Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos kiitos(monta nikkiä), on ihanan tervetullut olo :dance008 Toivottavasti memmu80 :a ei haittaa kun oma nikki on noin lähellä. en yhtään huomannut katsoa ennenkun muutin sen tuoksi..

Alaviitteet liittyy inttämään "ei ihan viel, sitku xxx niin sitten saa tulla jos on tullakseen" ja xxx on nyt sitten työn alla. Olennaiset asiat on kuosissa, tää xxx on enemmänkin viivyttelytaktiikka :cwm Toisaalta jos nyt tärppää ni on sitten on miekkosella kaks yhtä hullua(horoskooppi) käsissään äit ja laps, joten en ihmettele että venkoilee :laughing005

Kännykkäjutussa olen itse ihmetellyt samaa. KunMinäOlinPieni(voi elämä, and here we go again laughing7 ) ei ollu mitään kännyköitä. Hypittiin narua ja oltiin hippaa, talvellakin vaikka oli kylmä. Vähän pelolla odotan miten sitä uskaltaa laittaa omaa muksua enää sitten koulussa leikkimään, vai saako siitä jo jonkun outo- leiman jos ei ole nenä kiinni luurissa all the time. Huuh..

Tsemppiä kovasti kaikille yrittäjille, koetan vähän perehtyä juttuihin ajatuksen kera ja kommentoida jos tuntuu että on mitään älykästä sanottavaa :angel5

Tänne tulee niin hirviän vauhilla tekstejä ja kommentteja ettei perässä tahdo pysyä :D

Mutta kommentoidakseni tuota kuninkaallisten raskautumista niin on joo kummaa tuo homma! Pakkohan sen on olla jo raskaana ennenku ovat naimisiin menneet koska näin nopiaa muka onnistunut? Ja miten se aina onnistuu kaikilla kuninkaallisilla noin nopiaa, ei tuu uutisia iltalehteen että "madde kärsii lapsettomuudesta" tai muuta vastaavaa. Tutkiiko ne miehen siittiöt ennalta, et onko tarpeeksi kovia uimareita vai mennäänkö kenties muumimuki menetelmällä koko touhu.. Uskomatonta että jotkut voivatkin onnistua noin.. :O :O

Toivotaan että plussatuuli hujahtaa näin syksyn alun kunniaksi! :) :smiley-angelic001

Voihan vituras.... Tänään tuntuu että lähes kaikki oireet ois hävinnyt kuin tuhka tuuleen.

Pientä hetkittäistä vellovaa tunnetta vatsassa on kyllä mutta muuten tuntuu että viime aikoina tuntuneet "vahvat" oireet tuntuu laantuneen lähes nollaan :P

Vaikka valtaosa oireista onkin epämiellyttäviä; pahoinvointi, hajut, rintakivut tjs niin tavallaan haluaisin ne takaisin, koska ne piti mulle ainakin toivoa yllä mahdollisesta pikkuisesta maha-asukista

Oon nyt sen verran laiskalla tuulella, että en jaksa erikseen teille kaikillenyt tänään kommentoida :p mutta kaikki oon lukenut!!

Tuohon kuninkaallisiin vielä palaten, että on se kyllä väärin. NIIN VÄÄRIN! On rahaa, on autoja, on kaikkea ja vauvakin tosta noin vaan! Joskus sitä salaa toivoo, että ois joutunu ees kärsimään vaikka lapsettomuudesta tai jostain muusta...... ei sais aatella näin kamalasti ja olla katkera, mutta oon vain pieni ihminen maapallolla joka haluaa vauvan!!!! Ja sitten kun ne lapset syntyy niin se on niin täydellisiä. Ei virheitä ei mitään, kuvan kauniita lapsia! Jotka kehittyvät muita nopeammin ja juovat maitoa kultaisista tuttipulloista jo kahdenkuukauden iässä ihan itse! no joo vähä liioittelin mut... :laughing002

Kp13, oviksen metästyksen aloitinkin jo eilen. Ei tullut hymyä,mutta viivat olivat melko vahvat joten ihan näinä päivinä se tapahtuu. Yritän taas saada miestä illalla kellistettyä :) toivotaan, että onnistuu ja illalla taas töistä tullessani sitten testailen hymyä! ;)

Saaralson, toivottavasti oireettomuus ei tarkoita lähestyvää tätiä. Pidän peukut pystyssä, että siitä huolimatta saat loppuviikosta plussan.

Nonna, aika samanmoiset fiilikset täällä tuosta Madden vauvasta. Katkeruus iskee, vaikka eihän se heidän vika ole ettei meillä taviksilla onnistu. Mutta mäkin haluun!

Eipä ole enää epäilystäkään etteikö menkat olisi alkaneet. Vuotaa ihan kiitettävästi ja tutut menkkakivut on läsnä. :( Kaipa se on tänään kp1 ja kierto oli sitten 30 päivää vaikka eilen jo vähän tuhruttikin. Muutenkaan olo ei ole kovin hyvä, syysflunssa eteni kuumeiseksi olotilaksi. Mitään ei jaksa tehdä vaikka yöllä nukuin kellon ympäri. Onneksi tänään ja huomenna on vapaapäivä, ehkä perjantaiksi olo paranee sen verran ettei tarvitse saikkua hakea.

Mä todella toivon ettei mulla alkaisi nämä "kuukauden suosituimmat" viikonloppuna.. Ja täytyy pari päivää siis jaksaa vielä odotella.

Poikaystäväkin on jo kovasti tästä oireilusta hermoillut. Ja nyt hermoilee oireettomuudesta. Alaselkä-ja vatsa tuntuu oudolta. Ja on ruokahaluttomuutta itsellä liikkeellä... Saapa nähdä parin päivän päästä sit et kuinka käy.

Kiva huomata, että löytyy muitakin, joita tää elektroniikkapelleily ärsyttää. Ehkä se tosiaan on niin, että tulevaisuudessa taas hypitään hyppynaruilla, sillä me ollaan niitä vanhempia ja pyritään taas tuomaan noita "vanhoja hyviä arvoja" takaisin. :)

Vargynja, kurjaa, että täti tuli taas kylään. Mutta pää pystyyn! Kyllä se vielä tärppää. Ihan varmasti! Toivotaan kuitenkin, että se korvatulehdus ei ole tullakseen :p Pikaisia paranemisia sulle! Sairastelu on kurjaa.. Tällä hetkellä mies on flunssassa ja aika näyttää milloin se siirtyy minuun. Huoh, ei millään jaksaisi aloittaa nenän niistämisrumbaa. Niin ja säkin taidat olla sitä tyyppiä, joka sairastelee vapaa-ajalla :wink
Memmu79, hyvä kun sanoit, että täällä on samanmoinen nikki :smiley-bounce022 En olisi varmaan huomannut ja olisin ihan tyynesti osoittanut viestit pelkälle memmulle ja te miettisitte kovasti, että kumpaa se nyt tarkoittaa. Heh.

Maicy, mä olen kanssa sitä mieltä, että pakko sen on olla raskaana jo ennen häitä. Ja eikös ne kuninkaalliset aina ilmota vääriä laskettuja aikoja!? En usko, että olis ajottanu häät ihan Madden ovulaation mukaan. Ehkäpä he on siis lopettanu ehkäisyn aiemmin ja alottanu häitä edeltävällä kierrolla yrittämään ja häiden jälkeen vasta huomanneet tärpin käyneen heti.
Mutta toivotaan, että tuuli tuulee Ruotsin suunnalta ja Madden onni tarttuu meihinkin :)

Muistaakseni englannin kuninkaalliset ei tainneet ihan heti saada tärppiä? Mutta saivatpahan kuitenkin ja näyttää nekin raskauskilot jo kaikonneet. Eli kyllä täälläkin ollaan vähän katkeria, vaikka kaipa siinä taviksen roolissa jotain hyvääkin on. Eipähän tarvitse joka paikassa pelätä kameraa.

Saaralson, missä vaiheessa kiertoa olet? Voihan oireita olla välillä vähemmän ja välillä enemmän :) Toivo loppuu vasta kun hanat aukeaa! Itselläkin on nyt sellainen olo ettei ole minkään moisia tuntemuksia. Rinnatkin tuntuu normalisoituneen eli täti taitaa tulla viikon sisään jos on tullakseen (kovin kuitenkin yritän silitellä alavatsaa ja toivoa siellä olevan pienen pientä elämää!)

Täällä siis yrittämällä yritän uskotella, että tärppi olisi voinut käydä. Mutta aika huonolta vaikuttaa. Voih, mä niin haluaisin jo kuvitella itseni ensi kevääseen ja siihen, että koulussa mulla olis maha pystyssä ja aurinko paistaa ja tietäisin, että pian on opinnotkin suoritettu (ainakin suurimmilta osin!) ja pian saisi aloittaa uuden haastavan vaiheen elämässä. Haaveita, haaveita, haaveita...

Menkkojen kuuluisi alkaa 7. päivä (toivoa sopii ettei niin kuitenkaan kävisi). Lapsesta ollaan niin kovasti haaveiltu. Ja 31 päivää on siis kierron pituus

Allison, itsekin olen myös tuota vatsan tunnustelua/ silittelyä harrastanut.

Itsellä "hieman" ylimääräisiä kiloja on, mutta silti hieman "pinkeämmältä" tuo alavatsa tuntuu, vai kuvittelenkohan vain....

Nyt pikaisesti vain ON:

Olen ylläpitänyt sitä WomanLogia ja sinne merkannut aina milloin mitäkin oireiden tuntemuksia ja mielialaa sun muuta. Noh, yks päivä se tässä vissiin jotenkin sekos ja rupes näyttää ihan hassusti ovikset ja kierronpäivät. Nyt olen kokonaan poistanut siitä ne oletetut kierronpituudet, jotta menen vain niillä tuntemuksilla.
Ihmettelen nyt kovasti kun viime vkl tosiaan tein ovistestejä noilla davidin testeillä ja sain öö, lauantaina melkein täysin samanpaksuset viivat, eli oletettu ovis ois lähipäivinä. Seuraavana päivänä t-viiva oli jo selkeesti hailakampi kuin edellispäivänä, joten oletin että viime vkl nyt oli se ovis. Viime viikon lopulla valkovuoto lisääntynyt ja himot myös, joten oletettavaahan on että se ovis oikeestikin oli jo. Nyt valkovuoto edelleen runsasta ja nännit herkistyneet alkuviikosta, maha juilinut pari päivää taaksepäin ja vatta ollut hiukan sekaisin. Nyt tänään enää jäljellä nännien herkkyys ja valkovuoto. Muita oireita ei oikeastaan ole, ei vattan nippailuja tai muutakaan. Edellisen kierron mukaan nyt tulevana sunnuntaina pitäisi alkaa menkat, mutta senhän näkee nyt sitten että mikä tilanne kun se päivä koittaa.
Nyt kierronpituus on tällä hetkellä 22/24-?, yk2.

Outo olo kun ei varsinaisesti tuntemuksia, nännien herkkyys ja valkovuoto johtuu varmasti vielä menneestä oviksesta.. En todellakaan uskalla testata vielä sunnuntaina, tai edes maanantaina. Ajattelin odotella ensi viikon loppuun asti kuuluuko tätiä kylään vai ei. Viime kierrossa kuitenkin oli tuntemuksia jos jonkinlaista, joten nyt tuntuu hyvin hyvin oudolta olotila.. Ja se häiritsee ihan hirveästi kun ei voi tietää varmuudella milloin menkkojen pitäisi alkaa, koska kierto nyt vielä varmasti hiukan hakusessa hormoniehkäisyn jälkeen.

Mitä mä tällä tekstillä tahdon sanoa; No ei mitään hajua. Halusin vain kirjottaa ja avautua :D :D MUA JÄNNITTÄÄ!!! :dance018

Vihdoinkin mä voin myös virallisesti liittyä tänne kuumeiluklubiin kun tiistaina otin viimeisen pillerin :D Olihan jo noita päiviä laskettu siihen... Nyt vaan odotellaan menkkoja jotta voi sit ruveta bongailemaan ovista. Mulla tuon Womanlogin mukaan se olis kuun puolessa välissä, mut tarkkaa en tiedä kun kiertoa on vaikea vielä määrittää.

Kovin jo oon kaikkea vauva-aiheista haaveillut ja katsellut et mitä sit joskus haluaisin.. Mut ehkä tässä vaiheessa on vielä vähän aikaista kun ei edes alulle saatu pientä :)

Anteeksi nyt en jaksa kommentoida muille :(

Kyyneliä valuu taukoamatta tälläkin hetkellä pitkin poskiani... eilen illalla tein CB:n ovis testin, tikku ei hymyillyt mutta viivat olivat melkein yhtä paksut. n. tunti siitä illalla alkoi vasemmasta munasarjasta pakottamaan tavalliseen tapaan oviksen aikoihin...MUTTA...Mies ei suostunut seksiin.... :sad010 Taas sama paska...''ei jaksa, huomenna sitten..ei voi olla noin päivän päälle'' MUTTA KUN SE ON!! :smiley-angry017 Maanantaina pupuiltiin, mutta ei se riitä. No aina kun yöllä heräsin niin tunsin kipua ja aamulla oli tosi voimakkaita. Päivän mittaan kipu katosi ja juuri äsken tulin töistä kotiin tein itkien vessassa ovis testin ja ei hymyä. Otin tikun pois ja katsoin viivoja...haalistunut selvästi eli ovis oli ja meni ilman että päästiin hyödyntään :sad001 :sad015 Mä oon tällä hetkellä niin pettynyt mieheen..... en jaksa enään tätä yritystä kun tää on näin masentavaa!!!!!!! En jaksa kysymyksiä ''koska te teette vauvoja'' en jaksa enään yhtään. Nyt tuntuu olevan voimat niin loppu tähän asiaan. On tosi ihme jos maanantain pupuilu tuottaa tulosta.....joten oon jo luovuttanut tämän ja tulevien kiertojen suhteen. Voitte olla 100% varmoja, että ei heru seksiä tältä akalta ainakaan ennen seuraavaa ovista. Ja oon miettinyt myös tuota että ei ajattelis mikä kierto päivä on,mutta en pysty sivuuttamaan ovista koskaan koska tunnen sen liian selvästi :'( Mä oon niin loppu......

Nonna. Ymmärsin, että ovis tapahui eilen illalla/yöllä/aamulla ja olen lukenut, että munasolu olisi hedelmöitymikelpoinen 12-24 tuntia ovulaation jälkeen. Ovishan on se tapahtuma, kun munasolu irtoaa munasarjasta, jolloin siis kipuilua voi esiintyä. Sitten se matkaa kohti kohtua eli siinä matkalla voi myös hyvin tapahtua se hedelmöittyminen :) Eli kallistat sen miehen heti kun se tulee kotiin!

Mä oon muuten oon kans ladannu ton Womanlogin mutta en pitänyt siitä. Oon enemmänki kirjotellu omaan kalenteriini, jonka oon tehny Exceliin. Siihen kun saan kaikki kierrot vierekkäin niin pystyn hyvin vertaamaan tuntemuksia viime kierron kanssa. :) Pitää varmaan kyllä odottaa vielä pari kiertoa, että jotain säännöllistä alkaa näkymään sillä se kierto, josta aloin merkkaamaan tuntemuksia kesti 70 pv ja seuraava 42 ja nyt ollaan kp 37.
Samalla kun oon merkannut päivät, jolloin ollaan pupuiltu niin pitäisi huomata tuleeko ovis hyödynnettyä.. Viime kierrossa saatettiin tosin pupuilla joka päivä mutta välillä oli kahden päivän taukoja. No eipä vauvaa siitä kierrosta tullut. Nyt ollaan pyritty pitämään joka toinen päivä -taktiikka. Pari kertaa on kyllä ollu kahden päivän paussi. Eli oon ihan tyytyväinen siihen, kuinka hyvin mies jaksaa makkarin puolella panostaa mutta siinä alkaa hieman miettiä, että missä vika kun tärppiä ei näy..

Allison saatat olla oikeassa mutta taisin suututtaa mieheni haukkumalla hänet niin pahasti että ei heru..

Nonna, no olipas suoraan sanottuna p*skaa todellakin! :smiley-angry007 joo saahan se mieskin toki kieltäytyä jos ei huvita mutta silti!! Haluuhan ne muuten sitten kuitenkin koko ajan o_O Meillä oli myös hieman... ongelmia jokin aika sitten, kun miehelle ilmaantui jostain syystä yllättäen pieniä erektio-ongelmia... toki se oli raskasta hänelle itselleenkin, kun ei tiennyt mistä johtui ja vähintään yhtä turhauttavaa se oli minullekin, kun ovis oli kohdalla muttei uskaltanut alkaa painostaa ettei sitten kävis hassusti eikä homma toimis. Muutamaan kertaan teki mieli kyllä huutaa että "oliko ihan pakko just nyt?!", vaikkei se toki hänen vikansa ollut :confused: ärsytti vaan pirusti. Jooh, mutta näyttäs kyseinen ongelma olevan nyt takana päin ja hommat pelaa normaalisti vaikka päivittäin. Toivottavasti myös jatkossa..... ei kyllä huvittas mitään uusia yllätyksiä tähän peliin enää :angry7

Miu88 Meillä mies ei halua juuri koskaan. Siksi tämä onkin näin vaikeaa. Oonki monesti pohtinut että oonko vaan niin vastenmielinen..... meillä oli myös puolivuotta sitten tuota erektio-ongelmaa..en muista mistä se alkoi? mutta kesti melko kauan ja syy oli lähinnä se, että joka kerta ennen ku edes saatii housuja pois jalasta nii mies jo ressasi seisooko vai ei ja no eihän se sitte ainakaan seissy... :/

Nyt luovutan. En enään yritä vaikka onkin vasta 5yk. Siinä meni seki yritys... voi kun te tietäisitte kuinka paha olo mulla nyt on:( ei tässä mielentilassa voi paljo pupuilla ja eri sängyissäkin nukutaan tämä yö niin mulla palo pinna..... voi tätä tuskan määrää miksi juuri mulle aina kaikki paha :'(

Voi nonna! Paljon voimia! Uskon, että sinuun sattuu. Lapsensaanti kun ei todellakaan ole vain itsestä kiinni. Vaan se on niin monen asian summa. Itselläkin on välillä niin usko kaukana koko asiasta, kun tuntuu ettei mitään tulosta saada. Toivottavasti mielialasi kohenee ja saatte asiat puhutuksi miehesi kanssa. Sinähän silloin pohdit joskus blogin kirjoittamista.. Luuletko, että sinua helpottaisi, kun saisit kirjoitettua mietteitäsi ylös? Se voisi olla ainakin yrittämisen arvoista. Ja muista, että täällä aina kuunnellaan, oli asia mikä tahansa!

Takaisin