Äitiysavustus - äitiyspakkaus vai rahana?

Vuoden 2019 pakkauksessa en tykänny yhtään pienistä pään ylivedettävistä bodeista, ne jäi kaikki käyttämättä, kun käytettiin vaan kietaisumallia. Muuten äp vaatteet on ollu kivoja ja varsinkin vanuhaalari, collagehaalari, makuupussi ja toppapuku ollu kovassa käytössä
 
Vuoden 2019 pakkauksessa en tykänny yhtään pienistä pään ylivedettävistä bodeista, ne jäi kaikki käyttämättä, kun käytettiin vaan kietaisumallia. Muuten äp vaatteet on ollu kivoja ja varsinkin vanuhaalari, collagehaalari, makuupussi ja toppapuku ollu kovassa käytössä

Tuo harmittaa, ettei vanuhaalaria oo 2022 pakkauksessa! Se oli tosi kätevä kun oli viileämmät kelit, mutta liian lämpimät toppavaatteille. Mutta onneksi on vielä esikoisen oma tallella niin saa käyttöön tällekin. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Tuo harmittaa, ettei vanuhaalaria oo 2022 pakkauksessa! Se oli tosi kätevä kun oli viileämmät kelit, mutta liian lämpimät toppavaatteille. Mutta onneksi on vielä esikoisen oma tallella niin saa käyttöön tällekin. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Joo, se oli tyhmää, että sitä ei ollut enää vuoden 2021-pakkauksessakaan. Sen olisin toivonut palaavan pakkauksen sisältöön, mutta ei.
 
Joo, se oli tyhmää, että sitä ei ollut enää vuoden 2021-pakkauksessakaan. Sen olisin toivonut palaavan pakkauksen sisältöön, mutta ei.

Ai se on poistettu jo viime vuodenkin pakkauksesta! On kyllä tosi kurjaa, mieluummin niitä ulkovaatteita kaipaili eri keleille silloin enemmän mitä sisävaatetta. Kuitenkin tuli haalittua omasta mielestä kivoja bodyja yms. niin nuo äp:n ulkovaatteet oli tarpeellisia. Onneksi kuitenkin merinohaalari tais olla vielä tässä pakkauksessa, jos en väärin muista. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Sitä vanuhaalaria mäkin olisin kaivannut, täytynee siis itse ostaa.

Mulla on elokuisilla ollut toppahaalari käytössä jo ekana talvena, toki mun lapset ei niitä lyhyimpiä ole olleet. Jännä nähdä nyt, minkä kokoinen vauva tulee kun kuitenkin puolet geeneistä eri:tears:

Harmittaa myös ettei sitä hymynaama-helistintä oo enää, ei tosin ollut kuopuksellakaan. Muilla oon sen säästänyt makuupussien lisäksi niin olis ollut kiva kuopukselle ja tälle tulokkaallekin saada se.
 
Ai se on poistettu jo viime vuodenkin pakkauksesta! On kyllä tosi kurjaa, mieluummin niitä ulkovaatteita kaipaili eri keleille silloin enemmän mitä sisävaatetta. Kuitenkin tuli haalittua omasta mielestä kivoja bodyja yms. niin nuo äp:n ulkovaatteet oli tarpeellisia. Onneksi kuitenkin merinohaalari tais olla vielä tässä pakkauksessa, jos en väärin muista. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Joo, villasekoitehaalari siinä vielä on. Nythän ilmiö on ollut se, että joka vuosi pakkauksessa on entistä vähemmän tavaraa. Puhutaan vastuullisuudesta yms, mutta lähes kaikki on valmistettu jossain "vinkuintiassa". Muistan, kun omien pikkusisarusten aikaan lähes kaikki vaatteet ellei jopa kaikki oli suomalaisia. Nyt suomalaisia tuotteita on enemmän kuin viime vuonna, kun 2022 paketissa Suomessa tehtyjä on pahvilaatikon ja patjan lisäksi, kahdet housut, hiusharja ja terveyssiteet. Itseäni ainakin mietityttää kuinka vastuullisesti tuotettuja ovat tuotteet jotka tulevat mm. Bangladeshista, sieltä taisi tulla määrällisesti eniten, muita maita oli Kiina, Portugali, Viro, Liettua, Turkki jne.
 
Mä kävin itseasiassa katsomassa vanhoja pakkauksia, niin tota vanuhaalaria ei ollut mun kahden nuorimmankaan aikana(vuoden 09 ja 10 pakkaukset). Sitten se on taas tässä välissä ollut...
 
Mä kävin itseasiassa katsomassa vanhoja pakkauksia, niin tota vanuhaalaria ei ollut mun kahden nuorimmankaan aikana(vuoden 09 ja 10 pakkaukset). Sitten se on taas tässä välissä ollut...

Joo niin oli, mun sisko sai vuoden 2020-pakkauksen niin siinä oli se vanuhaalari.
 
Mä kävin itseasiassa katsomassa vanhoja pakkauksia, niin tota vanuhaalaria ei ollut mun kahden nuorimmankaan aikana(vuoden 09 ja 10 pakkaukset). Sitten se on taas tässä välissä ollut...
Hmm, eikö 2010 pakkauksessa ollut..? Mä sain esikoisen alkuvuodesta 2011, joten oon saanut ton 2010 pakkauksen. Kuopuksen pakkauksessa oli vanuhaalari, sellainen ruskea missä oli jotain pöllöjä muistaakseni, se on jossain tallessa. Kuopus syntyi keväällä-13 eli pakkaus oli varmaan 2012.
 
Hmm, eikö 2010 pakkauksessa ollut..? Mä sain esikoisen alkuvuodesta 2011, joten oon saanut ton 2010 pakkauksen. Kuopuksen pakkauksessa oli vanuhaalari, sellainen ruskea missä oli jotain pöllöjä muistaakseni, se on jossain tallessa. Kuopus syntyi keväällä-13 eli pakkaus oli varmaan 2012.
Ruskea jossa pöllöjä on vuoden 2012 ja 2013 pakkaus. Meillä on 2013 kesäkuussa syntynyt ja meidän pakkauksessa oli juurikin tuo ruskea vanupuku.
 
Hmm, eikö 2010 pakkauksessa ollut..? Mä sain esikoisen alkuvuodesta 2011, joten oon saanut ton 2010 pakkauksen. Kuopuksen pakkauksessa oli vanuhaalari, sellainen ruskea missä oli jotain pöllöjä muistaakseni, se on jossain tallessa. Kuopus syntyi keväällä-13 eli pakkaus oli varmaan 2012.

No ainakaan kuvassa en nähnyt enkä muista kyllä siinä olleen...mulla elokuussa 2011 syntynyt sai sen 2010 pakkauksen.
 
Mä kans oon kallistunut enemmän pakkauksen puoleen sittenkin. Iha sillä että on sitä pientä tilpehööriä siinä mitä ei tällä hetkellä löydy.. ja onhan se kiva avata lasten kans sitte.. yms.
Vaikka ite ompelen vaatteita niin kankaita kyllä löytyy paljo ennestään jo eikä sillä rahalla paljoa sais ees..
 
Mä kans oon kallistunut enemmän pakkauksen puoleen sittenkin. Iha sillä että on sitä pientä tilpehööriä siinä mitä ei tällä hetkellä löydy.. ja onhan se kiva avata lasten kans sitte.. yms.
Vaikka ite ompelen vaatteita niin kankaita kyllä löytyy paljo ennestään jo eikä sillä rahalla paljoa sais ees..
Sana täällä. Mulla on 2 pakkausta ennestään, joten makuupussit ja toppavaatteet ym löytyis tuolta n 10 vuoden takaa jo :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: mutta tää on mun puolison ensimmäinen lapsi ja isosiskotkin jo sen ikäisiä, että pakkauksen avaaminen on heillekin varmasti mukava kokemus, kun niin kovasti ovat pikkusisarusta toivoneet :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:
 
Mekin taidetaan valita pakkaus. Pitkään arvoin, onko turha, mutta pääsiäisenä tehty inventaario säästettyihin tavaroihin paljasti, että olen laittanut aika tehokkaasti eteenpäin pienimmät vaatteet. Onpa samalla elämys tulevalle isosiskolle tuohon laatikkoon tutustuminen. Muistan itsekin omien sisarusteni laatikoiden haun ja avaamisen jännänä juttuna.
 
Otettiin pakkaus. Siinä oli paljon tarpeellista esikoisten vanhemmille. Ja olihan se ihana päästä tutkimaan sen sisältöä. Nyt vauva nukkuu laatikossa, joka säästetään muistoksi. 😍 Värejä olisi kyllä saanut olla enemmän.
 
Takaisin
Top