Äitiysavustus - pakkaus vai raha?

Tänään tuli paketti ja käytiin hakemassa. Ihan innoissani tutkin mitä paketista löytyy ja tykkäsin kyllä vaatteista. :) Nyt on sitten mitä pyykätä, kun alkaa mammaloma muutaman viikon päästä.
 
Sillo,kun mun äippä paketti saapui,niin postissa oli samaa aikaan sellainen n.45v mies (mulle täysin tuntematon tosin),joka omasta tahdostaan kantoi paketin autoon. Hirveesti ihmetteli,että miksi äitiyspakkaus on noin iso ja painava,kun eihän odottava äiti saa mitään raskasta kantaa... :)
 
^ No mutta ei se paketti nyt niiiiin paljoa paina, jos ei mitään kummempia komplikaatioita ole raskaudessa niin ihan hyvin sen kannettua saa, ainakin lyhyen matkaa :)
Mutta kiva että oli niin ystävällinen ja ajattelevainen herrasmies ja auttoi sua, wau, sitä on harvassa nykyään!

Mä nostelen joka päivä töissä ainakin 3 - 6 x raskaampia laatikoita... ei onneksi enää kauaa tarvitse.
 
Joo tää miehen ystävällisyyshän oli siis suorastaan kunnioitettavaa ja tosiaan harvinaista!
Mua lähinnä nauratti tilanne,koska tosissaan salilla teen toistoja huomattavasti painavemmilla painoilla,että olisin varmaankin saannut sen paketin autooon ihan itsekkin.. :)
 
Mä kun pakkausta kannoin autoon mulla oli toisessa kädessä viel kauppakassi (ei mikään täys), laukku ja toinen paketti ja siin oli monta ihmistä kun lähin niitä autoon kantaan kaikkia yhtä aikaa eikä kukaan apua tarjonnu :)
 
Mie en oo vielä pakkausta saanu, on kyllä tilauksee menny mitä kelan sivuilla kävin kattoo. Nyt käynykki pelottaa et mitehä sen kanssa nyt käy ku oon tosiaa jo toiselle paikkakunnalle muuttanu ja hain noita rahoja ja pakkausta tuolla lpr ja osotetiedot ei ollu viel ainaska muuttunu kelan sivuille o_O Nyt jännäänki et tuleeks se pakkaus sinne lappeenrantaan ja vanhaa kämppää kaikki liput ja laput ku tänne uutee ei oo viel mitää tullu!
No se on kyl soitettava heti ma aamuna kelaa et lähettää sen tänne ku en enää vanhaa asuntonkaa pääse hakee posteja ku se on jo luovutettu..
Ei jaksais oottaa et pääsis itekki jo avaa ja hypistelee pakkauksen sisältöä!! :p
 
Sattuisikohan tällä palstalla olemaan kiinnostuneita, jotka haluaisivat vaihtaa vuoden 2014 täysin uuden ja penkomattoman äitiyspakkauksen viime vuoden pakkaukseen, mikäli sellainen on vielä jollekin postitettu?
 
Meillä kävi itseasiassa hauskat tuo äitiyspakkauksen kanssa. Mies meni postista (pieni paikkakunta) hakemaan mun nimellä tullutta toista lähetystä ja postitäti sitten kysäisi, että ottaako toisenkin mun nimellä tulleen paketin samalla (oli ilm. hetken siellä jo ollut, kun ei ilmoitusta ollut tullut asiasta - eikä tähän päivään mennessä tullut eli hukkunut johonkin matkalla). Mies sitten toki sanoi ottavansa paketin matkaan ja kysyi sitten postitätiltä, että mikäs paketti tää on. postitäti oli mennyt sitten vähän vaikeaksi ja hiljaa kuiskannu "etkö sä tiedä? se on äitiyspakkaus.." :) Pieni paikkakunta siis, niin tietävät että ollaan vakiintunut pariskunta :) :) Oli toki sitten postitätiä rauhoitellen todennut, että "jaa, olihan siitä puhetta, että tulossa on, muttei vain ole saapumisilmoitusta tullut".

Mutta tosiaan ensimmäinen niin toki valitsin äitiyspakkauksen. Itsellä haaveessa kakkonen parin-kolmen vuoden kuluttua, niin ajattelin säästää kaikki vaatteet etten vielä pistä kierrätykseen, niin kakkosen kohdalla tod.näk. valitsen sitten rahan (kun tavaraa ja vaatteita jo on), mutta sen toki näkee sitten :)
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top