Äitiysavustus - äitiyspakkaus vai rahana?

Me saatiin tosiaan 2020 pakkaus tän vuoden helmikuiselle. Mun mielestä laatu silleen hyvää että vaatteet eivät oo nyppyyntyneet ja lelukin pysyny pehmeänä pesuista huolimatta mutta sisähaalarissa ja jossain muussakin vaatteessa (en muista mikä) oli lankoja jääny roikkumaan ja toisessa lanka myös neulottu sellaseksi ärsyttäväksi lenkiksi. Viltti on kyllä ollut hyvä!
 
Tuohon laatuun ja eettisyyteen on panostettu käsittääkseni enemmän nyt parina viime vuonna. Tuossa uudessa pakkauksessa on @Vkmk itse asiassa juurikin vähennetty tavaran määrää, jotta siinä on voitu panostaa laatuun. Näin siis Kela tiedotti tänään. Itseäni lämmittää hurjasti tuo, että pakkauksessa on (ainakin) kaksi Suomessa valmistettua vaatetta (mustat housut ja pandat), Ehta on yksi lempparimerkkini ja heidän vaatelaadustaan ei kyllä ole ollut valittamista. Olisin ehkä toivonut Ehdalta jotain väriä, koska heillä on niin upeita kuoseja ja ihania värejä vaatteissa, musta ei ole oma suosikkini vauvalle.

Mutta yleisesti tuossa ensi vuoden pakkauksessa miellyttää luontoteema ja värit, näin sienestäjänä olisin aika onnellinen, kun saisin pukea lapseni metsäiseen sienibodyyn. :smiling face with heart-eyes: Viltti ja lakanat olivat myös aivan ihanat. Hauska miten jollekin pakkaus on harmaa ja väritön, kun minusta siinä on seesteiset, mieltä lämmittävät värit eikä lainkaan retro :Smiling Face With Smiling Eyes:. Esikoisen pakkauksessa oli vihreää ja keltaista ja olivat tyyliltään todella retroja, ja niistä ainakin valitettiin paljon. Kuulin perhekerhoissa, kun äidit valittivat, kuinka vihreää ei voi pukea tytölle eikä keltaista pojalle. Ensi vuoden pakkauksessa ainakin on paljon neutraaleja sävyjä,. Mutta luulen, että on mahdoton luoda sellaista pakkausta, joka miellyttäisi kaikkia, koska makuja on niin monia.
 
Tuohon laatuun ja eettisyyteen on panostettu käsittääkseni enemmän nyt parina viime vuonna. Tuossa uudessa pakkauksessa on @Vkmk itse asiassa juurikin vähennetty tavaran määrää, jotta siinä on voitu panostaa laatuun. Näin siis Kela tiedotti tänään. Itseäni lämmittää hurjasti tuo, että pakkauksessa on (ainakin) kaksi Suomessa valmistettua vaatetta (mustat housut ja pandat), Ehta on yksi lempparimerkkini ja heidän vaatelaadustaan ei kyllä ole ollut valittamista. Olisin ehkä toivonut Ehdalta jotain väriä, koska heillä on niin upeita kuoseja ja ihania värejä vaatteissa, musta ei ole oma suosikkini vauvalle.

Mutta yleisesti tuossa ensi vuoden pakkauksessa miellyttää luontoteema ja värit, näin sienestäjänä olisin aika onnellinen, kun saisin pukea lapseni metsäiseen sienibodyyn. :smiling face with heart-eyes: Viltti ja lakanat olivat myös aivan ihanat. Hauska miten jollekin pakkaus on harmaa ja väritön, kun minusta siinä on seesteiset, mieltä lämmittävät värit eikä lainkaan retro :Smiling Face With Smiling Eyes:. Esikoisen pakkauksessa oli vihreää ja keltaista ja olivat tyyliltään todella retroja, ja niistä ainakin valitettiin paljon. Kuulin perhekerhoissa, kun äidit valittivat, kuinka vihreää ei voi pukea tytölle eikä keltaista pojalle. Ensi vuoden pakkauksessa ainakin on paljon neutraaleja sävyjä,. Mutta luulen, että on mahdoton luoda sellaista pakkausta, joka miellyttäisi kaikkia, koska makuja on niin monia.

Juurikin noin, ihan sama miten pakkauksen tekisi niin jollekin se on aina "väärä". Esikoinen sai 2019 pakkauksen ja monen kuulin valittavan kuinka on liian poikamainen, kun omasta mielestä se taas oli neutraali. Esikoinen on siis tyttö, hyvin puki niitä vaatteita myös päälle. Aiemmassa pakkauksessa oli omasta mielestä liikaa vaatetta, kun kuitenkin kerkesi itsekin vaatteita haalimaan. Tässä nykyisessä määrä on aika hyvä, ei ole liikaa vaan sopivasti. Vaikka oisi ehkä kaivannut sitä vanuhaalaria tuohon lisäksi.
 
Tykkään tuosta uudesta pakkauksesta, ihan kiva ettei ole liian villisti kuoseja ja värejä kun tykkään itse vähän neutraalimmasta. Noihin on helppo yhdistää ne omaan nirsoon makuun sopivat värit. :D
 
Tuo uusi pakkaus saa kyllä harkitsemaan että ottaisi sen eikä rahana.. ihana kaikin puolin!
 
Mä en oikein osaa vielä sanoa, toisaalta kun esikoisesta kyse niin pakkaus tulisi tarpeeseen, mutta saa nähärä mihin päätökseen tulen, arvostan kyllä todella paljon että tällaisia on olemassa mutta taas että jossei miellytä millään tavalla omaa silmää niin kannattaako sitä ottaa :Eyes: mutta aika näyttää :Thumbs Up Sign:
 
Ihana on kyllä tämä pakkaus, mutta voi olla järkevämpää ottaa nyt toisen lapsen kohdalla rahana. Saisipa valita vain osan näistä, mitä tarvitsee.
 
Jokaiselle on otettu oma pakkaus, voi olla että tällä kertaa otetaan rahana kun edellinen pakkaus on vielä tallella. Tosin mieli ehtii vielä muuttua monta kertaa :Winking Face:
 
Mää oon tässä alkanut miettimään otanko silti rahana tuon pakkauksen kun kuopuksen jäljiltä on tavaraa. Vaatteista oon melkein kaikki antanut eteenpäin mutta saan kyllä tilalle siskolta. Mutta ehtiihän tässä miettiä vielä.
 
Meillä on esikoisen jäljiltä niin paljon vaatteita ja perustavaroita vielä, ettei välttämättä pakkausta tarvitsisi. Se on tulevana vuonna kuitenkin niin kivan näköinen ja monilta osin tosi käyttökelpoisen oloinen, että saa nähdä taipuuko sen ottamisen puoleen kuitenkin...!
 
Tykkään kyllä uudesta pakkauksesta, mutta tykkään ommella ite vaatteita.. toisaalta edellisten jäljiltä paljo menny kiertoon joten joillekin tarvikkeille ois tarvetta. Mut ehkä päädyn silti rahaan..
 
Tulemme ottamaan pakkauksen sillä esikoinen kyseessä. Vaikka pakkauksessa ihan kaikki vaatteet eivät miellytä niin se sisältää niin paljon tavaraa että sillä rahalla ei saa saman verran hankittua. Ajattelen myös että voin pukea lastani vaatteisiin jotka eivät niinkään miellytä, menee kuitenkin vaihtoon useamman kerran päivässä, saattaa toki olla että ne vähemmän mielekkäät vaatteet jäävät vähäisemmälle käytölle.

Omasta mielestä vuoden 2022 pakkaus pikkasen kivempi kuin 2021 pakkaus.

Tuntuu toki todella kaukaiselta tämä ajatus äitiyspakkauksen tilaamisesta, toukokuun loppupuolella pitäisi tilata.
 
Ehdottomasti pakkaus, kun esikoinen tulossa :Two-hearts: Ensi vuoden pakkaus näyttää musta hyvältä. Neutraalit värit on OK, koska niitä on helppo sitten yhdistää omiin suosikkiväreihin.
 
Meillekin tulee ehdottomasti pakkaus näin ensimmäistä odotellessa. Pakkaus vielä vaikuttaa ihan mieluisalta minun silmään, mutta olisin ottanut sen kyllä ihan kuoseista huolimatta kun. Hieman helpottaa alun hankintaurakkaa.
 
Mulla on jo esikoisesta vuoden 2021 pakkaus ja kaikki tallessa, mutta mikäli niin pitkälle päästään, otan ehdottomasti pakkauksen. Kun ikäero on pieni, on molemmilla sitten omat tarvikkeensa. Itse vaatteita pakkauksessa on niin vähän, että niillä ei pärjäisi muutenkaan. Tulokkaan sukupuoli myös vaikuttaa onko sitten tarvetta laajemmin uusiin hankintoihin.
 
En muista oonko kommentoinut jo tähän jotain mutta me taidetaan ottaa tällä kertaa rahana. Ensi vuoden äitiyspakkaus ei miellyttänyt ollenkaan omaa silmää, jotenkin tosi synkkiä ja tylsiä värejä ja muutenkin paljon vaatteita ym. tallessa esikoisen jäljiltä, niin periaatteessa ei ole tarvetta tuolle pakkaukselle. Mutta ehdottomasti olisin ottanut pakkauksen jos olisi ensimmäinen kyseessä, on siellä kuitenkin niin paljon kaikkea hyödyllistä vaikkei niin kuosit ja värit miellyttäiskään. Ja siis painotan että äitiyspakkaus on ihan mahtava juttu ja niinkuin joku tuolla aiemmin mainitsikin niin kaikkia ei vaan miellytä, minä vaan tykkään pukea vauvalle kaikkea värikästä :smiling-eyes:
 
Ehdottomasti pakkaus, kun on esikoinen kyseessä. Ihan mieletön ajatuskin, että pääsisi joku päivä hypistelemään pakkauksen tavaroita :smiling face with heart-eyes:
 
En muista oonko kommentoinut jo tähän jotain mutta me taidetaan ottaa tällä kertaa rahana. Ensi vuoden äitiyspakkaus ei miellyttänyt ollenkaan omaa silmää, jotenkin tosi synkkiä ja tylsiä värejä ja muutenkin paljon vaatteita ym. tallessa esikoisen jäljiltä, niin periaatteessa ei ole tarvetta tuolle pakkaukselle. Mutta ehdottomasti olisin ottanut pakkauksen jos olisi ensimmäinen kyseessä, on siellä kuitenkin niin paljon kaikkea hyödyllistä vaikkei niin kuosit ja värit miellyttäiskään. Ja siis painotan että äitiyspakkaus on ihan mahtava juttu ja niinkuin joku tuolla aiemmin mainitsikin niin kaikkia ei vaan miellytä, minä vaan tykkään pukea vauvalle kaikkea värikästä :smiling-eyes:
Itseäkin nuo mustat värit vähän ihmetytti, mutta onneksi siellä on paljon myös kivoja juttuja.
 
Mä en oikeastaan kenenkään lapsen kohdalla oo miettinyt otanko pakkauksen vai rahana, aina ottanut pakkauksen. Ja niin mitä luultavammin tälläkin kertaa.

Toki nyt jo senkin takia, että kuopus täyttää tänä vuonna jo 11v joten yhtään mitään ei ole edes tallella enää:tears: Oon myös jokaiselle säästänyt pakkauksesta tulleen makuupussin ja jotenkin haluan siitä perinteestä pitää myös tämän kanssa kiinni:red-heart:

Pakkaus oli omaan makuun, tykkäsin väreistä ja kuoseista joten ihan mielelläni otan käyttöön. Aikasemmin on jäänyt ehkä joitain vaatteita jäänyt käyttämättä, mutta kyllä itselle fiksumpana oon pitänyt pakkausta kuin rahaa. En välttämättä osais ostaa fiksuja juttuja sillä:tears:
 
Takaisin
Top