Äippäpakkaus :)

Tänään saatiin sitten tarvittavat todistukset niin eikun hakemuksia täyttämään. Onko teillä tietoa kauan hakemuksen käsittely tai siis paketin tulo kestää?
 
Minäkin kävin eilen jo heti todistuksen saatuani tekemässä hakemuksen kelaan. Enkä sitä äippäpakkausta nyt ottanut. 150 euroa odotellessa on hyvä tarkastaa mitä kaikkea sitä tarvitaankaan tälle tulokkaalle hankkia.
 
Tänään laitoin liitteen ( raskaustodistuksen) postiin. Hakemuksen laitoin viime viikolla jo netissä. Samoin tein lapsilisä ja äitiysrahahakemuksen. Nyt vaan pakkausta odottelemaan:)

Entisestä työpaikasta palkaslaskija lupasi toimittaa Kelalle minulle maksetuista palkoista Y17 lomakkeen. Ihanaa hyvää palvelua! ja nykyisestä työpaikasta toimitetaan palkkajuttuja nyt myös. Vielähän ei ole kuin lokakuun palkkaan asti, mutta ymmärsin, että sit vaan toimitellaan sitä tahtia kun palkkaa maksetaan. Onko näin?

Haluan siis, että äitiysrahani määrä lasketaan äitiysrahakautta edeltävien 6 kk tulojen perusteella.

 
Aluksi tuolla kirjoittelin että en aijo pakkausta ottaa, mutta ehtipä se mieli muuttua. Viikko sitten laitoin hakemuksen ja raskaustodistuksen menemään KELAlle ja nyt en malta odottaa, että milloin tulee viestiä että saa pakkauksen postista noutaa ja pääsee hypistelemään niitä ihanuuksia! Yksi ystävänikin ilmoitti jo, että pitää hänelle ilmoittaa kun pakkaus tulee niin pääsee hänkin vähän hypistelemään pikku vaatteita :)
 
Minäkin postitin toissapäivänä paperit kelalle ja kun lomakkeen täyttöön tarvitsin henkilöstösihteerin apuja niin tuli siinä sitten samalla kirjoitettua myös virkavapaahakemus. Kummasti alkoi konkretisoitumaan se, että tammikuussa loppuu työt reiluksi vuodeksi! :)
 
Minulle soitti tänään ystävällinen naisihminen kelalta. Oli hakemuksesta jäänyt joku ruksi pois ja sen perään kyseli. Yllätyin todella, että soittivat perään. Yleensä hakemustensa perään saa aina itse soitella ja sitten kerrotaan, että siitä puuttuu jotain. Ainakin työkkäri on semmoinen paikka, mistä ei taatusti ikinä soitella perään.
Tuo ystävällinen ihminen kertoi myös, että saan päätökset ensi viikolla. Nopeaa toimintaa! Ne on näitä pienen paikkakunnan etuja...
 
Täälläkin odottelaan pakkausta, viime viikolla lähti hakemus liitteineen eteenpäin. Joo tuo y17 lomake oli aika hankala saada, koska sehän pitää olla äitiyslomaa edeltävältä 6 kuukaudelta ja palkanmaksajani ei suostunut kirjoittamaan kuin vasta kuin lokakuun palkkaan saakka. Saa nähdä jos Kelan vaatiin vielä marraskuulta todistuksen (äippäloma alkaa joulukuussa).

Te helmikuiset kun ootte jo saaneet pakkauksen, pistäkään kommenttia millainen sisältö oli :)
 
Jippii, päätös äitiysavustuksesta oli tipahtanut tänään postilaatikkoon!! Pakkaus toimitetaan kahden viikon kuluessa postitse
 
Me saatiin tosiaan viime viikolla pakkaus ja paperien jätöstä ei kulunut kun vajaa 2 vkoa. Sisältö on aika poikamainen jos on ajatellu ja haluaa lapselleen/tytölle hempeitä v.punasia vaatteitä. Muutama 70 cm vaate jää kyllä meillä käyttämättä oli aika ellon keltaisia... Muuten tykättiin sisällöstä oma suosikki oli makuupussi ja sen söpö kuosi. Me ollaan hankittu ja halutaan melko neutraaleja vaatteita ja sellasia noi pakkauksessa myös on. Tosin masussa asustelee poika, joten hyvin saadaan kaikki vaatteet käyttöön. 

Oli aika ihana hetki kun haettiin pakkaus postista ja avatttiin yhdessä se ja hypisteltiin sisältöä vaate kerrallaan. 
 
Mä sain tänään päätökset äitiysavustuksesta ja vanhempainrahoista. Parin viikon päästä pitäisi pakkauksen tulla postitse. Sitä odotellessa!


 
Nopeesti se äitiyspakkaus sitten todella tuli. Nyt se odottaisi postissa, mutta saan sen haettua vasta maanantaina tai siis odotan ukkelin saapumista reissusta sitä kantamaan
 
Tänään käytiin hakemassa pakkaus meillekin

Yllättävän paljon siinä oli isoja vaatteita, vaikka olihan siinä niitä pikkuisia potkareitakin parit. Ite tykkäsin kyllä kaikista vaatteista, toivotaan että saadaan kaikki käyttöön. Ne paksummat haalarit saattavat jäädä käyttämättä, kun ne on sopivia luultavasti ihan väärään aikaan.

Makuupussi oli kyllä söpö, samoin pussilakana
 
Mä luulen, että meidänkin pakkaus olisi jo noudettavissa, mutta en voi mennä postilaatikolle katsomaan, kun mies on koko viikon komennuksella enkä malta olla sitten hakematta sitä pakettia ja sen myötä avaamatta... Kivempi olis yhdessä sitten hypistellä niitä.
 
Lähetin hakemuksen vasta viikonloppuna, että pakkaus tulisi meille sitten muuton jälkeen uuteen osoitteeseen. Tavaraa on riittävästi muutettavaksi muutenkin :)
 
Mies tulikin ylläristi jo eilen kotiin ja hain pakkauksen yhdessä avattavaksi. Annoin miehen nostella sisältöä yksitellen ulos ja täytyy sanoa, että hetki hetkeltä hänen ilmeensä kävi vakavammaksi! "Mistä sitä tietää mitä kaikkia vaatteita sille vauvalle pitää laittaa päälle?" "Mistä tietää onko sillä kylmä vai kuuma?" "Pitäiskö tehdä niin, että laitat kaikki nää vääränkokoiset jonnekin pois, ettei mun tarvi miettiä että mitä sille voi laittaa päälle?" "Mistä sitä tietää, mihin järjestykseen ne vaatteet sitten laitetaan, mikä tulee alle ja mikä päälle?" jne...

Vartin verran se sitten katseli telkkaria sohvalla ja pyysi sen jälkeen oluen! Kysyin että miltä toi susta vaikutti, niin vastaus oli että kyllähän se nyt taas konkretisoitui aika tavalla...

Ihana sitä oli seurata, meidän tuleva isukki, joka saa sunnuntaina yllärinä oman isyyspakkauksen emoticon
 
Me saatiin hakea pakkaus postista viime viikolla! Vaatteet oli vieläkin ihanempia luonnossa kuin kuvissa. Laatikkoon pakkasin ne vielä takaisin, aloittelen pesut ja ja järjestelyt sit kun saadaan hankittua se hoitopöytä/lipasto. Meidän äiti sano että toppapuku aika varmasti mahtuu ensi syksynä/alkutalvesta päälle kun on niin reilun kokonen. Toivotaan niin, koska niin kiva oli sekin:)
 
Meille on tullut tänään saapumisilmoitus pakkauksesta! Odottelen että mies pääsee töistä kotiin ja hakee sen.. Itse päivystän kotona tietoa että pitääkö mennä töihin vai ei. kaikki tietokoneohjelmat nurin ja töihin mennään, kun joskus alkavat toimia.. Mukava piristys siis tähän päivään, kun pian pääsee paketin sisältöä hypistelemään :)
 
Moiks.Me haettiin äippäpakkaus eilen ja iltasella sitä sittne ihasteltiin. Täytyy myöntää että omaan makuun aika poikvoittoinen oli tuo pakkaus mutta olen kiitollinen. Tuossa pakkauksessa on kaikki alkuun tarvittava ja kandee muistaa et meil on asiat täällä niin hienosti että meille jaetaan tällänen etuus/annetaan rahana. Meille tulossa luultavasti prinsessa ja vaikka pakkauksen vaatteet isolta osin poikamaisia , olen kovin iloinen että tälläinen etuus saatiin :)
 
Takaisin
Top