Äitiysavustus

Mulla on mennyt jo neljä viikkoa eikä oo kuulunut :shifty: pari viikkoa meni käsittelyssä ja siitä jo mennyt toinen pari viikkoa.
 
Voi miten kärsimätön voi olla! Hakemuksen käsittelyssä meni kolme viikkoa ja huomenna tulee kaksi viikkoa täyteen paketin odottelua päätöksen antamisen jälkeen. Yhteensä siis jo 5 vk kulunut. Missä olet, paketti? :oops:
 
Voi miten kärsimätön voi olla! Hakemuksen käsittelyssä meni kolme viikkoa ja huomenna tulee kaksi viikkoa täyteen paketin odottelua päätöksen antamisen jälkeen. Yhteensä siis jo 5 vk kulunut. Missä olet, paketti? :oops:

Täällä aika sama. Eiköhän se paketti tule viimeistään ens viikolla. Ja onhan tässä vielä aikaa ennen ku rupee tulee kiire
 
Eilen tuli pakkaus ja oli kyllä positiivinen yllätys :) Kaikki oli oikeastaan mieluisia. Pakkaus saapui myös viikossa siitä kun päätös oli tehty niin nopea toimituskin vielä :smiley-bounce012

Oo! :love7 Toivottavasti meillekin tulee pian! Mutta kovin hassulta vaikuttaa, että osa joutuu odottamaan päätöstä monta viikkoa, osa saa heti seuraavana päivänä (kuten me) ja samoin tuon pakkauksen toimituksen kanssa tuntuu olevan arpapeliä. Liittynee ehkä asuinpaikkaan ja siten paikalliseen Kelaan?
 
Oo! :love7 Toivottavasti meillekin tulee pian! Mutta kovin hassulta vaikuttaa, että osa joutuu odottamaan päätöstä monta viikkoa, osa saa heti seuraavana päivänä (kuten me) ja samoin tuon pakkauksen toimituksen kanssa tuntuu olevan arpapeliä. Liittynee ehkä asuinpaikkaan ja siten paikalliseen Kelaan?

Jooo voisin veikata että liittyy siihen missä asuu, me asutaan pienellä tuppukylällä missä syntyvyys melko pientä. Mutta tiedä sittten... katotaan toimiiko äitiys/vanhempainraha hakemus yhtä tehokkaasti :p
 
Mä olin ihan tyytyväinen niihin kuoseihin. Oli kivan värikkäitä ja menee omasta mielestä hyvin molemmille. :)

Paljon tullut luettua kommentteja että laatu olisi huono vaatteissa. Omaan silmään/käteen laatu vaikutti ihan Ok hyvältä, tosin huomasi että jotkut noista olivat selvästi laadukkaamman oloisia kuin toiset. Näkee sitten pesun jälkeen ja käytössä onko oikeasti laatueroa vai ei.
 
Mun mielestä tän vuoden pakkauksessa oli painotettu laatua enemmän hintaan verrattuna kuin aikaisempina vuosina. Ja laadukkailta kyllä vaikuttikin vaatteet :happy:

Ainoo minkä haluisin vaihtaa on se makuupussi viime vuoden kuosiin, kun se vaan on niin söpö! Muuten vaatteet tosi kivoja. Ja on toi pussikin, oon vaan ihastunu niihin lampaisiin. :Heartred
 
Meille tuli pakkaus ihan muutaman päivän sisään päätöksestä. Päätös tuli viime viikon lopulla ja maanantaina tuli viesti että paketti on noudettavissa matkahuollosta. En ole vielä avannut sitä, pitäisi katsoa kamoille joku paikka ensin. :grin
 
Kela yllätti positiivisesti ja päätös sekä äitiysavustuksesta että vanhempainpäivärahasta oli annettu ihan päivässä, parissa. Nyt sitten odotellaan pakkausta saapuvaksi :happy: Muutosverokorttikin täytyisi käydä lasketuttamassa verottajalla, mutta onhan tässä vielä aikaa ennen kuin ensimmäinen äitiysraha tulee maksuun :)
 
Täällä pakkaus odottaa noutoa postista, mutta mökkeillään vielä hetki, joten en pääse pakettiin vielä käsiksi.

En tehnyt vielä hakemusta vanhempainrahasta, koska epäselvää maksaako työnantaja palkkaa sen 3 kuukautta ja miten vaikuttaa jos työskentelee sinä aikana (sunnuntaisin) ja miten sitten jatkossakin toimitaan. Onneksi tätä ehtii vielä selvittää ja hakea melkein koko elokuun ajan:shy:
 
Muokattu viimeksi:
Jes, viimein on paketti kotona! :Heartpink Aivan ihania kuoseja ja värejä. Erityisesti makuupussi on ylisöpö! Toppapuku taitaa valitettavasti olla liian iso lokakuiselle ensi talvea ajatellen..?

Vielä kun saisi päätöksen vanhempainpäivärahasta. Kelan palvelussa lukee, että käsittely odottaa tietoja työnantajalta. Toivon että hakemus kuitenkin etenee, sillä työnantaja ei ole osoittanut olevansa kovin luotettava.
 
Jes, viimein on paketti kotona! :Heartpink Aivan ihania kuoseja ja värejä. Erityisesti makuupussi on ylisöpö! Toppapuku taitaa valitettavasti olla liian iso lokakuiselle ensi talvea ajatellen..?

Vielä kun saisi päätöksen vanhempainpäivärahasta. Kelan palvelussa lukee, että käsittely odottaa tietoja työnantajalta. Toivon että hakemus kuitenkin etenee, sillä työnantaja ei ole osoittanut olevansa kovin luotettava.

Ainakin 2015 pakkauksen toppapuku jäi käyttämättä marraskuun alussa syntyneellä. On se sen verran iso, että osui ainakin meillä se koko jonnekin loppukevääseen ja kesään.
 
Jes, viimein on paketti kotona! :Heartpink Aivan ihania kuoseja ja värejä. Erityisesti makuupussi on ylisöpö! Toppapuku taitaa valitettavasti olla liian iso lokakuiselle ensi talvea ajatellen..?

Vielä kun saisi päätöksen vanhempainpäivärahasta. Kelan palvelussa lukee, että käsittely odottaa tietoja työnantajalta. Toivon että hakemus kuitenkin etenee, sillä työnantaja ei ole osoittanut olevansa kovin luotettava.

Munkin mielestä pakkauksen tuotteet oli tosi ihania, paljon kivempia kuin kuvissa :happy: Ja se toppahaalari oli kyllä varsin iso, mutta sen saa myös makuupussiksi niin uskon että pääsee kyllä esim. vaunuissa käyttöön!

Mulla lukee äitiyspäivärahahakemuksen kohdalla sama, odottaa tietoja työnantajalta. Ja sitten siinä luki, että työnantaja yleensä toimittaa tiedot vasta, kun palkat on maksettu eli käytännössä siis juuri ennen äitiyslomaa. Mä en ymmärtänyt tätä kohtaa oikein, pitäisi soittaa varmaan Kelaan ja kysyä, kun eihän se voi niin olla että odottelet äitiysloman alkuun tietoa siitä, paljonko on rahaa tulossa. Osaako joku kokemuksesta tai muuten kertoa että mikä juttu tämä oikein on...? :bored:
 
Munkin mielestä pakkauksen tuotteet oli tosi ihania, paljon kivempia kuin kuvissa :happy: Ja se toppahaalari oli kyllä varsin iso, mutta sen saa myös makuupussiksi niin uskon että pääsee kyllä esim. vaunuissa käyttöön!

Mulla lukee äitiyspäivärahahakemuksen kohdalla sama, odottaa tietoja työnantajalta. Ja sitten siinä luki, että työnantaja yleensä toimittaa tiedot vasta, kun palkat on maksettu eli käytännössä siis juuri ennen äitiyslomaa. Mä en ymmärtänyt tätä kohtaa oikein, pitäisi soittaa varmaan Kelaan ja kysyä, kun eihän se voi niin olla että odottelet äitiysloman alkuun tietoa siitä, paljonko on rahaa tulossa. Osaako joku kokemuksesta tai muuten kertoa että mikä juttu tämä oikein on...? :bored:

Meillä ainakin palkanlaskija oli yhteydessä kelaan kun käskin :hilarious: mutta silti sen jälkeenkin kesti useampi viikko ettei kelalta tullut päätöstä ja sitten laitoin lopuksi kelalle viestiä että mikä tilanne :grin sen jälkeen meni päivä pari niin sain päätöksen :)

Eli kannattaa melkein ensin palkanlaskijalla kysyä jos mahdollista että voisiko hän nyt jo syöttää ne tiedot sinne niin saisi päätöksen :happy:
 
Meillä ainakin palkanlaskija oli yhteydessä kelaan kun käskin :hilarious: mutta silti sen jälkeenkin kesti useampi viikko ettei kelalta tullut päätöstä ja sitten laitoin lopuksi kelalle viestiä että mikä tilanne :grin sen jälkeen meni päivä pari niin sain päätöksen :)

Eli kannattaa melkein ensin palkanlaskijalla kysyä jos mahdollista että voisiko hän nyt jo syöttää ne tiedot sinne niin saisi päätöksen :happy:

Mäkin olin jo palkanlaskennan yhteydessä, mutta ongelmana on se, että iso osa mun palkasta koostuu päivystys- ym. lisistä, niin ilmeisesti tämä aiheuttaa ongelmia. Kela kun kaipaa vissiinkin edellisen 6 kk:n todelliset tulot. Mutta ei kai ne oleta että Mä odotan vielä äitiysloman alkamisen jälkeen monta viikkoa sitä päätöstä ja siis rahoja myös! :eek: Täytyy soittaa Kelaan, kun vaan saisi aikaiseksi... :angelic:
 
Mäkin olin jo palkanlaskennan yhteydessä, mutta ongelmana on se, että iso osa mun palkasta koostuu päivystys- ym. lisistä, niin ilmeisesti tämä aiheuttaa ongelmia. Kela kun kaipaa vissiinkin edellisen 6 kk:n todelliset tulot. Mutta ei kai ne oleta että Mä odotan vielä äitiysloman alkamisen jälkeen monta viikkoa sitä päätöstä ja siis rahoja myös! :eek: Täytyy soittaa Kelaan, kun vaan saisi aikaiseksi... :angelic:
Millon sun äitiysloma alkaa? Mä soitin ja ne sano että voi hakea viimeisten täyden 6kk mukaan eli mäkin laitoin hakuun helmi-heinäkuun palkkojen mukaan kun äitiysloma alkaa 30.8.
Täytyypä munkin kyllä kysellä perään kun pitäis olla kaikki tarvittavat tiedot jo Kelassa eikä päätöstä oo kuulunu. Täytyis saada elokuun aikana että työnantaja osaa sit syyskuun palkan maksaa oikein. Tai siis palkan ja äitiysrahan erotuksen.
 
Millon sun äitiysloma alkaa? Mä soitin ja ne sano että voi hakea viimeisten täyden 6kk mukaan eli mäkin laitoin hakuun helmi-heinäkuun palkkojen mukaan kun äitiysloma alkaa 30.8.
Täytyypä munkin kyllä kysellä perään kun pitäis olla kaikki tarvittavat tiedot jo Kelassa eikä päätöstä oo kuulunu. Täytyis saada elokuun aikana että työnantaja osaa sit syyskuun palkan maksaa oikein. Tai siis palkan ja äitiysrahan erotuksen.

Äitiysloma alkaa mulla 10.9. :happy: Äitiysraha mulla määräytyy v. 2017 tulojen mukaan, mutta työnantaja maksaa palkkaa 72 vrk ja peruspalkka on selvästi pienempi kuin äitiysraha, jolloin Kela maksaa erotuksen ja tää liittyy jotenkin tähän. Eli periaatteessa kysymys on työnantajan ja Kelan välisestä selvittelystä, että kuka maksaa ja mitäkin :joyful: Kujalla olen...
 
Takaisin
Top