Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itsellä on nyt jännät päivät edessä... Ajoittain on ollut tänään, eilen ja toissapäivänä ollut kovaakin nipistelyä alavatsassa... Huomenna tai sunnuntaina viimeistään olisi menkkojen aika (toivotaan ettei kuitenkaan ala).

Jos ei sunnuntaihin mennessä tulleet niin teen testin. Toivottavasti plussaa :)

Saaralson91: Tsempit että plussa tulloo!! :):) Täällä vähän sama kierronpituus menossa, nyt 23/24-???, eli su pitäs alkaa menkat jos edellisen kierron mukaan menis tääki kierto.. :P Vaan saapa nähä! Testata en aio ennen ensi viikon loppupuolta.. :P Malttaako sitä, no tokkiinsa! haha.

Voi Nonna kun harmittaa sun puolesta. Kuulostaa siltä, että teidän pitäisi miehesi kanssa käydä perustavaa laatua oleva keskustelu tästä lapsiasiasta, että pääsette molemmat samalle sivulle asiassa (ja sitten make up sexiä peliin ;) ). Tuo Allisonin idea blogista on tosi hyvä ja varmasti auttaisi. Mutta jos et halua blogia kirjoittaa, niin ihan pelkkä päiväkirjankin kirjottaminen auttaa, kun laittaa alas tajunnanvirtaa, niin ajatuksetkin selkiytyy ja se pahaolokin helpottuu. Ainakin mulla se on usein toiminut niin.
Ja voihan se hyvin olla, että maanantain pupuilu on riittänyt, jos oviksesi oli keskiviikkona. Simpat kuitenkin selviää tuolla putkissa joskus sen viikonkin ja tosiaan munasolu on irtoamisen jälkeen hedelmöityskykyinen 12-24 tuntia. Ovistestihän näyttää sen LH-huipun, jonka jälkeisinä kahtena päivänä kannattaa pupuilla ainakin, niin on tärppimahdollisuudet. Mutta juuri ennen LH_huippuakin pupuilu saattaa olla ihan riittävä. Että älä vielä heitä kirvestä kaivoon :) Toivottavasti tästä mun sepustuksesta oli sulle enemmän hyötyä kuin haittaa ja haleja ja jaksamisia sulle kovasti :hug013

Tänne ei mitään uutta, ovista metsästetään, katsotaan miten noi flunssalääkkeet ovat sekoittaneet kierron. Tämä kieto menee vähän lost cause-mentaliteetilla flunssan takia, joka ei vieläkään ole hävinnyt.

Hyvää tulevaa viikonloppua teille kaikille ihanaisille!!!

Moi,

tuli tuosta nonnan tilanteesta mieleen kun olen tässä kanssa paininut tuon oman hiukka epävarman kanssa tuosta joko vaiko eikö ja tuskaillut kun sen vaistoaa että se ei oo ihan 100% mukana yhtä intona kun minä, vaikka sanoo joojoo. Ja mun moraali ei anna mun runnoa tätä hommaa läpi siks kun MÄ haluan. Joko molemmat HALUAA tai sit ei tule pientä. Oon siitä nyt sitten LIIAN tiukka, ahdistun kun ukkeli ei ole pinkinpunaisena mun kanssa lastenvaatteita hipeltämässä tai alvariinsa mieti kaikkea siltä kannalta että meillä jossainkohti on baby. Unohtui tässä jossain myllerryksessä että se on mies. Ei nainen. Aika harva mies sopottaa naisen kanssa pinkkejä juttuja. Miehet monesti työstää sitä eri näkövinkkelistä, päänsä sisällä, auton turvaistuimia ja rahoja huolehtien. Ja "mitä jos mä en tykkää siitä tai se ei tykkää musta".

Mä olen meillä se hankalampi yleensä noissa makkarihommailuissa, joten jollaintapaa ehkä näen sen toisen puolen. Kun on paineita, pitää suorittaa ja se hyväolo ja yhdessäolo ja ME ei olekaan se pääasia enää. On vaan se ovis ja pitää äkkiä suorittaa, ANNA mulle. Mä en pystyis siihen ollenkaan, olen muutenkin herkkä tuossa tilanteessa ja menen heti kipsiin jos tuntuu ettei mua ajatella vaan homma on jotain suorittamista.

Mä yleensä en ole näitä jotka ymmärtää miestä maailmantappiin ja sanois että sun täytyy nyt vaan myötäillä. enkä sano nytkään, mutta sanoisin että naisilla menee vauvakuumeessa monesti se mies ihan varasijoille tärkeydessä, ovis seksi vauvanvaatteet ja hössötys tiputtaa sen miehen sinne jonnekkin kauas prioriteeteissa ja ajatuksissa, ja kyllä mä luulen että vaikka ne jurottelee ja on olevinaan niin kovia, että se sattuu. Mitään ei myönnetä mutta oireilee silti läpi.

Mitä MÄ tekisin, en tiedä ootko tehnytkin jo, mutta juttelisin asiasta. Kuuntelisin mitä se mies sanoo kun se ei sano johonkin asiaan mitään tai on nyreä. Kertooko se olevansa peloissaan, miettiikö se että tuhoaako lapsi parisuhteen. Miettiikö jääkö sille yhtään omaa aikaa, mitäs jos, mitäs jos. Siinä pitää oikeasti KUUNNELLA jos haluaa tietää mistä on kyse, opin tuonkin kantapään kautta. Mikään "hmm joojoo no kyllä se siitä" ei riitä.

Mä tein sen virheen että jollaintapaa ohitin nuo kysymykset ja miehelle jäi se fiilis ettei häntä kuunnella. Joten jäi vähän sulkeutuneeksi ja etäiseksi tuohon aiheeseen, jonka toki huomasin ja sain naiselliseen tapaan raivarin kun mies mököttää aina kun puhun lapsista.
Otettiin sitten useampi kierros noita keskusteluja ja oikeasti mietittiin noita juttuja. Yhdessä. Enhän mä voinut luvata miehelle että se saa omaa aikaa aina kun haluaa tai etteikö meidän elämä muutu. Tai että fyrkkaa on niin että taskut repee. Mutta pikkuhiljaa kun noita juttuja juteltiin ja kerroin että olen miettinyt samoja juttuja ja että pitää yhdessä tiiminä koittaa vaan saada se este kerrallaan ylitettyä, jotenkin kai molemmilla ehkä pelkoja hälveni, vaikka ainahan niitä on, kuuluu asiaan. Mutta jospa nyt molemmilla olis se ajatus että yhdessä selvitään eikä kumpikaan jää yksin.

Se, minkä koin selkeästi tärkeänä, oli kertoa että mä en halua missään tilanteessa enkä minkään takia luopua miehestä tai menettää häntä, että HÄN on se tärkein. Että en "tee" lapsella mitään jos hän ei ole mun kanssa siinä.
Toki olemassa on hormoonit jotka kietoo mut lapseen mutta varsinkin nyt on tärkeää että mies tietää olevansa mun tärkeä ja rakas mussukka, eikä mikään vauvantekokone.

Ja jos kun se yritelmäaika tässä vielä koittaa (täälläkin purraan hammasta, hemmetin lunssa sotki mun suunnitelmat) niin mä en mainitse oviksesta mitään, en sano että nyt pitää, vaan vikittelen. Tokikaan mies ei tyhmä ole, tietty se tietää mistä on kyse, mutta jos en jatkuvalla syötöllä hinkkaa sitä vauva asiaa hänen naamaansa, luulen että.. no, miten sen kauniisti sanoisi, seksi on seksi :D

Helppoahan tämä ei ole jos molemmat ei ole asiassa ihan samalla tasolla, mutta pitää muistaa että siinä missä nainen kiristelee hampaitaan kun ei SAA vaikka ahdistaa kun oikea aika, niin mies saattaa kiristellä hampaita kun ANTAA vaikka ahdistaa, väärä aika.

Vaikka se vaikeaa onkin niin tappelemalla asioita ei saa eteenpäin, tulee vaan lisää kitkaa ja ahdistusta puolin ja toisin. Puhukaa vaikka se kipeää tekeekin, ja koettakaa asettua toisen asemaan, ymmärtää mitä ja miksi toinen kokee.

Ja tsemppiä, Nonnalle ja muille yrittäjille. Perässä tullaan, hitaasti mutta epävarmasti. :)

Hyvä teksti Memmu79, olen 100% samaa mieltä sun kanssa! Samoja keskusteluita samoilla aiheilla on meillä käyty off ja on suhteen alusta asti, eli n. 2 vuotta. Ja nyt tuntuu että ollaan molemmat samalla sivulla. Miehellä on aiemmin käynyt niin, että parisuhde käytännössä katsoen loppui lapsen tuloon ja siitä on ollut kova pelko ja huoli, että käykö meidän kanssa samoin. Tosin meidän suhde on aivan eri kaliiberia kuin aiempi (mm. meillä KESKUSTELLAAN tosi paljon kaikesta) Ollaan juuri puhuttu paljon siitä, että me ollaan sitten tiimi jolla on tämä lapsiprojekti, että yhdessä kaikesta selvitään ja yhdessä kaikki tehdään. Tässä kuumeilussa toki mies on se joka koittaa vähän himmata ja jarrutella, kun meikäläinen lähtee kuvitteleen kaikkea olematonta, ja se on hyvä niin, jollakinhan se järki on päässä pysyttävä jos mulla ei pysy :)

Kiitos teille kaikille vastanneille ja Memmu79 sun tekstisi oli tosi hyvä! Ihan hyviä juttuja kerroit.

Puhuttiin illalla jotain, mutta eipä siitä sitten sopua kuitenkaan saatu vielä aikaiseksi. Mies sanoi, että mietin liikaa tätä vauva asiaa, vaikka itse puhun ainaostaan koko vauva touhusta yleensä oviksen aikoihin joten se vähän loukkasi, että muka liikaa hössötän tästä asiasta hänelle... Tulin siihen tulokseen ja sanoin miehellekkin, että en enään yritä. En laske päiviä, en mieti koska ovis on (vaikka tulen sen aina tuntemaankin) en tikuta ovista tai muutenkaan suunnittele minkälaisen pinnasängyn joskus ostan jne. Ajatus, että meillä ei enään yritetä sattuu, mutta nyt annan asian vain olla ja jätän tämän aiheen miehen käsittelyyn. Kun mies itse ottaa uudestaan aiheen puhuttavaksi niin katsotaan sitten...

Eniten satuttaa kysymykset '' Koskas te teette vauvan? ''. Joka ikinen kerta kun tulen katsomaan jatkossa lempisarjojani sydämmeni särkyy, koska joka sarjassa melkein joku on raskaana tai juuri saanut vauvan. En tiedä mikä tätä tuskaa tällä hetkellä eniten helpottaisi, mutta luulen sen olevan aika... annan ajan kulua katsotaan mitä tämä tulevaisuus tuo tullessansa. Pysyttelen lukemassa ja juttelemassa täällä teidän kanssa, mutta oma yrittämiseni on nyt ainakin ohi. Tulee jos tahtoo..

Tuo blogin kirjoittaminen voisi olla aika kiva ajatus, mutta nyt juuri multa ei löydy edes siihen jaksamista.

Saaralson ja Maicy, pidän molemmat peukut pystyssä teille! Tulkaa sitten heti kertomaan mitä testit näyttää, kun sellaisen teette :thumright Mä vähän hakkaan päätäni seinään sille lupaukselle etten testaile.. No, ainakin viimeksi kaupassa käydessä sain sanottua miehelle, että ollaan vaan testaamatta, kun hän ehdotteli testien ostoa. Hän oli samaa mieltä ja sanoikin, että eipä se testailu mitään muuta. Eli vielä pitäisi odotella melko pitkään. Tosin olen alkanut ajattelemaan, että nyt mulla on ainakin tissit reagoinu samalla tavoin kuin viime kiertoina menkkoja edeltävänä aikana eli jos hanat ei aukea viimeistään viikon päästä niin alan odottelemaan joitain selvempiä raskausoireita.. Mutta niin, parempi olisi malttaa, sillä ei se aikainen plussaus tuo niitä ultria yhtään sen lähemmäs. Mutta malttamattomana kyllä odotan teidän tuloksia!! Eli heti vaan infoa tänne! :) Mä luulen, että toi mun lupaus olla testaamatta on pikemminkin pyrkimystä vähentää pettymystä.

Bene, toivottavasti flunssasi kaikkoaa pian eikä sekoittele mitenkään pahasti ainakaan kiertoa! Mä olin niin toiveikas, että kierron keskivaiheilla oleva antibioottikuurini olisi jotenkin saanut kiertoni taas mallilleen, mutta ei. Pitkältä vaikuttaa.

Memmu79, viisaita ajatuksia! Olen täysin samaa mieltä. Mutta haluan myös muistuttaa, että juurikin se pointti, minkä sanoit siitä, että "se on mies. Ei nainen. Aika harva mies sopottaa naisen kanssa pinkkejä juttuja." Juu, varmasti totta, että hiljaisesti ne miettii, miten kaikki maksetaan yms. Sillä äitiysloman aikana mies on se, jolle lankeaa suurempi vastuu rahasta. Ainakin usein. Mutta samalla, kun muistaa, että miehet on aika usein miehiä, niin pitää ottaa huomioon, etteivät he vain aina innostu asiasta samalla tapaa kuin naiset. Esimerkiksi kaikki hääjutut sun muut. Harvempi mies jaksaa panostaa lähellekään yhtäpaljon niihin kuin nainen, mutta harvoin se tarkoittaa, etteikö mies haluaisi naimisiin. Nojoo, sainkohan pointtini kerrottua. Tulee vain mieleeni, että mies voi ahdistua jo ihan vain siitäkin asiasta, että häneltä odotetaan samanlaista vauvabuumia kuin naiselta, vaikka hän ihan oikeasti sen vauvan haluisikin. Toisaalta olemme kaikki erilaisia, myös miehet. Puhuminen onneksi usein aukaisee asioita paljon. Vaikka kaikki miehet ei sitä keskustelevaa sorttia olekaan, eikä tarvitsekaan olla kunhan asiat saadaan silti käsitellyksi.

Nonna, teitte varmasti hyvän ja oikean päätöksen. Melkeimpä yhtä suuret todennäköisyydet vauvan saamiseen on silti vaikkei sitä yrittämällä yritä ellette sitten ota ehkäisyä käyttöön? Monellehan tauko tekee hyvää ja stressittömyys edesauttaa hedelmöyttymistä. Toivottavasti löydät helposti kaikenlaista muuta ajateltavaa ja tekemistä, niin vauva-ajatukset pysyvät helpommin poissa. Ainakin tää syksyn alku on mitä ihanin <3 niin lämmintä mutta silti illat pimenee nopeammin.

Meillä on oikeastaan jopa niinpäin, että minä olen se joka ei keskustele ja "hössötä" vauvoista :P Silloin kun minulle tulee noita "vauvakuumeilujaksoja" välillä, niin usein selailen juttuja hiljaa itsekseni netistä tai kaupungilla yksin kurkin vauvanvaatteita. Ja jos mies sattuu yllättämään että mitäs katselet niin "en mitään!" :rolleyes: Jotenkin se tuntuu sellaiselta asialta, mitä haluan fiilistellä (vielä toistaiseksi) ihan vaan itsekseni. Mies välillä voi ehdotella että katsotaanko noita vaunuja tms juttuja ja toki sitten katsellaan, ja jos jollakin tutulla on pieni vauva niin mies on siellä viivana käpälöimässä ja ihastelemassa, kun minä seisoskelen kauempana "njoo ihan kiva vauva"-asenteella :D en tiedä, en vaan ole koskaan ennen ollut mikään lapsi- tai vauvaihminen, niin tuntuis jotenkin oudolta alkaa nyt kaikkien nähden hössöilemään siitä, vaikka kovasti vauvaa toivookin.
Eli ei se hiljainen mieskään menetetty tapaus ole (eikä se tarkoita, etteikö se lasta haluaisi), jotkut meistä vaan haluaa pitää ajatuksensa ja ilonsakin joskus ihan vaan oman pään sisällä ;) Mutta toki tilanteen niin vaatiessa täytyy osata keskustella ja sanoa suoraan, mitä asiasta ajattelee. Varsinkin kun on kyse näin isosta asiasta.

Allison, joo siltä vaikuttaa että mä sairastelen vapaa-ajalla. Liian ahkera työntekijä. :p Nyt tosin on niin sinnikäs sairaus, että piti sairaslomaa hakea. Ei onnistu töihin meno, kun kuumeilen. :\ (Eikä kannata ihmetellä, jos viesti on sekava. En takaa mitään järkeä tässä terveyden tilassa.) Minulla viisauden hampaiden poisto ja antibiootti sekoitti kiertoa. Sattuivat niihin aikoihin kun ovulaation olisi pitänyt olla ja saivat vissiin aikaan sen, että ovulaatio myöhästyi tai ei tullut ollenkaan. Täti tuli siinä kierrossa yli viikon myöhässä. Toivon että sinulle ei käy niin (muutenkin kiertosi on kurjan pitkiä), mutta varoitan etukäteen, näinkin voi käydä, ei sitten tule ikävänä yllätyksenä.

Tervetuloa Freyja virallisesti kuumeilemaan. Toivottavasti saat pian tärpin. Ja toivottavasti kiertosi ei ole kovin kauaa kovin sekaisin ehkäisyn jäljiltä.

Paljon voimia Nonna. Tuon kaiken täytyy tuntua tosi ikävältä. Kurjaa kun oviksesi meni sillä tavalla. :( Miehet ei taida ihan ymmärtää ajoituksen tärkeyttä. Pidetään kuitenkin vielä pieni toivo yllä, jos maanantain pupuilut riittikin. Simpat voi kuitenkin elää ja odottaa jopa viikon, kuten joku taisikin sanoa. Jos ei tärpännyt niin kyllä se vielä, jos ette niin täysin lopeta yrittämistä että otatte ehkäisyn käyttöön? Stressaamattomuus ja asian vähempi miettiminen voi jopa auttaa siinä. Ehkä mieskin on helpompi saada vällyjen väliin, kun hänen ei tarvitse stressata ja kokea että nyt on pakko halusi tai ei. Muut on jo ehtineet sanoa samaa, mutta koittakaa keskustella, keskustella ja keskustella. Toivon todella että saatte eripuran sovittua niin on ainakin yksi asia vähemmän ahdistamassa. Toivottavasti saat paljon muuta ajateltavaa, ettei vauva ole kokoajan mielessä päällimmäisenä ahdistamassa. Aika paljon taidan tässä komppailla muita, mutta muut ovat ehtineet sanoa jo kaiken olennaisen. Varsinkin Memmu79 kirjoitti hyvän viestin, täysin samaa mieltä hänen kanssa. Halusin kuitenkin yrittää sanoa jotain lohduttavaa/rohkaisevaa. En tiedä onnistuinko, mutta se oli ainakin tarkoitus. "Koska te teette vauvan" kyselijät on kamalia. Tsemppiä niidenkin kanssa. Ahdistavaa, kun tekisi mieli sanoa, että yritetään kokoajan, mutta ei niitä niin vaan tehdä. Mut kumminkaan ei halua kertoa ja sit mutisee jotain "katotaan nyt" kiertelyä.

Saaralson, jännään täällä sun puolesta ja toivon että sinun menkat ymmärtää pysyä poissa. :>

Maicylle samoin pidän peukkuja pystyssä. Toivottavasti täti pysyy sieltäkin poissa ja saat ensi viikolla plussan.

Toivottavasti flunssasi paranee pian BeNe. Inhan sinnikkäitä nämä taudit... Toivottavasti se ei sentään venytä kiertoasi.

Juu toivottavasti ei kauheasti veny kierto. Ainakin himot alkaa oleen kohdillaan :) Tuntuu että tässä kierrossa kun en ole juonut greippimehua on ollut himot ja limat (sori ällöstä!) ihan eri sorttia. Oonkohan tehnyt itselleni karhun palveluksen juomalla pari viime kiertoa greippimehua? Luin jostain ,että jos omat limat on ihan ok, niin greippimehu voi vaikuttaa niihin huonontavasti.

Nonna, kuten muutkin on sanoneet, niin varmaan ihan hyvä ratkaisu pitää vähän taukoa ja puhua asiat auki miehen kanssa. Ja yleensähän se ettei yritä on vaan positiivinen asia, eli ei koskaan tiedä miten käy :)
Oikein paljon tsemppiä ja voimia sulle ja koita nauttia näistä ihanan aurinkoisista syyspäivistä. Metsälenkillä on hyvä miettiä asioita, vink vink :)

Pikaista paranemista sullekin Vargynja. Mulla on nyt viikon ollut tämä tauti ja tänään jaksoin jo olla kotitoimistolla etäilemässä.

Saaralson ja Maicy, täällä pidetään peukkuja teille. Tulkaa sitten heti raportoimaan miten käy :)

Vauvakuumeisen mieli on sit kummallinen! Tänään voin pahoin ja oksensin(varmaan joku pöpö iskeny) niin heti ekana aattelin et oonkohan raskaana, vaik hyvin tiiän ettei se oo mahdollista. Voi jösses oon ihan pölhö! :laughing002

On muuten jo pienikin tauko tehny hyvää, vaik kyllä se ehkäisyn käyttäminen tuntuukin hiukan tyhmältä. Mut jospa sitä jaksaisi tän kuukauden ja keräisi voimia taas yrittämiseen. :)

Paljon tsemppiä ja voimia teille kaikille!

Nonna: tuo kuulostaa niin tutulta ja miulla ei oikein ole neuvoja tuohon tilanteeseen :( Haluaisin kuitenkin kertoa omasta parisuhteestani muutama vuosi takaperin, auttaa se sitten mitään tai ei...

Eli mie olin naimisissakin ja saatiin melkein se 7 vuotta yhteen ennen eroa. Mies oli kiltti ja kaikin puolin kunnollinen. Hänellä oli vanhemmat eronnut ja äidillä masennusta hänen lapsuudessa. Yksi aiempi parisuhde, jossa oltiin käytetty hänen kiltteyttä täysin hyväksi, ja häntä kohdeltiin todella huonosti. Hänellä oli todella huono itsetunto. Niin meillä molemmilla, mutta minulla se taas näyttäytyi ylivahvuutena ja -varmuutena, ja tämä tietenkin vetosi hänen epävarmuuksiinsa.

Suhteen alussa mie ajattelin et mie en käytä häntä hyväkseni vaan rakastan ja pidän huolta. Vaan ei se ollut niin helppoa. Jos häneltä mitään kysyit kaikki oli aina ihan sama. Me riideltiin. Kerroin, että jos mä kysyn sun mielipidettä, mä haluan sun mielipiteen. Enkä "kyllä kulta" kaikkeen. Hän väitti, että kyllä hän sit sanoo, jos asia on tärkeä. Ei koskaan sanonut.

Seksin suhteen hän piti hyvin sadistisista ja nöyryyttävistä asioista. Kyllä minäkin kokeilun vuoksi, mutta pidemmän päälle halusin myös hellyyttä. Halusin, että hän pitäisi minuakin hyvänä. Hän ei siihen kyennyt ja koki pyyntöni painostamisena. Hänen mielestään minulla oli kauheat odotukset häntä kohtaan ja hän koki seksin kanssani pelkkänä suorittamisena. Siitä se erektiokin kärsi.

Jos nämä keskustelut oltais pystytty käymään suhteen aikana suoraan ei ehkä olisi tarvinnut erota :( Mutta mieheni ei kyennyt asioista puhumaan, ennen kuin hänellä ei ollut mitään menetettävää, eli eron jälkeen. Meillä oli molemmilla niin kovasti odotuksia sen suhteen, millainen toisen pitäisi olla ja mitä hänen pitäisi tehdä.

Meidän oli tarkoitus hankkia lapsia, jätettiin ehkäisykapseli pois ja oli hetki tarkoitus viettää kondomeilla. Siihen ei ikinä päästy, onneksi. Tajusin, että jos ei seksiä ole nytkään, niin entäs sitten, kun on lapsi? Itselleni seksi oli ennen ilo ja nautinto ja nyt pelkkä pakko. En halunnut jäädä.

Nykyään minulla on uusi kumppani. Ja jos huomaan odottavani häneltä jotain ja petyn, kun hän ei täytä odotuksiani, olen ihan itku kurkussa ensin. Sitten tajuan, että eihän miun pitäis suhtautua tähän näin. Nielen ne kyyneleet, naurahdan itselleni ja odotuksilleni. Sitten kerron miehelleni, että odotin häneltä tällaista tai tuollaista käytöstä tai reaktiota, ja olen nyt pettynyt, kun ei asiat taas mennytkään, kuten toivoin.

Ja tiedätkö mitä? Aika usein mieheni huomioi toiveeni seuraavaksi, kun vastaava tilanne tulee kohdalle. Ei toki aina, hänelläkin ikää on yli 40 ja tiettyihin tapoihinsa on tottunut, se on minun hyväksyttävä ja osattava luopua odotuksistani. Ja kun niin teen, saan niin paljon enemmän takaisin. Hän huomioi tunteeni ja toiveeni aidosti. Eikä siksi, että odotan häneltä jotain, ja "pitäisi pitäisi."

Odotukset on inhottavia. Niitä kun tarpeeksi kasaa, ne tuntuvat jatkuvana painona suhteessa. Molemmin puolin.

Tuo yrityksen lopetus on varmasti tuohon tilanteeseen oikea ratkaisu. Voihan lapsi silti tulla, ja tuleekin. Ei siun unelmissa ja toiveissa ole mitään hävettävää, ne on aitoja ja oikeita ja hieno asia. Mutta et sinä voi ladata siun elämän tärkeintä unelmaa painoksi siun miehen hartioille. Miltä se siitä tuntuu?

Ihan vaan miun mielestä (ja helppohan se on internetissä anonyyminä olla asiantuntija) teidän tartteis saada parisuhde kuntoon ensin. Molemmin puolin työstää takaisin halu olla toisen lähellä. Ilman odotuksia, ilman paineita. Vaan olla lähellä ja nauttia siitä. Puhua sen mitä olette valmiita puhumaan. Ainakin mie vaan pahensin tilannetta ku kyselin mieheltä ja yritin tietty tukea mut mies koki sen painostavana.

Olis pitäny uskaltaa itse aidosti avautua toiveistaan, haluistaan. Ikävästä lähelle ja iholle. Omista kaikkein herkimmistä tunteistaan. Vaan mie en osannut ja lähdin, se tuntui silloin helpommalta. Sentään oon oppinut toimimaan näin uudessa suhteessa. Pelkäsin, että mies suuttuu tai vähättelee minua. Oli helpompi olla aito uudessa suhteessa, ilman vanhaa painolastia. Vaan jos noita asioita ei käsittele se painolasti seuraa mukana uuteen suhteeseen ja kohta ollaan samassa jamassa taas.

En sano et tän korjaaminen on täysin siun vastuulla kun molempia siihen tarvitaan. Mut jos voit aidosti puhua omista tunteistasi, ilman odotuksia miestä kohtaan. Ja hän nauraa tai vähättelee nii silloin tiedät, ettei hänellä ole aitoa halua jatkaa. Niin tuskallista kuin se onkin joskus niin on parempi. Hänen täytyy myös aidosti haluta olla siun kanssa. Ja siun hänen kanssa. Ja jos ei halua ole niin lapsitoiveiden takia ei kannata jäädä. Jos pystytte puhumaan teillä on mahdollisuus luopua paineista ja painolastista ja teillä on läheinen ja hyvä parisuhde, joka on tulevalle lapsellekin hyvä malli hänen aikuisuuttaan ajatellen. Ja silloin sie rakennat siun unelmaa etkä vain tyydy elämään, joka ei ikinä tuu vastaamaan siun mielikuvia ja odotuksia.

Jo muutamassa kuukaudessa voi saada ihmeitä aikaan kun uskaltaa ottaa sen askelen ja pudottaa suojamuurinsa. Se on aina hyvä tie minne ikinä se viekään. Kaikkea hyvää teille ja toivottavasti te voitte ottaa miun virheistä opiksi tai tuli edes jotain uutta ajateltavaa / näkökulmaa. Laita viestiä jos haluat jutella.

Saaralson91: Täällä kans ois periaatteessa mahista tehdä testi jo huomenna, tai no vaikka nyt illalla. Nyt siis kp25/24??? Eilen aamulla tuli hyvin hyvin heikko tuhru pyyhittäessä. Sen jälkeen ei tullut illasta enää mtn. Nyt ootellaan sit tää päivä että mitä sanoo kroppa, tuleeko tätsy kylään vai ei. Mutta, oon nyt päättäny että en testi ennen ensi viikon vaikka keskiviikkoa. :O Kun on kierto mitä on niin en luota nyt että olisi saman pituinen kierto kuin viimeksi.. (Ja mistä vetoa, nyt ku kirjotan tän että ei oo vielä alkanu, niin illalla varmasti pukkaa täti kyllään.. hahah!) :(

Lisäystä: Ilta tullut eikä vielä tuhrun tuhrua.. HIukan päätä särki ja mahassa myllersi, mut semmosia menkka oireita ei vielä oo tullut.. Malttaakohan sitä mitenkää nyt ootella testin tekoa ens ke-to välille... ? Oivoi. Pakko jaksaa, muuten masentaa jos negan nakkaapi.. Ja kun oletetusta oviksesta ei oo ku viikko niin eihän se ees vielä näy? Että suosiolla ens viikkoon vaaaaaan.. :)

Saaralson, mikä siellä on tilanne? Teitkö tänään testin? Jännään täällä sun puolesta ja toivon plussaa. :>

Maicy, joo jos ovis on ollut viikko sitten testissä ei vielä mitään näy, vaikka olisi herkkäkin. Tuo tuhru on saattanut olla kiinnittymisvuotoa. Toivotaan parasta. :>

Kiitos BeNe, tauti alkaakin jo hellittää. :> Rupesin miettimään, että onkohan tuosta mun greippimehun juonnista haittaa vai hyötyä vai ei kenties kumpaakaan. Mielestäni en ole huomannut mitään muutosta limoissa sen juomisen aloittamisen jälkeen ja oon juonu jo useemman kierron ajan. Pitänee kokeilla, tapahtuuko jotain muutosta jos lopetan.. Hauskoja oviksen hyödyntämishetkiä, jos se on nyt siellä tuloillaan.

Kuten BeNelle tuossa sanoin, olo alkaa olla kokoajan parempi. Tänään on ollut vielä voimaton olo, mutta ei sentään enää kuumeinen. Tätikin pakkasi tänään viimiset tavaransa ja lähti. :> Eiköhän se aurinko tännekin taas vähän paista. Ainakin tuntuu että jaksaa taas yrittää. Tulisi vaan tulostakin joskus...

Tänään tein testin ja megatiivinen tuli :( Menkkoja tosiaan ei ole näkyvissä ja muutamia oireita on.

Saa nähä ilmestyyköhän ne menkat sitten hieman myöhässä vai mitä. Melkoinen pettymys oli tuo tulos...

Nonna: Vaikka oletkin saanut kullan arvoisia ohjeita ja tukea parisuhde asiaasi niin liityn silti vielä seuraan. Minäkin nyt lähtisin keskustelemaan miehesi kanssa asioista. Miehet eivät aina tunteistaan ja haluistaan puhu eivätkä ilmaise epävarmuuttaan kun huomaa että itse olet ihan täpinöissäsi mutta jos lapsenteossa yhdessä ollaan niin molempien tunteet pitää ottaa huomioon. Vaikka miehesi kommentit tuntuu pahalta, niin täytyy muistaa että hän on tässä mukana ihan yhtälailla kuin sinäkin ja luultavasti yhtä harmistunut. Ja yrittämällä yrittämisen lopetus on varmasti kannattava ratkaisu ennen kuin saatte puhuttua. Kuuntele ja anna aikaa.

Meilläkin oli alkukankeuksia silloin 3 vuotta sitten kun jätettiin ehkäisy pois. Minä hössötin ja mies vain murahteli. Mutta asiasta puhuttiin, tehtiin selviksi että molemmat haluavat tätä ja minä lupasin jättää hössötyksen pienemmälle. Päätimme myös ettemme ala liikaa oviksien kanssa pelaamaan. Itsekkään en halua että seksiä harrastetaan vain silloin kun tikku sitä näyttää. Rakkautta pitää jakaa muutenkin :) Ei siitä saa tulla pakkoa vaikka vähän pitää suunnitellakin.
Nyt kun ollaan lapsettomuushoidoissa ja nyt oikeasti ollaan siinä tilanteessa että huolestuttaa ja sattuu välillä kovasti niin mies on edelleen se pylväs mikä pitää tämän pystyssä. On tukenani mutta pitää meidät pystyssä koska minä en siihen aina pysty.

Saaralson91 olen pahoillani negasta :( pettymys oli varmasti suuri mutta aina tulee uusi kierto <3 *haleja*

Pahoittelut negasta Saaralson. :( Toivottavasti menkat ei myöhästy pahasti ja pääset uuteen yritykseen, jos nega ei sitten muutu vielä plussaksi.

Takaisin