Äidin vointi ja palautuminen synnytyksen jälkeen

Mä olen ainakin ymmärtänyt, että kaikkien naisten pitäs treenata niitä.. Riippumatta siitä onko synnyttänyt vai ei, koska se ennalta ehkäisee pidätysvaikeuksia sitten vanhana...
 
aijaa.. :D no äiti sit varmaa taistelee sen asian kaa vanhana... :D mietin just et kuitenki se käy aika paljon jumppaa ja urheilee muutenki paljon että vaikuttaako se kuitenki jollai tavalla niihi lp-lihaksiin... vai pitääkö iha erikseen erikseen treenaa tol yhellä tavalla niitä. ja eiks ratsastus esim. oo hyvää treenii myös lantionpohjalihaksille? Näin ainaki oon kuullu silloin kun kävin ratsastaa viel. Nyt se on vähä vähemmälle jääny..
 
jeps,tänää loppu jälkivuoto ja pari tuntia sen jälkee alko menkat,eikä mitää ennakko-oiretta ollut :confused:
 
^ Mistä päättelet että on menkat? Jospa vain jälkivuoto jatkuikin... :)
 
voisko se tehä sit sillee et se on viikon pari semmosta silkkaa valkovuodon tapasta ja sit muuttuis takasi veriseks vuodoks??jos voi ni sit se voi olla sitäkii mut että viiden viikon jälkee vielä??
 
Ei ne jumpat kyllä treenaa lantionpohjan lihaksia, tuskin ainakaan riittävästi. Eikä minullakaan ole ollut mitään virtsankarkailua synnytyksen jälkeen, ei ollut esikoisestakaan, mutta treenaan silti. Kivempi se on, kun ei tuntuisi mitään roikkuvan tuolla alhaalla. :D Treenauksella helpotti muutamassa viikossa kyllä, ettei enää siltä tunnu. Mutta treenaan kyllä, kun sitä suositellaan, enkä haluaisi, että alkaisikaan vaivata.
 
joo no en mäkää haluu mtn turhii vaivoja..et täytyypä treenailla iha niit kunnolla ja joka päivä.
 
Mul ihan kyl karkailee, ja lisäks on selvästi sellanen tunne et olis pallo ta kupla tuol jalkojen välis :sad001
 
Meillä sairaalaan synnytyksen jälkeisessä valmennuksessa fysioterapeutti nimenomaan painotti, että vaikka ei olisi virtsankarkailun kanssa ongelmia synnytyksen jälkeen niin lantionpohjalihasten harjoituksia kannattaa tehdä, koska se ehkäisee ettei vastaavia ongelmia tule vanhana. Silloin se voi olla todennäköisempääkin. Olen itse myös tehnyt lp-treeniä aina vain kun mieleen muistuu.
 
Sama juttu, ne ihanat tuuheat raskaushiukset on tipotiessään. Nyt päässä roikkuu nopeasti rasvoittuva ohut rätti:angry
 
Multa taas ei lähe hiuksia mut rasvottuu nopeesti päältä,ja hiuksia kun joutuu pitämää lähestulkoo kokoajan kiinni nii siel ponnarin alta niskavillat kuivuu korpuks.:confused:
 
Mulla on vielä toistaiseksi hiukset paksummat kuin normaalisti, ihokin on vielä pysynyt kunnossa. Akne on pysynyt poissa alkuraskauden jälkeen... Toivottavasti pysyykin poissa!
 
no niin nyt olis jälkitarkastuksessa käyty,kaikki kunnossa ja lääkärin mukaan olisin valmis uusintakirrokselle! :) mukaan sain kolnen kuukauden setin yaz pillereitä. erityismaininnan sain todella hyvistä lantiopohjanlihaksista ja en oo niiden eteen tehny mitään!
 
juu niin kai.mä en kyl uskaltais syyä noita ku piti mennä googlettamaa siit:grin.mä kyl sinuna vaihtaisin merkkii.
 
Minusta tuossa koko jutussa oli kärpäsestä tehty härkänen, kun kuolleisuus prosentti täysin minimaalinen versus käyttäjien määrä. En lukenut linkin juttua, mutta muistan kun asia oli tapetilla. Varmaan löytyy mistä tahansa hormonivalmisteesta vastaavia tapauksia, jos oikein alkaa penkoa.
 
Takaisin
Top