Äitiysloma

Äippäloma  alkaa 28.6...
Mies alottaa lomansa viikkoa ennen laskettua aikaa,eli 26.7
...jotta ehtii olla meidän kanssa kotona sitten [:)]
Tosin aattelin hupimielisesti[:)] synnyttää 18.7... että kattoo nyt sitten [;)]
..Tulee sit ku tulee [;)]
 
Hihhih, tulis Rapu lapsi ja 18 on sunnuntai ,itekin olen sunnuntai lapsi..
Niin ja noi muut muksut on kanssa syntyneet viikonloppuna [;)]

Huh pikkisen pelottaa toi Jellona tyttö..[:D]
Itsekin kun oon rapu (9.7) ,toinen tyttöni on myös rapu 23.6
ja muut 2 lasta on kaksosia.
Oon vähän "[;)]" horoskooppihöperö.[:D]

Heh[:D]
 
Mulla alkaisi äitiysloma vasta 22.7, joten ajattelin heinäkuun alussa jäädä kesälomalle. Siihenkin tosin tuntuu olevan pieni ikuisuus, 45 aamua jos oikein laskin...[:@]  Työ ei ole raskasta, että sen puolesta hyvin voisi olla loppuun asti töissä, mutta aion hyödyntää pitkän kesäloman mahdollisuuden - samalla siinä pääsee sitten orientoitumaan vauvan tuloon kaikessa rauhassa. Työn projektiluontoisuuden takia heinäkuussa saattaisi myös olla melko hiljaista, niin senkin puolesta on mukavampi olla kotona ja tehdä jotain järkevää sen verran mitä jaksaa, kuin kitua toimistossa kesähelteillä (jos sellaisia sattuu tulemaan..)
 
Meillä mies on rapu ja mun äiti on puolestaan leijona. Mutta voipi olla että meidän tulokkaasta tulee neitsyt, jos vielä lipsahtaa syyskuun puolelle (la 27.8)..
 
Mulla ei ole sen enempää taikauskoa mut mä olen ajatellu et tämä vois vaikka syntyä 30.7. Silloin tulis leijona (sukupuoleton sammakon ja lady gagan risteytys[:D]). Tuo päivä siksi, että mun isä tosiaan vietti viime kesänä tuona päivänä viimeisen syntymäpäivänsä[:(].
 
Se ois kyllä Eemi mahtavaa ja liikuttavaa myös jos teillä pikkunen sillon
30.7
päivänvalon näkisi !![:D][:)]
 
Ja vähä ehkä pelottavaakin[8|]. Sit olen ajatellu kastajaiset pitää samana päivänä kun iskä haudattiin. Syntyi sit minä päivänä tahansa, mut menee sopivasti siihen 2kk:n sisään mitä kirkko jostain syystä toivoo et lapsi kastetaan. Siis jos ei nyt päätä yht äkkiä syntyä reilusti ennen aikojaan.
 
Eemi, mä oon luullu, et lapselle pitää antaa nimi lain mukaan 2kk syntymästä.
Siis, että ei kai se mikään kirkon oma juttu ole???
 
Mä en tiedä onko se laki vai mikä on, mut kuitenkin se nimi pitää antaa ainakin kirkkoon kastettavalle 2kk:n sisällä syntymästä. [:)]Laitoin noin, ku en muusta tiedä varmasti. Tonkin asian sain selville ekan vauvan kanssa. Ei näist kukaan juttele etukäteen. Tai ei silloin jutellu. Meil ei silloin ollu nettiäkään et olis sitä kautta asiasta kuullu.

Ja itseasiassa tuossa laskin et ei sen vauvan sain syntyä ku 25.7 aikasintaan et voisin kastaa sen samana päivänä kun isä haudattiin. Muuten menee liian pitkälle se hautajaispäivä. Et kova luotto näyttää mulla olevan siihen et tämä menee täysiaikaiseksi[:D]. Senpä näkee sit ku se syntyy et mikä päivä on[:D].
 
Aamukampa tarkastettu!!! 18 aamua herättävänä töihin[:D][:D][:D].
Vähiin käyvät ennen ku loppuvat[:D].
 
Mä olen NIIN kateellinen! 23 vuoroa vielä.

Ja varmaan tämän ihastuttavan vappuviikonlopun jälkeen on hermot aika loppu. Tää on yksi ihan mun inhokeista.

Ensi vappuna mä en ole töissä, pitäiskö mennä johonkin ravintolaan ja käyttää kaikki kymmenen vuoden aikana nähdyt temput [;)]
 
Varmistus tuli eilen että äippäloma alkaa 12.6. Pakko jäädä aikaistetulle työn takia. Eli reilu kk enää ja sit saakin vaan nauttia loppu odotusajan [:D]
 
19 työaamua enää ennen kesäloman alkua! Kyllä sitä onkin tässä jo odotettu. Äitiysvapaa alkaa vasta 28.6, mutta pidän tosiaan kesälomat ennen sitä. En vois kuvitellakaan, että olisin vielä töissä melkein koko kesäkuun!! Oon nyt jo alkanut laskeutua kesään ja tosiaan tänään lähti viimeinen kolmannes käyntiin kun la on 1.8.

Kesäaamut, ulkona oleskelua, lukemista, marjoja, jätskiä... Ja tietenkin että pystyy hoitamaan asioita päivälläkin mihin nyt ei oikein ole aikaa kun tuntuu että harrastuksiin ja valmennuksiin menee kaikki aika töiden jälkeen. Ehtii vähän enemmän järjestellä kotona! Ja ehkä ehtis nähdä muitakin äippälomalla olevia kavereita sitten.
 
Voi että miten isolta tuntuu tämä ero ku itsellä LA vasta 23 pv.. Ja kun ei ole lomiakaan kertynyt kuin viikko niin tässsä on vielä 10 viikkoa töitä [:(] Haaveilen kanssa tosta aamulla terassilla istuskelusta aurinkoa ottaen [:)]
 
mä yritän kärvistellä töissä äippä lomaan asti 21.7. alkaen siis... (jos muka pystyn oleen loppuun asti töissä)... ja säästelen lomapäiviä sitten loppuun... helatorstain yhteydessä tosin repäsen ja pidän muutaman lomapäivän (viime vuotiset) eli saan sitten 6 päivän mini loman.. sillä pitäisi sitten jaksaa tosiaan loppuun asti..

kateeks käy kun lukee teidän muutamia päiviä enää..... tosin peppu alkoi jo puutumaan kotona oloon kun toissa viikon olin taas saikulla.. eli eiköhän sitä siinä ehdi notkumaan myös ennen laskettua aikaa.. oon niin panikoiva että pää ehkä sekois jos kovin pitään kotona olisin... tosin puutuu se peppu täällä töissäkin :P
 
Saikulle vaan Miu82 niin et sitte oo ihan rullatuolissa loppukesästä [;)]
Mä ainakin otan reilusti saikkua jos rupee toi selkä v*"/#leen enemmänki.. Itsekkin kun koneella istun 8-10h päivässä..
Ainut tietty jos joutuu yli kk olee nin joutuu kelan rahalle [8|] mikä ei kyl oo kovinkaa kehuttava[&:]
 
Mulla alkaa äitiysloma virallisesti vasta 26.7. Kesällä pidän vaan viikon lomaa ja loput lomapäivät aattelin säästää sinne vanhenpainrahakauden jälkeen pidettäväksi. Eli pitkä odotus vielä eessä. Saapa nähdä jaksaako sitä koko kesää töissä istua... [8|]
 
Äitiysloma alkaa 25.7 Olen ollut erityisäitiysrahalla helmikuusta asti , joten mun kannatti aloittaa varsinainen äitiysloma mahdollisimman myöhään.
 
Jos on yhden tai kaksi päivää kuussa töissä niin tippuuko kelan rahoille??

Viime kuussa saikkujen takia olin 5 päivää töissä, nyt kerkesin olemaan maanantain ja taas lykättiin saikulle [&:]ja ei tietoa kuinka kauan kestää. kesäloma alkaa 17.6 eli yli kuukausi vielä [>:]
 
Se riippuu työsuhteen kestosta, mutta yleensä jos työsuhde on kestänyt alle 3 vuotta niin 28 päivän jälkeen tippuu kelan rahoille, jos ei ole ollut välissä 7 päivää töissä.. Ilmeisesti tähän lasketaan myös viikonloppu...? Kyseessä pitää siis olla sama sairaus, olen käsittänyt että jos sairausnimike vaihtuu, niin 28 päivää alkaa taas alusta..
Itse olen nyt tämän viikon jälkeen ollut neljä viikkoa saikulla selkäni takia.. Maanantaina yritän mennä töihin ja olla siellä ainakin ensi viikon hampaat irvessä, mutta jos en pysty niin sitten on vaan tyydyttävä kelan rahoihin... Onneksi ensiviikolla on helatorstai niin ei olisi kuin 4 työpäivää..
Olipas taas sekava selostus... Mutta toivottavasti oli edes jotain apua..

Näin sanotaan Erton huolinta-alan työehdoissa:

Palkanmaksu
a) Työnantaja maksaa toimihenkilölle palkkaa työkyvyttömyyden ajalta
työsuhteen kestettyä seuraavasti:
28 päivän ajanjaksolta, jos työsuhde on kestänyt 1 kuukauden
35 päivän ajanjaksolta, jos työsuhde on kestänyt vähintään 3 vuotta
42 päivän ajanjaksolta, jos työsuhde on kestänyt vähintään 5 vuotta
56 päivän ajanjaksolta, jos työsuhde on kestänyt yli 10 vuotta.

a) Saman sairauden uusiutuessa seitsemän päivän kuluessa lasketaan
sairausajanjaksot yhteen.
 
Takaisin
Top