Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä meillä eka neuloa sijoittuu vkolle 7-9, mulla on aika 25.11. Sitä ennen ajattelin käydä yksityisellä varhaisultrassa.

Benellä ja Katjallahan on siis la:t ihan samoilla hujakoilla :)

Katja
tuossa mietti, että haluaisi kertoa kaikille ja ymmärrän, ettei heti uskalla kertoa, koska mitä vaan voi sattua, toisaalta ilouutisen haluaisi julistaa koko maailmalle! Mä oon kertonu mun vauvakuumeesta ja alkavasta yrityksestä kahdelle mun läheisemmälle ystävälle, sillä tunne on ollu välillä niin raastava, ettei sitä ole voinut pitää sisällään. Nämä ystävät on tosi innoissaan puolestani ja ymmärtävät huoleni ja murheeni ja heihin voi sitten tarvittaessa tukeutua. :love2

Musta tuntuu, että pillereiden lopettamisen myötä oon tullu ihan vainoharhaiseksi :happy090 Esim. oon kuvitellut raskausoireita: rintakipuja, mahakipuja ja sit paha maku suussa, kun juon vettä tai maitoa. Toki onhan se häviävän pieni mahdollisuus, että olisin tullut raskaaksi, jos kortsu on vaikka ollu huonosti tms., mutta se ei ole todennäköistä. Sit toisekseen oon melko satavarma, että kaikki tutut katsoo mun mahaa merkitsevästi, ikään kuin odottaen, että näkisivät merkkejä mahdollisesta raskaudesta, vaikkei ne mitään meidän suunnitelmista tiedä. TAI sit ne kattoo, että huhhhei tuokin on taas lihonnu :laughing002 Mun veli kommentoi yhtenä päivänä, että mitähän meidän koira tykkäis, jos meille tulis yhtäkkiä pikkunen... menin vähän sanattomaksi, ihan kuin sekin tietäis, mitä mulla pyörii päässä 24/7. :grin

Mutta eipä sen kummempaa täältä, kp 27/?, Justiina kuittaa. :wink

Täällä myös haaveissa pienokainen, nyt viimein elämäntilanne täysin myötäinen lapsen hankinnalle. Ja yritys alkanut, eli siis nyt vasta ensimmäinen yrityskerta. Olen tikutellut kp 9 alkaen epäsäännöllisen kierron vuoksi, vielä ei ole ovista ollut(tänään kp 12/28-29) havaittavissa mutta mahdollisesti alkuviikosta. Yritys on kova:) tsemppiä kaikille ja onnea plussanneille!

Tervetuloa piipuu, onnea oviksen bongaukseen ja hyödyntämiseen! :)

Tänään jäi paperiin hieman vaaleanpunaista tuhrua, joten nyt varmaan vois sanoa, että yk1 pyörähti käyntiin, eli kp 1/29! :) Missähän vaiheessa sitä taas uskaltaa palautella miestä maan pinnalle, että kortsutki ois jätettävä lipastoon ja antaa lapsen tulla? :confused004 Ihan tässä pian varmaan pitäisi, hieman jo etukäteen pelottaa hänen suhtautumisensa, että jänistääkö sittenkin... toivottavasti ei! Huih, jännittää niin kovasti...

Ihanaa sunnuntaita neidot! :love7

Käyn nyt tässä tällaista yksinkeskustelua, olen ilmeisesti ainoa, jolla ei ole viikonloppuisin parempaakaan tekemistä kuin roikkua netissä... :rolleyes: :grin

Kirjoitin siis aiemmin, että tänään ois alkanu kp1 ja sen myötä yk1, mutta en ole asiasta sittenkään enää varma. Sen aamuisen vaaleanpunaisen tuhrun jälkeen ei ole tullut kuin kerran paperiin aavistus jotain punertavaa... eli ehkä menkat ei alkaneetkaan vielä? :confused: Oon vaan ollut jo useita päiviä sellaisia menkkamaisia jomotuksia ja vihlaisuja alavatsassa, että toivoin kovasti kierron olevan sen n. 28 päivää. Tiedän, että tämä on ihan turhaa hätäilyä ja murehdintaa verrattuna siihen, että jotkut ovat yrittäneet plussaa jo kuukausia tai on koko ajan epäsäännöllinen/ylipitkä kierto, mutta en voi oikein muuallakaan avautua. Enkä olekaan huolissani, vain vähän ihmeissäni omasta kropasta ja sen signaaleista, en ilmeisesti osaakaan lukea sitä niin hyvin kuin jo ehdin luulla :laughing002 vaikka olenkin lähes 100% varma, että ovis oli pari viikkoa sitten, joten sehän tarkoittaisi sitä, että menkkojenkin PITÄISI alkaa pian. Huoh, eipä mulla muuta! :grin

Kiitos Justiina :)
mäkin pelkäsin miehen reaktiota kun otin ensimmäistä kertaa asian puheeksi lapsesta, joten tuttu juttu. Mutta mun totaaliseksi yllätykseksi meillä mies vastas että on itse ajatellut kanssa samaa asiaa mutta ei oo saanu otettua puheeksi.

Ja ei, et oo ainoa kun netissä roikkuu, täällä mäkin taas. Yövuoro aluillaan ja on rauhallista niin kerkee näitä keskusteluja lueskella:grin

Mutta tsemppiä tuohon asian puheeksi ottamiseen ja sen myötä yritykseen ! :)

Moikka kaikille!
Oon nyt ihan ekaa kertaa täällä palstoilla, toiveena siis raskaus, ensimmäinen semmoinen ja kovasti kaikki asiat jännittääkin! Pillerit jätin kesällä pois ja nyt oon kaks kertaa ovulaation bongannu mut ei vielä ole tärpänny, tokan ovulaation jälkeen oli kaikelaisia epämääräisiä tuntemuksia ja tietenkin tapani mukaan elelin jo toiveissa että olisi tärpännyt mutta tänä aamuna tipuin sitten takaisin maan pinnalle..:sad001 mut ei muuta kun jatketaan sitten vaan! Antakaahan nyt hyviä vinkkejä tai muita poppakonsteja ilmi! :p lueskelin täällä noita palstoja ja kaikenlaista vinkkiä sieltä kyllä on jo löytynytkin!

Tervetuloa Vilma! :) ja piipuu, päätinki tehä niin asiasta kertomisen kanssa, että enää en kysele mitään, sanon vaan ilmoitusluontoisesti, että niitä kortsuja ei sit enää tarvi. :laughing002

Oon nyt ihan ihmeissäni tän kropan kans. Luulin tosiaan eilen, et menkat alko, ku tuli pariin otteeseen aivan aavistus verta paperiin vessassa käynnin yhteydessä, tänään ei oo tullu mitään, siteenki laitoin varalta ku mahaa kipristelly, mutta ei siihen mitään oo tullu. Toivoin jo niin kovasti, että olis alkanu. Mut joo, taitaa sit kp 31 olla menossa...

Moikka pitkästä aikaa ihanaiset! Joka päivä oon käyny kattomassa, mutta mitään en oo osannu kirjoitaa. Ollu jotenkin niin surullinen ja toivoton olo tässä vauvan teossa...

Superisti onnea plussanneille!!! :)

Itellä menossa kp 26 ja taas pukkaa hirveää flunssaa ja nännit ollu pari päivää tosi arat. Nyt eka kierto ilman teroja ja jänskään onko miten vaikuttanut kuukautiskiertoon. Ennen oli 35-45 ja toivottavasti ois vähän lyhentyny. Yhtään en tiiä millon pitäs testata, mutta ehkä en uskalla ennen kuin toi 45 päivää on täynnä. Siinäpä sitä piinailua sit onkin, ellei menkat ala ennen sitä.

Moi sullekin Starr! :greet025 Sulla on kyllä nyt tosiaan piinailtavaa sen kierron pituuden kans... ootko aiemmin onnistunu bongaamaan ovista? Ehkä se auttais vähän ainakin päättelemään, milloin menkkojen pitäisi tulla tai mieluummin jättää tulematta :wink

BeNe, en oo testannut, vaikka tänään kävi mielessä, että pitäiskö. Kumia ollaan kuitenkin käytetty koko ajan, joten ehkäpä mä vaan hätiköin niiden menkkojen kans, kuitenkin vuosikausien pillerien syöntiä takanapäin... mutta jos ei viikonloppuun mennessä mitään oo tapahtunu, niin vois kai sitä "varalta" testata. :)

piipuu, tänks, ajattelin (taas kerran) ottaa ohjat omiin käsiini :wink

Justiina: En oo ikinä tikutellu ovista, multa ei hermot riitä ja kierron epäsäännöllisyyden vuoksi vaikea tietää millon kannattaisi aloittaa testaaminen. :D ja ne testit on viel niin kalliita :D

Kuullostaa raskaudelta Justiina! Mullakin oli menkkamaisia kipuja ennenkuin menkat olis oitäny alkaa ja vaikka olin plussannut ennemmin, p :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

...pelkäsin että menkat alkaa.

Nyt mulle on uusia raskausoireita. Pissattaa koko ajan, haistan ja maistan paremmin. Ihme kyllä ruokahalu on kateissa, muttei okseta.
Viime sunnuntaina kerrottiin molempien vannhemmille ja nyt helpottaa ku saa kysellä äitiltä kaikkea. Sitäkään ei ole oksettanut kun on odottanut mua.

Suurin pelko mulla on että se on tuulimuna, yritän silti rauhotella ittiäni :) Pitää malttaa odottaa 2.12. asti että päästään neuvolaan.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Mä myös pelkäsin et siellä olis ollu tuulimuna mut onneks varhaisultra näytti kaiken olevan kunnossa :) Mä välillä mietin et milloinkohan se tyhjä sikiöpussi tulee ulos? Siis kun näkyi kaksi pussia, mutta toisessa vaan elävä sikiö niin kai se toinen tulee itsestään ajan kanssa pois sieltä :D

Mulla on viikon päästä neuvola ja kyllä jänskättää, muuttuu jotenkin konkreettisemmaksi tää raskaus. Mulla on nyt lisäoireena tullut kuvotus. Muuten ei kummempia oireita ole :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Minäkin tulin pitkästä aikaa kuumeilemaan vaikka "aktiivinen yritys" on edelleen tauolla. Silti ne toiveet ja haavet ovat pinnassa... Näin viime yönä unta, että sain pojan. Synnytys oli helppo ja kivuton. Ihana pieni poika... Voih! Ehkä asia on pinnassa viikonloppuna olleiden kaverin pojan nimiäisten myötä. Siellä oli niin suloinen poika ja voi miten ihana oli katsoa hänen äitinsä ylpeyttä ja onnea pojastaan! MINÄKIN HALUAN KOKEA TUON!!! Yhyy!!!
...ja niinhän meistä kaikki täällä haluaa.

Onnea kaikkille plussanneille ja meille muille toivotan oikein kunnon plussamyrskyä!!!

Ja nyt en koske vahingossakaan noihin hymiöihin. Kone menee edelleenkin kunnon juntturaan jos sinne erehtyy käpäilemään.

Minäkin näen useasti unia raskaudesta ja synnytyksistä. Harmi vain kun ovat usein vähän ikäviä. Tyypillisin uni on, että olen viimeisilläni raskaana, eikä mulla siltikään ole kasvanut maha. Tää on tosi ärsyttävä ja useasti toistuva uni. Musta ois tosi kiinnostava kuulla millaisia unia näätte raskauteen, synnytykseen tai vauvoihin liittyen! Jos joku haluis kertoa. :)

Millä viikolla kävit varhaisultrassa Freyja?

Mä en ole nähnyt mitään unia :o En ole ikään nukkunu näin sikeesti ja paljon kuin nyt :D

Eilen oltiin mun äidillä käymäs, tehtiin sellanen kultasormustesti vatsan päällä ja se heilu edes takaisin joka tarkottaa että poika tulossa. Saa nähdä pitääkö paikkansa ;)

Takaisin