 
14.8 tein hakemuksen ja tänään vasta menny käsittelyyn ja lukee et arvioitu käsittelyaika 2 viikkoa :D
 
Nyt oli tullu mulle päätökset kaikista, jee! :)Ens viikolla tulee raha tilille ja ei myönteistä päätöstä ilman jotain negatiivista, kun samalla laittoivat oma-alotteisesti käsittelyyn kodinhoitontuen, joka päättyy samalla kun äippäloma alkaa :D Toki sen tiesinkin, mut jotenkin niin hassua, ettei esikoisesta (vuoden vaihteessa 2,5-vuotias) saa mitään rahaa lapsilisää lukuunottamatta, koska miehellä muka niin hyvät tulot..
 
Mä otan sen pakkauksen vaikka en sieltä silleen juuri mitään kai tarvitsisi, kun esikoisen kamat on tallella. Se fiilis vaan on sen arvoinen :) Ja hinta-laatusuhde todellakin kohdallaan. Raha on niin tylsää ja en jaksa shoppailla. Ja kiva sit kattella kaupungilla muita äitiyspakkausvaatteisia vauvoja :)

Ihan kuin omasta suusta, oon täysin samaa mieltä! :)
 
Nyt oli tullu mulle päätökset kaikista, jee! :)Ens viikolla tulee raha tilille ja ei myönteistä päätöstä ilman jotain negatiivista, kun samalla laittoivat oma-alotteisesti käsittelyyn kodinhoitontuen, joka päättyy samalla kun äippäloma alkaa :D Toki sen tiesinkin, mut jotenkin niin hassua, ettei esikoisesta (vuoden vaihteessa 2,5-vuotias) saa mitään rahaa lapsilisää lukuunottamatta, koska miehellä muka niin hyvät tulot..

Eli Kela osas itse tuon huomioida, eli ei tarvinnut mitenkään perua kotihoidon tukea? Kun just mietin pitääkö soitella sinne erikseen vai ei. o_O
 
Jos ne ei kelalla automaattisesti huomaa sitä kotihoidon tukea lopettaa, niin sen onnistuu itsekin tosi helposti lakkauttaa sen verkkopalvelun kautta. Se voi riippua ihan virkailijastakin, hoksaako ne katsoa muut tuet..
 
Eli Kela osas itse tuon huomioida, eli ei tarvinnut mitenkään perua kotihoidon tukea? Kun just mietin pitääkö soitella sinne erikseen vai ei. o_O

Hoksas ainaki mun tapauksessa :) Kannattaa rauhassa ootella et tekevät päätökset ja jossei ne ite sitä hoksaa niin sitte käy netissä tekemässä muutoksen siihen kotihoidontukeen että peruu alkaen äitiysloman ekasta päivästä..
 
Vihdoin ja viimein sain eilen hakemukset menemään... olihan se neuvola jo viikko vai peräti 2 sitten :wacky:

Harmi ettei otettu pakkausta niin ei pääse fiilistelemään... mutta kaikki on jo muuten valmiina
 
Kävin tänään kelan sivuilla katsomassa, että mikä tilanne pakkauksen kanssa. Se on lähetetty toissa päivänä. Voisikohan tulla jo huomenna!? Toivottavasti! :) t. Malttamaton
 
Kävin tänään kelan sivuilla katsomassa, että mikä tilanne pakkauksen kanssa. Se on lähetetty toissa päivänä. Voisikohan tulla jo huomenna!? Toivottavasti! :) t. Malttamaton

Voi tulla hyvinki, ois varmasti ihana saada se viikonlopuks kotiin hypisteltäväks :)
 
Tänään lähti hakemukset kelaan. Nyt ei muuta kuin jäitä hattuun :grin
 
Sain hakemukset jätettyä 29.8. Ja eilen oli jo ratkaistu ja tänään luki lähetetty.
Toivottavasti tulee pian perille kun en malttaisi odottaa että pääsee niitä miehen kanssa penkomaan! :joyful:
 
Mä lähetin myös hakemuksen vihdoin eilen :) Vähän on säätöä, kun ollaan edelleen remonttievakossa. Lomakkeella ei ees voinut vaihtaa osoitteen kuntaa, ja asutaan tällä hetkellä eri kunnassa kuin missä virallinen osoite on (ja postit on käännetty vielä kolmanteen paikkaan). Kirjoittelin lisätietoihin, että haluaisin pakkauksen evakkokodin lähipostiin, mutta saa nähdä päätyykö se johonkin ihan muualle :D
 
En ole vieläkään saanut ilmoitusta saapuneesta äitiyspakkauksesta. Se on laitettu jo viikko sitten eteenpäin. Kyllä odottavan aika on taas kerran PITKÄ. :D
 
En ole vieläkään saanut ilmoitusta saapuneesta äitiyspakkauksesta. Se on laitettu jo viikko sitten eteenpäin. Kyllä odottavan aika on taas kerran PITKÄ. :D

Oho, jossei alkuviikon aikana kuulu mitään niin kannattaa jo alkaa kyselemään perään, ens viikolla viimestään.. Odottavan aika on tosiaan pitkä :D
 
Rahat tulee tilille ylihuomenna... täytyy penkoa pojan vanhoja vaatteita yms että saa äippäpakkaus fiiliksen
 
Jes, täälläkin oli viime 29.8. Myönnetty pakkaus ja seuraavana päivänä tilattu. Eli ilmeisesti tällä tai ens viikolla viimeistään pitäisi saapua :) :)
 
Takaisin
Top