Äitiysloma

J.J.

Vauhtiin päässyt keskustelija
Hei kaikki!

Nyt kun ajankohta lähenee, ajattelin kysellä milloin kukakin ajatteli aloittavansa äitiysloman ja miksi?
Itse laitoin jo paperit ja sen 50pv ennen LA varhaistettuna aloitan loman virallisesti. Eli 12.6.

Olen töissä yökerhossa, ja työ on varsinkin kiireisinä iltoina hyvin fyysistä, vaikken mitään enää
suostukkaan kantamaan. (esim. kalja tankki painaa 30kg....) Tauot ovat myös aika mahdottomia esim. viikonloppuisin ja koko yön jaloillaan ja kännisten ihmisten seassa, ei houkuta enää..
On jo pitemmän aikaa tullut tosi huono olo töissä ja seuraava päivä menee aina ihan hukkaan kun on supistuksia
ja todella vetämätön olo. Ensi viikolla neuvolaan ja lääkäriä näkemään, laittaa mut luultavasti saikulle aika pian, siihen asti kun
äippäloma alkaa virallisesti. Vähän huolettaa tuon rahan kanssa, vaikka puoliso kovasti on vaan innoissaan kun saa jotenkin
konkreettisesti auttaa tekemällä enemmän töitä. Sanoi että kun ei voi muo auttaa kantamaan meidän lasta tai ottaa mun
vaivoja itelleen, se on vähintä mitä voi tehdä... [:)]
Mutta myös tuo tekemättömyys huolettaa. Olen kuitenkin viimeiset n.15vuotta tehnyt töitä, joko koulun ohella tai kokoaikaisesti, voi
tuntua tosi kummalliselta alkuun![:-]  Toisaalta olen varmaan vaan onnellinen ettei tarvii kiireellä touhuta mitään, jos jatkan tähän
tahtiin paisumista!! [:D]
 
Mulla alkaa äippäloma 2.7. Eli säästän lomani tuonne vanhempainrahakauden loppuun. Ajattelin, että jos en jaksa töissä olla niin olen saikulla. Virallisesti joudun itseasias ottamaan lomaa tuon 1.7. mutta jos oon jo sillon saikulla se siirtyy myös.
Työskentelen osittain lasten kanssa, jotka ovat pääsääntöisesti 3-6-vuotiaita, eli ei tarvi onneks nostella juurikaan.
Eli voisin toisaalta olla loppuun asti töissä, muttamutta, saas nähdä[:D]

Eräs ystäväni kysyikin, että koska elämässäs enää saat sairaslomaa kuukaudeks niiin, että et kuitenkaan makaa välttämättä sängyn pohjalla?
Eli hän oli sitä mieltä, että mitä sitä turhaan töissä olemaan, ku ei oo pakko.

Ite ajattelen, et tuunko hulluks jos joudun 2kk olemaan kotona yksin. Mies pitää lomansa vasta elokuussa, kun vauva syntyy.
 
Mä otin äippäloman minimi alulla eli sillä 30pvä. Mulla työ ei ole kovin fyysistä. Poliklinikalla pääasiassa istumista. Tosin se alkaa käydä puuduttamaan jo takapuolta tai ennemminkin häntäluuta, häpyhuulia ja pakaroiden sisäosaa ja säärien etu osaa kylmää??. Mut kuitenkin mun äippäloma alkaa 28.6 eli juhannuksen jälkeen. Mulla ei ole vakituista paikkaa ja työsopimus päättyy vuoden vaihteessa. Meillä korvaus rahana loman sijaan olisi niin surkea, että 4vk olen päättänyt pitää lomaa ja loput 2 vk otan sitten rahana vuoden vaihteessa kun työsoppari loppuu. Eli kokonaisuudessaan lomalle jään 31.5. Ja nyt on kammasta tippunut jälleen yksi aamu pois; jäljellä 23 aamua[:D].
 
Otan tosiaan aityislomaa sen kolme viikkoa ennen laskettua aikaa, mika on 15.07. Mutta koskan esikoisen tarha on suljettuna ja miehen on pakko olla heinakuun alku toissa, jaan jo juhannukselta lomalle. Viitti sinne enaa heinakuussa viikoksi menna toihin kokkimaan, vaikka voisikin. Meilla lahtee kaikki lomille heti kun kuukausi vaihtuu kesakuusta heinakuuksi. Yksin ei saa kuitenkaan aikaseksi mitaan. Vaikea kuvitella, etta saisin saikkua, vaikka vasyttaakin. Jos oikein nappaa, niin ehka yritan..
 
Mulla lkaa äitiysloma 19.7 ja mulla on vaan 1 viikko lomaa ennen sitä [:(] joten 8.7 perjantai on viimeine työpäivä..
eipä oo mulla niin isoa kampaa että kannattaisi käyttöön ottaa [:D]
 
Mie jään näillä näkymin äitiyslomalle varhennettuna, 25.6, eli juhannukselta. LA on vasta 24.8, mutta sairaanhoitajana joutuu niin paljon fyysisiä juttuja tekemään etten viiti ottaa riskejä turhaan..ja hyvin todennäkösesti tää meidän poitsu syntyy jo heinäkuun lopussa. Ehdimpähän hiukan huilata siinä vielä :)
 
Mä jään kesälomalle 28.5 ja heti perään äitiyslomalle 1.7 alkaen.

Mulla on vähän sama juttu kun J.J.llä, teen ravintolatyötä, tosin ruokaravintolassa. Mulla suurin töissä ongelma on yli pitkät vuorot joita tehdään useampi viikossa (esim 10.30-23) ja alalle tyypillinen taukojen puuttuminen ja yksin työskentely

Selkä ei meinaa oikein jaksaa edes tuota jaloillaan olemista pitkässä vuorossa. Työkaverina mulla on pari aika hirveetä keski-iän ohittanutta vanhaapiikaa jotka eivät todellakaan ole kiinnostuneita siitä tekeekö mun pahaa kantaa tms. kun vaihtoehtona on se että he joutuisivat tekemään raskaat työt. Mä kannan edelleen kaikki kaljakorit, lautaset, pöydät jne

Mun raskauden nämä ilon lähettiläät ovat päätellet laiskuudeksi, en viitsi tehdä töitä, niin hankkiuduin raskaaksi. (ihan turha selitellä että olen töitä tehnyt 16-vuotiaasta ja työnohessa mm. lukenut itselleni korkeakoulututkinnon)



28 vuoroa, can not wait.
 
olen hakenut varhennettua äitiyslomaa, joka alkaisi 8.6. Syynä on se, että olen opiskelija ja oman alan työ on niin liikunnallista, etten voisi kuvitella että kukaan ottaisi viimeisillään raskaana olevaa pelkästään kesäkuun ajaksi töihin. Ei sillä, että uskaltaisin siinä vaiheessa edes mennä. "Normaali"äitiysloma mulla alkaisi 2.7. Toimeentulon kannalta ainoa vaihtoehto on siis jäädä varhennetulle. 
 
Mulla alkaa juhannusviikolla kesäloma ja siihen perään sitten äippäloma.. Ei enää pitkään siihen.. [:D]
Tosin saikullahan mä tällähetkellä olen kun kohtu painaa edelleen selkärankaan, enkä pysty pitkiä aikoja istumaan.. [&o] Saa nähä kuin paljo pystyn töissä olemaan tässä välissä...
 
Äitiysloma alkaa 30.6, mutta pidän kesloman eteen ja jään kotiin toukokuun loppupuolella. Ihanaa!! [8D]
 
Katselin tuossa, että jonkun laskurin mukaan jäisin äitiyslomalle 19.7. Onko tuota mahdollista siirtää myöhemmäksi? Olen nimittäin lomalla joka tapauksessa kesäkuun alusta asti, joten turhaanpa äitiyslomaa aloittelisin ennen elokuun puolta väliä. En ole vielä ottanut selvää noista jutuista!

Tsemppiä Tweetylle kannustavien työkavereiden kanssa! Kyllähän sitä kannattaa raskaaksi hankkiutua, että pääsee töistä pois vähäksi aikaa [8|]
 
Minä jään pari päivää ennen juhannusta, kun pidän pari ylityövapaata eli siis 30 pvä ennen. Ensin mietin, että olis aika houkuttelevaa jäädä kesälomalle jo toukokuun lopussa, mutta sitten mietin, että jos olen hyvässä kunnossa, niin mitä ihmettä teen kaksi kuukautta yksin kotona, kun mies kuitenkin säästää suurimman osan lomista siihen, kun vauva on syntynyt.

Olen myös sellainen duracell-pupu, että paikalla ei juurikaan jaksa olla, niin siksi näin. Toisekseen olen projektiluontoisessa töissä, niin tuohon juhannukseen päättyy aikas monet projektit, joten sitten on hyvä jäädä lomalle [:)]
 
mulla alkaa virallisesti äitiysloma 5.7 (kelan laskurin mukaan) Koulu loppuu luentojen osalta 21.5 ja harjottelujen osalta 4.6, joten silloin aloitan jo lomani [:D] jäljellä siis tasan 30 arkipäivää (viikonloppuja en laskenut)
 
Mulla äitiysloma alkaa 14.7 ja sitä ennen pidän kesäloman joka alkaa 14.6. :) Teen lähihoitajan töitä, joka on välistä todella rankkaa, varsinkin jos vuorossaan  ei ole tarpeeks työntekijöitä niin saa juosta tukka putkella ja tauot jää pitämättä. :// Mun ei töissä tarvii nostella asiakkaita (jos on kaatunut) tai mitään muutakaan, sen verran ihania on mun työkaverit. :)  
Eli eipä tarvii koko kesänä olla töissä, saa tuskailla kesähelteillä ihan rauhassa ison mahan kanssa kotona.
 
Lidia, äitiysloma pitää alottaa viimestään 30 päivää ennen laskettuaikaa, eli ei voi siirtää, mutta lomaasihan voit siirtää.
Eli sit ku sulla loppuu vanhempainrahakausi niin jäät lomalle ennen ku meet töihin tai jäät hoitovapaalle.
 
Mulla äitiysloma alkaa 20.7, mutta kesäloman aloitan jo muistaakseni 17.6 [:D]
38 työpäivää pitäisi siis olla enään, mutta taitaa saikku iskeä päälle jo piakkoinkin verenpaineitten takia [&:]
 
Vissiin 24 työpäivää enää ja oon lomalla[:D] Ei kyllä jaksais enää, mutta kai se menee nopeasti. Tällä viikolla on tullut vaan totaalinen energiapula.
 
7.6. alkaa äitiysloma. Päädyin ottamaan sen varhennettuna, sillä pidän jokseenkin epätodennäkösenä yhtälöä missä joku ottas mut töihin "mä voin olla tosin vaan noin kuukauden, ja oon sit viimesilläni raskaana, eli saatan olla sit kyl saikullakin...", varsinkin kun oikeestaan kaikki työt mistä oon kiinnostunu vaatii vähintään parin viikon koulutuksen. Ja ne työt mitä osaa jo niin että mitään koulutusta tai tuotteisiin tutustumista ei tarttis on taas fyysisesti liian raskaita. Keittiöhommia, tarjoilua tai kokoonpanoa..tjoo...
 
Mulla alkaa kesäloma 7.6 ja mammaloma 5.7 [:)] Mies aloittaa lomansa heinäkuussa.
Viisi viikkoa vielä töitä, jossei joudu sairaslomalle sitä ennen.On aika raskasta mun työ,vaikka olen jo siirtyny kevyempiin hommiin. Katsotaan nyt mitä lääkäri tiistaina sanoo.
 
Mulla alkaa äitiysloma juhannuksesta,noin niinku epävirallisen virallisesti.Olisko mulla sitten viikkoja sen 32 tai 33.
 
Takaisin
Top