Äidin jaksaminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin alettu nukkuu käytännössä koko yö.. Nukahtaa joskus 11 aikaan ja heräilee siinä 6-7 välissä... Tosin äitille nousi eilen yhtäkkiä korkea kuume ja diagnoosina bakteerin aiheuttama rintatulehdus.. Nyt antibioottikuurilla!! Imetys sattuu ihan jäätävän paljon ja rinta on aivan kosketus arka!! Ärsyttää jotenkin kun imetys on lähteny niin hyvin käyntiin, niin piti tämä tähän sitten tulla.. Imetystähän tää ei lopeta, päinvastoin pitää vaan koittaa imettää tiheämmin.. Tähän loppu mun suihkutissin hillitseminen! :( muilla kokemuksia?

Täällä meillä vauva nukahti n. 2230 ja seuravan kerran herätti klo 0520. Se on aika hyvin, itselläkin on levänneempi olo. Vaipan vaihdon ja syöttämisen jälkeen vauva on nukkunut ja arvatkaa mitä äiti tekee ? Kukkuu.. Tekisi hyvää vielä hetki nukkua, kun on ristiäiset tänään, mutta eihän sitä tiedä vaikka näillä 5h unillakin tässä nykyisessä tilanteessa jaksaisikin oikein hyvin.

Voi että, meilläkii vauva nukku tosi hyvin viimeyönä ja yleensäkin öisin. Mutta mä en nukkunukaa, ku vähä väliä heräsin siihen ku pienet jalat mua potki, ja sit piti tarkastaa onko toinen varmasti kyljellää, ku tahtois selällää nukkua(ja siks potkii ku ei oo tyytyväi asentoosa). Mut päivisin huomannu et meinaa helposti vetää puklut ja kuolat keuhkoihin jos yhtää selällää on yksinää :(

Viime yö nukuttu tosi huonosti, eli olen ollut tänää väsynyt ja myös sitä kautta kiukkuinen. Mies on saanut siitä osansa, ja tänää en olekkaan ymmärtänyt hänen järjen juoksua ollenkaan..
Noh nyt nyytti nukkuu, mutta kas kummaa itse ei malta mennä nukkumaan. Tiedän, että kun vihdoin laitan pään tyynylle ja saan unen päästä kiinni ni nyytti tahtoo ruokaa. Huoh! Miten näitä yöheräämisten välejä sais pidennettyä? Esikoinen nukkua posotti kaikki yöt, mutta tää ei!

Olen myös lukenut aivan vääriä juttuja. Olen alkanut pelkäämään. Pelkään kätkyt-kuolemaa ja olen ihan varma, että jompi kumpi lapsistani sairastuu muutaman vuoden päästä johonki syöpää tai tapahtuu jotain muuta ihan hirveetä. Näen unia, että joudun hautaamaan pienen arkun :(

Hatsii: Mulla iski rintatulehdus toisella viikolla synnytyksestä. Mulla ekaks tukkeutu nännin ympäriltä pari maitotiehyttä ja sain tosi huonosti imetettyä vauvaa kun hän ei saanut kunnolla imuotetta + että rinta oli tosi kipeä ja melkein itkua aina väänsin kun yritin imettää. Sitten iski yks päivä kauhea kuume ja rinta tulessa ja lääkäri totesi rintatulehduksen. Rintaa sitten koitin tyhjentää ja syöttää vauvaa siitä pääosin ja yritin noita tiehyitä saada aukeamaan, mutta vasta nyt tuntuu, että ne patit alkaa olemaan poissa.
Antibioottikuuri kesti 10 pvä ja söin maitohappobakteereja yrittäen, että eivät vauvan mahaan ottaisi kovin. Nyt ajateltuna niin eipä vauva kovin kärsinyt mahakivuista lääkekuurini takia.
Mutta eipä edelleenkään tuo rinta ole normaali ja välillä tuntuu ihme vihlasuja edelleen. Koitan suojella nyt rintojani entistä paremmin kun menen ulos, kun pelkään että saan tulehduksen uudestaan.

Huomasin, että rinta oli parempi kun sitä piti lämpimänä, joten menin nukkumaankin kaurapussin kanssa. Päivät kuljin myös kaurapussi paidan sisällä. Jos on tukkeumia niin tuo lämpö varsinkin ennen imettämistä on hyvä.

En tiedä johtuuko juuri tuosta tulehduksesta, mutta juuri tuosta rinnasta on tullut kauhea maitosuihkuttaja ja vauva on monet maitosuihkut pitkin naamaa saanutkin kun ei ole saanut kunnolla imuotetta turvonneesta nänninpäästä.

Tsemppiä ja toivotaan, että menee pikaisesti ohi tuo tulehdus.

Tiutsi: itse lueskelin myös juuri tuosta kätkytkuolemasta ja sain itselleni melkeoisen pelkotilan hankittua. Juttelin kuitenkin äidin kanssa asiasta ja tunne on hieman helpottanut. Välillä kuitenkin jos vauva nukkuu pidempää pätkää tääytyy käydä tarkistamassa, että hengittääkö se.

Meillä mennään pääsääntöisesti 3,5 h pätkissä yöt. Yhtenä yönä nukkui huimat 7 h putkeen. Sitä ennen itseltä tuli nirkkoisesti maitoa, joten heräiltiin jopa tunnin välein. Otin alkoholittoman olut kuurin ja sain lisättyä maitoa, enää ei tarvits:)e korviketta lainkaan.

Meiän vauva tulee huomen 6 viikkoa. Ja alusta asti nukkunu hyvin, tosin valvoo välil öisin ähisemässä mut ei itke eikä huutele turhia.

Täälläkin ollaan melko hyvä unisia. Nukkuu öisin semmoisen pitemmän pätkän aina n. 4stä tunnista sinne 6 tuntiin. Parina yönä on sitten ollut vatsanväänteitä jolloin onkin nukuttu huonommin. Vauvalla ikää nyt 5 vk. Päivällä nukkuu vaan pikku pätkiä. Oon alusta asti kauhistellut kun tää valvoo niin paljon, pelottaa että se on vaarallista .

meillä herätää yöllä 1-3 kertaa,riippuen siitä moneltako menee nukkumaa.viime yönä heräs kerran.jahah ja nassikka taitaa olla nyt sen 7 viikkoo??hitsi miten hyvä muisti mulla...=D

Meidän tyttö on huomenna 7 vko. Emme varsinaisesti nukuta vauvaa, kun aika usein nukahtaa illalla sopivaan aikaan, mutta jos on hyviä konsteja tiedossa niin voihan niitä kokeilla :) Olen juuri pessyt unipussin ja huomenna päästään testaamaan :)

meillä ei tänään taho nukahtaa ollenkaa,tunnin verran yritetty saada nukahtamaa tuloksetta.nälkä sillä tuntuis kokoajan olevan ja sitte se puklailee niitä jo pois,huoh.

Meillä nukutaan päivällä ihan älyttömän hyvin, pitäisi kai myös sanoa että öisinki. Tänää päivällä nukkui 4h vaunuissa ulkona. Mutta tuntuu, että öisin syödään 2-3h välein. Nukahtaa kyllä syödessä, että johtuuko siiä miksi yöllä syödää useammin kun nukahtaa ennenkuin masu on oikeastis maitoa? Kaipaisin edes 4-5h välein yösyömisiä, oonko miettinyt että pitiskö ajoissa alottaa joku iltavelli tms.. Mutta tuo nukahtaminen meillä on kans lillä ongelma. Huutaa ja huuta kunnes nukahtaa. Välil auttaa ku menee pimeesee huoneesee sänky vällyjen välii vierekkäin, välillä sylissä keinuttelu, välillä sohvala mahan päällä makaaminen ja milloin mikäkin. Mä kyllä odotan, että tulis jotain selkeetä rytmiä..

Meillä illalla nukahtaminen on hankalaa, mutta sen jälkeen yö menee rauhallisesti. Meillä tyttö nyt vissiin 8 vk. H:vaikea vaikea ajatella enää viikoissa.

Meillä hereilee vieläkin vähän miten sattuu, mutta keskimäärin öisin herätään 4-5 kertaa, mutta nukahtamisen kanssa ei ole ongelmaa ainakaan mun mielestä :D Mulla vaan verottaa nuo aikaiset aamut eli normisti viimeistään 7 pitää nousta ylös. Mihin aikaan teillä muilla "herätään" aamulla?

Täällä herätään 9-11 aikoihin, kun vauvakin herää ja itsestä tuntuu että jaksaa. Kun mies alotiti työt isyysloman jälkeen, nousin itsekin parina päivänä siinä 5-6 aikoihin. Ei hyvä, olin ihan zombi.

Juu tuttu tunne tuo zombi ja sen lisäksi mulle tuli päänsärkyä ym. vaivaa.
Nyt olen yrittänyt ottaa vieläkin rennommin ja kun miehen työt alkoivat on päivätkin ruvenneet rutinoitumaan eli aina Pikku2 aikaan menemme vauvan kanssa 1 tunnin vaunulenkille ja jos se ei onnistu, niin koiran kanssa myöhemmin 30minsan eli saa isäkin olla keskenään lasten kanssa :D Painokin on hienosti pudonnut pian 12kg eli myös se on nostanut itsetuntoa ja samalla hyvää oloa ja jaksamista :)

Takaisin