Äippäpakkaus :)

katusutariina

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Elikkä mitäs mieltä olette tuosta pakkauksesta? Musta aika poikamainen, mutta pitkästä aikaa oikeesti hyvännäkönen paketti ja houkuttais niiiiiin tuo ottaa, vaikka tiedän että meille tuo raha tulis paljon enemmän tarpeeseen. 
 
Oli ehkä vähän poikamainen, mut menis molemmille. Itsellä käyttämättömänä 2010 pakkaus niin aion ottaa avustuksen rahana =) Ostan sillä sit vaatteita oman mielen mukaan.
 
Mä tykkäsin kovasti siitä makuupussista. Ihan kiva pakkaus oli muutenkin, mutta me otamme avustuksen silti rahana. Pakkauksen vaatteet kumminkin ovat suht isoa kokoa, ja esikoisen aikana suurin osa pakkauksen vaatteista jäi sitten käyttämättä, kun hurahtaa kaupoista ostelemaan kaikkia ihanan ihania pikku vaatteita :)
 
Muuten ihan kiva, mutta tuo toppapuku on aina yhtä ruma :/ Mutta onneksi ne vauvat nyt eivät vielä ole kovin muotitietoisia ;)
 
Minä oisin kaivannut paljon värikkäämpiä vaatteita. Missä on nykyään muutenkin kaikki keltaiset ja vihreän sävyiset vauvojen vaatteet? Suurin osa on joko vaalean sinisiä tai punaisia ja sitten loput on ruskeita ja valkoisia. Täällä kaivataan väriä!
Kovasti poikamainen on tuo pakkaus, mutta menee toki tytöllekin. Innolla otamme sen vastaan jokatapauksessa :)
 
Moikka!

Puhutteko vuoden 2011 pakkauksesta vai näkeekö jo jostain vuoden 2012 pakkauksen?
 
Totta, pakkauksen vaatteet ovat aika poikamaisia, mutta menevät onneksi myös tytölle. Me otetaan se pakkaus, kun meillä ei ole vielä mitään vauvatarvikkeita valmiina.
 
Itsekin odotin värikkäämpiä vaatteita, etenkin kun jossain vielä mainostettiin uutta pakkausta värikkäänä. Mutta väriä saa yhdistelemällä pakkauksen vaatteita värikkäisiin housuihin ja bodeihin. Toppahaalari mielestäni tosi kaunis, samoin se kevyt vanupuku (näin kaverilla livenä ja oli tosi raikkaan näköinen). Myös makuupussi kaunis ja sopii molemmille.

Äitiyspakkaus on ollut minusta hieno ja ihana keksintö niin kauan kuin muistan ja täällä jo odotellaan, että pääsisi pakkauksen tilaamaan!
 
Mä oli jo enne pakkauksen näkemistä päättäny että en aio sitä ottaa. En ottanu viimekskää. Mut nyt ku näin tuon pakkauksen ja toi ennustajan kuva näyttäs aika vahvasti pallit siellä kasvavan niin oikeesti on kyllä kerrankin sellanen pakkaus mistä tulisi varmasti vaatteista aika suuri osa jopa käytettyä.

Tuo toppapuku, mikä muuten ei ole koskaan ollut kovin paksu on vaan ehkä vähän väärän koinen näile meidän vauveleille. Syntyessään silloin helmikuussa se on ihan liian iso ja ettei vain olisi sitten jo seuraavana talvena liian pieni. Ehkä syksyllä menisi vielä mutta ei koko talvea.

Nyt pitää tosiaan oikein tuumata otanko pakkauksen vai en. Tulee siinä sitä turhaa tavaraakin aika paljon ja joitain on sitten tuplaten. Kuten ne pikku sakset mitkä tosin ovat erinomaisen hyvät. Mut niitä on jo yhdet samanmoiset. Kestovaippoja en tule käyttämään. Enkä varmasti sitä keltaista potkupukua. Keltainen ei ole mun juttu. Enkä välttämättä tee mitään toisella vauvan täkillä saati makuupussilla. Vaikka tuo näytti ihan minun makuun sopivalta. Pitää nyt punnita sitä 150e vai pakkaus. ? en yhtään osaa vielä päättää.
 
Eemi03n kanssa kyllä ihan samalla linjalla. Mä olen jokaisen aikasemman kanssa ottanut pakkauksen ja sitten kuitenkin jälkikäteen katunut sen ottamista. Nyt olin sitten jo päättänyt etten tuota pakettia ota, kun kaikkea tavaraa löytyy jo ennestään. Niin, meillähän on suht samanikäset noi vanhemmat mukelot kun huomasin sun kirjottaneen tonne odottajiin 2010.. :D Ja sitten kun näin ton paketin, kele! Oikeesti ensimmäistä kertaa semmoinen paketti, että tulis käytettyä luultavasti lähes kaikkia vaatteita. Mutta tosiaan tuo toppapuku on auttamattomasti ihan liian iso ja makuupusseja löytyy jo ennestään, joten.. arrgghh! Noh, mieli voi muuttua mikäli poika on tulossa. Mutta mikäli kuukauden päästä ennustavat tyttöä, niin tuo paketti jää aivan varmasti ottamatta. On mun makuun ihan liian poikamainen.
 
Minusta ihana pakkaus. En tiiä oonko vaan niin vauvahuuruissa vai miten, mutta kaikki kivoja:) just ihania neutraaleja värejä ja pari raikasta väriäkin mukana. Toki vieläkin värikkäämpi olis kiva mutta tuo on ihan hyvä nuinkin:) tykkään makuupussin kuosista, toppapuku nätti(mutt tosiaan liian iso). Täällä odotan siis malttamattomana että millon sen saa laittaa tilaukseen!
 
Katusutariina: joo elokuisiin 2010 kirjoittelen edelleen. LA oli viimeksi 1.8 mutta tyttö syntyi jo 22.7. Silti jäin samojen tuttujen kanssa kirjoittelemaan ja kirjoitellaan edelleen. Nyt kun olen pidempään tuumannut tuota pakkausta niin tulee siinä paljon sitä turhaa tavaraa mukana, että kyllä sillä 150 eurolla saa sitten kaupasta paremmin kaikkea mitä vielä sattuu tarvitsemaan. Viimeksikin tein niin, että kun se 150e tuli tilille niin nostin sen käteisenä heti sieltä pois. Laitoin kirjekuoreen odottamaan sitä päivää, että lähden sitä kuluttamaan kaupungille. Ja tarkkaan katsoin, että tosiaan vauvan tarvikkeisiin sen käytin. Ehkä taidan tehdä niin nytkin. Kun sitten kun siitä kaikesta vauva krääsästä pitää päästä eroon niin ei niistä pakkauksen vaatteista ja tarvikkeista kehtaa kirpparillakaan juuri mitään pyytää. Ku näkeehän kaikki ainakin noista isoimmista, että ovat pakkaukasen tavaroita. Tosin ostin minäkin vanhan pakkauksen toppapuvun kirpparilta, mutta se maksoikin vain 3e.

Mutta joo poikaa ajatellen vaatteet ovat kyllä tosi hyvän näköisiä tällä kertää. Tyttöä kun odotin oli pakkaus valmiiksi sen näköinen, etä ei tarttenut edes harkita sen ottamista.

Niin ja Tinttiäinen: sen pakkauksen muistaakseni saa laittaa tilaukseen samalla kun tekee hakemuksen äitiyspäivärähästä. Saat raskauden puolen välin jälkeen neuvolasta todistuksen siitä, että raskautesi on kestänyt tietyn ajan ja se todistus liitteenä sitten haetaan molemmat. Eli se aika on jo aika pian
 
Olin vakaasti aikonut ottaa rahana kun on tullut jo ostettua vino pino vaatteita ja haalareitakin on.. mutta kun näen tuon pakkauksen vaatteet..ihania..:)) Ehkä otan sittenkin pakkauksen, kun tiedän että poika on tulossa. Jos olisi tulossa tyttö, en kyllä huolisi.
 
Minä oon nyt ihan innoissani tuosta pakkauksesta, kun on poika tulossa ja vaatteet oli minusta kovin poikavärisiä.

Mut kertokaapa, kuinka paljon niitä pikkuisia 50-56cm vaatteita oikeasti tarvii? Tietenkään ei voi etukäteen tietää, minkä kokoinen tyyppi sieltä tulee, mutta noin niin, kun yleensä. Ku kaikki sanoo, ettei niitä paljoa tarvi, kun kasvaa niin äkkiä. Sit kuitenkin osa sanoo, että saattaa mennä useampi body päivässä, jos vaippa valskaa jne...
 
Ekalla vauvallani en tarttenu niitä 50-56cm vaateita kun ehkä kuukauden mut tytölle ne meni päälle melkein 4kk asti. Ja totesin moneen kertaan et niitä oli liian vähän. Ku aina piti olla pesemässä vaan sen takia et vaatteet loppuu kohta. Samoin oli aluslakanoiden kohdalla. En nyt tarkalleen muista paljonko mulla niitä vaatteita oli siis esim. yläosaa ja alaosaa. Mut ei niitä kymmentä vaatekertaa ollut. Lähellä varmaan tuota lukua mut olis pitäny olla tosiaan ainakin se 10 vaatekertaa.

Tyttö pulautteli sen verran et vaatteita sai välillä vaihtaa monet päivässä. Ku eihän sitä ny asta voi märässä paidassa pitää.

Mut sitä on tosi vaikea ennustaa etukäteen kuinka paljon niitä tarvii olla. Mut mä olen nyt ajatellu niin et ainakin yli sen 10 vaatekertaa pitää olla ihan niit pieniäkin. Mut sit on sekin et sit ku se vauveli on syntynyt nii kaikki muutkin tuo niitä vaatteita lähjaksi. Tosin monet eivät tuo ihan sitä pienintä kokoa. Ku haluavat et varmasti sit menee päälle. Ja huomioikaa se, et toiset merkit kuten esim tutan vaatteet on tosi paljon isompia kun esimerkiksi H&M:n vaatteet. Meillä on esimerkiksi vieläkin käytössä Tutan kokoyöpuku, joka on kokoa 68cm!! Kun muuten vaatteet ovat tällä hetkellä vähintään sen 74cm tai suurin osa 80cm. Kaverin tytöllä on vielä käytössä Me and I:n vaatekutsuilta tilatut housut, jotka ovat kokoa 62/68 ja siis meidän lapsen on saman ikäisiä. Yli 1 vuotiaita.

Kannattaa aina katsoa sitä vaatteen kokoa verraten vähän siihen kokolappuun. Varsinkin jos paljon ostaa kirpparilta. Toiset vaatteet kutistuvat enemmän kuin toiset. Ja alkuun varsinkin ilman sitä vauvaa on tosi vaikea päätellä et mikä koko oikein on. Mut kannataa vaikka verrata vaatteita toistensa kanssa keskenään.
 
Kannattaa vähän kuunnella neuvolasta saatavia kokoarvioita.. Kun meillä oli ensimmäinen poika jo syntyessään 54 cm niin voitte uskoa, ettei ihan pieniä tarvinnut ollenkaan ja 56 cm koko meni alle kuukaudessa.. 62 cm sitten käytettiin vähän pitempään.. ja 74 cm jäi melkein välistä, kun siinä tuli kasvupyrähdys. 82cm ja siitä ylöspäin meni taas pitempään.. Nyt mennään jo 92 cm, mutta on pikkusella ikääkin jo 2v. =) 

Ja kun on taas tulossa toinen poika niin ihan pieniä löytyy varastosta ja 62cm: n vaatteita olen pikkasen ostanut, lähinnä vain jos olen löytänyt jotain ylisuloista tai sitten kirppikseltä. 

Niin ja äitiyspakkauksen aattelin tästä toisestakin ottaa, koska on kivan poikamainen ja ihan sen pakkauksen availu ja pienten vaatteiden hypistely on niin kivaa. Ja siitä saatavalla rahalla ei saa puoliakaan, mitä on pakkauksessa. =)
 
Itse aion kyllä joka tapauksessa äitiyspakkauksen ottaa, koska meillä ei ole ennestään oikein mitään tavaraa lapselle ja yritän olla vielä ostelematta mitään hirveästi, kun marraskuussa on edessä muutto. Ei toi mun mielestä ole mitenkään erityisen poikavärinen (tyttö siis on tulossa). Tykkään varsinkin siitä omenakuviosta ja toivoisin, että kaupoissa olisi enemmänkin sen tyylisiä neutraaleja vaatteita. En voi sietää mitään vaaleanpunaista ja yleensä varsinkin pienten lasten vaatteissa ne vaihtoehdot on vaaleanpunainen tai vaaleansininen. Itsekin käytän mieluummin vaaleansinistä/turkoosia.
Ostin jo viime viikolla 3+1 päiviltä alle puoleen hintaan olleen keväthaalarin ensi kevääksi, koska se oli beessin/kerman värinen ja menisi joka tapauksessa kummalle tahansa. Sellaisia kivoja, mutta neutraaleja vaatteita on tosi vaikea löytää. Kirppareita en tosiaan ole ehtinyt vielä juurikaan koluamaan.
Joka tapauksessa sillä äitiysavustusrahalla ei kuitenkaan kaupasta saa läheskään yhtä paljon tavaraa. Tosin jos niiden pitää olla juuri viimeisen muodin mukaisia, niin sittenpähän pääsee valitsemaan itse.
 
Me ajatelttin ottaa äitiyspakkaus vaikka poikamainen onkin. Kyllä niitä voi kotona käyttää mistä ei tykkää ja sitten niitä vaatteita tosiaan voi yhdistellä tyttömäisiin vaatteisiin. Kuitenkin siinä tulee kaikkee hyvää tarpeellista tavaraa :)
 
ihanan näköinen pakkaus ja otetaankin tuo, kun vaan pääsisi jo noitä pyörittelemään :) poju potkii jo niin vauhdilla, että vaikea uskoa että tuota muksintaa kestää vielä reilu 3 kk.
 
Takaisin
Top