Äitiyspakkauksesta...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira85
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
sama homma mulla työantaja maksaa sen 3kk palkan,toisin täytin hakemukset ja lähetin kelaan, sieltä sitten soitettiin että tarvitaan vielä y17 lomake työantajalta palkasta ja toimitin sen jälkeenpäin. Ei vaikuttanut äitiysavustukseen! mutta en pakkausta ottanutkaan vaan rahana. vauvalle ostin ihanat ensimmäisen vuoden vaatteet 100e:lla kaverilta valmiix,hurjaa miten paljon sainkaan! :D hmm..muuhun hankintaan jää vielä se 40e lähinnä vaipat,rasvat,tutit..mittarit,pyyhkeet,harsot,rattaat,vaunut,syöttötuolit,turvakaukalo yms.. on jo valmiina kun muksuja on jo neljäs tulossa [:D]

Kiitos vinkistä Sadepilvi. [:)]   
Kävin just verkossa täyttämässä Kelan äitiyspakkaus- ja lapsilisähakemukset ja sitten vaan postittaa perässä sen neuvolan raskaustodistuksen. Tosi näppärä systeemi. Äitiys-/vanhempainpäivärahasta täytyy vielä jutella palkanlaskijan kanssa, mutta nyt ainakin voin alkaa odottaa äitiyspakkausta saapuvaksi. [:)]

Maikkarilla tänään: "Tämän vuoden äitiyspakkauksessa olevan toppahaalarin kuminauhat on poistettava, ilmoittaa Kela. Toppahaalarin lahkeensuissa olevan kuminauhan molemmat päät on ommeltu kiinni samasta kohdasta, jolloin siitä muodostuu silmukka. Lastenvaatteista annetun standardin mukaan tällainen lenkki lasten vaatteissa saattaa aiheuttaa vaaratilanteen, mikäli se jää kiinni johonkin."

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2010/09/1191051

- En ihan itse ymmärtänyt mitä tuolla tarkoitettiin, mutta tarviiko niitä poistaa jo ompelee uudestaan kiinni ja eri kohdista?

Mulle sisko tuo huomenna oman speciaalipakkauksen [:D]. Tää on jännää kun en edes tiedä mitä kaikkea saan. 

Mä sain tänään äippäpaketin  mitäs mieltä muut ovat olleet pakkauksesta? tämä oli siis mun kolmas paketti jonka sain..niin jotenkin olin pettynyt vaikka olin sen katsonutkin kelansivuilta. Oli toki kivojakin esim makuupussista pidin kovasti ja muutamista housuista ja bodyista. Mutta muutamat vaatteet olivat tosi "pliisuja" ja pussilakana minusta ihan fiasko [&:] aikaisempina vuosina on ollu kunnon finlysonin pussilakana nyt oli laadultaan huono 

Mukavinta tässä päivässä oli se kun sain antaa isyyspakkauksen isännälle [:D] piti siitä tosi kovasti ja oli oikein liikuttunut [:(] Monta kertaa tuli tonkimaan pakkausta uudelleen ja ihmettelee mitä kaikkea olinkaan kasannut.

Mä sain vasta ensimmäisen äippä pakkauksen niin mulla ei hirveesti oo vertailu kohdetta. Ite kyllä sillei tykkäsin ja onhan ne vähän semmosia pliisuja mutta unisex mallisiahan niitten on oltava. Vähän ihmettelin sitä harmaata pukua mikä oli kuin jostain armeijasta varastettu...kai se sit on hyvä.. Ite tykkäsin kun oli muutamia vähän semmosia "retro" juttuja. Tuli vielä se lenkitön malli toppapuvusta niin ihan tyyttyväinen oon. Muutenkin kaikki vaatteet oon kirpparilta hommannut että en usko yhtään tähän "mitä kalliimpi ja uudempi sen parempi" teoriaan. Noita vaatteita en kyllä hommaa enää yhtään mitä nyt pitää anoppilasta vielä hakea mut muuten rupee olemaan jo hirvee määrä vaikken oo ku yhen kassin kirpparilta ostanu. Kuitenkin pieneksi jää pian niin ostelee sitten lisää kun tyyppi on tullut maailmaan ja näyttää minkä kokosia tarvii ja mikä on käytännössä hyvä ku mitään kokemusta vielä siitä.

Heh [:D] olen niin samaa mieltä siitä harmaasta  ja ei se vaaleekaan "metrinen" ollu kummosempi [:D]
Mä pidin kanssa niistä "retro"henkisistä. ja kiva kun oli kunnon talvihattu..eikä semmonen "vannapäässä" oleva samaa kangasta kuin puku,mikä ollu muutamassa edellisessä!

Vaatekoosta sanoisin että 50-62cm ei kauan mene joten niitä ei hirmuisesti kannata haalia, 68cm sitten meneekin pidempään [:)]
riippuu toki vauvan koosta [;)]

Miten nopeasti sää nukka sen paketin sait? Mä laitoin hakemuksen 14.9. eli yli 2 viikkoa sitten, ja se on edelleen käsiteltävänä kun olen netissä käynyt kyttäämässä milloin pakkauksesta tulee päätös. Ei voi kestää... [>:][>:] no, pikku juttu mutta ku mää haluisin sen jo [8D]

mulla tuli tosi nopeasti, 20.9 vein hakemuksen..27.9 tuli päätös pakkauksesta et tulee 2vko päästä postiin mutta se tulikin jo eilen 

Mä jo soitin Kelan puhelinpalveluun ja kyselin tilannetta, niin lupasi laittaa nyt asiaa eteenpäin, varmaan äitiyspakkauksenkin päätös olisi muuten odotellut tuonne marraskuulle sitä että työnantaja toimittaa viimeisimmät palkkatiedot. Joka ei siis liity äitiyspakkauksen myöntämiseen millään tavalla. Toivottavasti nyt tulisi parin viikon sisään postia :)

Mä hain äitiyspakkauksen eilen postista, vaikka se oli tullut sinne jo tiistaina. Kelaan vein paperit pe 17.9., päätös kaikista tuista oli tehty ti 21.9. ja pakkaus tuli siitä viikon kuluttua. Eli alle kahdessa viikossa papereitten viemisestä tuli pakkaus. Mä oon kyllä teidän kanssa niin samaa mieltä pakkauksen sisällöstä. Sitä vihreää pukua ihmettelin, samoin se metrinen valkoinen oli ihan järkyttävä. Monet vaatteet oli ruman värisiä. Onneksi on poika tulossa, koska enemmän oli pojan värisiä nuo vaatteet. Pussilakana näytti todella huonolaatuiselta.

Leijona potkari oli aivan ihana, samoin sieni body ja tikku-ukko vaate. Oranssit vaatteet oli kivoja, samoin valkoisiin potkareihin olin tyytyväinen. Makuupussi oli aivan ihanan värinen, harmi vaan kun olen ostanut emmaljungan vaunuihin kuuluvan lämpöpussin, niin en tiedä missä tuota makuupussia tulee sitten käytettyä. Kestovaippaoppaan innoittamana aloin jo pohtia pitäiskö sittenkin kokeilla kestovaippoja. All in one-vaipat eivät kuulostaneet kovin hankalilta. Tosin kuivuvat hitaasti ja kun ei ole edes kuivausrumpua. Meinaatteko te kokeilla noita äitiyspakkauksen kestoja?

Huomenta!

Itse päädyin ottamaan pakkaukset rahana ( eli 3 avustusta kun kaksoset tulossa) . Kävin ostamassa 2 äitiyspakkauksessakin olevaa makuupussia Finlaysonin myymälästä hintaan 10e/kpl. Peitot olivat myös samanhintaisia,joten otinpa ne myös. Olin ehtinyt ostaa jo paljon vaatteita ym ja pakkauksen sisältö ei sävähdyttänyt, joten parempi näin meille.

Saara85 Tiedätkö onko teidän kaksoset kumpaa sukupuolta vaiko molempia? Mielestäni tuo äitiyspakkaus oli hyvin poikamainen ja kaikkea kun ei kahta tarvitsisi. Etenkään jos on jo kerennyt ostella paljon vaatteita.

HOHHOI... Että ihmistä voi ärsyttää näin pahasti!!! [:@][:@][:@] Soitinpa Kelaan tänään missä mennään kun päätöstä ei ole kuulunut, vaikka laitoin paperit eteenpäin jo puolessa välissä syyskuuta. NO, ASIA EI OLE VIREILLÄKÄÄN, SILLÄ PAPERIT EIVÄT OLE IKINÄ LÄHTENEETKÄÄN TYÖPAIKALTANI!!! [:@][:@] ARGH!!! Mikä tässä firmassa oikein mättää??? Paperini ovat seisseet siellä kolmeviikkoa, koska ne on sattunu "UNOHTUMAAN!!!".[:@] Uskomatonta! Nyt luvattiin laittaa eteenpäin, kun minä soittelen eri henkilöille, että missä mättää, kun palkkistietoja ei saada eteenpäin saatika PRKL papereita! [:@] Kyllä potuttaa!!!

Nyt siis menee ainakin seuraavat kaksi-kolme viikkoa ennenkuin mitään päätöstä äitiyspakkauksesta saatika äitiysrahasta tulee. ETTÄ NICE!!! Mitäköhän olisi tapahtunut jos en vieläkään olisi soitellut henkilöstöpäällikölleni??? Kysynpä vaan...

Hyvä päivä PILALLA! [:'(]

Voi argh, Outihuraa, olipa "huonomuistisia" ihmisiä sun työpaikalla, onneksi hoksasit ruveta ite selvittelemään! [>:]

Mullakaan ei vielä mitn havaintoa äitiyspakkauksesta.

Hei kysymys!  jos käyttää sitä laatikkoa vauvan ensisänkynä, niin mistä siihen löytyy patja? Ei vissiin se tule pakkauksen mukana kuitenkaan? Ja jotkut on hankkineet jotain reunalakanaa (?), niin millanen se oikein pitäs olla?... mun mielikuvitus ei nyt riitä keksimään, miten sen tekisin, niin et löytyykö niitä valmiina jostain?... On se pelkkä pahvilaatikko vähän karun näköinen.

En tiiä vielä mutta saatan käyttää laatikkoa pinniksessä ihan alkuvaiheessa, tai sitten en, onhan se tietysti vähän ehkä outoakin että pahvilaatikossa vauvaa nukutetaan [8|] mutta miten kätevää! Kyllä suomalainen sitten keksii, kellehän tullut ekana mieleen että sitä laatikkoa voi silleen hyödyntää sänkynä, niin vauvalla voi olla alussa turvallisempi olo nukkua.

Mulla oli muuten vielä opiskeluaikana mun oma ensisänky eli äippäpakkauksen laatikko sänkyni vieressä yöpöytänä nurinpäin käännettynä [:D]

Sadepilvi: Äitiyspakkauksessa on mukana laatikkoon sopiva ohut (4cm paksu) vaahtomuovipatja. Siitä löytyy maininta Kelan sivuilla, joissa esitellään ÄP kuvina. http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH Pakkauksessa on myös suoja-alusta (kosteussuoja), peitto, lakanat jne.

Noita laatikkoon sopivia reunalakanoita löytyy valmiina ihan lastentarvikeliikkeistä (esim. Babystyle -kaupasta), jos et halua sellaista itse alkaa ompelemaan. http://verkkokauppa.babystyle.fi/vk_pages/view/175

Ai siihenkö se pakkauksen patja onki tarkotettu [:)] No hyvä että joku viisaampi selittää ku en mää aina hjummarra [:D] kiitos halipossu!

Reunalakanoita saa myös stockmanilta ja varmasti myös monesta muustakin,ovat melkoisesti yleistyneet. Itse tänään just silittelin reunalakanan ja muut lakanat mitä olen hankkinut ja tein pienokaisen pienen ensipedin valmiiksi [:)] Itse pidän käteväna tuota,on kevyt liikutella huoneesta toiseen missä vauva voi sitten makoilla vaikka ei nukkuisikaan.

Tänään tuli tieto että äippäpakkaus on myönnetty [:D] Nyt vaan odottellaan että se pakkaus tulisi niin pääsisi pesemään pieniä vaatteita [:)]
Me päätettiin että hankitaan sellainen vuokrattava vaavisänky 4kk ajalle. Siinä on pyörät ja sitä on tosi helppo kuskata ympäri kämppää. Omalla kummitytölläni oli sellainen pari vuotta sitten ja ihastelin sen kätevyyttä. Tuntuu jotenkin niin karulle kanniskella pientä pahvilaatikossa ja keksiä sille laskupaikkoja kun vaavisängyn voi näppärästi jättää vaikka keskelle olkkaria tarvittaessa [:)] Vuokra on 75€/4kk ja se tuodaan kotiin ja mukana tulee uusi patja.

Takaisin